@babystyle: ik wil nog wel ff wachten hoor, want we wonen hier niet handig voor 2 kindjes. Dus dan zouden we moeten verhuizen en dat wil ik eigenlijk niet want ik woon hier zo fijn... En nu met de kredietcrisis is het ook niet zo gunstig om een huis te gaan kopen enzo. Dus ik denk dat we pas in 2010 op z'n vroegst gaan beginnen met proberen. Ik zou het leuk vinden om als Raven 2,5 a 3 jaar is een brusje voor haar te krijgen. Dus dat betekent halverwege 2010 pas gaan proberen.
het is niet zo dat ik nu bij deze werkgever ga werken maar vind het toch raar. ik ga me bedje opzoeken dnek dat robin straks nog wel een keer komt zo te horen
Waarschijnlijk was die 3x normale ongi toeval of ontpil-effect en is ze nu meer onder invloed gekomen van de PCOS hormoonspiegels. Ik denk dat ze eerst kijken of ze een cyclus heeft, zo niet dat ze gaan opwekken met hormonen en als ze wel een cyclus heeft om te monitoren hoe lang die duurt en net zoals veel anderen laten tempen. Misschien heeft ze wel een cyclus maar dan van 3 maanden ofzo.
@Yule, he bah.. Wat erg voor je zus! Hopelijk kunnen ze haar en der man helpen en is ze gauw zwanger. Maakt t bij mannen ook uit kwa leeftijd dan? Ik dacht altijd dat die zaadcellen hadden tot de dood? Wij willen ook pas zo rond 2010/2011 denk ik voor een 2e gaan! Als hubbie besluit een 2e te willen. Zou het super vinden, maar ga niks opdringen. Dan ben ik met alleen Mike ook supergelukkig! Ik ga mijn bedje opzoeken.. Tot morgen, slaap lekker iedereen! *zwaait*
@kaatje na de dood van z´n papa is de relatie van z´n broer uitgegaan en hij wilde spullen bij ons neerzetten. maar wij woonden heel klein en konden niks kwijt. toen is hij boos geworden en heeft hij nooit meer wat laten horen en is hij van de aardbodem verdwenen voor de hele familie. maar dat heeft hij al eerder gedaan hoor. echt z´n familiediner waar eigenlijjk niemand weet wat er aan de hand is. Wij hebben in ieder geval niks raars gedaan. maar zijn broer is erg appart. bespaar jullie de details. @missy bij gio is het omdat hij per voeding 5 scheppen nutriton krijgt. Maar dat kunnen we niet verminderen, want zelfs nu slikt hij nog. daarom gaan we vanavond beginnen met papfles en zaterdag met fruit en of spersieboontjes. hij ligt al vanaf 9 uur te slapen zal ik hem wakker maken? voor de papfles en daarna lekker zelf gaan slapen.
@missy: ja dat is ook wel zo, maar de kwaliteit neemt wel af met de leeftijd. Stel dat hij ineens geen goeie zaadcellen blijkt te hebben... Dan zitten ze misschien te wachten op een cyclus bij mijn zus en dan heeft ze een keer een ei en dan heeft hij slecht zaad... zou een beetje jammer zijn. En de kans op aangeboren afwijkingen is ook groter (en autisme) is ook groter bij oudere vaders.
Forum, lag er hier ook steeds uit zonet. Yule, jeetje wat erg van je zus Ik ga duimen dat er iets aan te doen is! Tweety, zeker lekker vaag zeg van dat werk Tweede kindje, hier blijft Jill in haar up. Gelukkig heeft ze een nichtje dat even oud is Posi test vorig jaar: ik werd na de mk op 18 dec gewoon ongi half jan. Met tempdip. Maar toen steeg mijn temp zo achterlijk hoog en ik voelde weer die typische dingen als voor de mk. Heb gewoon een testje gedaan om alles uit te sluiten op 29 jan. Positief Heb echt een potje gejankt, was zo in de war. En nu ligt er een Jill in mijn armen Verder weet ik het niet meer, mijn hersenen zijn erg lui vandaag Morgen werken en zaterdag ook. Hebben Jill en Alex lekker papatijd. Edit, ik zie groen en geel door al jullie geseks ](*,) Hopelijk kan ik binnenkort ook melden dat mijn voornemen op de rails staat [-o<
@Elise, mijn HA vertelde ons dat alle babies vaak slikken. En dat dit niet perse hoeft te komen doordat er voeding of zuur omhoog komt.. Maar is een soort reflux begreep ik. Had t ook nog nagevraagd aan de KA en die bevestigde dit. En ook omdat Mike nog amper slikt en ALS hij t doet er geen last van lijkt te hebben, mochten wij afbouwen met Nutriton. Wat merk je bij Gio dan waardoor hij op 5 scheppen moet blijven?
gio huilt heel erg als hij slikt. hij heeft geen last van wat eromhoog komt, maar z´n slokdarm is geirriteerd dus als het terugkomt doet dat zeer. en toen hij terug gaf is hij natuurlijk 6 keer blauwgeweest. dus we moeten dat eerst allemaal op de rit en dan kunnen we het rustig afbouwen. ik wilde volgende week eens gaan kijken met een kleinere speen en 1 schepje minder. mag er mee expirimenteren van de ka. klopt inderdaad dat alle kindjes slikken, maar hij hefet erdus echt last van en hij verslikt zich erger als er minder inzit
ik ga hem toch maar ff wakker maken. en dan maar hopen dat hij daarna snel in slaap valt. morgen kom ik zeker weer ff meelezen en reageren natuurlijk. welstrusten allemaal.
Missy hier deed t forum idd ook ff raar. denk dat ze bezig zijn met nog meer verhuizen babystyle, een nieuwe vriend lijkt me idd wel handig voor een 2de kindje Yule, wat een rotnieuws voor je zus. Heb/had zelf ook pcos dus weet wat het is. hopelijk heeft ze aan alleen een kuur primulot en clomid genoeg. Parr, dat heeft met pcos geen zin. want met de pil maak je een kunstmatige cyclus. meestal krijg je eerst een kuur primulot. hierdoor krijg je een bloeding. dan weet je dus het begin van je cyclus. vervolgens krijg je een kuur clomid. dit is een hormoon wat eitjes aanmaakt ( aanzet tot groeien ) en dan tussendoor follikelmetingen bij de gyn om te zien of er idd eitjes groeien en wanneer ongeveer je eisprong is Elise, oke, nou ja hopelijk wordt het contact gewoon "goed" hersteld en blijft hij weer even in jullie leven levi ligt hier sinds 19.00 uur te slapen en ga ik zo ook wakker maken voor zijn papfles Ik heb een nieuwe banner en nu ga ik naar mijn bedje.Morgen helaas een dagje werken. zaterdag lekker vrij. ouderschapsverlof wie heeft hier verstand van? wou het namelijk gaan indienen als ik niet vrijwillig een dag minder kan gaan werken maar nou vertelde een vriend vandaag dat je dan verplicht bent nog een bepaalde periode te blijven werken bij hetzelfde bedrijf. Klopt dit? Weltrusten meiden
@Yule: Ja, die aso's had ik ook het liefst een schop onder hun kont verkocht. Echt niet normaal... @Anno: Voordat Emma de fles ging weigeren deed ik het als volgt: Ik gaf eerst een flesje van 100 cc en meteen daarna legde ik Emma aan. Zij kon dan mijn borsten leegdrinken. Dat flesje en de borst vormden dus samen één voeding... @Kaatje: Ik had ook geen behoefte aan die spiegel hoor... @Elise: Ik wens jou nog dit jaar een vette positieve test! Tweede kindje: Aan de ene kant heeft een tweede zwangerschap iets van 'been there, done that', maar het voordeel is absoluut dat je er meer relaxed in staat. En ja hoor... van de tweede hou je nét zoveel als van de eerste. Ik geniet er ook van om Jasmijn te zien in de rol van grote zus...
parr, lola enz bedankt voor de reacties. we hebben nu samen besloten om een flesje te geven en daarna nog ff aanleggen nu heb ik net gekolfd (niet volgens de afspraak) en ik kolfde ruim 80, zat wel 4 1/2 uur tussen, zou dus een flesje van 70 ofzo kunnen geven en dan nog aanleggen. we proberen het gewoon. ik denk dat ik dan ook makkelijker kan accepteren dat ik niet genoeg heb, als het langzaamaan gaat. @yule wat vervelend voor je zus hoop ook dat ze snel zwanger is. ga nu afsluiten en zo naar mijn bedje, nog even lezen en dan lekker slapen. truste xxxxxxxxxxxxxxx
@Anno: als ze goed stevig zuigt, zou je het weer op peil kunnen krijgen door haar élke keer maar te blijven aanleggen. Paar dagen met haar in bed gaan liggen hele dag en alleen maar aan de borst de hele tijd. Dan zou het binnen paar daagjes weer op peil moeten zijn. Het komt waarschijnlijk doordat ze door haar ontwikkeling mer aandacht heeft voor de omgeving ze niet goed en lang bij je drinkt en daardoor loopt het terug. Ik heb eens gelezen dat regeldagen eigenlijk wakker-worden-voor-de-wereld-dagen zijn. Ze zien ineens veel meer van de wereld waardoor ze hun aandacht niet bij het drinken hebben. Hierdoor komen ze vaker omdat ze sneller honger hebben door het slechte drinken en door het vaker drinken komt de bv weer binnen een paar dagen goed. Dit wakker-worden-voor-de-wereld (sprongetjes dus eigenlijk) is met 6 wkn en met 3 mnd vaak en dit zijn nu juist ook regeldagen. Het enige wat echt helpt is blijven aanleggen, dat is wel wat ik meegekregen heb met het hele gedoe met Amé. Maar als ze niet goed stevig zuigt dan wordt de borst dus niet genoeg geprikkeld om melk aan te maken en als ze binnen een minuut al opgeeft dan schiet het ook niet erg op natuurlijk, dus het vergt nogal wat om voortdurend je borsten die prikkel te geven en idd moet je er maar tegen kunnen dat je kindje paar dagen huilt aan de borst omdat ze honger heeft en er weinig uitkomt. Ik kon dat ook echt niet verdragen... En Amé zoog dus ook niet goed vacuüm omdat ze haar aandacht dusdanig er niet bij had dat ze nonchalant was geworden en ze gaf ook enorm snel op en had geen interesse meer voor het eten. Dus ja, dan gaat dat 'aanleggen, aanleggen, aanleggen, zo vaak mogelijk' ook niet meer op...
@anno wat je kolft zegt niks over hoeveel zij binnenkrijgt hé? Om te weten hoeveel zij binnenkrijgt via bv zou jij har vooraf meoten wegen en dan acteraf, de hoeveelheid gram is de hoeveelheid cc dames ik ga afsluiten en naar bed! truste allemaal!
Hoewel ik absoluut geloof dat dit werkt, vind ik het toch een typisch voorbeeld uit de theorie. Als je maar één kindje hebt, zal dit praktisch gezien ook nog wel te doen zijn. Maar met een peuter van twee jaar oud... Vandaar dat wij deze keer al snel voor een klein flesje kozen. Een prima oplossing... totdat Emma besloot niet meer uit een fles te willen drinken . Ik houd eerijk gezegd mijn hart vast voor morgen, dan gaat ze voor het eerst naar het kdv (een halve dag). Maar misschien hebben de leidsters wel meer succes dan Roy en ik... [-o<
BV dip: hier ook echt zeker anderhalve week 'regeldagen' gehad. Veel aanleggen, extra kolven, en liefst geen voeding bijgeven als je niet ook aanlegt of kolft want anders drinkt ze wel maar geef je je borsten geen prikkel.
@Lola: ik duim alvast dat zij het wel voor elkaar krijgen. Ben het helemaal met je eens over dat 'theorie'-dinges. Stel dat Amé goed zou zuigen dan zou het nog niet echt werken hier bijvoorbeeld omdat ze alleen in haar ledikant slaapt en op andere plekken zichzelf tot huilens toe wakker houdt. Dus bij mij in bed zou het op een gegeven moment drama gaan worden en zou ik een huilende baby hebben die van haar padje is en helemaal niets meer zou willen. En in een ledikant kun je nou eenmaal je tiet niet hangen
Hahaha omdat ik het niet wist, maar vind ook dat je het gewoon allebei moet proberen.. het voelt vast precies het zelfde, sex of seks! Ongi; hier ook weer de op bezoek.. heppie nieuwjeer zeg... maar cyclus gaat nu van *21*21*27 dus ga langzaam richting mijn oude *35
@elise gebruikte je nou voor gio ook med? helemaal mee eens ik geniet ook erg van rene in de grote rol als grote broer is zo lief als ze dan willen helpen he. @yule wat erg van je zus zeg hoop dat ze d'r goed kunnen helpen. robin heeft weer geslapen van 21.00 tot 4.50 jippie lekker optijd naar bed gegaan. alleen om 5 uur wilde ie niet meer terug in bed grr. in het zh legde ze hem ook altijd terug dus heb het licht op zijn kamertje aan gedaan en hem in bed laten liggen om 7 uur was ie het zat of ie nog geslapen heeft ? maar wij nog wel ff hihi. erg he.