@freesia jemig wat een verhaal en wat vervelend. gelukkig gaat het nu beter. Hopelijk blijft het zo gaan en kunnen jullie nu lekker gaan genieten van de kleine. @kaatje en ingeltje gefeliciteerd. @ingeltje grappig zoals ik al schreef gio heeft ook ineens minder oedingen op een dag. en dat eigenlijk al twee dagen. vanaf 6 wk mogen ze ook naar 5 tot 6 voedingen. volgens het boekje dan he. @yule ik had dat met gio ook zoiets. maar nu laat ik hem aan de borst tot hij zelf eraf glijd. Dus als hij rust laten rusten aan de borst. Al hij heel snel los laat gewoon weer aanleggen misschien ff boeren en als hij huilt weer aanleggen. gio drnikt nu elke voeding ongeveer 20 tot 30 minuten en heeft tegenwoordig genoeg. het cb had gezegd dat ik hem niet langer mocht aanleggen. ze moeten ook leren in een bepaalde tijd genoeg te drinken. En blijkbaar heeft hij dat nu door. Als hij na 30 min. loslaat en moppert krijgt hij de speen, want hij heeft heel erg zuig behoefte en dat werkt regelmatig goed. @parr ja hij heeft reflux. dus het terug geven van eten samen met maagzuur. dus vandaar dat hij nu 25 cc papje krijgt van johannes broodpitmeel krijgt. en dat lijkt te werken. ONTLASTING gio heeft trouwens al 1 week niet gepoept, maar heeft er niet echt last van. Ze zeggen ook dat dat normaal kan zijn met de borst en daardoor weet ik dat hij precies genoeg krijgt met 20 min voeding.
@Parr: leuke fotos , vooral die met jullie 3 , supertrots! Die onder de douche is ze net een kreeftje
Mijn Julian en Kate van Parr Goed setje, niet? Begin maar vast te sparen voor de bruidsschat Parr .. en JA ik accepteer ook cheques
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 Onze hyves: http://www.september2008.hyves.nl/ Onze kinderen: 02 augustus 2008 SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm ~ mama: Lise [♂] 06 augustus 2008 DIEGO en CHAYEN ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm ~ mama: Liselotje 15 augustus 2008 ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 3220 & 3415 gram - 49,5 en 51,5 cm 18 augustus 2008 NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 21 augustus 2008 MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] gram - cm 25 augustus 2008 SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 3850 gram - 51 cm GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 26 augustus 2008 ROOS ~ 3880 gram ~ mama: Pipo1973 [♂] PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 2960 gram - 49 cm 28 augustus 2008 DAIMY JASMIJN ~ 3210 gram - 48 cm ~ mama: Klavertje44 [♀] ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 3625 gram - 52 cm 29 augustus 2008 MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa gram - cm KYANA ~ 2670 gram - 45cm ~ mama: Debbyvermeer [♂] YLANA YASMIN en JAYLEN JOSHUA ~ 2510 gram & 1950 gram ~ mama: Nic79 30 augustus 2008 QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 4980 gram - 53,5 cm LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 4280 gram - 54 cm 01 september 2008 JUNA NINTHE ~ ? gram ~ mama: Diddl [♀♀♀] GIOVANNI FRANCISCUS MICHEL ~ 3710 gram ~ mama: Elise1 03 september 2008 DEMI LUANA ~ 3400 gram - 48 cm ~ mama: Dreames 4230 gram - 52,8 cm FEMKE ~ 2850 gram - 47 cm ~ mama: Steen 3680 gram - 51 cm 04 september 2008 BRITT ~ 3414 gram - 52 cm ~ mama: Krisstel 4400 gram - 54 cm JULIAN ~ 3625 gram - 50 cm ~ mama: Ingeltje 4530 gram - 57 cm MEIKE ~ 3550 gram ~ mama: Jikke [♂♂♀♀] 05 september 2008 ASHLEY ~ 3700 gram - 53 cm ~ mama: Delayla[♂] JULIA ~ 3220 gram - 50 cm ~ mama: Anno103 4150 gram - 51 cm QUINTY YORINDE MELISE ~ 3080 gram - 52 cm ~ mama: Melissa73 [♀♀♀* 06 september 2008 EWOUT RONALD CORNELIS ~ 3600 gram - 51 cm ~ mama: IrisB 5210 gram - 56 cm RAVEN ROSELINE ~ 3600 gram ~ mama: Yule 4830 gram - 57 cm GWEN DEVENY ~ 3970 gram ~ mama: Desangel 07 september 2008 LUCA ROAN KRIS ~ 2700 gram - 48 cm ~ mama: Devilschase 3800 gram - 51 cm KYANI SYLVIA ~ 3320 gram - 49 cm ~ mama: Babystyle 3690 gram - 51,5 cm TEUN FRANCISCUS ~ 3350 gram - 51 cm ~ mama: SanneMart 08 september 2008 YARAH ~ 3255 gram - 50 cm ~ mama: MirandaT[♀] SEM DINAND ~ 3860 gram - 54 cm ~ mama: Sasha FENNA EVI ~ 3200 gram - 49 cm ~ mama: Tinkerbel1984 09 september 2008 LEVI ~ 4000 gram - 51 cm ~ mama: Kaatje85 3890 gram - 54 cm 11 september 2008 JENNA ~ 3860 gram - 52 cm ~ mama: Sunshine80 [♂] 4045 gram - ANNE ~ ?? gram ~ mama: MollyM [♂♂] 12 september 2008 JULIE ~ 2900 gram - 49 cm ~ mama: Dorientje 13 september 2008 RAYYAN ~ 3405 gram - 52 cm ~ mama: Pisum EMMA SOPHIE ~ 3165 gram - 51 cm ~ mama: Lola [♀] 15 september 2008 ISIS MARIN ~ 2970 gram - 50 cm ~ mama: Azeb 3635 gram - cm 16 september 2008 RION ~ 4160 gram - 54 cm ~ mama: Helma1602 [♀] 17 september 2008 INDY LUNA ~ 3245 gram ~ mama: SheDevil [♂*] MARE ~ 3710 gram ~ mama: wens3 [♂♀] JONATHAN KELLY PATERSON ~ 3987 gram ~ 51 cm ~ mama: Rainbow1984 18 september 2008 SEM ~ 4260 gram ~ 54 cm ~ mama: Moesje78 19 september 2008 JAIMY MARTINA ~ 2980 gram - 48 cm ~ mama: Miracle08 AIMAR EMILIAN ~ 3100 gram - 46 cm ~ mama: Eva1983 3400 gram - cm NAOMI ~ ?? gram ~ mama: Marielle82 20 september 2008 MICHIEL ~ 4050 gram - 50 cm ~ mama: Esje72[♂♂] 4300 gram - 53 cm JOLIEN ~ 4070 gram ~ 54 cm ~ mama: mica LENTHE ~ 4460 gram - 52cm ~ mama: Ydnic 23 september 2008 SYLVIE JASMINE ~ 3200 gram ~ 51 cm ~ mama: Dniise VINCE TYGO ~ 3610 gram ~ 52 cm ~ mama: Cossy 3860 gram - 52 cm 24 september 2008 KATE ARWEN ~ 4410 gram ~ 52 cm ~ mama: Parr1983 4190 gram - 52 cm KYANO ~ 4100 gram ~ ? cm ~ mama: Wupje TYCHO ~ 4620 gram ~ 56 cm ~ mama: HannekeR 27 september 2008 DEENA ~ 3840 gram ~ 52 cm ~ mama: Lindada ANNIKA ~ 4290 gram ~ 53 cm ~ mama: Linda71 29 september 2008 DANNY ~ ?? gram ~ mama: Droppie123 30 september 2008 AMÉ ~ 3480 gram ~ 56 cm ~ mama: Moppiepoppie JENNIFER ~ 3415 gram ~ 52 cm ~ mama: Jacolien 04 oktober 2008 JILL ANNE ~ 3135 gram ~ 52 cm ~ mama: Freesia JENNA LYNN ~ ? gram ~ ? cm ~ mama: Roshi 06 oktober 2008 JARI ~ ? gram ~ ? cm ~ mama: First Time Voor altijd in onze gedachten: 02 juni 2008 LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 (26w+6d)~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 26 jongetjes, 46 meisjes Agenda Oktober 13: Krisstel CB Sunshine80 CB Pisum Kind en Gezin (CB) 14: Esje72 CB 15: Jannes CB 16: FunnyMe CB Parr1983 CB 17: Lindaa CB 20: Steen CB Babystyle nacontrole VK 21: Eva1983 CB 23: Jekkia CB Ingeltje jarig 28! 27: Pupke CB 29: Ingeltje CB 30: Azeb CB November 03: Devilschase CB Babystyle CB Kaatje85 CB 04: Foover CB Anno103 CB Yule CB 11: Dreames CB 12: IrisB CB In het groen het huidige gewicht en de lengte! Als je iets aangepast wil, geef maar een gil in het forum, we wijzigen het voor je! Als je de lijst zélf aanpast, graag een PB-tje naar Ingeltje, die zet de link naar de pagina in haar onderschrift
Freesia wat een verhaal zeg Ingeltje en parr wat een leuke foto! Kyani had gisteren avond weer een huilavondje van 4uur smiddags tot laat in de avond dat ik maar samen met haar op bed ben gaan liggen, pff wat ben ik moe.... En dan nog een hele dag me nichtje vandaag die me gaat helpen emt kyani in badje doen en verzorgen en ze mag afgekolfde melk geven aan der zal ze erg leuk vinden. Na spreek jullie ik ga boodschapjes doen emt me nichtje en me oma. Kleine blijft even bij opa.
@parr het ging gisteravond beter als smorgens alleen was ie nog erg prikkelbaar van de narcose en had volgens mij ok wat pijn dit keer in zijn keeltje. gelukkig heeft ie wel goed geslapen. ga er zo weer snel heen.
Goeiemorgen dames! Fijn dat Robin wel goed geslapen heeft Tweety. Hopelijk is ie goed te 'spreken' als je er straks bent. Ziet er erg gezellig uit, die minimeeting van Parr en Ingeltje. En het is inderdaad een mooi setje, Julian en Kate Hier alles goed. Gisteravond hadden we eerst nog kraamvisite (een oud-collega van mijn man)die om acht uur zou komen en daarna zouden we naar het feestje van de buren. De kraamvisite kwam pas om half negen ... Hij kon er niks aan doen, omleidingen enzo. Hij had ruim twee uur gereden dus best speciaal dat ie langs kwam. Hij ging pas rond 22.15 naar huis. Isis was toen nog in diepe slaap, dus ik dacht: we gaan eerst wel gewoon naar het feestje, als ze dan wakker wordt krijgt ze de borst en daarna neem ik een wijntje. Maar mevrouw had geen zin om wakker te worden . Rond kwart voor twaalf was ik hartstikke moe (was nog niet eerder zo laat op geweest sinds de bevalling) dus toen zijn we maar naar huis gegaan. We hebben haar toen de fles al gegeven in de hoop dat ze er weer zo lang op sliep. Ze kreeg hem niet helemaal op (ze was ook nog erg suffig en niet echt wakker toen we thuis kwamen), ze had ongeveer 90 cc gedronken. Helaas was dat blijkbaar niet genoeg voor de nacht, om vier uur kwam ze weer. En vanmorgen om half negen. Het leek alsof er haar wat dwars zat, steeds enorm aan het persen ofzo. Na ht voeden lekker bij ons in bed en toen kwam er op den duur inderdaad een dikke broek vol poep Gelukkig kon ze het dus nog redelijk makkelijk kwijt, maar ze had het er wel moeilijk mee. Nu is ze steeds een beetje half wakker, dan weer 20 minuten slapen, dan weer eventjes huilen. Ze heeft haar huiluurtje echt in de ochtend wat dat betreft. Oke, ik ga even lekker douchen, tot later! Groeten Azeb
Jemig las net dat er dat 1 van jullie kleintjes wel 20 tot 30 minuten drinkt aan de borst! Dat haalt Aimar bij lange na niet. Hij drinkt 10 minuten aan 1 borst, valt dan meestal in slaap. Soms lukt het me om hem na het boertje wakker genoeg te krijgen voor nog 5 minuten aan de andere borst...maar dat lukt niet altijd. Vannacht 2,5 uur wakker geweest met Aimar. Ik denk dat hij last van krampjes had...Vanmorgen om 7:30 de borst gegeven en om 10:15 wilde hij alweer. Dronk 10 minuutjes en was helemaal knockout, kreeg de medicijnen er zelfs niet meer in. Dus lekker in zijn bedje gelegd en hij slaapt nu alweer een half uurtje. Ben benieuwd wanneer hij voor de volgende voeding komt. @ Freesia: wat een heftige bevalling en 1e week hebben jullie gehad. Ik hoop dat jullie nu echt van elkaar kunnen gaan genieten en op adem kunnen komen. Had Jill ook zo'n punthoofd van de vacuumpomp? Aimar wel, maar die is nu zo goed als helemaal weg!
@lindaa: wat een goed nieuws! Eindelijk weer een volle luier @ Azeb: mooie foto! Wat een schatje! @jannes: groot gelijk dat je haar hebt laten slapen. Doen wij hier ook hoor. Als Demi slaapt dan kan het bezoek even bij haar bedje kijken, maar laat ik haar lekker slapen. @devilschase: mooie foto hoor @freesia: wat een verhaal. Ben blij voor jullie dat het nu weer beter gaat en dan ze nu niet meer verkrampt is en goed ontlasting heeft. Enne mooie fotos hoor in je album! @ingeltje en parr: leuke fotos van die kleintjes samen! Leuk stelletje is het Na een drama avond hebben we hier een goede nacht gehad. Demi heeft gisterenavond echt zitten vervelen met haar fles en is uiteindelijk een uur bezig geweest! Toen wilde ze echt niet meer. We hebben haar om 21.00 in bed gelegd en om 23.00 huilde ze nog steeds. We hebben telkens wel een speentje gegeven, maar dat hielp ook niet. Om 23.00 is ze in slaap gevallen tot 0.15 toen heeft ze haar laatste fles gehad. Vervolgens melde zij zich pas weer om 6.15. Ze heeft dus de eerste nacht doorgeslapen en dat was voor ons echt heerlijk!
@dreames: fijn he, zo'n nacht doorslapen. Raven haar ritme is standaard half 6 's ochtends wakker, maakt niet uit hoe laat de laatste voeding is. Dus kan om 22 of om 1 uur zijn. @tweety: hopelijk voelt Robin zich vandaag weer wat beter! @Ingeltje en Parr: wat een supergezellige minimeeting hebben jullie gehad! Heel leuke foto's ook! @Eva: de duur van het drinken is per kindje verschillend, als Aimar het binnen 10 minuten kan, dan is het ook prima. In principe moet een kindje krachtig drinken en binnen een kwartier 1 kant hebben gedronken (volgens 'het boekje'). Hier lijkt ineens (tadaaaaa!) een ritme te bespeuren... Gistermiddag heeft Raven 5 uur geslapen, ze was denk ik erg moe en overprikkeld de laatste dagen door het opstarten van de BV en veel weg. Daarna dronk ze eindelijk krachtig en alert de borst, 2 kanten (yeah, stuwing weg) en ze liet zelf los! De late avond voeding en de ochtendvoeding deed ze dat weer en tussen door even wakker, spelen, lachen en weer terug in bed. Geen gehuil meer in bed en geen gekrijs als ik haar van de borst haal omdat ze weer in slaap gevallen is... Nu snappen we het allebei geloof ik een stuk beter... Persen: dat kan Raven ook zo erg hebben, terwijl ze spuitpoep heeft, dus dan vraag ik me telkens af waar ze zo'n moeite voor moet doen. Vannacht werd ik gewoon wakker van de persgeluiden! Wat een herrie! Lijst: 15 oktober nacontrole gyn en 21 oktober nacontrole vk
Hier nog eentje die vanmorgen op dezelfde wijze gestraft werd... Emma slaapt al een kleine twee weken echt goed door, maar vannacht meldde ze zich om 5.10 uur. Geen probleem, dus even een slokje bij mama drinken. Maar ondertussen begon Jasmijn - die snotverkouden is en daardoor erg onrustig en licht slaapt - in haar slaap te jammeren. Bang om haar wakker te maken, besloot ik dus om Emma niet te verschonen. Ten slotte slaapt ze normaal gesproken ook de hele nacht in dezelfde luier. Maar ja... deze keer zat er dus wel een extra maaltijd in dat buikje en dat moest er ook weer uit! Dus werd ik 'beloond' met een lekkere spuitluier en poep tot aan de sokjes (en een hoop vieze was...) @Ingeltje & Parr: Leuke foto's! De mama's hebben zelfs hetzelfde kapsel... @Eva: Jasmijn viel destijds ook meestal na 10 minuten in slaap aan de borst. Dit in combinatie dat ze de tepel niet goed in haar mondje vast hield, leidde er toe dat ik ben gaan kolven... Voor de lijst: Ik moet 17 oktober naar het cb...
Goedemorgen! zo he wat een nacht Kate wakker uurtje duurde tot 2.00 ik moest ook ff huilen, was zooo moe en ik had haar weer aangelegd en toen viel zij weer in slaap. Legt hubbie haar in de wieg, klaar wakker werd zij Daarna gelukkig wel doorgeslapen tot 7u en toen weer om half 11. Dus mama kon weer goed bijtanken! @devilchase ja wij snappen het ook niet hoor, ik ben best bleek (zie foto ) en hubbie kan wel lekker bruin worden als hij vanachter de pc komt maar ons dochter is niet licht van huidskleur Op zich vind ik dit niet zo erg, want ik verbrand héél gauw, dus ik hoop dat zij dus geen gevoelige huid heeft. En onder de douche werd zij lekker rood haha @ingeltje zien er wel erg snoezig uit samen he de moeders ook @babystyle jij ook een lange huiluurtje *knuff @tweety en hoe was robin vanochtend? @eva hier drinkt kate ook 10-15 min aan één borst en dan 5-10 aan de andere. Aleen vanochtend was dat ineens 20min 1e en 10 aan de andere zuiperd @lola
Azeb ik wou dat Matice zo kort aan de borst dronk, die kan dus rustig 15-20 min aan een borst sabbelen en na het verschonen nog even ingeltje & ParrOwjee, de eerste baby's zijn alweer uitgehuwelijkd. Dat zullen er na de meeting nog wel meer zijn ha ha. Leuke foto van Kate en Julian (ook die waar de mama's op staan ) ritme hier zowaar ook een "tijdelijk" ritme. Matice komt rond 8-11-14-17-19-23-2-6 uur
@parr: Luca was ook echt bruin, maar nu inmiddeld niet meer, misschien veranderd dat bij jou liefje ook nog! @Dreames; heeeerlijk zon nacht doorslapen, hopen dat het zo blijft! @Yule: dat is relxt, dat ze gewoon half 6 komt en het niet uitmaakt wat dr laatste voeding is! @hier: Luca heeft vandaag geslapen van 22;30 tot 05:50. Echt ON-GE-LO-VE-LIJK. De 1e nacht dat hij op zn buik heeft geslapen en hij slaapt gelijk bijna 7 uur. Ik was expres opgebleven voor zn voeding van 1uur maar meneer was niet wakker te krijgen, nou, dan niet he! Ik sliep dus pas om 02:00 uur haha! Ik ga zo even geld halen, ***pasje is weg en mn nieuwe is nog onderweg. Ik ga ook gelijk een rekening openen bij de ABN AMRO want ik hoorde van een collega van me dat het met de SNSbank ook bar slecht gaat! Dan even de stad in en nieuwe kleren voor luca halen, zal weer eens niet
Hey mama's! Ik ben er ook nog maar heb even een paar emotionele dagen achter de rug en had de puf niet om achter de pc te kruipen Nu vandaag eindelijk weer eens een rustige ochtend met een heerlijk slapende baby, dus wel weer even tijd om lekker te lezen en beppen met jullie. Kyano heeft de afgelopen dagen echt enorm veel krampjes gehad en dat heeft mij ook echt parten gespeeld. Vind het zo zielig als die kleine zo'n enorm veel pijn heeft. We zijn er wel al achter dat het niet aan mijn eten ligt maar meer aan zijn gulzige drinken. Ik probeer hem dan ook elke keer tijdens en na de voeding zoveel mogelijk rechtop te houden en te laten boeren maar dat lukt niet altijd omdat hij vaak snel in slaap valt na een voeding omdat hij zo moe is van het huilen vanwege de krampjes. Ik probeer nu ook langzamerhand een ritme te krijgen qua voedingstijden omdat hubbie volgende week ook weer moet werken. Tot nu toe lukt het ritme ook nog niet.....ik las dat meerdere van jullie daar last van hebben Ik heb nog niet helemaal bijgelezen maar zag wel leuke foto's van Ingeltje en Parr en de kids samen! Leuk zeg dat jullie het zo gezellig gehad hebben! Jannes wij leggen Kyano nu ook vaker wakker in zijn bedje en zolang hij geen krampjes krijgt werkt het idd wel. Meestal is hij een half uurtje wakker en dan slaapt hij toch in. Freesia jeetje wat een zware week meid! Kom nu maar lekker tot rust en geniet van jullie meisje! Eva Kyano drinkt meestal ook maar ongeveer 10 tot 15 minuten aan de borst. Maar ik merk wel dat hij dan behoorlijk wat naar binnen krijgt 8) Zo ga nu ons mannetje eens in bad doen en dan even lekker het dorp in met dit heerlijk weer! Meiden hopenlijk tot gauw!
@ Wupje: Ik denk inderdaad dat Aimar ook gewoon heel veel en gulzig drinkt in die 10 minuutjes. Ik hoop alleen telkens dat hij langer drinkt (dat doet hij soms) want dan haalt hij de 4 uur. Maar goed ik volg gewoon zijn ritme maar. Wij hebben nog niet echt een ritme. Aimar slaapt veel tussen de voedingen door. Slaapt hij niet dan neem ik hem lekker op schoot en gaan we lekker kletsen en knuffelen. Af en toe leg ik hem in de box onder de muziekmobiel. Hier is hij even door geboeid maar gaat daarna vaak weer huilen. Vraagje Baby Bjorn draagzak: Ik vermoed dat Aimar inmiddels de benodigde 3,5 kg gehaald heeft, maar volgens mij begint de lengtemaat pas bij 53cm en dat is hij volgens mij nog niet. Kan ik 'm dan toch al gebruiken?
@devilchase had er net toevalling met Smoeder erover en ook zij zegt dat dit straks nog verdwijnt @wupje dan krijgt hij mssn ook teveel lucht naar binnen met voeding? dan zou je na de voeding een tepelvorm speen kunnen geven om op te zuigen, was tip van mijn wvk..