@ krisstel, jah is saai he als het weer eenmaal weg is. Ik ga het morgen allemaal weghalen. @ Anno, mooi foto!
Hallo meiden, iedereen een heel goed en gelukkig en vruchtbaar jaar. Hier verder alles goed. Lotte is heel even wakker geweest met het vuurwerk, maar eht grappige was dat ze na het vuurwerk wakker werd en niet tijdens. Misschien werd ze wakker van de stilte. Verder gaat het hier lekker. Alleen slaat de verkoudheid weer toe. We waren er net vanaf. Maar ja voordat we een jochie zijn is het wel over. Fijne dag iedereen. Groetjes Marieke.
Hallo mama's, Even kort want we moeten zo de deur weer uit. Quinten is even gaan wennen op het KDV en dit is hartstikke goed gegaan. Hij heeft zijn flesje helemaal leeg gedronken, flink om zich heen gekeken, gelachen naar zijn leidster en vervolgens als een blok in slaap gevallen. Ik ga volgende week met een gerust gevoel werken! Verder is het nu exact een jaar geleden dat we een positieve test in handen hadden *slik*. Prettige dag allemaal en tot morgen!
Hé... voor de verandering is er vanmorgen niet zoveel gekletst ! Jullie hebben nog niet het 'goede' voornemen emaakt om minder te forummen hè... ? Emma is vanmorgen voor het eerst naar het kdv geweest. Het is heel goed gegaan! Ze heeft zelfs zo'n 120 cc uit de fles gedronken ! Aanvankelijk weigerde ze de fles, maar na een minuutje of twee bedacht ze zich al. Zó jong en dan al zó eigenwijs... Ik ben alleen in mijn blijdschap vergeten te vragen uit wélke fles Emma heeft gedronken. Ik had zowel een Difrax fles als de Tommee Tippee fles meegegeven. Ik baalde er alleen van dat ze Emma poedervoeding (en dan ook nog Nitrilon ipv Friso...) hadden gegeven en niet het flesje moedermelk. En aangezien ik de afgekolfde melk van gisteren had aangevuld met melk uit de vriezer, moet het binnen 24 uur gebruikt worden. Waarschijnlijk kan ik het dus weggooien . Of Emma zou het vanavond moeten drinken en dan kolf ik verse melk af...
@Moppiemoppie: En zo'n ledikantje is ook te klein om er bij te kruipen... @Tweety: Dat 'helpen' is meestal van de wal in de sloot, maar wel erg schattig. Als Jasmijn helpt Emma in bad te doen, dan is het nog maar de vraag wie natter wordt... @Azeb: Ik ga met een beter gevoel richting maandag, nu ik weet dat Emma weer (op nog een restje verkoudheid na...) beter is en ze al op haar eerste dag uit de fles heeft gedronken... @FunnyMe: Arme Anna (en arme jij... ) Jasmijn en Emma zitten (in dezelfde) verticale groep. Ik vind het juist prettig als er kindjes van verschillende leeftijden in één groep zitten. Het bootst de gezinssituatie beter na en de kindje leren van elkaar en helpen elkaar... @Anno: Hier moet de kerstboom er zo dadelijk ook aan geloven! Ik vind het altijd als ie er staat, maar ben ook blij als ie weer weg kan. En wat een lief kerst-kado-engeltje...! @Babystyle: Wat bijzonder, jullie hebben 4 generaties vrouwen in de familie...
@lola: 't is hier idd stil! Fijn dat het goed ging op het KDV. Balen dat ze poedermelk hadden gemaakt. Foutje? Dat vind ik dan wel slordig. Je geeft toch niet voor niks zelf melk mee? Misschien vindt Emma Nutrilon wel lekkerder dan Friso. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen want ik heb beide gegeven (wist niet dat je niet door elkaar mag) en ik vond Friso heel vies ruiken en Nutrilon ruikt gewoon een beetje naar pap. @anno: wat een lieve foto! @pupke: fijn dat het bij jou ook goed ging op het KDV! Lekker idee is dat. @funnyme: aggos wat zielig voor Anna. Is ze nu weer wat beter? Ego: druk ochtendje gehad. Eerst naar het dorp met Raven om cadeautje voor mijn schoonzus te kopen en schappies te doen. Heb ook nog een paars truitje gekocht, ik ben een beetje aan het zoeken naar geschikte sollicitatiekleding. That reminds me: HELP! wat moet ik aan! Wat zouden jullie doen? Ik ben niet een pakken-mens, dus mantelpakje of zo is niks voor mij. Ik denk zelf nette zwarte broek, zwarte pumps en dat paarse overslagtruitje met zwart shirtje eronder. Of is dat niet netjes genoeg? Net nog even snel huis gestofzuigd en gedweild. Nog ff smerig detail (dus overslaan als je daar geen zin in hebt): Ik had tijdens mijn verkoudheid/ziek alle zakdoekjes in een luieremmer gegooid (verder gaat daar niks in) en die haalde ik leeg. Was alles beschimmeld in alle kleuren van de regenboog. Ik zweer dat er felroze, rood, neongroen, geel en donkerblauw tussen zat. Wel mooi, maar heeeeeeel ranzig. :sick: Straks gaan we bij mijn schoonmoeder eten voor de verjaardag van szusje. Dat wordt vast gezellig. Een probleempje, Raven is niet zo van het slapen vandaag....
Goedemiddag dames! Zo Kate is weer om half 5 gekomen vannacht Heb Paul gevraagd haar de fles half 23 te geven vanavond omdat toen hij dit van de week deed kwam zij pas half 7. Dus ben benieuwd of later voeding = eerder voeding klopt hier.. dan ga ik haar ook eerder de boob geven want het wordt elke keer uurtje eerder. Was eerst kwart over 6 toen kwart over 5 ennu de laatste paar dagen kwart over 4.. HO MAAR! das niet de bedoeling Vanochtend verjaardag gehad. Beetje ongelukkige timing want ja komt zij om 4u dan komt zij om half 9 dus was eigenlijk bedtijd toen wij daarheen gingen. Maar ging de wieg niet meesleuren voor anderhalf uur verjaardag.. heb geprobeerd haar in de waterbed te leggen want zij was erg moe maar dit was blijkbaar niet lekker.. Szus zei omdat haar hoofd nu gelijk ligt ipv iets hoger. Dus na 2 pogingen te troosten gewoon bij ons op schoot. Was drukke huis daar (6 kids) dus no way dat zij in die toestand in de wipstoel ging. Na een tijdje vingers sabbelen is zij in slaap gedommeld en toen naar huis de boobs en nu slaapt zij heerlijk @Lola ik hoop dat de kdv het ook voor elkaar krijgt! *lees nu dat zij 120cc uit fles heeft gedronken Maar wrm hebben ze haar niet de bv melk gegeven dan die jij aangaf? dat is toch zonde? @krisstel die flapje huid blijft wel vervelend in de weg en als het meegaat doet het zeer. Zie et binnenkort niet afvallen dus waarschijnlijk afspraak ha als ik mijn seksleven terug wilt @dreames lieve banner! @funnyme minder dat anna zo uit haar doen was hoop dat ze het gezellig hebben vandaag op de kdv @firsttime gelukkig lijkt het dus wel mee te vallen. dikke knuffs voor zielige Jari @foover denk idd omdat heet opeens stil was, heeft kate ook soms ook als zij slaapt in een drukke omgeving en het valt stil wordt zij wakker haha @yule is netjes maar ook casual kantoor dus zo doen je snuit dus de regenboog @pupke super dat Q het fijn had bij de kdv Ben nu ff de oei ik groei aan het doornemen. Kate is stilletjes bezig met aar sprongetje gelukkig! Maar merk nu al wel wat zoals slecht drinken, boob wel vastpakken maar niet uit willen drinken maar vollop kletsen met mij en vanaochtend moest ik haar 2x weer goed op aankleedkussen leggen omdat zij zet zic af op haar rug met haar voeten dus ben benieuwd wat de boek allemaal te vertellen heeft
@yule: lekker ranzig die kleren lijken mij prima hoor @lola: heb je er iets van gezegd dat ze fv heeft gehad ipv bv? zou er ook flink van balen hoor ohw ja ff detail wij hebben gisteren 500 euro gekregen van de oma van rik en nu ruimt rik net de kelder op en komt een schilderij tegen van onze bruiloft, zat ook 50 euro nog in, wisten we wel maar helemaal vergeten, goede jaar begint hier financieel goed ok worden hier nu eindelijk de deuren geschilderd, er moesten er nog 3 en we wonen hier al een jaar, rik is bezig eindelijk 2e kindje: rik zei gisteren dat hij wel over 3 maanden weer wil proberen maar hebben het er even over gehad en ik ben daar nog niet aan toe dus we wachten toto julia 1 is, als ik eerder wil kan dat altijd nog. stel dat ik BI krijg dan schiet het niet op als julia nog niet kan lopen en nog in de maxi cosi zit enzo xxxxxxxxxxxxxxxx
oh ja dankje anno je laat mij herrineren.. zei tegen hubbie van betaal jij die 219 aan de BD (zorgtoeslag) want ik sta rood door kerst.. hij ziet op zijn rekening dat de kinderbijslag gestort is en zet het over naar mij toe en ziet dat hij van de BD teruggave heeft van 110 of zo ok dat is ook mooi meegenomen! want de 2 achterste auto banden moesten ook vervangen worden ](*,)
@Yule: lijkt men netjes genoeg, die kleding. Spannend he, solliciteren? GO YULE GO! @Parr: en jij laat mij weer herinneren aan het feit dat mijn auto nog gekeurd moet worden binnenkort. Ben bang dat wij het jaar financieel niet zo goed beginnen... En die kinderbijslag deze maand zijn wij mooi misgelopen, omdat ons kleine meneertje besloot pas 9 dagen later te komen... Ow, ik word hier knettergek. Ik heb alweer dagen last van hele erge kiespijnaanvallen. Ik ga door de grond bij warm en koud, zoet of soms zomaar. Volgende week heb ik eindelijk een afspraak bij de tandarts. Ik vrees met GROTE vrezen... brrrrrr Ook weer een ontsteking in mijn lies, blijft ook maar zeuren. Geen zin om naar de HA te gaan hiervoor. Het is hier een puinhoop na de feestdagen, opruimen en schoonmaken is er al een tijdje bij ingeschoten. Ik heb mijn administratie nog altijd niet op orde, geen nieuwe sollicitatiebrieven meer verstuurd en als klap op de vuurpijl (is die uitdrukking wel zo? ) moeten we over twee weken verhuisd zijn. De muren en plafonds moeten nog geschilderd worden, de keuken geplaatst, de badkamer betegeld en de vloeren, wastafelmeubel en voordeur zelfs nog uitgezocht... GEEN STRESS! En dan nog zo'n zielig hummeltje vandaag. Hij ligt op bed heel zielig een beetje in een half-slaaptoestand te jammeren. Ik ga hem zo maar even tempen, para geven en heel hard kroelen, denk ik.
@lola fijn dat het oed is gegaan. Ik vind het wel raar dat ze kv hebben gebruikt ipv moedermelk. je geeft het inderdaad niet voor niets mee. Maar die fout zullen ze wel niet vaker maken. Neem aan dat je er wat van hebt gezegd.
@FT: jeetje nog veel te doen idd. en dan ook nog kiespijn en pijn in je lies, miss toch maar naar de HA en alvast succes bij de tandarts. hier is het huis helemaal schoon, julia is lekker aan het spelen, houtkachel aan. lekker ohw ja en ik hoef vanavond niet te koken. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hoi meiden! Allemaal een heel gelukkig 2009 waarin we allemaal veel plezier aan onze kindjes mogen beleven! En wie weet voor een aantal nog een beebje erbij! Hier is oudjaarsdag uiteindelijk nog redelijk goed afgesloten. Wij zijn om 17 uur naar onze vrienden gegaan. Kyano heeft tijdens het eten gelukkig gewoon vrolijk mee zitten brabbelen. Toen wilden we hem toch weer proberen te laten slapen en dat lukte! In de reiswieg heeft hij boven ruim een uurtje lekker gelegen. Toen was het tijd voor zijn flesje en uiteindelijk is hij om ongeveer 22 uur helemaal knock out gegaan en gelukkig ook door het vuurwerk heen geslapen. Om 2 uur gingen wij weg bij onze vrienden, thuis heeft Kyano nog even wat extra bv gehad en toen heeft hij weer geslapen tot 8 uur. We mogen dus niet mopperen 8) Gisteren en vandaag slaapt hij juist weer heel goed overdag dus ik vraag me af of het daadwerkelijk koemelkallergie zal zijn. De uitslag is overigens nu weer bijna weg omdat we de zalf ervoor hebben en die werkt goed. Ik ga het dinsdag wel aan het CB voorleggen, even kijken hoe zij er over denken. Ik heb niet alles bijgelezen globaal wat ik nog weet @ Eva grappig dat je Kim Lian bent tegengekomen en leuk dat ze zo gewoon kletst! @ Steen ook even een moeilijke periode dus Sterkte! @ Krisstel ik heb nu bewust 's avonds ook nog even gelucht op zijn kamertje zodat het maar 17 graden was en vannacht heeft hij idd weer doorgeslapen! Ik weet ook niet of het daadwerkelijk aan de warmte ligt hoor, maar wel grappig dat Kyano nu wel weer doorslaapt Geef jij trouwens nog bv? Sommige mensen adviseren mij ook om helemaal over te stappen op fles maar ik vind het zo juist heerlijk. Ochtend en avond lekker knus bv met mijn ventje en de rest van de dag heeft ook papa zijn 'flesmomentjes' . Gefeliciteerd met pagina 900! @ Lindaa oh wat naar voor je moeder Hopenlijk gaat het snel weer beter. @ Anno lieve foto! @ Pupke fijn dat het goed ging met quinten op kdv! @ Lola yippie Emma heeft uit de fles gedronken! @ Yule een mooie zwarte broek met een paars vestje is zeker mooi! Ik ga ook nooit voor een mantelpak 8) Nou meiden ga even koken, misschien weer tot later!
@Lola, wat goed zeg dat ze uit de fles heeft gedronken op het KDV! @Yule, klinkt wel netjes...veel plezier bij je schoonmoeder. @Parr, hier valt het wildvlees er ook niet af en lijkt juist groter te worden. Bloed ook wel eens. Wil eigenlijk ook bellen maar begreep dat je dan verdovingsspuiten krijgt @FirstTime, klinkt erg pijnlijk die kiespijn aanvallen..en dan ook nog de verhuizing. Gaat het wel lukken? @Wupje, dat is dan wel heel toevallig..ze slaapt hier ook door nu het koeler is. Ja, geen ook nog bv en vind het veel te gezellig dus stap mooi nog niet helemaal over naar fv. Morgen even autostoel kopen. Willen sowieso de Maxi-Cosi Axiss, maar een tweede stoel is wel handig aangezien we Britt allebei ophalen van het kdv. De Maxi-cosi Priori is in de aanbieding van 170 voor 100 euro bij Gardo.
@fristtime wat verschrikkelijk vervelend allemaal. suces en een dikke knuf. @wupje moest gisteren avond nog aan jullie denken. Was bij de grote loterijshow van postcode loterij een babytje dat kyano heette. @anno lekker he een schoon huis en een vrolijk kleintje. @parr een stil sprongetje kan je gio ff vertellen wat dat is. haha ik denk dat hij er net een heeft gehad ik vind het altijd zo moielijk te zien hoor. hij is vandaag ech theel lief. kwam vannacht om 5 uur voor voeding lekker gespeeld 1 uurtje geslapen, toen om 8 uur lekker gespeeld daarna 1,5 uur geslapen, half 12 lekker geknuffeld met vriendin hhar moeder en oma lekker geslapen vanaf 1 tot kwart voor 3. Komt zo voor de volgende voeding en dan vanavond om 23.00 uur de papfles ben benieuwd of hij morgen weer in z´n ritme zit en ik 1 weekje lekker ritme heb voor hijz´n prikjes gaat krijgen. ga lekker het eten ff voorbereiden.
@fristtime wat verschrikkelijk vervelend allemaal. suces en een dikke knuf. @wupje moest gisteren avond nog aan jullie denken. Was bij de grote loterijshow van postcode loterij een babytje dat kyano heette. @anno lekker he een schoon huis en een vrolijk kleintje. @parr een stil sprongetje kan je gio ff vertellen wat dat is. haha ik denk dat hij er net een heeft gehad ik vind het altijd zo moielijk te zien hoor. hij is vandaag ech theel lief. kwam vannacht om 5 uur voor voeding lekker gespeeld 1 uurtje geslapen, toen om 8 uur lekker gespeeld daarna 1,5 uur geslapen, half 12 lekker geknuffeld met vriendin hhar moeder en oma lekker geslapen vanaf 1 tot kwart voor 3. Komt zo voor de volgende voeding en dan vanavond om 23.00 uur de papfles ben benieuwd of hij morgen weer in z´n ritme zit en ik 1 weekje lekker ritme heb voor hijz´n prikjes gaat krijgen. ga lekker het eten ff voorbereiden.
Autostoelen hebben jullie al gekeken naar de volgende autostoel? vind de maxi cosi axsiss wel erg mooi en handig maar is wel erg duur zo rond de 300 euro. hebben jullie al ervaring met kinderstoelen vanaf 9 maanden. Want als we op vakantie gaan met de auto is het denk ik niet fijn als hij nog in de maxi cosi moet zitten.
hey meiden, Hier dus een heerlijk relaxed dagje. We liggen lekker nog steeds in bed! Femke heeft de hele dag tussen ons in gelegen, dat is best goed gegaan. Ze komt wel vaak voor de voeding, maar goed dat nemen we maar op de koop toe. Nu ligt ze in de wieg, want onze shoarmaschotels worden zo bezorgd @First time, he balen meid. succes! @Elise, fijn dat jullie stille sprongetjes hebben.... @Lola, wauw wat goed dat ze uit de fles heeft gedronken bij het kdv! Maar niet zo netjes dat ze de moedermelk niet gebruikt hebben... @Wupje, fijn dat Kyano het nu weer netjes doet. @Anno, ah mooie foto! @parr, wij hebben hier de kinderbijslag vandaag ook ontvangen, toch lekker he! En jullie ook al een stil sprongetje...ben jaloers! @Yule, klinkt erg netjes hoor de kleren die aan wil doen voor de sollicitatie. @Funnyme, ah arme Anna, gaat het weer beter? En hoe is het op het kdv gegaan? @Pupke, fijn dat het goed gegaan is op het kdv met Quinten. Nou meiden, tot later!
@steen parr had het over stille sprongetjes ik vroeg hoe ze dat deed en of ze dat dan ff aan gio wil vertellen. haha