September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Kaatje ook knuf voor jou! Hoop dat het meevalt voor je vader....

Bedankt voor de knufs, traantjes in de oogjes hier! Ik ga gauw naar bed nu. Liefs

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Om 22:15 werd Aimar wakker. Fles van 180cc helemaal opgedronken, meneertje was erg wakker en vrolijk. Toen nog een klein beetje gepoept en om 23:15 in bed, even huilen maar slaapt nu al 20 minuten. Hopelijk tot morgenochtend!
    Oja morgen gaan we gewone voeding mengen met de pepti. Kijken hoe het gaat. We beginnen veilig, 1 schepje per voeding en dat 2 dagen en daarna 2 schepjes.....ben benieuwd. Hoop dat het goed gaat want dat zou een hoop geld schelen.... :)

Weltrusten allemaal :)

3. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @ingeltje lieverd dat is ook hartstikke zwaar en helemaal in combi met werken. Hoop dat het sprongetje snel voorbij is. het zal echt niet aan jou liggen je doet alles voor je kleintje je bent een harstikke goede moeder. dikke knuf

@kaatje oh jemig. spaanend hoor. hoop dat het wat meevalt dinsdag voor je vader.

@eva volgens mij neemt de zuigkracht niet af. Maar misschien gaat hij geleidelijker drinken en doet hij er daarom zo lang over. maar de tijd is perfect tussen de 15 en20 min.

Meeting ik doe ook mee hoor.

zo ik ben de enige vannacht zie ik. nou het ritme van gio is toch nog nergens te vinden. kwam om 4 uur alweer voor z´n fles terwijl hij om 23.15 had gehad. had binnen 10 min fles leeg. misschien wordt hij wel niet moe genoeg. echt raar hoor de papfles binnen 10 min leeg. heb een kleinere speen geprobeerd maar dan komt er niks uit. ga maar eens kijken of ze een papspeen hebben en of die anders is dan de 123 speen hebben jullie ervaring en welke speen gebruiken jullie voor de papfles?
    Want ook dit elke nacht ga ik niet lang redden ben ik bang. Heb hem net in z´n ledikant gelegd ipv wiegje dan kan ik hem makkelijker laten huilen en hij lijkt nu stil te zijn.

weltrusten en tot straks

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Poeh mijn gebeden zijn deze nacht verhoord ;) hij is net wakker! Al is het maar 1 nacht, diit is fijn!

Elise1, misschien te veel pap? Ik heb ook erg moeite met de hoeveelheid; 2 a 3 eetlepels, wat is dat nou voor stomme maataanduiding #-o ik ben nog steeds aan het zoeken naar de juiste verhouding. Ik gebruik nu het maatschepje van de Nutrilon en deed gisteren 5 schepjes bij de 180+6, maar met de Mspeen ging het zoooo langzaam.. Na 10 minuten de L er maar weer op en at ging weer te snel :rolleyes:
    Iemand de juiste verhouding al ontdekt?

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ingeltje, wat heerlijk dat je vannacht weer door hebt kunnen slapen (en Julian ook ;))!
    Wij hebben hier ruim een week hetzelfde probleem gehad. Het begon in de nacht van eerste naar tweede kerstdag met een enorme verkoudheid bij Isis die ervoor zorgde dat ze wel tien keer wakker werd. De nachten erna werd het twee a drie keer wakker, waarvan minstens 1 keer met voeding. De laatste nachten was het 1 keer rond een uur of drie, vier, en vannacht was het half zeven! Yes! Ik hoop ook dat dit nu weer zo blijft (zo waren we het al tijden gewend...). Maandag moet ik weer aan het werk en inderdaad, zoals jij al aangeeft, naast het werken is gebroken nachten niet echt relaxed (understatement)....
    Groetjes
    Azeb

6. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedemorgen mama's,

@Lola: fijn dat het ook met Emma goed is gegaan op het KDV. Inderdaad jammer dat ze niet de moedermelk hebben gegeven. Waren ze dat vergeten? Edit: ik lees al dat het een vergissing was.

@Yule: klinkt net genoeg! Als je nooit een mantelpakje aanhebt, zou ik dat nu ook niet doen inderdaad.

@Parr: Kate is deze dagen dus een beetje een vroeg vogeltje!

@Firsttime: oei, kiespijn is niet leuk!

@Wupje: klinkt als een goede jaarwisseling! Fijn dat de uitslag zo goed wegtrekt.

@Steen: was de shoarma lekker :)?

@Krisstel: ja, Quinten zuigt hier ook veel op zijn lip (maar ook op zijn vinger, zijn duim, mijn pink, alle speeltjes, knuffeldoekje, spuugdoekje en ga zo maar door ;))

@Eva: en, hoe is het gisteravond en vannacht gegaan? Wat de zuigkracht betreft: hier merk ik juist dat hij veel meer zuigkracht heeft. De flessen gaan steeds sneller leeg.

@Ingeltje: jeetje meid, wat vermoeiend zeg! Klinkt alsof hij echt niet meer verzadigd raakt. Als je hem 's nachts probeert geen voeding meer te geven, zou hij overdag dan beter drinken waardoor hij de nacht erna wel weer verzadigd is? Alleen moet je dan wel tegen een huilende (en hongerige) baby kunnen, en dat kan ik persoonlijk zelf niet… Edit: fijn dat het vannacht goed is gegaan! Wellicht is nu het oude patroon doorbroken.

@Kaatje: oh, wat rot voor je vader! Dat de assistent niet zoveel mag zeggen, hoeft niet perse slecht nieuws te betekenen hoor, maar ik kan me wel voorstellen dat je je daar zorgen over maakt. Sterkte de komende dagen!

@FunnyMe: ik hoop dat er zich vandaag een bevalling aandient! Als je niet opgeroepen wordt, krijg je dan wel gewoon voor de hele dag betaald eigenlijk?

7. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Meeting: ik ben echt van plan deze keer mee te gaan, al hangt dit wel van de dag en de locatie af (ik kan alleen op zaterdag, zondag en maandag).

Volgens mij is mijn lichaam zich aan het voorbereiden op mijn werkende leven. Ik word namelijk al de hele week uit me zelf rond 06.30 uur wakker. Dat scheelt volgende week wel, dan ben ik daar al aan gewend. Gisteren weer een gezellig dagje gehad bij mijn ouders. Quinten heeft het ook prima gedaan. Vandaag gaan we een campingbedje kopen en een babygym. Gisteren lag hij bij mijn zus onder een super de luxe met lampjes enzo. Binnen een paar minuten had hij door dat hij het zelf aan en uit kon zetten door ergens tegenaan te duwen. Ook begon hij met het gericht pakken van dingen die er aan hingen. Hij wordt er dus duidelijk door geprikkeld en vond het erg leuk. Vanavond gaan we eten bij vrienden en dan zal hij voor het eerst kennismaken met een grote hond. Tot nu toe heeft hij alleen katten en kleine honden gezien, dus ik ben benieuwd hoe het hem bevalt! Zometeen ga ik hem even uit bed halen, flesje geven, knuffelen, Kerstboom afbreken, boodschappenlijstje maken etc. Tot later!

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.
    Levi kwam om 03.15 voor zijn speen, en volgens Ferry ook om 04.15 maar dat heb ik niet mee gemaakt :)
    Toen om 07.30

Ingeltje, hoe is het vanacht met Julian gegaan? ow ik lees goed. super :whistle:

Papfles: Lev dringt hem ook in 10 min leeg. soms wel sneller. Heb 3 standen speen van bibi geloof ik. En dan stand 1. voor het laatste dikke restje stand 2. Verder 180/6 en dan 3 eetlepels pap

Ferry kreeg gister trouwens een brief van de reumatoloog dat hij a.s maandag al terecht kan. Gelukkig lekker snel en geen wacht tijd van 3 maanden

9. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @freesia nee hoor hier hebben de kids ook nieuwjaarsgeld gekregen hihi.

@ingeltje ik snap dat je er ff door heen zit het is ook erg vermoeiend snachts eruit en dan ook nog eens te moeten werken.

@kaatje jeetje hoop dat het dinsdag niet te vervelden nieuws is vind het alleen een beetje vreemd dat ze zeiden dat ze niks mocht zeggen en dan pas dinsdag kan komen. zit hij toch in spanning het weekeind. *knuff*

nou hier een raar nachtje gehad. rene werdt om 2 uur wakker huilen wilde niet meer in zijn bedje dus bij ons in bed genomen had geen zin in een gevecht midden in de nacht. om 4 uur robin gillend wakker die had geen slaapzak aan dus was gaan draaien in zijn bedje en lag klem dwars in bed ahh. dus die ook uit bed bij ons in bed voor de fles (erg druk in bed haha) daarna beide mannen weer terug in hun eigen bedje rene was het er niet mee eens maar na 5 min gaf ie het toch op en slaapt nu nog. robin heeft zowaar tot half 8 verder geslapen was wel erg lekker om niet om half 6 beneden te zitten hihi.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Tweety wat een gezelligheid snachts bij jou in bed :)

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    5 van die nutrilonschepjes? Hier krijgen ze er maar 2.... Wel heel fijn dat Julian doorgeslapen heeft. Even bijtanken...

12. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Julian: Wat lief van jou Julian!!! Zomaar doorgeslapen! Dat kon je mama goed gebruiken. Aankomende nacht nog een keer?

Hier is Aimar rond 3:00 wakker geweest maar weer in slaap gevallen. Om 5:15 weer wakker....om 5:30 wilde meneer toch echt een fles. Dus op zich best mooi....maar ik maak hem toch liever gewoon wakker tussen 22:00 en 23:00 want dan weet ik zeker dat hij doorslaapt (uitzonderingen daar gelaten) en dat hij genoeg vocht/voeding binnenkrijgt.

Ik hoor hem trouwens huilen dus ga hem uit bed halen. Tot later meiden!

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ja hoor ik krijg gewoon doorbetaald. Alleen krijg je dan minuren zeg maar. Je moet volgens je contract een bepaald aantal uren per dag draaien. Als je dan een hele dag op wacht zit kost dat je dan het aantal uren wat je per dag zou moeten werken. 1keer per kwartaal wordt bij iedereen een bepaald aantal uren kwijtgescholden. En is het heel druk dan werk je wat meer uren per dag. Dus dan maak je weer plusuren. Zo compenseer je dat dan. Sta je bijv 20 uur in de plus dan kun je daar uren van opnemen om vrij te nemen. Kost het je geen vakantiedag.

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik ga ff de spijkerbroekjes boven leggen. Die had ik als reservekleertjes neergelegd op het kdv. Dan kan papa zelf een shirtje erbij zoeken. Want met een spijkerbroekje kan er niet veel mis gaan toch?

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @kaatje ja was erg gezellig maar mama zat recht op geen plek meer hihi.

@funnyme vind het echt jammer dat ik nu niet bij de kraam kan beginnen lijkt me cht heel leuk.

ga maandag bellen met de kraamzorg waar ik ozu gaan werken heb gisteren de bevestiging van mijn sol gevonden en daar staat zwart op wit dat ik per 1 jan in dienst zou treden. verder van hun niks meer vernomen dus wil wel ff weten waarom niet.

meeting heb ook zin in een meeting misschien is het een idee dat we vast een datum gaan prikken zodat we weten wanneer de meeste kunnen. heb hieronder een "lijstje" met wat datums neergezet als iedereen die mee zou willen even kijkt wanneer ze kunnen en wanneer niet en aan mij doorgeeft zal ik het op een rijtje zetten. (of iemand anders wil het perse doen)

meetingdatums

zat 24 jan
    zon 25 jan

zat 31 jan
    zon 1 feb

zat 7 feb
    zon 8 feb

zat 14 feb
    zon 15 feb

zat 21 feb
    zon 22 feb

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Tweety das inderdaad raar! Welke kraaminstelling heb je gesolliciteerd?
    Maar jij wilde toch thuisblijven bij de jongens?

17. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    @tweety: ik kan eigenlijk al die dagen wel.

Demi heeft nu het volgende voedingsschema:
    7.00 180+6
    11.00 fruithap
    15.00 180+6
    19.00 180+6
    nacht 180+6

Is dat te veel? Soms vervangen we de 19.00 fles met een potje groente mag dat? Na een potje (fruit of groente) wil ze eigenlijk nooit meer een beetje fles.

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Dreames ik zou zeker de fles van 19 uur niet vervangen door groenten. Volgens mij krijgt ze dan te weinig vocht binnen. Of geef je haar nog diksap ofzo erbij?
    Meiden krijgen 5 flessen en een fruithap. Soms krijgen ze s avonds ook nog een groentehap.

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme de waarden ja ik blijf ook thuis moet wel ivm met robin maar vind het nog wel jammer had er erg veel zin in om te gaan kramen maar heb niks meer van hun vernomen vind ik wel vreemd.

@dreames ok heb het genoteerd hihi.

20. goedemorgen
    ook hier een goede nacht, julia heeft geslapen op alleen voeding uit de borst, geeft me toch wel zelfvertrouwen lekker hoor

@ingeltje wat fijn dat julian heeft doorgeslapen, scheelt veel he.

@kaatje: fijn dat ferry zo snel terecht kan.

@funny: met spijkerbroekjes kan idd niet veel mis gaan. rik heeft hier vanmorgen ook zelf kleren voor julia uitgezocht en heel slim een pakje gepakt wat bij elkaar hoort (broekje met trui)
    ik vind het ook een leuk pakje dus punten gescoord.

vanavond komt mijn nichtje logeren, ze is 7 en is helemaal gek met julia, 1 jan hebben ze samen gespeeld, julia zat echt te giebelen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina