September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    thxxx :)

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr ik zette het ook wel eens heel even een paar sec in de magnetron dat de kou er af was.

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    gewoon op paar seconden?

4. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Fruit vers maken: Demi krijgt dagelijks op het KDV vers fruit. Hier heb ik nog een paar potjes staan en daarna maak ik het thuis ook vers. Heb er speciaal van mn ouders een staafmixer voor gekregen.
    Danoontje: wil ik ook wel eens proberen, wist niet dat ze het voor zo jong hadden. Had er wel een keer in de winkel op staan te kijken, maar toen zag ik die niet.
    @steen: yeah jij ook al vermaandag!
    @tweety: de plaatsen voor de meeting maakt mij niet uit, want het is vanuit hier allemaal ongeveer even ver. (stuur je ook pb).

5. 4days

4days Niet meer actief

Wauw, zijn jullie al allemaal met fruit enzo bezig? :) Voor mijn gevoel is dat echt nog een ver-van-bed verhaal. Denk dat Vince pas iets anders krijgt met ruim 6 maanden.
    Heb hem wel al een paar keer iets laten proeven. Maar dan bedoel ik alleen met iets over zijn lipje strijken, fruit ofzo. Dan trekt hij soms een heel vies gezichtje en soms gaat hij het af likken, heel grappig! :)

6. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @parr ja uit de koelkast vandaan ff een paar sec en dan ff voelen net de kou eraf. soms vergat ik het uit de vriezer te halen dan deed ik ze ondooien in een bakje met water au bain marie zoals ze dat noemen ofzo.

eindhoven heb ik nog in de lijst gezet als plaats kreeg ik als tip van iemand ;)

7. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden,

Yeaahhhh! Een meeting in de planning \:D/ :whistle: \:D/
    Ik hoop zo dat het Breda wordt! Dan weet ik zeker dat ik kan komen :D

Alles bijgelezen. Pfff ;)

Krisstel, klinkt niet echt lekker je perineum :( Hier is het nieuwe vel nog erg dun en gevoelig, ben zo bang dat het scheurt ofzo bij seks. Het is ook nog wat schraal waarschijnlijk door die !#$%^&* inlegkruisjes.

Parr, dat schiet nog niet echt op zo dat kolven op je werk :rolleyes: Erg kinderachtig zeg van je collega [-(

Kaatje, superlieve filmpjes weer! Kreeg een brok van jouw lieve Ferry. Ik herken Jill's papa er helemaal in <snif>

Tweety, echt balen van die telefoontroubles.

Funny, werken in Rotjeknor, leuk!

Ingeltje, joepie, doorgeslapen! Goed zo lieve Juul!

Steen, duimen, lief!

Ego, heel de dag gewerkt. Lekker tussendoor naar huis om te voeden en dan een lief lachend meisje dat op me wacht, aahhh...
    Ik had van mijn werk een Baby Sesamstraat dvd'tje meegenomen (zat bij de sudocreme).
    Jill vind het geweldig!
    Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=mnUYCMQZRwY&feature=channel_page
    Er is er nog een dacht ik.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Hihihi ik had eindhoven geopperd.
    Het voordeel is dat daar het station recht in het centrum is en bij de anderen niet. Misschien is dat wat handiger voor degene die met de trein komen. En het is gewoon een hele leuke stad.

9. 4days

4days Niet meer actief

Oehh ik hoop echt zooooo dat t niet op 7 of 8 febr is, dan gaan we waarschijnlijk verhuizen....

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    haha dreames moest ond geheimpje weer verklappen haha.

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ik heb net het boek 'Eten voor de kleintjes' gelezen en daar staat in dat je bij BV echt niet voor 6 maanden moet bijvoeden omdat het de BV doet teruglopen (extra sap of ander vocht kan dat helemaal veroorzaken omdat een baby dan geen trek meer heeft in BV). Het is een erg goed boek voor BV moeders waar een hoop adviezen instaan over de overgang van BV naar vaste voeding, en lekker leesbaar geschreven.

Tot 9 maanden blijft fruit en groente echt BIJvoeding en daarna wordt vaste voeding langzaam steeds belangrijker.
    Dit is het meest recente advies van de WHO (World Health Organisation). CB's zouden zich hieraan moeten houden en ik vind het raar dat sommige CB's dat niet doen (aangezien de WHO de belangrijkste gezondheidsorganisatie is die al het onderzoek wat er op een bepaald gebied is bij elkaar legt en daar een advies uit samenstelt).

Verder las ik dat BV kindjes helemaal niet zoveel cc's drinken als FV kindjes (die met die formule zeg maar).
    BV kindjes: 110-150 cc X kilo's / aantal voedingen
    FV kindjes: 150-170 cc X kilo's / aantal voedingen
    Dat komt omdat BV veel geconcentreerder is en beter afgestemd op de vraag van het moment. Vandaar dat ik maar 130 cc kolf per keer en als we Raven meer geven in de fles (want ik vulde het altijd aan tot 150-160 cc) laat ze vaak 20-30 cc staan. Dus dat klopt wel.
    Verder is de ochtendvoeding natuurlijk altijd veeeeeeel meer dan de andere voedingen (merk ik hier ook) en niet zoals bij de fles elke voeding hetzelfde.

Dus onzekerheid over de hoeveelheid is helemaal niet nodig (in mijn geval).

Verder is het advies om glutenbevattende producten (brood, brinta, babykoekjes, soepstengels, pasta etc) niet voor 9 maanden te geven omdat de darmen dat niet aankunnen.
    Rijst mag wel na 6 maanden (rijstebloem, rijstmeel en rijstwafels).

En aardbei staat ook over dat het niet voor 6 maanden mag. (dat fabrikanten het maken wil niet zeggen dat het goed is)

Voor FV gelden andere richtlijnen omdat FV uit koemelk wordt gemaakt (en dus zowiezo belastender is qua allergieen) en op den duur niet voorziet in de behoefte van kindjes, vandaar dat er bij FV eerder met bijvoeding kan worden begonnen. FV kindjes wennen ook niet aan verschillende smaken via de melk (BV kindjes wel). Dan is vroeger introduceren wellicht iets logischer omdat kindjes vaker bepaalde smaken weigeren of eraan moeten wennen? (mijn idee, staat niet in dat boek)
    Maar de adviezen over wanneer bepaalde (mogelijk allergie veroorzakende) voedingsmiddelen (zoals aardbei, glutenproducten, noten, etc) introduceren blijven wel hetzelfde.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

12. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Station Breda ligt ook vlakbij het centrum hoor! Park door en je bent er :D

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Meeting, het maakt mij niet heel erg uit maar wil liever niet meer dan 1x overstappen want ik ben al niet zo'n held met de trein.

Dreames, je hebt speciale danoontjes voor kinderen vanaf 4 maanden. Is gemaakt met opvolgmelk ipv koemelk.
    Heb een paar blz terug 2x een link geplaatst.

14. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    :oops: :oops: :oops:

Wilde gewoon even promotten :D
    hihihi

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @freesia ja klopt weet ik nog van het carnavallen een aantal jaar geleden hihi
    ik ga robin ff voeden

16. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Kloosterzande
    Bedankt voor de info Yule! Klinkt allemaal zo logisch eigenlijk.

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Dat opvolgmelk iets anders zou zijn is een beetje bedriegerij, want dat is van koemelk gemaakt. Is alleen een beetje zout uitgehaald en een beetje bewerkt. Maar goed, als je FV geeft maakt het toch niks uit want dat is ook bewerkte koemelk.
    Dus het klinkt mij meer als een verkooptruc in de oren om BV moeders iets te laten aanschaffen wat ze niet nodig hebben.

18. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Nog effe snel spieken voordat ik dadelijk op tijd mijn bedje induik. Ben echt opgebrand....vanochtend veel in het huishouden gedaan en vanmiddag gewandeld. Kyano ligt er gelukkig lekker op tijd in maar zal morgenvroeg ook wel wat eerder komen. De laatste 2 dagen was het 7 uur dus ik ben benieuwd 8) Ik ben net nog helemaal ondergespuugd :( bah wat kan dat vies stinken zo'n melk die terug omhoog komt.

@ Krisstel pff wat een verkoopster :evil: Wat zei je 'nee roze sokjes zijn ook echt normaal voor een jongen' :rolleyes: !

@ Steen oh Femke alweer 4 maanden :D

@ Ingeltje en gezellig de visite? Forum is natuurlijk leuker ;)

@ Yule idd een goede tip. Nu heb ik hier nog maar gedeeltelijke bv dus dan kan ik denk ik wel gewoon een fruithapje bij 4 maanden geven. Ik zal dinsdag eens bij het CB vragen hoe zij het adviseren. Ik heb een potje peer en worteltjes in de kast staan. Lijkt me erg leuk om te geven aan Kyano! :)

19. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Ik ga demi haar papfles geven en hopelijk slaapt ze dan vanacht weer eens door (en wij dus ook).
    Truste!

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Aimar's ritme was vandaag een beetje zoek....hij had om 16:00 fles gehad en om 17:30 lag hij te pitten. Aangezien wij hem altijd wakker moeten maken om 23:00 hadden we gehoopt dat hij nu ook zou doorslapen tot 22:00 en dan zijn laatste fles zou krijgen. Maar meneertje werd al om 20:30 wakker en heeft toen zijn fles gehad en sliep weer op 21:30. Ben bang dat hij nu dus vannacht komt....naja we zullen het wel zien.

@ tweety: heb je gePBt hoor!

Slaap lekker allemaal!

Deel Deze Pagina