Aantal voedingen: hier krijgt demi maar 4 flessen (180+6) op een dag (met twee potjes en de laatste fles is een papfles) en verder voor vocht nog diksap. De flessen gaan eigenlijk altijd leeg. Behalve op het KDV op een of andere manier eet ze daar altijd minder dan thuis. Hoeveelheid potje: Demi krijgt thuis altijd een heel potje en op het kdv maken ze vers en qua hoeveelheid krijgt ze ik denk anderhalf potje. Maar demi krijgt ook geen fles meer bij haar potje. Voor haar werkt dat prima. @missy: succes morgen! Wat betreft het babybadje. Demi past daar nu al niet meer fatsoenlijk in. Ze gaat altijd met mij mee douchen of met mij in het grote bad. Wij hadden eerst wel het thermobadje en vond het ideaal. @freesia: leuke fotos! @firsttime: hier is het luier verschonen ook al zon karwei. Ze begint zodra ik haar neerleg om te verschonen als een gek te spartelen
@ marscha wlekom! @ingeltje feli emt de 4maanden. Leuke foto's zijne r weer voorbij gekomen. Wat kletsen jullie veel zeg! Ff sinds gisteren middag neit meer gelezen haha. heb weinig terug gelezen. Maar ebnok hele dag weggeweest. Lkkr gezwommen vanmorgen tone eten en douchen en door naar een verjaardag net terug. En nu dus weer eten maken en eten Dus spreek jullie laten weer!
Nou ik weet niet wat Aimar heeft vandaag (en gisteren eigenlijk ook al een beetje...). Hij doet echt hazeslaapjes. Op zich niet zo'n punt, maar hij is dan alleen maar stil bij papa/mama in de armen en als we met hem lopen..... Ik ben natuurlijk gisteren begonnen met schepjes gewone voeding erbij te mengen....zou het daaraan kunnen liggen? lijkt me sterk want hij heeft wel al gepoept vandaag. Misschien vanwege een sprongetje, of gewoon een huildagje...pffff merk dat ik het niet zo goed kan hebben. Gelukkig heeft mijn vriend 'm nu even onder zijn hoede. Slim van hem want eigenlijk zou hij met hulp van mij koken vanavond (kan hij nog niet echt). Hij denkt ook: ik doe net of ik heel druk ben met Aimar, gaat zij wel koken En hij heeft nog gelijk ook
@ Missy: hier past Aimar nog prima in het badje hoor! En als ze later kleine dreumesjes zijn kan je het badje in de douche zetten en kunnen er heerlijk in zitten en spetteren.
@ Missy: misschien kan Aimar wel niet tegen Friso voeding, haha Ik hoop dat het vanavond wel goed gaat met slapen...... Als het dinsdag nog zo gaat, ga ik weer volledig pepti geven, kijken of dat helpt....of is dat te kort om uit te proberen?
Eva, misschien idd een huildagje of een sprongetje. Denk niet dat het van de voeding komt. levi heeft hier ook wel eens van die dagen.
Tjonge jonge... typ ik heel bericht, druk op verkeerde knop..... weg bericht :x Nou dan maar even een algemeen berichtje en niet op iedereen reageren: Voeding: Sara kreeg gisteren worteltjes. Ze vond het heerlijk! Was echt boos dat we het maar bij 10 hapjes lieten. Maar ja, ze moet toch ff wennen en we willen het opbouwen. Vandaag bij opa en oma hebben we haar appel gegeven. Had ik thuis nog even snel gemaakt. Zodra ze de lepel ziet, gaat haar mond wagenwijd open, maar aan de appelsmaak moest ze even wennen. Heel grappig om te zien. Morgen en dinsdag weer appel en dan woensdag weer wat anders en weer wat hapjes meer. Iemand schreef dat kindjes tot hun 1e voornamelijk gevoed worden door melk. Ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik om me heen kijk naar kindjes, dan eten ze rond de 9 maanden gewoon zoals wij: pap in de ochtend, brood in de middag, tussendoortje, avondeten en voor het slapen gaan wat melk. Melk wordt dus meer bijvoeding. Badje: wij hebben wel zo'n badje met pompjes, maar ze heeft ze er nog niet uitgeschopt. En de aquasit gebruik ik eerlijk gezegd bijna nooit. Geef ik meestal mee aan opa en oma, zodat ze daar in het grote bad kan in de aquasit. Tummytub gebruiken we niet meer. Vind dat niet handig, kan je haar niet lekker wassen. Ze zit alleen maar te zitten. Vind Sara niets aan. Schreeuwen: Sara heeft iets nieuws ontdekt: schreeuwen en gillen als ze het naar haar zin heeft. Heel lachwekkend. Zitten wij op de bank en hoor je vanuit de box: ooooeeehhhwwwaaahhhoooo en dan een hoge gil aan het einde. En dan trappelen met armpjes en beentjes of haar leven eraf hangt. Sara is nogal een vrolijke dame, dus er wordt heel wat afgegild. Meeting: niet om jullie persoonlijk, maar ik kom ook niet naar deze meeting. Ik vind het kletsen hier op het forum echt heel erg leuk en kijk ook altijd meteen als ik tijd heb, maar ik heb al zo'n druk sociaal leven met vrienden, familie, kennissen en (oud)collega's, dat ik het daar maar even bij laat. Hoop dat ik niemand beledig. Vandaag bij opa en oma geweest en daarna gewandeld. Jeetje wat was het koud! Mijn oren vroren eraf. Daarna lekker geluncht (voor de verandering, papa en mama willen elk weekend buiten de deur lunchen... heerlijk!) en daarna was Sara helemaal K.O. Dus die ligt heerlijk te slapen. Nou ga ik verder mijn boek lezen en over een half uurtje koken. Fijne avond allemaal PS: Missy jou wil ik wel even heel veel succes wensen met je eerste werkdag morgen
jannes, nou ik voel me wel zwaar beledigd hoor Tuurlijk niet Geef je groot gelijk hoor.vind het wel jammer, had je graag een keer in het echt ontmoet en een stem+gezicht achter je naam leren kennen.
@ Kaatje: lachen die kat en hond van jou! Ik vond net ook mijn kat op het aanrecht, zat die gebruikte olijfolie op te likken! Ja je hebt waarschijnlijk gelijk hoor wat betreft een huildagje. Maar ik ben zo'n stresskip die er dan meteen een verklaring voor wil hebben
@Kaatje: nou dit is mijn gezicht (had even niets anders op mijn laptop staan aan foto's), heet in het dagelijks leven Jojanneke en stem... kom uit het zuiden dus heb een beetje een zacht G...
@Kaatje, haha wat een slimmerds niet hond en kat van jou! @Jannes, leuke foto! @Freesia, heerlijk zo wandelen met de babybjorn! @Eva, oh meid zo herkenbaar, ik kan me ook helemaal druk maken als Femke een dagje niet lekker in haar velletje zit, vind het nog moeilijk te accepteren dat dat soms gewoon kan. Gelukkig heb ik een hele lieve man die dan weer relativeert! Succes meid. @Dreames, wat goed dat ze op het kdv verse fruitprakjes maken. Femke is wakker, dus ik ga ff voeden!
@ Steen: gelukkig ben ik niet de enige stresskip... over verse fruithapjes op KDV, ik werk op een KDV en vind het eerlijk gezegd heel logisch om verse fruithapjes te geven... Het enige stomme beleid dat wij hebben is dat ouders geen zelfgemaakte groentehap mee mogen geven. Aan de ene kant wel logisch aangezien wij niet kunnen zien hoe 'vers' zo'n hapje is en wel verantwoordelijk kunnen worden gesteld als het kind er ziek van wordt, maar aan de andere kant had ik Aimar graag een verse groentehap meegegeven...naja dan maar 1 keer in de week een potje Oh wat ben ik blij met mijn vriend's geduld en relaxte houding! Hij krijgt het (bijna) altijd voor elkaar om al zittend achter zijn pc Aimar in slaap te wiegen en hem dan weg te leggen in zijn bedje! Hij slaapt nu 'al' 10 minuten in zijn bedje!
@miss ik maak bevoorbeeld perenmoes en 1 eetlepel past precies in het vakje van een ijsklontbakje. zo vul je het hele bakje en dan heb je elke keer een op maat gemaakt hapfje. je kan het daarna in een zakje doen en opnieuw iets invriezen als je wilt. je kan peer 2 maanden bewaren in een 3sterren vriezer. @jannes geen probleem toch. als je het al zo druk hebt geef ik je helemaal gelijk.
Vind het inderdaad wel logisch dat het vers is, wat ik wat minder logisch vind, is dat ze altijd hetzelfde krijgen. Elke dag appel-peer-banaan. Ik snap dat ze in grote hoeveelheden inkopen, maar ze kunnen ook eens wat anders kopen. Groente mag je hier wel vers meegeven, maar dan moet er een sticker opzitten met wanneer het is gemaakt en of het ingevroren is geweest. Wij geven demi overigens groente om 7 uur en dan is ze al weer thuis.
Kaatje: hoe was je middag? First time: Julian verliest ook veel haar Oei huildag?! Pupke: moest zoooo lachen om het stukje over dat Quinten raar keek als ie papa ziet hihihihi Freesia: wat een gezwellige ochtend! Gefeli met je meisjes 3e vermaanddag! Roshi: gefeli met je meissies 3e vermaanddag! Krisstel: jij ook van harte met Britts 4e vermaanddag! Marscha: welkom, ik kon even niet helemaal uit je verhaal opmaken of je al eerder met ons meegeschreven had? Ik ken je naam namelijk niet maar heel gezellig dat je er bent! Dreames; wat lief van Ramon! Steen: haha ook stromende tieten, raar is dat he, zeker als je midden in de nacht zonder spuugdoekjes zit grrrrr... ach een pyjama is zó gewassen dus mijn mouwen moeten het vaak bekopen! Bianca24: hmm ik heb het laatst ook een keer gedaan 4 voedingen... weet ook niet helemaal of het al mag Parr: hahaha paul ruimt de naalden wel op, maar met flink schelden dus hihihi Freesia: leuke foto's! Missy: wat spannend je eerste werkdag op je nieuwe werk toch he? Succes! Jannes: had toch een ander beeld bij jouw 'personage Jannes'! Maar het valt niet tegen hoor hahaha integendeel, leuke foto. Snap dat je niet meegaat met de meeting, maar hier kletsen is ook super gezellig toch! Geen probleem hoor!
Oh en julian sliep weer niet door, maar kwam maar 1 keer en dat vind ik helemaal geen probleem. Het was het 3 á 4 keer per nacht waar ik problemen mee had Ik ga nu ff eten daaaag
@eva: wij maken ook vers op het kdv fruit maar groente mogen ouders wel meenemen, moet alleen een formulier tekenen dat het hun verantwoording is. meeting: iemand uit het zuiden die samen wil gaan, ga namelijk niet met de trein. ligt er natuurlijk ook aan waar het is. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zijn jullie je al aan het orienteren op autostoeltjes (de vervolgstoeltjes). Las laatst wel dat iemand al had gekocht. Wij zijn gisteren even op internet aan het rondkijken geweest ook naar aanleiding van die link naar de anwb-testresultaten. Ons oog is gevallen op de maxi-cosi priori SPS. Dit omdat we nu tevreden zijn over maxi-cosi, het is het een-na-beste merk en de prijs. Wij hebben er twee nodig, dus de prijs speelt ook wel een beetje een rol. Wat ik me nu afvroeg, want tweedehands zijn de andere natuurlijk ook een stukje goedkoper. Bij de maxi-cosi van nu geld dat als je eenmaal een botsing hebt gehad dat het niet meer veilig is. Geldt dat bij de opvolgende autostoeltjes ook.
Ha meisjes Hier hetzelfde 'probleem' als Azeb helaas Ik hou jullie nu al niet meer bij, laat staan deze week Want: Morgen begin ik weer met werken Pff heb ruim 8 maanden thuis gezeten, zit te popelen om weer aan de slag te gaan Het is een nieuwe baan, dus lekker een hele nieuwe frisse start, can't wait! Fenna gaat naar mijn moeder, hebben tijdelijk opvang kunnen regelen met moeder, zus en schoonmoeder, ideaal dus. Zijn nu nog op zoek naar een gastouder maar ook dat loopt goed, hoop dat ze daar over 2 a 3 weekjes heen kan. Moet deze week de maandag, dinsdag en vrijdag werken, lijken mij lekkere dagen. Ben benieuwd, zal wel ff pittig zijn maar kan niet wachten om mijn handen weer uit mijn mouwen te steken, weer even wat anders dan mama zijn Ik zal proberen een beetje bij te blijven en zal soms even roepen hoe het met Fenna is Wil ook nog even de meiden die (samen met mij) morgen weer gaan beginnen heel veel succes en plezier wensen! Liefs XXX