September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden.
    Hier weer een goeden nacht gehad.
    Laatste voeding om 22.30. Daarna om 02.30 en om 06.30.
    Moeten morgen wel even naar de huisarts want Levi en ik hebben geloof ik last van Spruw. Ik vermoede het al even bij Levi maar wist niet zeker of het nu spruw of melkaanslag was. Nu zit het ook op zijn lippen en is niet meer weg te vegen. Bij mijn zijn mijn tepels opgezwollen en super pijnlijk :-?

FunnyMe, knuff. en je bent echt geen slechte moeder.af en toe heb je het gewoon even nodig om bij te tanken zodat je er weer optimaal kan zijn voor je meiden.

Tweety, succes met de discussie. Gewoon op je moedergevoelens af gaan en poot stijf houden hoor !

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Kaatje klinkt inderdaad als spruw. Misschien heb je wel gelijk wat betreft de meiden, maar het voelt zo raar. Zo van zij moeten weg zodat ik kan slapen

3. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme je bent echt geen slechte mama als je je kindjes ff bij oma brengt. ze hebben ook niks aan een over vermoeide mama toch. knuff meid

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kan ik me heel goed voorstellen hoor,maar ja soms is het voor allemaal even beter ( en je moeder vind het vast niet erg om even lekker met haar kleindochters te tutten)

Geloof trouwens dat ik ongi ben geworden. Twijfel een beetje of het nu nog steeds vloeien is of niet. Verloor vorige week alleen nog maar oud/donker bloed en sinds gister weer helder rood..

Kreeg net een mailtje of ik zin heb om wat te gaan drinken met de meiden van de babygym. Tuurlijk ! voel me alleen wel een beetje buiten de groep. We zijn met zijn 5-en waarvan er eentje geloof 28 is en de rest allemaal over de 30.. Ben dus voor de verandering weer eens de jongste :)

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funnyme jij was toch kraamverzorgster? zo ja wil jij eens kijken bij de vraag die ik aan de kraamverz. van het forum heb gesteld wat jij ervan denkt.

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Misschien hebben jullie wel gelijk, maar het blijft een raar gevoel!

Ja ik ben kraamverzorgster. Welke vraag heb je gesteld dan?

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat er te weinig tijd tussen de voedingen zit voor hem. Kunnen ze niet wachten tot hij zelf komt voor een voeding? Als het te lang duurt (meer dan 4 uur) een voeding aanbieden en als hij dan niet genoeg drinkt alsnog via de sonde geven?

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    over het aantal voedingen per 24 uur. staat bij het topic stel je vraag aan kraamver.

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    hihi ik had het net gevonden. Heb ook al mijn mening erover gegeven.

10. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    hihi je had het al gevonden. nou das dus precies mijn gedachte. ik ga het straks gewoon vragen. heb net in het kraamboek van rene zitten kijken en die heeft bijna nooit 8 voedingen gehad. discussie voeding is moeilijk in het zh maar we gaan het gewoon proberen weer.

11. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik voed de meiden hier op verzoek en de ene dag drinken ze wel 8 voedingen en de andere dag maar 6. Matice kan toch ook de ene dag meer honger hebben als de andere? Ik vind dat ze in het ziekenhuis gewoon naar jullie moeten luisteren. Als jullie het zo willen moeten ze daar maar gehoor aan geven. Mits het nietslecht is voor Matice. Maar dit is toch niet slecht voor hem?

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

ik heb bijgelezen en haak weer in vanaf vandaag....

Gisteren was het prachtig weer, weer lekker gewandeld met Femke.
    's middags hadden we een trouwreceptie, waar ik met mijn moeder heen zou gaan, manlief zou dan thuis zijn. Maar ja hij werkt op de ambulance dus belde een kwartier voor einde dienst dat hij nog een spoedje had....dus Femke moest even met ons mee. Op zich is dat super gegaan, het was niet megadruk, maar Femke ging niet slapen, ze lag lief rond te kijken. Thuis gekomen was ze wel over de moeheid heen, dus heb ik haar gevoed, kon ze daarna heerlijk slapen (dacht ik...) maar eenmaal op bed was het krijsen (na drie uur niet slapen...). Dus op een gegeven moment heb ik haar er maar uit gehaald, ze was echt compleet van het padje, zo zielig. Ook af en toe echt even ontroostbaar.
    En dan ga je zitten denken: zijn het krampjes? (leek het niet op, want ze trok niet met haar beentjes, kreeg geen rood hoofd etc...en het ging al dagen goed met de sab simplex) Is het van de drukte die middag? (kan natuurlijk) Is het over de moeheid is zijn (kan ook...) Of is het het wel bekende sprongetje? (Femke is namelijk al een paar dagen snel aan het huilen, terwijl ze dat normaal helemaal niet heeft.....)
    Maar goed, ze heeft heerlijk bij mij gelegen en is op een gegeven moment wel in slaap gevallen, daarna kon ik haar naast me op de bank leggen. Vannacht kwam ze om de 3,5 uur dus dat was ook weer netjes...

Fijne dag allemaal
    (het is hier nog wat grijs...zou eigenlijk weer gaan wandelen met mijn moeder..)

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @funny matice is van jekkia die van mij heeft robin hihi. ik ga het straks gewoon zeggen kijken wat ze doen. ze willen dat ie groeit ze zijn ook vorige week al overgegaan op half bv half kv ook eigenlijk zonder overleg werdt zo ff gezegt. heb ik ook al tegen de vaste arts gezegt wat ik daar van vond het was in het weekeind besloten. we zien het straks wel. ik vind ook idd dat ze het van ons moeten aannemen we kunnen al zo weinig doen met/voor hem.

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    O ja sorry meiden! Namen door elkaar gehaald... hihi...
    Vind het wel heel raar dat ze dat zonder overleg doen! Zou er zeker iets van zeggen!

15. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ga er hbier ff een aankleden en naar het zh laat wel weten hoe het is afgelopen.

16. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Oke succes!

Wilde nog steeds tegen Lindaa zeggen dat ik blij ben dat de omneo werkt!

Zo en nu ga ik maar ff mn ouders bellen!

17. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hoi meiden

Hier gisteravond nog 3 uur met een huilende Aimar gezeten, waarschijnlijk krampjes. Het viel ons wel op dat hij heel erg zijn hoofdje naar achter houdt, dat overstrekken waar ik het eerder over had. We gaan het even in de gaten houden. Want 's middags had ik 'm even in de buikdrager en toen was hij heerlijk ontspannen, maar vanavond was hij wel stil maar bleef zijn hoofdje maar achterover houden :(

Gelukkig wel een goede nacht gehad met om 00:45, 4:30 en net om 8:15 een voeding gehad. Meneertje ligt nu te slapen, maar ik moet zo eigenlijk met hem weg, even langs bij een vriendin die hier in de buurt woont....zit te twijfelen of ik met de wandelwagen of de draagzak ga....

Vriendlief ligt lekker uit te slapen....wat hebben mannen het toch makkelijk.....

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Zo net mn moeder gesproken. Ik ga straks daarheen. Dan neem ik de wagen en de hond mee. Als het mooi weer is gaan we samen ff met de meiden in de draagzak naar het strand. Is het niet zulk mooi weer dan ga ik vanmiddag naar huis om ff te slapen en gaat mn moeder gewoon lekker wandelen met de meiden. Dan haal ik ze later weer op.

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @funnyMe: kan me goed voorstellen dat je eventjes moet bijtanken hoor! Het is met 1 al zwaar laat staan met 2!

@tweety: misschien krijgt ie idd wel te vaak voedingen. zou het zeker even overleggen.

@Ingeltje en Parr: zeker dat jullie verslaafd zijn! :)

Ehm... ik mag geloof ik in mijn handjes knijpen, want Raven lijkt al een paar nachten door te slapen. We hadden 's nachts vanaf het begin al wel steeds 5 uur tussen de voedingen, maar nu is het wel erg relaxt!

Laatste voeding om 22 uur en ze kwam om 5 uur weer! Zeven uur ertussen! :confused: Misschien omdat ik haar in een slaapzakje heb gelegd?
    Daarna weer 4,5 uur tot de volgende voeding om 9:30 uur dus ik ben helemaal uitgeslapen. Wat super is dat zeg!
    Ze is overdag dan wel meer wakker en gisteren zelfs wat huilerig ervan. Ze had steeds hazenslaapjes gedaan en hooguit 1 uurtje achtereen geslapen in de wagen tijdens het wandelen. Maar ze heeft niet meer voedingen gehad, dus honger was het niet (6-7 per dag) en ze drinkt krachtig en alert. Valt niet in slaap aan de borst. Dus het zal wel goed zijn toch?

Voederplaats ;) : waar voeden jullie (borst)? Ik op de bank of op mijn bed met een kussen tegen de muur. Maar ik krijg steeds zo'n last van mijn rug omdat ik mijn armen nergens op kan steunen, dus ik hou Raven een soort 'omhoog'. Kussens eronder heb ik geprobeerd maar daar word ik gestoord van, zakt ze steeds in weg.

Slaapzakje: wat trekken jullie je kindje daaronder aan en hoe maak je het bedje op? Ik had haar shirtje aangelaten en met slaapzakje en al onder de deken gelegd (nog dubbelgevouwen deken) maar dat was veel te warm volgens mij. Ik heb nu de deken enkel opgemaakt, dat lijkt al beter.

20. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Eva: je zou eens kunnen overleggen met het CB of een osteopaat jullie kan bijstaan. Een vriendin haar dochter overstrekte ook steeds, en dronk heel onrustig aan de borst met als gevolg kramp en huilen en slecht slapen. Na het eerste bezoek aan de osteopaat (die iets met spieren en houding corrigeren deed) was het al beter en na 4 bezoekjes was het een totaal ander kind (rustig en vrolijk).
    Helemaal precies weet ik niet wat een osteopaat doet maar dat is vast op internet te vinden. Vaak hebben babytjes na een heftige bevalling (jij bent met de vacuum bevallen toch?) last van spieren, nekwervels etc en daar kan zo iemand iets aan doen,schijnt.

Succes!

Deel Deze Pagina