September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voeden: doe ik beneden op de bank, boven in een grote bureau stoel

Slaapzak: Gewoon in zijn kleertjes, geen extra dekentjes eroverheen

Heb net de HAP gebeld en ga zo ee zalfje halen voor Levi en mij

2. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo meiden!
    Nou, ik denk dat de lange ruk die Isis laastst na een fles had gemaakt qua slapen (negen uur) toeval was (of door de vermoeiende middag), want vannacht kwam ze, ondanks dat ze een flinke fles heeft gedronken (130 cc ongeveer) gewoon 4,5 uur later weer. Jammer, ze is dus nog niet aan doorslapen toe, zoveel is wel duidelijk!
    Vanmorgen om half negen weer en nu om half twaalf al weer, ze was eigenlijk steeds wakker gebleven na die voeding en steeds wat huilen. Ook in de draagzak hielp niet, dus nu maar weer gevoed en dat lijkt wel te helpen.
    Vervelend Kaatje dat Levi spruw heeft (en jij misschien ook)....
    Tweety, goed van je dat je het gesprek aan gaat. Jij bent toch de moeder, je zou er zeker wat over te zeggen moeten hebben!
    Vanmiddag gaan we bij mijn ouders langs en daar misschien eten. Ben benieuwd hoe Isis het vindt om daar wat langer te zijn (en misschien ook wel daar gevoed te worden).
    Wij hebben vanmorgen een poging tot sex gedaan... Het handwerk gaat prima :oops:, maar het echte werk deed pijn! Het past niet meer :(
    Echt wel jammer, we hadden zo'n zin... Nou, steeds maar weer proberen denk ik, langzaam oprekken :)...
    Fijne dag verder meiden!
    Liefs
    Azeb

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    heey meiden!

Funnyme: thnx! ben ook blij dat de voeding werkt! Heb sinds donderdag elke dag een poepluier gehad!
    Vanochtend eerst weer wakker geworden met een helse hoofdpijn :( na het innemen van ibuprofen gaat het weer :D
    Michelle heeft gewoon de hele nacht doorgeslapen :confused: van 12 uur tot 9 uur!
    Ik heb van de week een leuke middag gehad met een vriendin die 2 weken later als mij is bevallen!
    even een foto:

We waren vorig jaar samen zwanger, (ik was 2 weken verder dan haar!) Toen kreeg ik een MK, en 3 weken later kreeg zij een MK.. Toen had ik op 31 dec. een posi test en weer zwanger.. en 2 weken later had zij weer een posi test en zwanger!
    Toevallig he! en grappig en speciaal HIHI

4. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    en nog eentje!

(links michelle.. rechts roan!)
    hihi slaapkoppies!

5. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemorgen!

Weer een paar dagen niet gelukt om te schrijven :(

@tweety: Balen dat het minder gaat met Robin. Hopelijk kan je het ZH zo ver krijgen dat ze hem minder voedingen geven.

@lola: Bah, leuke actie van je schoonmoeder. Zou er ook niet mee gediend zijn :evil:

@azeb: Fijn dat Isis het zo goed doet.

@steen: Misschien toch de drukte van de middag.

voederplaats: Op het bed of op de bank, soms met voedingskussen, soms met gewoon kussen, soms zonder kussens. Yule, is het geen idee om als je op bed zit kussens onder je ellebogen te leggen, zodat je je armen daar op kan steunen? Kind op kussen is idd een heel gedoe soms, maar gewoon je armen moet toch lukken denk ik...

Net een hele mislukte draagdoekpoging achter de rug, dus ben even vergeten waar ik was gebleven. Ego stuk dan maar...

Met Ewout gaat alles nog steeds goed. En sinds vrijdag maakt hij geluidjes, jeej. Nu was hij natuurlijk nooit een stille pantomime :), maar nu maakt hij echt doelbewuste geluidjes als hij iets leuk vindt ofzo. En hele andere klanken dan die hij ervoor maakte. Doet nu dingen als "gaaaa" en "aaah-ooo"(hallo :p), dus dat is wel leuk. Zit nog steeds met spanning te wachten op een eerste glimlachje, maar ben iig super blij met de geluidjes :D

Minder blij ben ik met de gedachte dat ik over 6 weken alweer aan het werk moet. Vrijdagnacht was het weer huilen van jewelste omdat ik terug moet gaan werken. Vind het zo oneerlijk dat ik m'n kleintje moet achterlaten en - tja, misschien dramatisch - heb nu echt het gevoel dat dit het ergste is wat ik ooit al heb moeten doen. Het is dat ik een echt leuke job heb in een bedrijf met supermensen die zoveel voor me gedaan hebben, of ik zou serieus overwegen om ontslag te nemen en gewoon fulltime voor Ewout te zorgen. Hoe we dat financieel zouden redden zien we dan wel weer. Maar goed, het gaat nu eenmaal niet :( Rationeel gezien is het ook niet zo veel, want ik begin met 3 dagen per week en dan heb ik elke dag nog 2u BV tijd (en omdat ik zo dicht bij mn werk woon, kan ik die tijd zelfs gebruiken om live te gaan voeden ipv kolven), maar toch, het voelt gewoon helemaal verkeerd. *zucht*

Soit. Einde klaagzang. Fijne zondag allemaal!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: wat een liefjes! En een bijzonder verhaal van jou en je vriendin.
    Ik heb ook vaak hoofdpijn 's ochtends, soms door stuwing (maar jij geeft de fles toch?) maar ook vaak vanuit mijn rug en nekspieren. Tjemig wat is zo'n baby soms zwaar. Ik merk dat ik heeeeel vaak mijn schouders optrek als ik haar vast heb, met voeden of met tillen. Ik moet er echt op letten anders word ik gek van de hoofdpijn.

@Kaatje: klinkt idd als spruw, hopelijk helpt de miconazol, als het goed is moet het na een dag of 2 zeker wel effect hebben.
    Heb je ook zo'n badstof slaapzakje van de HEMA? Zonder deken is dan genoeg? Ik doe denk ik de kleertjes uit (alleen rompertje eronder). Misschien moet ik dan wel een dekentje doen nog.
    Oja, over vloeien, ik dacht wel een stuk of 5 keer dat het voorbij was en dan een paar dagen later ineens weer helder bloed... Ik vloei nu al 5 weken! Ben er helemaal klaar mee.

@Azeb: oei, dat beloofd wat, pijn bij het sexen. Ik heb nog niet echt heel veel zin, maar ik heb nog steeds hechtingen zitten (die zie ik zitten in de opening zeg maar...) en ik vloei ook nog steeds een beetje, dus ik vind het nog niet echt 'fris' zeg maar...

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ja, werken, daar heb ik ook totaal nog geen zin in. Gelukkig duurt het voor mij waarschijnlijk nog een hele tijd. Ik hoop te kunnen regelen dat ik na de kerstvakantie pas weer moet beginnen, maar het is nog niet zeker of dat gaat lukken. Anders per 1 december, dat duurt niet zo heel lang meer helaas... :(
    Ik had trouwens nog een vraagje: vanaf wanneer kunnen kinderen ongeveer in zo'n zitje voorop de fiets? Vanaf dat ze zelf kunnen zitten of nog later?
    Wij willen namelijk misschien wel met z'n drietjes naar Oerol in juni, en als we dan kunnen fietsen met haar zou dat wel heel fijn zijn.
    En zelf zitten kan ze vast tegen die tijd wel lijkt mij toch?

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @IrisB: oh, ik moet er ook niet aan denken om weer te gaan werken! Maar ja, over 6 weken denken we er misschien al heel anders over. We zijn net een beetje gewend aan onze kindjes, dan wil je ze echt nog niet uit handen geven.
    Hier al wel glimlachen, echt breeduit als je tegen Raven praat kijkt ze je aan en lacht ze, al vanaf 2 weken oud :confused: Schijnt te kunnen. Geluidjes doet ze ook een paar dagen idd, een zacht en tevreden gaaaaa en bllllleeeeh (ofzoiets :) ) als ze naar Woezel (of Pip, weet ik het) kijkt. Leuk he!

9. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Azeb: oh Oerol, leuk! Ik denk dat ze dan wel kan zitten, meestal met 8 maanden ofzo? Dus dat moet lukken. In het begin als ze net kunnen zitten moet je ze nog niet te lang erin laten, want dan stuitert het nog teveel. Maar juni moet toch wel lukken?

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @Yule: bij mij komt de hoofdpijn ook voornamelijk uit mijn nek weg.. Ik heb al 2 jaar ontzettende nekpijnen en heb ier verschillende therapieen voor gehad.. Ook heb ik al rontgenfotos laten maken.. daar kwam niets raars uit en de therapieen helpen me voor geen meter! Zodra ik hoofdpijn krijg moet ik eigenlijk ook direct pijnstillers hier voor nemen.. doe ik dat niet dan krijg ik migraine.. Vorig jaar is vastgesteld dat ik ook migrainepatient ben.. :(
    En dat is echt geen pretje..Ik slik hier ook medicatie voor (maxalt) en idd als je lang zon kleintje op je arm hebt en je krijgt last van je nek.. dan ben je idd niet echt blij ..

Werken:
    ik wil ook niet werken, blijf liever thuis als de huismoeder HIHI!
    Maar ja wat moet dat moet helaas,, ik moet toch nog op zoek naar een ander baantje.. en ik denk dat ik pas weer aan de slag ga in het nieuwe jaar! Kan ik toch nog wat langer genieten!
    Ik heb nu de zwangerschaps uitkering en daarvoor had ik een ziektewet uitkering en dan kom ik nu weer in een soort van ww uitkering.. dus ik doe lekker rustig aan HIHI
    Ook hoef ik niet perse te werken omdat vriendlief genoeg verdient.. maar ja ik wil mijn meisje heel veel kunnen geven en dan is een extra inkomen nooit weg!

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    PS: wat vinden jullie van onze auto?
    heeft een jaar in de garage gestaan en is weer helemaal opgeknapt..
    2 jaar hiervoor heeft onze auto de 3e prijs behaald op een meeting! :whistle: (dat is deze foto!)

12. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    He get wat balen Lindaa van die hoofd en nekpijn...
    Ja Oerol met de kleine lijkt me super. In 2007 ben ik er geweest met een vriendin. Wij waren toen al bezig te proberen zwanger te worden, dus ik zag ons al helemaal rondfietsen met z'n drietjes :):)
    Het enige nadeel is dat we waarschijnlijk niet al te lang moeten wachten met het boeken van een huisje (kamperen zie ik nog niet echt zitten tegen die tijd), dus daar moet ik binnenkort maar even achteraan!
    Ik vind het trouwens heerlijk voeden met het voedingskussen op schoot, en met mijn benen lang uit op het chaisse longue gedeelte van de bank.
    's nachts meestal gewoon mijn eigen hoofdkussen op schoot (beetje scheef) en een ander kussen in mijn rug. Is iets minder comfortabel, maar ook prima te doen.

13. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    slaapzakje: Hier liggen de meiden 's avonds/ 's nachts in een romper, dun pyamaatje. Dan die badstof slaapzak (Anna dan, Sophie ligt ingebakerd) en dan met een lakentje en een dubbelgevouwen dekentje. Best veel. Maar ben zo bang dat ze het anders koud krijgen.
    Overdags liggen ze in een slaapzakje met een romper en shirtje.

Ik heb net de meiden bij mn moeder gebracht. Voel me er nog steeds niet fijn bij maar ik weet dat ik dit echt even nodig heb. Anna sliep al bijna bij oma op d'r arm dus die zou haar zo naar bed brengen (mn moeder heeft een babykamertje omdat ze ook 2 dagen gaat oppassen) En Sophie lag lekker in de box te lachen naar de mobiel. Anna grijpt trouwens al echt naar de mobiel.
    Ik vond het zo moeilijk om hun achter te laten. En toen ik naar huis reed sprong de cd net op 'dochters' van marco borsato. Tranen met tuiten gehuild dus onderweg.
    Ik ga ff bellen of ze al slapen allebei.

14. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Sophie is lekker in slaap gevallen. Maar Anna wilde niets (oh waarom zegt ze dat nou?) Dus die is lekker aan het kroelen bij oma onder het genot van een beetje extra melk.

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Funnyme, ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is, maar het lijkt me zeker dat je het nodig hebt om even lekker uit te rusten. Ga dat dus nu ook maar doen! Lekker op bed, oma redt het echt wel met de meiden!

16. Waar Emma gisteravond 'last' van had... :rolleyes: ? Om 20.30 uur meldde ze zich om te voeden en 3 uur later had ze nog steeds niet genoeg. Ze blééf huilen om meer! Ik heb toen nog maar een flesje van 90 cc moedermelk opgewarmd (dan wist ik in elk geval zeker hoeveel erin ging...) en dat dronk ze ook nog op :confused: ! Vervolgens sliep ze tot 8.30 uur vanmorgen. En dat is nu precies wat ik 'tegen' borstvoeding heb.
    De eerste helft van de dag gaat het allemaal vlekkeloos en heeft ze 9 van de 10 keer aan één borst genoeg, maar 's avonds is Emma óf een bodemloos vat ( ;) ) óf ze krijgt niet genoeg uit mijn borsten. Het gekke is dat wanneer is 's avonds afkolf, ik altijd ruim een voeding kolf. Dan zou je toch zeggen dat Emma ook genoeg binnen zou moeten kunnen krijgen... :(

Op de voeding van 8.30 uur slaapt ze overigens op dit moment (12.50 uur) nog steeds...

@Azeb: Je kindje kan in een fietsstoeltje als het goed (dus zonder steun...) rechtop kan zitten. Gemiddeld is dat met een maand of acht, negen...

17. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Wou ik ook al zeggen. Lola heeft ook goede ervaringen met een osteopaat, en wij hebben morgen een afspraak. Ben benieuwd!

18. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Meiden ik ga ff slapen des te eerder kunnen de meiden weer naar huis! Niet teveel kletsen anders kan ik het allemaal niet bijhouden hoor!

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lola: misschien is het 's avonds niet echt honger maar meer huiluurtje en behoefte aan lichaamscontact en zuigbehoefte?
    Dat heeft Raven wel in ieder geval. Ze blijft dan huilen en happen tussen voedingen. Als ik haar dan steeds blijf aanleggen (deed ik eerst omdat ik dacht dat ze nog honger had) dan word het huilen steeds erger, darmpjes gaan tekeer en dan raakt ze overvoerd. Waardoor ze helemaal over de zeik gaat.
    Nu doe ik minimaal 2,5 uur tussen voedingen 's avonds, als ze ertussendoor blijft huilen hou ik haar bij me, pinkje in haar mond of speen en zo dan maar troosten. Anders zit ik 's nachts met de gebakken peren...
    Gisteravond had ze ook zo'n avond, voeding om 19:15 en 22 uur (ertussen alleen maar huilen en onrustig happen). Maar na de voeding van 22 uur heeft ze geslapen tot 5 uur. Ik denk dus echt niet dat ze super veel honger had. Als ik haar had aangelegd had ze wel gedronken, want door de zuigbehoefte gaat ze dat gewoon tegen heug en meug toch doen.

Nou ja, 't is maar een suggestie he? ;)

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hoi meiden!

Zo het gaat nog steeds snel hier met schrijven :) ! En dat terwijl mama zijn toch een dagtaak is ;)
    Ik voel me op dit moment een slechte moeder; had vanochtend veel last van buikkrampen en we zouden eigenlijk naar een brunch gaan met smoeder. Dus ik zei tegen hubbie dat ik dat niet vol zou houden en dat ik dus niet wilde gaan. Hij wilde toch wel graag gaan en heeft Kyano dus meegenomen. In principe is hij pas 2 uurtjes weg en volgens mij zit hij nu alweer in de auto terug naar huis maar het voelt zo leeg hier in huis.... :cry: gek dat je zo snel al kunt wennen aan zo'n klein mensje. Ik mis hem echt verschrikkelijk.

@ Parr ja Kyano krijgt idd wel lucht binnen met drinken. Van welk merk zijn die tepelvorm spenen? Dat kan ik idd wel eens proberen.
    @ Ha ha ingeltje en parr....forum verslaafden! Erg leuke foto!
    @ Pupke hier passen de truitjes van maatje 62 ook, maar broekjes zijn nog veel te groot.
    @ Kaatje fijn van smoeder om jullie hond even te nemen! Spruw daar moet je idd mee uit kijken, snel zalfje smeren!
    @ Lola grrr smoeders... 8)
    @ Irisb ja werken... :( daar moeten we nog maar niet aan denken, en 6 weken is nog een hele tijd toch? Fulltime moeder zou ik op dit moment nog niet willen, eerst eens kijken hoe de 3 dagen werken bevallen.

Ondertussen is onze mup alweer terug en heb ik hem bv gegeven..ligt nu in bedje een beetje te mopperen en wil niet slapen...hopenlijk is hij dadelijk toch moe genoeg.

Even een ander vraagje; hebben jullie ook last van naweeën? Ik heb dit sinds een paar dagen. Kan dit ook na een keizersnee en dan zelfs 2 weken later? Voelt echt niet prettig, net of ik weer in het ziekenhuis lig voor de bevalling.

Deel Deze Pagina