September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppiepoppie: kan heel goed (maagje), 300 cc zal wel niet maar 200 cc kan zeker wel!
    Alleen zal ze met FV dan elke keer haar maagje helemaal vol drinken en niet alleen 's ochtends.
    Met BV werkt dat anders omdat BV soms wateriger is ('s ochtends) en soms meer voedingsstoffen bevat (dus geconcentreerder is) en dan krijgen de hersenen eerder de prikkel 'verzadigd' dus stopt ze met drinken. Soms drinken ze maar 100 cc supergeconcentreerde BV (in de middag en avond bijvoorbeeld).

Als ze 1x per 4 uur komt heeft ze misschien heel veel honger waardoor ze in 1 keer de fles leeglurkt maar niet merkt dat ze eigenlijk al vol zit....? Ik roep ook maar wat hoor. Zou het zeker even overleggen bij het CB.

Aan de andere kant, jullie hebben een tijdje problemen met de BV gehad, wellicht heeft ze een achterstandje en haalt ze dat nu in waardoor ze een groeispurt heeft. Zou ik ook niet teveel zorgen over hebben tenzij ze echt naar boven gaat afbuigen op de groeicurve.

Maar 230 + 100 cc is echt veel te veel lijkt me in 1 keer.

Edit: Volgens mij is 10 minuten prima!

2. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik ben even met een vriendin en Aimar wezen wandelen (hij heeft wel een half uur geslapen en hij had een poepbroek!) en er zijn alweer 6 pagina's bijgeschreven. Jullie kindjes slapen zeker goed vandaag? ;)

@ Parr: Mag ik een brutale vraag stellen? Jij woont naast je schoonouders toch? Is daar een speciale reden voor eigenlijk? Ben gewoon nieuwsgierig ;)

@ FunnyMe en Babystyle: op de buik liggen vindt Aimar meestal wel leuk als het maar niet te lang duurt. Omrollen gebeurt sporadisch en volgens mij niet altijd bewust.

@ moppiepoppie: misschien even overleggen met CB over voeding voor hongerige baby's. Misschien is dat wat voor Amé? Is maar een ideetje hoor....of inderdaad 5 kleinere voedingen gaan geven. Dan krijgt ze in ieder geval niet zo'n hele sloot in 1 keer naar binnen. Je wilt haar liever niet wakker maken voor een fles, maar moet je wel zeggen dat dat hier echt super werkt. Gewoon om 22:00-23:00 in zijn slaapzakje een flesje geven, hij doet een boertje en valt 9 van de 10 keer binnen 10 minuten weer in slaap en slaapt tot de volgende ochtend. Ik weet niet hoe zwaar Amé nu is, maar dan zou je bv 5 x 180 cc kunnen geven.

@ Krisstel: wat zag je er mooi uit op je bruiloft!

Nou na het wandelen had Aimar dus gepoept, dus verschoond en op bed gelegd. Na kwartiertje huilen slaapt meneertje! Ik hoop zo dat hij doorslaapt tot zijn volgende voeding!

:evil: Ik moest vanmorgen 3 belangrijke telefoontjes plegen....alle 3 antwoordapparaat of zo'n bandje: het is momenteel erg druk. Probeert u het later nog eens....... :x

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Draaien: gebeurt hier echt nog steeds niet. Raven maakt wel aanstalten (kontje in de lucht, beetje op de zij) maar echt draaien dat heb ik nog niet gezien.
    Ja 1x per ongeluk toen ik naast haar op de bank ging zitten en ze omkieperde ... :)

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @iris: je kind heeft pas een slaapprobleem als je er zelf een probleem mee hebt. Als dat (nog) niet zo is, prima toch?

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Nee want hoe zwaarder je wordt, hoe minder flessen je geeft. Dus geef je eerst 5 flessen van 180/6, dan geef je er later maar 4 van 210/7. Dus je geeft cumulatief gezien ongeveer evenveel.

En kindjes hebben nu nog niet in de gaten dat ze teveel drinken. Als ik Sara 300cc zou geven, drinkt ze die echt wel op hoor. Dus ik zou haar niet zoveel geven, kunnen de niertjes niet aan.

Sara krijgt 5x 180/6 en binnenkort stap ik over naar 4x 210/7. Wij maken haar wakker om 22.30u, verschonen en op kamertje geven we haar de fles. Dan slaapt ze tot 7.00-7.30u

6. @yule: draaien komt wel hoor.

@krisstel: mooie foto's ook jouw had ik me anders voorgesteld, eigenlijk iedereen dus tot nu toe. ik heb dus ook niet zo veel mensenkennis via de pc haha.

julia heeft net een half uur op mijn buik geslapen en nu op die van rik
    miss toch wel een sprongetje.

trouwens julia is vandaag precies 4 maanden, hoera!

nog een uur en dan naar de tandarts, of anders nog een anderhalf uur en ik ben er weer vanaf.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

7. ohw en over zegeltjes gesproken, ik wil graag EMTE zegels als iemand die over heeft.
    heb het ook al in de lounge gezet

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Anno: mannen…! Laat hem maar lekker even in zijn eigen sop gaarkoken hoor! Leuk (en schoon ;)) huis heb je! Succes bij de tandarts.

@Pisum: heej buddy! Leuke foto's. Wat is Rayyan toch een knapperd zeg!

@Kaatje: en Levi ook!

@Babystyle: ik hoop ook dat ze ja zeggen! Waarom hoef je dan trouwens je opleiding niet af te maken?

@Lola: fijn dat Emma de fles heeft gedronken, onze hoopjes hebben dus wel iets geholpen!

@Firsttime: leuke kerstkaart foto!

@Dreames: fijn dat jullie allemaal doorslapen 's nachts!

@FunnyMe: lijkt me inderdaad beter om die stoelen dan niet te kopen.

@Krisstel: mooie trouwfoto's!

@Eva: ja, Quinten slaapt goed vandaag, vandaar dat ik veel tijd heb om hier rond te hangen. Ik ben een hang-mama, weetje…

9. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    EMTE?

10. hihi pupke ja schoon he haha
    nu niet meer want de hond is net buiten geweest in de sneeuw haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

11. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Quinten ligt weer lekker in bed. Hij begon straks tegen 12.30 uur te brabbelen en daarna een beetje te jengelen. Ik ben naar boven gelopen en heel zachtjes zijn kamer ingegaan. Hij had dit niet door, dus hij jengelde door. Toen hij me zag ging hij van een jengel meteen over in een giebellach, was echt té schattig! Daarna een flesje en toen even gespeeld en veel geknuffeld. Oh, wat ga ik hem missen morgen zeg...

12. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Eva: Terug naar 180 kan ik echt niet gaan, want dan wordt mevrouwtje heeel boos op mij als de fles op is en gaat onbedaarlijk huilen, aangezien ze me al kribbig aankijkt als de fles van 200 cc op is. Ik zou dat idd alleen kunnen doen als ik haar 's avonds ga wakker maken voor de fles, maar dan moet ik wel een dagje huilen voor lief nemen, omdat zij dan nog niet weet dat ze dan ook 180 nog om 23.00 gaat krijgen. Maar haar voedingsbehoefte is nu sowieso groter dan 900 cc, dus dan is het ook maar hopen dat ze niet nóg een keer in de nacht wil drinken. Zoals ik al zei is één keer in de drie uur geven (dus vijf flessen overdag) niet echt een optie, althans, dat wás het niet, want dan dronk ze maar 100 cc per keer (niet genoeg trek denk ik). Kan inmiddels anders zijn maar durf dat nog niet te gaan doen omdat, als ze wél alles drinkt (wat goed mogelijk is), ze waarschijnlijk toch ook 's nachts weer eten wil, en dan zit ik ruim over de liter op die manier... Morgen eerst maar cb vragen...

13. 4days

4days Niet meer actief

FunnyMe -> Jah idd, sommige dingen zijn ook echt belachelijk duur he... :(

Moppiepoppie -. Bij Vince waren de tweede prikjes een stuk minder erg als d eerste. Bij de eerste had hij echt koorts en was de hele nacht ziek, Bij de tweede had ik hem een zetpilletje gegeven en nergens last van gehad!

IrisB -> Ja ik zelf maak me ook niet zo druk om slaapproblemen ofzo. Kleine kinderen hebben dat zo geleerd als ze in hun eigen bedje moeten. Maar daarnaast vind ik het zelf ook wel lekker knus, zo'n baby naast je. Er zijn trouwens hele groepen die voorstander zijn van samen met je baby slapen (attachment parenting). Dat zou veel natuurlijker zijn (bij zoogdieren slapen de jongen van nature bij hun moeder). Bovendien zou er een sterkere band tussen moeder en kind bestaan en zou het kind in zijn latere leven zelfverzekerder zijn. Voor de borstvoeding is het ook goed, hoe meer je bij een baby in de buurt bent hoe meer melk je maakt.

Pupke -> Haha jah stout is dat he, doet Vince ook altijd. Huilen huilen en als je dan kijkt, een big smile... :)

14. 4days

4days Niet meer actief

Sneeuw -> Ruim 15 centimeter hier... :confused:

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    bizar zeg, hier is het stralend zonnig en geen vlok sneeuw te bekennen.

16. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Anno: erg hè mannen die zo doodleuk op hun gat blijven zitten als jij druk bent in huis...en dan ook nog zuchten als je iets vraagt! grgrgr :evil:

EMTE? :(: :(: :(:

17. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: wat nou als je naar 4x210 gaat als je eerst 5x180 had, en ze wordt tóch nog 's nachts wakker voor een voeding? Amé houdt echt niet op met huilen na honderd speentjes en troost als ze honger heeft 's nachts. Heb ook al geprobeerd 60 cc te geven alleen, maar ook dat hielp niet, huilen dat ze deed! En toen 100 cc geprobeerd, maar zelfde verhaal. Nu geef ik 150 cc (in totaal mét schepjes, dus 120/4) in de nacht en nu huilt ze ook nog heel hard maar is ze te troosten. Dan leg ik haar weg.. Maar vind dat heel zielig eigenlijk.. Maar goed, dat komt dus omdat ze overdag 4x180/6 drinkt (200/210 cc dus in totaal), helemaal leeg, en ik mag eigenlijk niet meer dan 900 cc geven, dus geef ik 's nachts een kleinere fles (120/4 dus), maar daarmee ga ik dus nóg over de 900. Minder geven moet ik niet proberen want dan gaat ze dus gillen daarna, en is ontroostbaar...

18. Moppiepoppie

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Cossy: wanneer gaf je hem bij de tweede dan een zetpilletje? Al vóór de prikjes? Of kreeg hij weer koorts, en toen pas?

19. EMTE is ook een supermarkt, wat eerst EDAH was is nu EMTE geworden maar als je hem niet kent zul je ook geen zegels hebben haha

xxxxxxxxxxxxxxxx

20. 4days

4days Niet meer actief

Nog even voor iedereen, een korte uitleg over attachment parenting. Staat op sommige punten lijnrecht tegenover wat ze op cb's adviseren. Dus zo zie je in ieder geval dat die strenge richtlijnen ook soms gerelativeerd kunnen worden.

Attachment parenting

Eind jaren zeventig werd de term Attachment Parenting geboren. Na zeven jaar met kinderen en ouders te hebben gewerkt, begon kinderarts William Sears een methode te ontwikkelen waarbij liefdevol ouderschap en een harmonieuze relatie met het kind centraal stonden. Hij noemde hierbij acht idealen waarmee het geestelijke en lichamelijke welzijn van het kind wordt geoptimaliseerd.

♦ Contact na de geboorte

Ouders moeten hun lichaam en geest klaarmaken voor de geboorte en na de geboorte in contact blijven met hun baby. Mocht het contact om medische of sociale redenen even worden verbroken, moet dit zo snel mogelijk worden hersteld.

♦ Signalen

Ouders moeten goed letten op de signalen van het kind. Als het kind huilt, mag het niet alleen worden gelaten maar moet het juist worden gekoesterd. Omdat veel baby's hun behoeftes uiten voordat ze gaan huilen, zal het kind gelukkiger zijn wanneer de ouders deze behoeftes tijdig herkennen en ernaar handelen.

♦ Borstvoeding

Borstvoeding wordt gezien als de ideale manier om zowel het kind te voeden als om te voorzien in zijn emotionele behoeftes. Het kind moet worden aangemoedigd om alleen dan te eten wanneer hij honger heeft en te stoppen wanneer hij genoeg heeft gehad. Mocht het kind flesvoeding krijgen, dan wordt aangeraden dit zoveel mogelijk door de ouders te laten doen en ook alleen dan wanneer het kind trek heeft.

♦ Aanraking

Een kind heeft behoefte aan lichamelijk contact, stimulering en veiligheid. Aanrakingen voorzien in al deze behoeftes. Te denken valt aan borstvoeding, het kind in bad doen, massage en het kind zoveel mogelijk op het lichaam dragen. Er bestaan bijvoorbeeld dragers waardoor de ouder de handen vrij heeft.

♦ Ouderschap 's nachts

De ouders kunnen het beste het kind bij zich in bed nemen of een co-slaper tegen het bed aanzetten. Slaaptraining is uit den boze omdat dit een slechte invloed heeft op lichaam en geest van het kind.

♦ Positief corrigeren

Door geen agressie te gebruiken bij ongewenst gedrag maar juist op een positieve manier te corrigeren, ontwikkelt het kind empathie. Als het kind respect wordt getoond, behoudt het zijn waardigheid waardoor het zich later ook zal inleven in anderen.

♦ Scheiding vermijden

Baby's en jonge kinderen hebben een sterke behoefte aan de aanwezigheid van een ouder. Regelmatige of langdurige scheiding moet zoveel mogelijk worden voorkomen. Mocht scheiding toch onvermijdelijk zijn, dan is het raadzaam een vervanger te nemen die een band heeft met het kind.

♦ Evenwicht

Persoonlijk evenwicht en evenwicht in het gezin zijn belangrijk. Ouders reageren met constructievere emoties wanneer ze in balans zijn. Ze moeten zo goed mogelijk voorzien in individuele behoeftes van anderen zonder dat dit ten koste gaat van hun eigen lichamelijke en geestelijke gezondheid.

Deel Deze Pagina