September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ moppiepoppie, ik haal kayni er enit uit als ze nog ligt te praten. Ik pak haar pas eruit als ze begint te jammeren, wat soms na 5 min overslaat in huilen

2. IrisB

IrisB Fanatiek lid

@moppiepoppie: Hangt ervan af. Als ik met iets bezig ben en hij ligt uiterst vrolijk te kletsen tegen zichzelf, dan laat ik hem wel even liggen. Als ik niet met iets bezig ben, loop ik er 95% van de tijd heen en ga mee kletsen :D En als hij begint te klinken alsof het niet meer leuk is, ga ik er meteen heen (als ik niet onder de douche ofzo sta natuurlijk ;) )

@yule: Ja, het hangt natuurlijk van je kind af. Al denk ik dat ook dat te conditioneren valt tot op zekere hoogte. Soit. Ewout is er wel eentje die helemaal blij en rustig wordt van fysiek contact. En dat krijgt hij dan ook. Al valt mama's arm er dan soms wel een beetje af, want dat kereltje is zwaaaaaar ondertussen :)

3. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ha! Ik had de klemtoon goed ;)

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @moppiepoppie: ik laat haar liggen tot ze het niet leuk meer vindt, meestal valt ze nog in slaap en slaapt dan soms nog wel een uur. Als ik haar eruit gehaald had was ze niet blij geweest.

5. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @IrisB: ja iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich prettig bij voelt. En waarschijnlijk kijken er nu ook mensen raar op, maar ik ben zelf van structuur en zou dus heel kriebelig worden bij bijvoorbeeld voeden op verzoek. Sara heeft ook maar 1x in ons bed geslapen en dat was de eerste nacht. Verder gewoon lekker in haar eigen bedje op haar eigen kamertje. Ik ben niet zo in "oer" moederschap. Doe het niet volgens de regeltjes uit de boekjes, mijn 'natuur' is gewoon ritme en regelmaat.

Sara slaapt goed, kan zichzelf vermaken in de box, is tevreden en vrolijk en huilt echt alleen wanneer ze honger heeft. Dus wij merken dat ritme en regelmaat voor haar ook het beste werkt. Ze weet wanneer ze waar aan toe is. Nou prima dus.... voor ons dan.

Maar ik denk dat kindjes zich ook aanpassen aan de situatie zoals ze opgevoed worden. Dus Sara weet niet anders dan ritme en regelmaat. En Ewout voelt zich prettig bij de manier waarop zijn papa en mama hem opvoeden. Prima toch....

6. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    @ Joehoe Ingeltje! Wat goed van jou! Je mag door voor de wasmachine ;) Maar had ook niet anders van jou verwacht aangezien je net zo'n 'taalfreak' bent als ik, zelfs nog een tikkeltje erger ;) Ik vind het heel logisch dat die klemtoon op 'mar' ligt, net zoals bij Ingmar....en in het Spaans (taal van papa van Aimar) ligt de klemtoon altijd op de laatste lettergreep, zo niet dan moet er een accent daar waar de klemtoon moet! (ff inside information voor taalliefhebbers :) )

@ moppiepoppie: je vroeg zonet het volgende: Als ik haar wakker ga maken om 23.00 uur, wat doe ik dan als ze wakker wordt en de speen niet helpt? Of zou de speen dan wel móeten helpen? Ik heb me daar ook een tijdje zorgen over gemaakt toen Aimar nog 's nachts kwam en dus op 6 voedingen uitkwam. Ik ben na een tip van Missy steeds kleinere flesjes gaan geven 's nachts. Dus de eerste keer 30cc minder, na een paar nachten nog eens 30cc eraf. Uiteindelijk heb ik nog een paar nachten 90cc gegeven en toen sliep meneertje door. Heeft hij wel een tijdje iets teveel gehad maar dat is echt niet erg. Tenminste niet erger dan nu elke keer zoveel in 1 keer. Ik weet niet of het bij Amé werkt maar als je het niet probeert dan weet je het niet... En misschien zal ze in het begin wel boos zijn...Bij ons hielp het soms ook om Aimar gewoon een beetje afgekoeld gekookt water te laten drinken...

En over brabbelen in bed: zolang Aimar brabbelt en niet huilt laat ik hem liggen. Tenzij het natuurlijk tijd is voor een voeding. Als het overgaat op snikken, jammeren haal ik hem eruit. MAAR als hij heel erg vroeg wakker wordt, zet ik vaak nog even zijn muziekje aan en soms valt hij dan na 10 minuten huilen weer in slaap. Want wakker worden betekent lang niet altijd UITGESLAPEN! (vind ik... ;) )

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jeetje meiden dit is echt niet normaal hoor ik ben ffies weg en jullie kletsen er 10blz :confused: bij

nou voor ik bij ga lezen even het verslag van bij de dokter:

Jenna heeft buikgriep, er zijn helaas geen medicijnen voor ze moet het erop "poepen" de dokter gaat me morgen weer bellen om te vragen hoe het drinken enzo gaat omdat hij het wel goed in de gaten wil houden.

Heb net mijn s-ouders gebeld Jenna zou daar morgen heen gaan ivm mijn 1e werkdag maar nu komen ze hierheen, lief he :D

nou ik ga bijlezen

8. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    By the way....Aimar slaapt nog steeds :confused: Jaja waar je als moeder al niet verbaasd over kan zijn :) Maar ik verwacht dat hij elk moment wakker kan worden want om 15:15 was zijn 'officiële' flestijd...

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ehhh maar bij \ingmar zou ik de klemtoon nou juist weer wél op Ing leggen!

10. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Das zekers lief van je souders
    Heeft hij ok gezegt hoelang het kan duren?

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    haha wat een DOOS ben ik Ingeltje! Bij Ingmar ligt de klemtoon helemaal niet op MAR! :oops: hahahahahahahahah

12. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Moppiepoppie: laten liggen is niet zielig hoor. Is goed voor haar ontwikkeling. Dan leert ze zichzelf alleen vermaken, ook in bed. Voordeel daarvan is als ze later bijvoorbeeld vroeg wakker zijn, dat ze zichzelf dan nog even vermaken voordat ze zich melden.

Ik laat Sara ook liggen en 9 van de 10 keer valt ze nog voor een uur in slaap.

En ik weet niet of het een knap staaltje is dat het bij ons zo goed gepland is. Sara past zich gewoon erg goed aan aan haar ritme. Haar cyclus ziet er zo uit:

Wakker worden/maken
    Verschonen
    Voeden
    Spelen
    Slapen

Ze is ongeveer anderhalf uur tot twee uur wakker en slaapt dan standaard tot de volgende voeding.

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ohjah meiden, ik heb besloten om 7januari rustig aan over te stappen op fv, dit omdat ik zelf helemaal niet zie zitten om op werk/school te gaan kolven. Vind wel jmmr maar van fv wordt kyani ok groot. Ze heeft dan wel 4 maande lang bv gehad en vind ik zelf al best wel lang omdat gemiddelde 5maandjes is :D Ben ik toch trost op mezelf :D

14. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik denk dat het inderdaad is zoals Yule zei... wellicht heeft ze gewoon even een inhaalslag nodig na al die BV perikelen. En ik zou het 's nachts gewoon met een speentje proberen of idd klein beetje geven. Maar dat heeft niet de voorkeur aangezien ze met 5x 180/6 eigenlijk geen honger kan hebben. Is meer gewenning, wakker worden in de nacht.

15. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Jannes: bij mij eerst voeden, en dan verschonen. Ze is ook 1,5 uur wakker ongeveer, maar slaapt dan korter, dus niet totdat ze de fles moet. Als ze gaat jengelen haal ik haar eruit. Als ik haar dan in de box kan leggen zonder dat ze gaat huilen en ze heeft het daar naar haar zin, ga ik ervan uit dat ze niet van de honger wakker is geworden en wacht ik totdat er ongeveer vier uur voorbij zijn totdat ik de volgende fles geef. Meestal gaat ze rond die tijd ook wel jengelen in de box trouwens... Weet eigenlijk ook niet waarom ze dan eerder wakker wordt. Waaraan merk je trouwens dat je kindje klaar is voor 4 flessen? Had dat al eerder gevraagd ivm dat ze toch anderhalve week 12 uur doorsliep op 4x180/6, dus dan lijkt het toch alsof ze er wel klaar voor is/was. En zoniet, wanneer dan wel dus...?

16. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @all: ze kan zich sinds vandaag van buik op rug rollen, haha. Geestig gezicht.

17. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik weet het ook niet zeker hoor, maar ik denk dat je het merkt als ze bijvoorbeeld de avondfles niet of nauwelijks meer leegdrinkt (dus voldaan gevoel heeft). Of gewoon aan lichaamsgewicht. Boven de 6-7 kilo moeten ze in principe op 4 voedingen de nacht in kunnen. Je komt er denk ik pas achter als je het probeert.

Ik ga zelf niet opeens over van vijf naar vier, maar ga de avondfles langzaam steeds eerder geven om te kijken wat voor invloed dat heeft op de nacht. Als ik merk dat het geen invloed heeft, ga ik overdag 4 vollere flessen geven en de vijfde weglaten.

Maar aangezien Ame al heeft aangegeven dat ze het kan, zou jij de vijfde wel opeens weg kunnen laten.

En sorry dat ik Ame telkens zonder accent schrijf, maar ik ken de ALT code niet en mijn shift toets werkt niet met leestekens.

18. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ all, wat was de som ok alweer met fv? vangewicht en aantal ml?

@ moppie, jah leuk gezicht is dat he!

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    ja hallooooww.. wat een asocialiteit zeg...

ben maar een paar uur weg, en jullie zijn 15 blz. verder! foei dames! :)

20. 4days

4days Niet meer actief

Eva -> Sommige mensen zijn ook echt lomp met namen uitspreken hoor, hahaa. Je wil niet weten hoe vaak ik dit gesprek heb gehad: 'hoe heet hij?' 'Vince' 'Hoe?' 'Vince. Zoals Vincent, maar dan zonder nt.' 'Vin?' 'Vinsssssss' :) En dan dacht ik eigenlijk dat Vince niet zo'n lastige naam was...

IrisB -> Daar ben ik het helemaal mee eens! Lekker doen wat voor jou het beste voelt. Ieder kindje is uniek en alle ouders zijn uniek, dus er bestaat naar mijn mening geen 'DE goede opvoeding'.

Roshi -> Zielig dat ze de buikgriep heeft! :( Hopelijk is het snel over.

Sterker nog, ik ken een jongen die heet INGmar. :) Dat is toch oorspronkelijk een germaanse naam? Ohw Eva heeft het inmiddels ook door zie ik, hihi!

Babystyle -> Het gemiddelde van alle vrouwen in Nederland (door ook fv meegeteld) is maar 1 maand bv, dus dan heb je zelfs 4 keer zo lang als gemiddeld gevoed! ;)

Moppiepoppie -> Leuk is dat he, als ze zelf kunnen rollen! :D

Groetjes Cossy

Deel Deze Pagina