Ik heb Emma om 23.00 uur uit haar bedje gehaald en bij ons op de kamer in het wiegje gelegd. Wilde mijn meisje toch liever dicht bij me hebben... Ik lees dat Gio het vannacht te koud vond voor een voeding en dus maar lekker heeft doorgeslapen. Goede actie, vent!
@lola kan me goed voorstellen hoor. dat heb ik in het begin ook gedaan en nu slaapt hij al 3 nachten op z´n eigen kamertje. en het bevalt hij blijkbaar erg goed. haha hopelijk vannacht nog z´n nacht en dan kan ik er weer ff tegen aan.
Goedemorgen, Hier weer 4x uit mijn bed om Levi een speen te geven. om 06.30 heeft Ferry hem maar een flesje gegeven Parr, zo jij bent vrolijk met al je smilies Eva, vind het ook echt een jongensmaam hoor ! Lindaa, thanx Lola, haha geweldige foto Slee: Bij de Intratuin hebben ze zo'n speciale baby slee,maar ja denk niet dat het hier heel veel gaat sneeuwen en is voor Levi misschien wel koud. Denk dat ik dus pas een slee ga kopen als hij wat groter is Iris, 4 maanden Vervelend zeg dat commentaar van je smoeder. idd maar wijs je mond houden en gewoon doen waar jij je goed bij voelt Tweety, knuff voor jou en idd laat je man maar lekker veel foto's maken. heb je geen filmcamera? Elise, dank je wel, lekkere nacht zo ! zo en nu ga ik me even op een bak kleding storten. helemaal vol met jongens kleertjes maat 62 en 68. Mag er uit halen wat ik leuk vind.
Oh jee, op een 1/2 dag 20 pg bijlezen, zie ik niet zitten..... Heel het huis is een puinhoop door man en kinderen. Met sterre is het bij de onthaalmoeder gisteren niet van een leiendakje gegaan. Ze wou s'middags niet eten en helaas bij de volgende pap liet ze 100ml over en de pap nadien ook thuis bij m'n man. Heb haar na de receptie de laatste pap voor slapen gegeven en een zatte kop en eerst dacht ze het zo bij mij ook klaar te spelen maar dat lukte natuurlijk niet. Ze heeft haar flesje volledig opgesdronken. Die van vanmorgend ook . Nu ligt ze te slapen in onze box. Kan ik van m'n kater bekomen Ga nu de boel opruimen
ow ik vergeet helemaal de tijd. Snel levi een fles en dan rennen voor de prikjes. moet er om 11.25 zijn.
@Steen: Kom je nu mee (of heb ik toentertijd je berichtje over het hoofd gezien? ) Nou ja, hier valt er niets meer te redden hoor, zit echt geen melk meer in. @fv-dames: maken jullie je beebjes na inentingen als ze heeel lang slapen ook wakker als het weer tijd is voor een voeding? Het lijkt mij dat ze niet voor niets nu zolang slaapt, maar als ik haar niet wakker maak om 12 uur voor haar eten dan kan ik haar vanavond weer niet op tijd in bed leggen voor haar nachtslaap omdat m'n schema dan niet meer klopt...
Sorry moppiepoppie, ik weet dat niet. Ik voed nog op verzoek, ook met flesvoednig, dus ik laat hem sowieso gewoon liggen. Als ik daardoor later uitkom, dan doe ik dat. In principe slaapt Julian vanaf 20 uur ongeveer maar ik maak hem dan om 23 uur wakker voor een laatste fles, alleen als ik anders maar op 4 voedingen uitkom. Ik combineer fles en borst.
Voor de plotseling-niet-meer-doorslapers: er is hoop! Na de 2,5 week slaapdrama en nachtvoedingen is Julian weer heeeerlijk op schema! Ik ben zo blij! Hij slaapt weer gewoon lekker door. Oef, dat was maar goed ook want ik viel bijna uit elkaar van vermoeidheid. Afgelopen vrijdag heb ik vast een heleboel mensen verkeerde adviezen gegeven wat betreft hun bekabeling en televisieaansluiting . Ik beloof beterschap!hIhihi
Oja, voor de lijst: Amé is wéér 600 gram in 2 weken aangekomen, nadat ze eerst na een week 300 gram is aangekomen met bv uit een flesje. Ze weegt nu 6120 gram. Wow, wat groeit ze ineens bij zeg, na die bv-stagnatie. Ze is 61 cm. lang. En ze was echt stoer bij de prikkies, wan een bikkelientje zeg Oja, en heel vaag, ik mag 4x 180/6 1x210/7 geven (voor het slapengaan), en deze cb-arts is dan helemaal niet voor het wakker maken om 23.00 uur, maar ik moest haar maar zelf laten 'komen'. Maar dan mocht ik haar ook niet om 07.30 eten geven (dat doe ik standaard), want dan heeft ze dus geen honger van de nachtvoeding (dat klopt idd), en moest ik haar ook 's ochtends zelf laten komen, ook al is dat om 10.00 uur. Maar zo krijg ik dus nooit vóór 19.00 alle dagvoedingen erin, en toen vroeg ze waarom ik Amé zo graag in een schemaatje wou stoppen Nou zeg! Zo krijgen we toch nooit een ritme en blijft de dag een chaos. Terwijl toen ik bv gaf zei ze steeds dat ik een ritme moest geven aan haar en niet steeds na twee uur voeden, blabla, en daardoor is de bv toen ineens zo gestagneerd, omdat ik dus niet steeds na twee uur ging voeden omdat dat mens zei dat we gewoon een ritme moesten creëren en haar slaapprobleem door mijn onrust kwam. Terwijl als ik wel gewoon steeds had aangelegd het waarschijnlijk wel weer goed was gekomen Tja, fijn dat we over de liter mogen, maar ik snap er nu geen zak meer van met die tijden...
@inbaker-dames: doen jullie de bakerdoeken weglaten na de inentingen? Want ik heb haar hier nu wel in de bakerzak slapen terwijl ik erachter kwam dat dat eigenlijk niet mag bij inentingen. Maar je krijgt toch niet zo vlug koorts na de prikjes? (heeft ze vanmorgen om 09.00 uur gehad). En als je de temperatuur gewoon regelmatig tempt dan kun je toch ook nog gewoon de bakerzak gebruiken? Maar alleen voor 's nachts is dat misschien niet zo'n goed idee, want dan kun je het niet regelmatig in de gaten houden... hmmm...
Moppie:, helaas geen antwoorden op je vragen (geen FV noch inbakerdoek hier), maar dit klinkt als "CB strikes again". Ik neem hun adviezen echt met een grote berg zout als ze me die geven (tot nu toe nog geen adviezen/commentaar gehad *hout vasthouden* ). Mijn VK heeft me ook op het hart gedrukt om ivm BV echt niet naar CB te luisteren. Soit. Fijn dat Amé zo goed gegroeid is. @ingeltje: Foei, al die mensen verkeerde adviezen geven Heh, hoop van harte dat Ewout z'n nachtstunt van de voorbije anderhalve week niet te lang meer volhoudt. Lukt me best als ik niet moet werken, maar in combi met werk wel erg zwaar. Zit ook vooral te suffen op m'n werk moet ik eerlijk toegeven @kaatje: Oeioei, heb je het nog op tijd gehaald? @elise: Fijn dat Gio zo goed geslapen heeft. @zico: Jammer dat het niet goed ging bij de onthaalmoeder (woehoe, kan ik eindelijk dat woord nog eens gebruiken ipv gastouder ). Hopelijk volgende keer beter. Was de receptie wel leuk?
Moppiepoppie: ik zoek bij Julian ook niet echt een ritme. Julian komt zelf wel 'vragen' om eten en krijgt echt wel genoeg, hij plast, poept en groeit goed! Amé toch ook? Dan 'hoef' je dus geen ritme aan te leren, alleen als je dat zelf echt graag wil natuurlijk.
@moppiepoppie ik mag officieel gio ook niet wakker maken van het cb overdag, maar ik zorg wel dat ik een soort schematje heb hoor. je moet toch ergens van kunnen uitgaan kijk als het een keer niet klopt is het ook goed. ik zou haar wel wakker maken. gio kwam om 07.30 voor voeding om half 10 fruithap en ga nu nog ff rekken tot half 1 1 uur als dat lukt. hij is lekker aan het spelen in de box. ik zou me niet druk maken om wat het cb zegt (deed ik met fv in het begin ook' gewoon vooral doen wat je voelt en die kleine aangeeft.) ik moet donderdag ook weer. en hij zal wel teveel zijn aangekomen, maar ik zie ht wel. hoop dat hij vandaag 4 flessen genoeg heeft en vannacht ook weer zo lekker slaapt.
Jaa hoor.. ik zie het al weer... de 1000 pagina's gaan we morgen bereiken... en ik moet weer werken grrrrr
oh ja, de 1000 pagina's zijn in zicht idd nog in het kader van de wie-ben-ik foto's.. ik heb geen trouwfoto's digitaal, maar wel deze
Receptie was gezellig en de napartij nog beter, beetje te diep in het glas gekeken en vandaag een kater opgelopen
Ik liet de doek overdag weg, maar als Emma 's avonds nog steeds geen koorts had of de koorts inmiddels weer - zo goed als - weg was, gebruikte ik hem wel weer. Dit op advies van het cb. Bij een lichte verhoging mag inbaren overigens gewoon, vertelde het cb me. Advies is dan wel om je kindje iets luchtiger te kleden onder de doek...
@Pisum: Is jouw man ook al lid van 'De roze overhemden club'? Ik vind de mijne ook altijd zo mooi in een roze hemd... Schreef ik een paar dagen geleden nog dat Emma zich ALTIJD rond 11.30 uur meldt voor een voeding, ongeachte het tijdstip van de ochtendvoeding... slaapt ze nu (12.40 uur) nog steeds! Ik geloof dat het dagje kdv toch wel een behoorlijke impact op haar heeft gehad. Ze pruttelde overigens rond 11.30 uur wel even, maar toen ik haar wilde gaan oppakken, bleek ze diep in slaap...