roshi wat een ervaring en wel balen dat de bv niet gelukt is. ik vond de begeleding in het zkh ook niets idd, gelukkig maar 1 nachtje hoeven blijven dus is dat toch nog goed gekomen maar ik snap helemaal dat baalt. ik heb het idee dat mijn hormonen zijn plaatsje aan het zoeken zijn. bijv. lees een bevallingsverhaal en de tranen lopen over mijn wangen. of julia die huilt en de tranen lopen weer over mijn wangen terwijl ik me verder niet verdrietig voel. zit juist lekker in mijn vel.iemand nog meer last van? xxxxxxxxxxxxxx
zo roshi, jij bent lang bezig geweest. komt me wel bekent voor want dat had ik ook bij mijn eerste. was ook heel blij dat het deze keer allemaal uit zichzelf begon en ook lekker thuis. bij mij waren ze in het ziekenhuis wel goed bezig met aanleggen enzo. alleen was kim toen erg misselijk en wilde niet drinken, net als tycho nu. het klinkt misschien stom ,maar het lijkt me wel fijn dat de kraamhulp de knoop heeft doorgehakt mwb de bv. zelf ben je nl niet echt realistisch daarin en wil je koste wat kost doorgaan, met alle stress vandien. dat werkt ook niet goed weet ik uit ervaring......
op oeiikgroei.nl staat als tip tegen krampen met bv om een liter rooibosthee per dag te drinken. wilde het met jullie delen en ik ga het zeker uitproberen. xxxxxxxxxxxxxxxx
hoi hoi, Net weer lekker verwend door de kraamvisite! Blijft toch leuk he al die cadeautjes...hihi @Roshi, jammer dat de bv niet gelukt is en niet voldoende begeleiding in het zkh gekregen hebt.... @Babystyle, ik heb ook een alecto, weet zo alleen niet welk type Maar wij zijn er erg tevreden over. Geen storing, goed bereik etc. @Eva, Femke heeft ook wel de neiging om naar een kant naar achteren te kijken met haar hoofdje, maar overstrekt dan niet en is wel te corrigeren. Als je het niet vertrouwt zou ik ff contact op nemen met het cb. Succes! @Anno, misschien de sab simplex proberen tegen de darmkrampjes? @Krisstel, 240 gram is super netjes in 10 dagen hoor! Femke was vanmorgen 480 aangekomen in twee weken tijden, en dat vonden ze op het cb super, dus je niet gek laten maken hoor! Ik het oei ik groei boek ook maar eens besteld, hoop het morgen binnen te krijgen, ben benieuwd.... Fijne avond! Manlief heeft avonddienst, dus ik ga lekker bankhangen met de series op net 5!
Eva, het drankje dat ik heb gehad voor Levi heet nystatine labaz. Het is geel, vloeibaar en heel zoet ( zit 0.5 gram suiker per 1 ml in ) hij moet 4x per dag 1 ml. Geloof wel dat het verkoeld in zijn mond. Weet niet of het vaker voorkomt,maar Levi ligt hier gewoon met zijn hoofdje recht boven zijn lijf.Misschien een keer advies vragen bij de fysio? Krisstel, gewoon zo blijven voeden hoor. Om de 3 uur is netjes en met bv kan je ze niet overvoeden. Mijn CB zei dat het netjes is als babys 200 gram per week aankomen. Zo en nu ga ik roshi haar bevallingsverhaal lezen
Goedemiddag! Zo ik ben echt moe of zo, kan niet meer om 8u mijn bed uit komen maar kom er pas uit na de ochtend voeding. Denk omdat Kate zelf niet meer om 8u komt maar om 7u en dan om half 11 haha moet mijzelf dat straks wel weer gaan afleren als hubbie weer aan het werk is Ok gisterenavond heb ik de advies opgevolgd van pisum/dreames/jannes en is gelukt! Moest wel de babyfoon zachter zetten want zij ging soms so hoog tekeer dat het snijde door mij heen en had ik tranen in mijn ogen maar na ongeveer een kwartier idd ging zij weer slapen gelukkig want ik was het niet langer volgehouden! Vanochtend ook ff en toen heeft het maar 4 min geduurd. Is erg moeilijk maar ik moet hard zijn! thxxx ladies! De slaapjes van 5u lijken niet meer te bestaan, is nu telkens weer 3 á 4 uur tussen. Vandaag keek Kate ook niet meer zo nors maar leek ook vrolijk te kijken, maar dan zonder een glimlach. wel leuk om te zien. Wij hebben ook dubbel gelegen om haar gisteren avond na de voeding, ging zij grappig doen met haar handjes bij haar mond hihi heerlijk! @lola @elise1 poep gezien @lindaa oef ja dat is niet zo slim van haar idd hihi Kate ligt nog wel onder de dekens gelukkig, alleen met haar handen/armen nooit. Maar goed op alle echos was te zien dat mevrouw toen ook handjes bij de gezicht hield. Dus doe ik vaak wantjes aan (die tegen krabben) scheelt trouwens met uitkoken van flessen werd ons door de kz geadviseerd dit met een scheutje keukenazijn (wit azijn) te doen tegen aanslag oh lees dat dreames hier ook mee kwam @jale gelukkig is het nu over idd. Wel raar dat zij zo op de bv reageerde @lous welkom! ik heb oplosbare hechtingen, alleen de knopen werd eruit gehaald na een weekje. Ik heb volgens mij nog wel een zichtbare hechting binnenin, die zie ik nog zitten. ik heb ook gehoord dat na controle kon, maar je moet er zelf een afspraak maken. dit is meestal dan 5 á 6 weken na de bevalling, bij de gyn/vk hechtingenlees dat een aantal van jullie dus ontstoken hechtingen hebben, maar hoe kan dat nou zo lang na de bevalling? Ik spoel nog wel elke keer als ik plas met water. mssn helpt dat? Zo, heb net gebeld voor nacontrole, was niet perse nodig zeiden ze maar ik zei dat ik dat wist maar dat ik sub-totaal ruptuur had en dan liefst wel had dat er nog eenmaal naar gekeken werd of alles goed was. dit snapte zij gelukkig wel, dus 7 nov. na controle en 5 nov ha voor anti conceptie praatje @miracle ja gek is dat het aangezien ze nog geen besef hebben. hier ook al swij haar oppakten werd zij stil. nu 2x laten huilen en zij slaapt verder, dus blijkbaar niet urgent geweest maar is wel moeilijk idd @yule ga zo ff spieken op jouw hyves @azeb hier om de dag, zoals de kz zei. Vaker is niet nodig en ook niet goed voor hun huidje (dus ook vaak gebruik van lotion en olie ook niet goed). hoe was jij? hier werd het geleerd om baby op het aankleed kussen. je wast eerst de gezicht met alleen water (ik gebruik een hydro. washandje) dan doe je aan de ene kant wat zeepvrije wasgel of zo en dan doe je de haren, lichaam, armpjes etc. draai je de washandje om (aan deze kant is dus geen zeep) en doe je genitaliën dus alleen met water en dan de beentjes met de zeep kant weer. dan spoel je de baby af in de bad/tub/douche met alleen water. dan droog je ze af enals nodig is smeer je de baby in met lotion of dergelijke. Ik doe allen haarlotion, dit masseer ik op haar hoofd, goed voor de doorbloeding. Kate heeft iets droge huid maar dit was de eerste weken wel normaal. Ik smeer wel haar voetjes in met lotion, deze vond ik erg droog, nu valt het wel mee. @dreames dan doet Demi volgende maand mee @kaatje ja ik ga alles opschrijven of op de kladblok (pc) zetten voor toddler. ben wel benieuwd hoe het eruit komt te zien 8) vit k & d hier is het ons ook opgevallen dat Kate onrustig begon te worden toen wij met de vitamines begon @hanneker ik heb zakjes poeder die je aanmaakt met water of yoghurt, maat jojuw ontslasting zachter. ook moet ik roosviccee laxo drinken. die krampen is omdat je weinig poept en dan ook hard erg pijnlijk weet ik, en ik bloed ook af entoe als het erg hard is, maar goed ik was flink uitgescheurd @krisstel gewoon voeden op aanvraag hoor! zo hoort het toch? en de cb zegt er toch ook niks van... dan groeit zij gewoon mooi door, niks verkeerds mee! hoeveel voedingen krijgt zij dan? 8? is wel een normaal aantal! @roshi toemaar meid! en ik snap je helemaal liever door pesen dan de ok in! ook ik moest meepersen en werd er in mijn buik gedrukt om de placenta eruit tekrijgen, omda tik du sook bloed verloorde, alleen niet zoveel als jij! Maar vind dat hele bv gedoe wel erg vervelend voor jou/jullie! ondanks mijn sub-totaal ruptuur werd er wel aandacht aan besteed om kate aan te leggen. Ik nam ook initiatief omdat zij meteen aan het sabbelen was. dus ong. 10 min na de geboorte aangelegd. vind heel jammer dat ze hier niet goed mee zijn omgegaan bij jullie *dikke knuff. Nu lekker bijkomen idd! en heerlijk genieten @anno ik ben weer mijn emo zelf idd vreend genoeg in de zw had ik verwacht helemal emo te zijn, maar was juist "harder" geworden, nu haal ik alles weer in @steen toevallig de nieuwe series van Grey's en Men in trees? daar vind jij mij ook vanavond
Bedankt voor jullie antwoorden! @Roshi, wat een bevalling meis...maar jullie wonder mag er wezen . Jammer dat de ziekenhuizen vaak de bv niet stimuleren, ik kwam na één nacht ook met kloven thuis.
hallo meiden @roshi pff wat een verhaal je ben wel ff zoet geweest. jammer dat de bv niet opgang is gekomen. vanmorgen heeft een prof. in het zh besloten de peg sonde bij robin te verwijderen hij zag dat ie nog steeds ontstoken en vies was (wildvlees) dus eruit dat ding wij blij want dit vroegen we al ff. verder drijnket ie redelijk met de spenen uit het zh. verder is ie niet helemaal lekker beetje verkouden ze hebben voor de zekerheid een longfoto gemaakt maar waarschijnlijk was die goed. ga nu ff snel wat eten we hebben hier de huiskamer op zijn kop staan man lief wilde wat verplaatsen dus ik heb gelijk maar alles omgegooid.
@parr ik was niet zo emo voor ik zwanger was, had werkelijk nog nooit een traan gelaten bij een film ofzo. hoorde vaak van collega's dat ze hadden zitten huilen bij hart in aktie en kon me er niet bij voorstellen. nou ik moet me nu echt inhouden want de tranen blijven komen. hopelijk gaat dit weer over. heb trouwens net ook maar een zoutbadje geprobeerd. hopelijk gaat het helpen. heb vandaag flink gepoetst en onze ooievaar van raam gehaald en de lijn met kaartjes eraf gehaald. vind het een beetje kaal nu. xxxxxxxxxxxxxxxx
ons meisje vandaag voor het eerst in een jurk. mijn papa is vandaag jarig dus we moeten naar het feest, geen betere rede voor een jurk toch haha. xxxxxxxxxxxxxxx
Parr: Toddler gegevens blijven bewaard dus komt straks gewoon weer online te staan. Tweety, super dat de sonde eruit gaat bij Robin ! Ik heb net een brief geschreven voor mijn werkgever: Beste Leen 13-10-2008 Zaterdag 19 juli 2008 heb ik een gesprek met je gehad over het feit dat ik het niet correct vind dat Marloes parttime terug zou mogen komen, en ik niet. Aan het eind van dit gesprek heb je mij beloofd dat je het zou overleggen en dat ik hier dan nog bericht over zou krijgen. Inmiddels zijn we 3 maanden verder en heb ik nog steeds niets gehoord. Ik wil inmiddels eigenlijk wel weten waar ik aan toe ben. Ik heb in de tussentijd ook contact gehad met mijn rechtsbijstand om precies na te gaan wat mijn rechten zijn. Hun antwoord hierop was: Inderdaad kan het niet zo zijn dat uw collega wel parttime terug mag komen en dat tegen u gezegd wordt dat dat niet kan, vanwege bedrijfsbelang. In de wet staat dat een ieder recht heeft op werk in deeltijd. In principe kan dit niet geweigerd worden, tenzij er echt sprake is van een zeer belangrijk bedrijfsbelang. Dat is in uw geval niet aan de orde, en dus zou u in beginsel parttime moeten kunnen werken. Wellicht kunt u uw werkgever hier op wijzen en daarbij aangeven dat ook het gelijkheidsbeginsel moet worden toegepast (dat uw collega wel parttime kan werken is natuurlijk wat vreemd te noemen). Ik hoop hier snel een reactie op te krijgen, want Levi is inmiddels alweer 5 weken,wat betekend dat ik over 5 weken weer aan het werk zou moeten. Het is de bedoeling dat ik ongeveer 24 uur wil gaan werken ( 3 dagen in de week ) en koopavond is geen probleem, ik zou dan dus graag de donderdag van 13.00 tot 21.00 willen blijven werken. Met vriendelijke groeten, Erika
@kaatje: Dat drankje kreeg Jaimy ook voor haar spruw , maar het heeft bij ons niet gewerkt.Moet nml na zoveel dagen al werking hebben. Heb vorige week contact gehad met de dokter en heb Daktarin gekregen , een dikke gelachtige zalf die op haar wangzakjes en mijn tepels gesmeerd moeten worden.Merkte al meteen resultaat! Haar mondje is zo goed als 'schoon' alleen mijn tepels zijn nog gevoelig en wat rood.(smeer nu nog steeds moet dinsdag weer bellen na de HA ) @krisstel : (volgens mij was jij het... ) Jaimy ligt juist het liefst zo strak mogelijk ingepakt. Anders word ze wakker van haar handjes of slaapt ze heel erg onrustig. badje Jaimy gaat om de dag in badje. Ze heeft nog steeds een beetje een droog huidje. De HA raadde aan om ze maar 1x per week te douche .. Nou nee, doen we dus niet.. sex We hebben het nog niet geprobeerd , zal niet lang meer duren denk ik...
Miracle, oke hoop dat het hier wel werkt. geef het een paar dagen en anders ga ik gewoon nog een keer naar onze eigen huisarts
@kaatje: Ja zou ik ook doen, spruw is zo gemeen voor die kleintjes. Dat drankje is overigens ook maar 6 dagen houdbaar na open maken.Weet niet of je dat ook wist..
Dat was ik!De gyn zei tegen mij dat die op hetzelfde tijdstip ingenomen moet worden omdat het een hele lichte pil is en datie anders niet werkt...
voor de lijst: 18 nov. kind en gezin + eerste inentingen gewicht: 4300 gram @parr: you go girl! wil verder reageren maar heb het erg druk, nu ik mijn leven weer een beetje terug hebt (oh wat klinkt dat dramatisch! ) wil ik weer zoveel mogelijk doen!