September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Goedemorgen allemaal,

Hier het eerste nachtje doorgeslapen. Om 23uur is Lotte naar bed gegaan en om 6.30uur vond ze het tijd om wakker te worden. Hopen dat dit niet een toevalstreffer was en dat ze de slag nu te pakken heeft. Sinds 2 weken gebruiken we nu omneo en ligt ze in de puckababy en hebben we een heel ander meisje. Ze kan nu zelf in slaap vallen en hoeft niet meer per se bij papa of mama op schoot in slaap te vallen. Ze begint bewust te lachen en probeert al geluidjes te maken, maar dit is soms nog erg moeilijk. Wel heeft ze op haar manier al hele verhalen. Als het net
    zo'n teutebel wordt als haar broer dan staat ons nog wat te wachten. Maar wel erg gezellig.
    Zo dit was mijn ego berichtje even. :oops:
    Iedereen een prettige dag.
    ;)
    Groetjes Marieke.

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Poeh heej, gisteren niks te doen gehad of zo. 8 pagina's erbij ;)

Gisteren bij een juli 2007 mama op bezoek geweest. haar zoontje is ongeveer van ravens leeftijd. In het begin waren ze allebei heel erg verlegen, zo lief! Als het kon waren ze op dat moment helemaal in ons gekropen :D. Daarna hebben ze heerlijk samen zitten spelen en wij hebben gezellig zitten kletsen.
    Nu ze Matice heeft gezien wil ze ook voor een tweede gaan :)

Anno wat schattig Julia in die jurk

Kaatje nette brief, hoop dat je snel antwoord krijgt. Vervelend die onzekerheid.

Miracle zolang je Jaimy niet met zeep wast moet het geen probleem zijn (zeep droogt huidje uit) om haar "vaker" in badje te doen. Kreeg voor Matice hetzelfde advies vanwege zijn droge huid. Doe hem nu om de 2 dagen in bad met olie voor droge huid (van balneum) en dat werkt hardstikke goed. Geen losse velletjes meer.

ja

Zico gefeliciteerd met Sterre!

Foover fijn dat het nu beter gaat met jullie kleine meid

3. goedemorgen

hier weer alles goed.
    Julia heeft zich weer voorbeeldig gedragen op mijn vaders verjaardag gisteren en zo iedereen weer ingepakt haha.
    nu ligt ze ook weer lekker in haar bedje en doet het weer prima.
    vanmiddag ga ik voor het eerst even naar mijn werk, nou ja even zal het wel niet worden haha.
    ga ook shoppen, julia heeft niet zo heel veel kleren in maatje 56 dus moeten we even voor op pad, leuk leuk.

ff 2 vraagjes

iemand ee originele tip om de kaartjes die we hebben gekregen te bewaren, in te plakken. ik wil iets leuks ermee doen maar ik heb neit zo heel veel inspiratie

en hoe vriezen jullie bv in? nu heb ik het in die via bewaarbekers van avent zitten maar dan wil ik wel steeds een heel flesje doen en dan ben ik dus de hele dag na elke voeding aan het kolven en dat is niet de bedoeling wil alleen na de ochtendvoeding kolven omdat ik dan bijna ontplof.
    heb al wel vaak gehoord van mensen dat ze het in ijsklontjeszakjes doen maar ik heb dat geprobeerd en dan loopt het in alle vakjes en krijg je toch geen mooie blokjes of doe ik nu iets doms?

@foover lekker he dat doorslapen. julia had het hier ook ineens door waardoor ik de eerste nacht vreselijk heb geslapen, ik lag maar te wachten tot ze moest eten haha.

@zico gefeliciteerd met je dochter.

@cossy fijn dat de bv weer op gang is en een speentje vind ik hier ook erg fijn hoor. julia vind het nu heerlijk om mee in slaap te vallen maar heeft hem niet elke keer nodig. zeker als ze krampjes heeft is het ideaal.

@kaatje hopelijk geeft je baas snel een positief antwoord.

@babystyle, ja leuk he jurkjes, ik heb deze speciaal gekocht omdat ik ook alleen jurkjes had vanaf 62 en ik heb toch niet voor niets een meisje haha

@ingeltje jongetjes kunnen ook jurkjes dragen hoor hihi nee zou het maar niet doen. en door blijven janken moet wel want ze zijn niet te stoppen haha.

@eva hopelijk is het nog een beetje gelukt met Aimar. heeft hij geen krampjes? zo deed julia ook vorige week. als ze tegen je aan lag was het meteen goed en viel ze vaak in slaap maar in haar bed was het meteen huilen en hongersignalen geven.

volgens mij ben ik nu weer bij. voor diegene die ik vergeten ben een knuffel.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen!

Volgens mij is Femke weer door haar regeldagen/sprongetje heen...ze heeft zich gisteren avond voorbeeldig gedragen. Om elf uur heb ik haar lekker in de tummytub gewassen, en vannacht kwam ze weer maar een keer, heerlijk hoor!

@Anno, shoppen is helemaal niet erg he! Veel plezier!

Ik vries de bv in in de flesjes van medela (die heb ik van mijn werk meegenomen....)

En de kaartjes doe ik allemaal in een leuk hema album.

@Zico, welkom en gefeliciteerd met je dochter!

@Foover, heerlijk doorslapen! Fijn dat het goed gaat nu!

@Cossy, super meid dat de bv weer op gang is! kei goed!

@Tweety, ja vervelende dingen die pegsondes....Hoe gaat het nu met Robin?

Fijne dag!

5. @steen vries je dan steeds kleine beetjes in of kolf je tot je een volledig flesje hebt?
    ik heb wel genoeg van die via bewaarbekers maar ik kolf ´s ochtends ongeveer 80cc en dat is natuurlijk niet genoeg voor een flesje.

xxxxxxxxxxxxxx

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ff ego hoor!

Ooooooh, wat ben ik blij met m'n meisie! Ze is zo lief en schattig en cute en knuffelig en zacht en vrolijk en mooi en... en... enzovoort!
    Ze is de laatste dagen echt het zonnetje in huis en we genieten met volle teugen. Het heeft wel even geduurd als ik nu terug kijk denk ik dat ik pas een week echt een geluksgevoel heb. Daarvoor was ik nog veel te doorelkaar geschud en beurs en daarna ziek en Raven was erg onrustig daardoor en dat maakte het niet echt leuk. Maar na een onstuimig begin is de rust wedergekeerd en nu vind ik het echt geweldig!

Hebben meer mama's dat moedergevoel/houden van je kindje/geluksgevoel in het begin gemist? Ik voelde me eerst zo'n ijskonijn... ik zag haar in de wieg liggen en het deed me haast niks, echt heel naar vond ik dat (niet zo goed voor je schuldgevoel en 'ik ben een slechte moeder' gedachten :( )

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Melk bewaren: ik heb het 1x ingevroren tot nu toe, in ijsblokzakjes. Was 80 cc. Ik heb het zakje rechtop gehouden tot er ongeveer 8 blokjes vol zaten en dan vouw ik het zakje daarboven om. Dan in de vriezer leggen met de volle blokjes onder (anders loopt het weer terug) en volgens mij is dat gelukt. Nadeel: je gebruikt nooit het hele zakje effectief.

Nadeel van VIA bekers (gehoord van een vriendin): duurt lang om te ontdooien omdat het zo'n blok ijs is. Ik heb ze ook in huis, maar ik gebruik ze alleen om gekolfde melk in de koelkast af te koelen voor ik het in de vriezer leg.

Kaartjes: ik ga ze in een fotoalbum plakken.

@Steen: wat heerlijk he, zo'n vrolijk kind dat lekker slaapt en het goed doet!

@Cossy: wat geweldig dat het weer goed gekomen is met de BV. Heb je nog een lactatiekundige geraadpleegd of is het vanzelf goed gegaan met extra aanleggen (waarschijnlijk wel toch?). Ik heb nu we een paar weken op weg zijn gemerkt dat 1x extra voeding op een dag meteen in overvolle borsten de dag erna resulteert. Dat 'regelsysteem' was eerst niet zo gevoelig.... ;)

@Zico: welkom en gefeliciteerd met je dochter!

8. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goodmorning ladies,

@Eva: hoe is het gisteravond verder gegaan?

@Parr: wat fijn dat het werkt bij Kate! Het is inderdaad moeilijk je kindje te laten huilen, maar 15 minuten is nog te overzien, nietwaar?

@Lola: wat vervelend dat je binnenkort onder het mes moet. Maar als je er daarna van verlost bent, kun je weer lekker zitten!

@Cossy: fijn dat de borstvoeding weer op gang is!

@Zico: welkom en van harte gefeliciteerd met Sterre!

@Foover: heerlijk he, zo'n nachtje doorslapen!

@Jekkia: dus je bent vriendinnetjes aan het aansteken met je tweede kindje? Hahaha

@Anno: wij plakken de kaartjes gewoon in een leuk album. Niet bijster origineel, maar ja...

@Steen: fijn dat het zo goed gaat met Femke!

@Yule: ik heb die gevoelens zelf al vanaf de eerste minuut, maar hier liep dan ook alles op rolletjes. Ik had juist het tegenovergestelde: ik wilde Quinten het liefst geen minuut alleen laten en wilde steeds knuffelen etc. Het heeft even geduurd voordat ik me ook weer alleen kon vermaken zeg maar, hahaha.
    Ik heb echter wel vaker gehoord dat het even duurt voordat moeders die gevoelens krijgen hoor. Ik denk dat je daar weinig aan kunt doen, je zit op zo'n moment in een verschrikkelijke hormonenstorm en samen met alle veranderingen/gebroken nachten/ziek zijn voelt nu eenmaal zich niet iedereen lekker. Nu je eraan gewend bent en je je weer beter voelt, haal je het genieten vast dubbel en dwars weer in!

Gisteren is hubbie weer volledig gestart met werken. Vorige week was hij ook al een dagje weg dus helemaal nieuw was het niet. Het ging allemaal prima gelukkig. Gisteravond heeft hij weer even een huiluurtje gehad (Quinten, niet hubbie, hihihi). Normaal gesproken doen we verschonen, voeden, knuffelen en na ongeveer 30-45 minuutjes naar bed of slapen in de box. Dit verloop over het algemeen goed, behalve na de voeding van 19.00 uur. Hij blijft dat vaak heel lang huilen en dan pak ik hem toch maar weer op. Op het moment dat hij me ziet, is hij al stil dus ik denk dat hij dan gewoon behoefte heeft om bij ons te zijn. Aangezien hij na de overige voedingen wel rustig en tevreden is, geef ik er maar gewoon aan toe en blijft hij tot de laatste voeding bij ons liggen. Wat vinden jullie hiervan?

9. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve allemaal,

Wat is de Puckababy? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Vanaf welke leeftijd/welke maat/waar te koop?

Liefs,
    Naannaan

10. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames! Zo was een avond gisteren. Kate was wel gaan slapen maar rond 21.15 werd zij weer wakker en huilde hysterisch :( dus heb ik haar eruit gehaald. Ik denk dat zij het iets te warm had, want zij voelde warm aan en het was gisterenavond niet zo frisjes als normaal. Heb dus haar lang mouw shirt uitgedaan en haar bij mij op de bank gelegd en zij viel zo in slaap :D daarna lekker gebadderd en gevoed en shirt aan en naar bed. Heb toen de deken open gevouwd (was dubbel) en toen met de 1e voeding 's nachts voelde ik dat de deken toch weer dubbel kon. Zij kwam verder om half 5 en 9u. Na een beetje huilen slaapt zij nu weer. Hopelijk tot de volgende voeding!

@cossy :whistle: yeah bv doet het weer 8)

@zico gefeliciteerd met jullie meid! en welkom!

@foover *smelt al glimlachjes en geluidjes, kan niet wachten tot kate dit doet :D

@anno ik kreeg ook de tp van de ha dat ik bv in ijsblokzakjes kon doen, elk bolletje was dan 10cc of zo... vraag mij ook af hoe dat moet als je geen hele bolletje krijg :(:

@yule dat geeft niet meid, ik heb gelezen dat bij sommige moeders kan het een paar dagen of zo duren voordat je die moedergevoelens hebt. Je houdt wel van jouw babe maar die gevoelens zijn er dan nog niet. Helemaal als de bevalling anders liep dan verwacht. Ik was de eerste dag wel een beetje overdonderd van de hele bevalling en de sub-totaal ruptuur dus waren mijn emo's ook een beetje van spoor. Maar de volgende dag/in de nacht voelde ik wel :) Niks om schuldig over te voelen! Is heel normaal meid! *knuff

kaartjeshubbie vindt het niet nodig de kaarten te bewaren, ik wel :) twijfel nog, plakboek of schoenendoos...

@pupke ja idd, en als ik het in die 15 min niet trekt dan moet ik de foon zachter zetten van hubbie. Soms is zij al voor die 15min stil :) Één keertje kan toch ook? HAd ik dus gisteren ook met Kate. Zij werd toch weer wakker en zette het op :confused: na 5 min hadden wij zoiets van dit is niet leuk zo dus toch opgehaald. Zij was eerst lekker wakker en keek mij de heletijd aan en toen ging zij lekker liggen en ging slapen :) Maar jouw beeb is al een maand, kan zijn dan hij toch wel iets meer waker is nu, dus ff kroelen mag toch dan :p

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Pupke: dank je wel meid voor je lieve woorden. Ik ben er ook maar van uit gegaan dat het vanzelf wel zou komen, en nu is dat ook zo! Ik voel me helemaal in de zevende hemel met mijn lieve meisje. We moesten gewoon aan elkaar wennen denk ik!

Als Raven zo'n huiluurtje heeft 's avonds pakken we haar ook uit bed. Overdag doe ik dat niet, maar dan huilt ze meestal maar kort en is in bed te troosten met speen of even tegen haar praten. 's Avonds hebben meer babytjes een huiluur waarbij niets helpt behalve nabijheid/lichaamscontact (heb ik gelezen ;) ). Om ze dan niet te knuffelen en bij je te houden als ze ontroostbaar zijn vind ik een beetje zielig... dus wij pakken haar bij ons. Volgens mij kan je daar nooit iets fout aan doen. Ik zou Quinten dus lekker oppakken en troosten! 't Is iets anders als ze wennen aan iedere keer als ze huilen opgepakt te worden, maar dat is niet aan de orde toch?

@Parr: als je de ijsklontvormpjes in de fles doet zie je na ontdooien wel precies hoeveel cc het is (op de fles). Een vol ijsblokje is 10 cc, en anders een beetje gokken hoeveel je er ongeveer nodig hebt.

Ik zou eigenlijk niet eens weten hoeveel cc BV ik zou moeten geven in de fles... hoe bepalen jullie dat? Ze drinken toch soms meer en soms minder?

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ow, wat irritant!
    Hyves doet nog steeds niet wat ik wil!
    Het lukt echt niet om foto's te plaatsen op de septemberhyve... :evil:

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @Eva: kan het misschien zo zijn dat Aimar in een cirkel zit van niet genoeg slapen = niet genoeg eten (door vermoeidheid) = niet genoeg slapen (door honger) = niet genoeg eten = niet genoeg slapen, etc etc.

Dat was bij ons het geval. Ik dacht telkens maar dat Rayyan honger had omdat hij zo huilde en signalen gaf, maar het bleek dat hij gewoon wilde slapen. Ik pakte hem ook telkens uit bed, maar daar werd hij alleen maar meer wakker van. Soms ging ik ook voor hem zingen of met speelgoedjes voor zijn neus zwaaien enzo, omdat ik dacht dat dat hem af zou leiden en dat hij dan misschien in slaap zou vallen. Maar het gevolg daarvan was dat hij weer meer ging huilen (overprikkeld).

De oplossing bleek om streng te zijn en hem te laten huilen, zodat hij eens goed in slaap viel. En als hij uitgerust wakker wordt, drinkt hij goed en dan slaapt hij ook weer goed. Rayyan slaapt nu ook in zijn eigen bed en kan zichzelf veel beter vermaken alleen. Dat van jouw box (wat Yule zei) viel me eigenlijk ook al op, maar ik durfde het niet zo goed te zeggen :oops:

@Parr: op de eerste dag dat je dit toepast, gaat de baby erger huilen, en dan volgt nog een dip tussen dag 3 en 5 (aldus Ria Blom). Omdat Kate dan doorkrijgt dat het serieus is en dat dit de nieuwe gewoonte wordt. Misschien had zij zo’n dagje gister? Probeer door te gaan, dan wordt het echt veel beter, trust me.

@Cossy: hier ook 1 die op de knuffels gaat zuigen. Dat staat echt komisch. En ook wel een beetje zielig. Dus ook een speen hoor. Dat werd zelfs geadviseerd door de vroedvrouw. Tot nu toe heb ik nog helemaal geen problemen ondervonden met de borstvoeding en eventuele verwarring.

@Pupke: lijkt me een typisch huiluurtje ’s avonds. Ik denk dat het echt geen kwaad kan om Quinten dan op te pakken, het gaat de rest van de dag toch goed?

@Anno: misschien een collage maken?

@Yule: ik heb dat moedergevoel in het begin ook gemist hoor. Het klinkt een beetje taboe om dat te zeggen misschien.. maar ik was alleen maar bezig met Rayyan stil te krijgen en te voeden, en ik deed geen oog dicht. Werd daar lekker kriegel van en mijn humeur zakte tot het nulpunt. Was wel heeeeel erg blij met Rayyan, maar echt genieten was het niet. Gelukkig gaat het nu, ook sinds een week ongeveer, steeds beter. Nu voel ik me veel uitgeruster en vrolijker, en Rayyan ook, en ik ben zooooooo dol op hem en zo verliefd. En als ik zie hoe mijn man doet met hem, is die ook verliefd *zwijmel* :D

Slaapzak: wij hebben die grijze van de Hema, zonder mouwen. Het is wel maat 68/80 maar Rayyans hoofd is echt niet te klein en met de gaten voor de armen gaat het ook prima. Hij slaapt er veel lekkerder in dan onder een deken. Soms werkte hij zichzelf helemaal naar boven en lag hij helemaal niet meer onder de deken. En soms lag hij helemaal overdwars in bed (of bijna helemaal onder de deken :confused: ) Dat overkomt me nu niet meer!

Osteopaat: we zijn gister heen gegaan en volgens haar had Rayyan een verschoven nekwervel. Die heeft ze gemasseerd of teruggeduwd ofzo, in ieder geval vond hij het niet prettig want hij krijste de boel bij elkaar. Verder had hij een voorkeur om naar rechts te kijken, dat zou nu beter moeten gaan volgens haar. Ben erg benieuwd! Wat ik wel vaag vond, was haar advies om hem op zijn zij te laten slapen en met een kussentje.. dat moest je toch juist niet doen? Toen ik dat zei, zei ze dat hij nu eenmaal het beste lag zo ?

Hyves: doet gek bij mij, bij jullie ook? Ik wil een nieuwe profielfoto instellen, maar als ik de foto selecteer en dan op ‘verstuur’ klik, gebeurt er niets. Nu heb ik dat stomme figuur als profielfoto :(

Voor de lijst:
    18 nov: K&G + eerste inentingen
    Gewicht nu: 4300 gram

14. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Parr, ik spoel ook altijd met water na als ik naar het toilet ben geweest. De bovenhuidse hechtingen zijn opgelost maar de onderhuidse komen er nu doorheen..snap het ook niet.
    Zou ook zeker een na-controle doen..je weet nooit toch. Britt krijgt inderdaad 8 voedingen per dag.

@Tweety, fijn dat die sonde eruit is..hopelijk is de longfoto ook goed.

@Anno, kaal hé…hier hangt alles nog al haal ik de slinger voor het raam deze week wel weg. De kaarten laat ik denk ik nog wel een tijdje hangen, vind het zo gezellig staan. Nog gefeliciteerd met je vader enne mooie jurkje :D Hier niet orgineel..heb bij de Hema een plakboek gekocht waar ik de kaartjes in heb geplakt die ik kreeg toen ik zwanger..daar achteraan komen nu de andere kaarten.

@Kaatje, nette brief, per benieuwd naar hun reactie.

@Miracle, klopt was ik :D…dat zou ik haar ook lekker strak in blijven pakken ;) 1x per week douchen…dat is gewoon zielig.

@Funnyme, Britt krijgt 5 december een heupecho maar dat is omdat mijn broer een heupafwijking heeft. Zoon van een vriendin heeft ook een echo gehad omdat hij in een stuit lag.

@Cossy, wat super dat bv weer lukt :D

@Lola, sterkte alvast met de operatie!

@Jekkia, wat leuk en aanstekelijk dan hé zo’n kleintje. En bedankt voor je antwoord.

@Yule, wat heerlijk dat je nu zo aan het genieten bent van Raven….:D De vraag hoeveel cc aan bv in de fles vroeg ik gisteren op het CB..ze gaf aan 85 cc maar de vorige keer had Britt hier te weinig aan..ze zei dat het ook een kwestie van uitproberen is.

@Pupke, hier blijft Britt ook vaak ’s avonds bij ons liggen omdat ze dan echt niet slaapt in haar wieg..vind het prima zolang ze de andere voedingen gewoon lekker slaapt.

Heb hier net voor het eerst de babygym tevoorschijn gehaald...Britt vindt het geweldig en ligt alleen maar lachen :D

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen

Zico gefeliciteerd met Sterre! Leuke naam!

Hier net een uurtje uit bed :oops:
    Michelle heeft weer de hele nacht doorgeslapen :whistle: ze is om half 12 gaan slapen tot kwart voor 7 en van half 8 tot 11 :D
    Gaat lekker hier!

16. appelappel

appelappel Bekend lid

1 mrt 2007
    684
    0
    0
    Lieve Zico,

Ik heb destijds enorm met je meegeleefd bij jouw pogingen om zwanger t worden. Ik heb net de foto's bekeken, wat een PRACHTIGE dochter heb je zeg! Echt superlief, ik ben heel blij voor jullie!
    Gaat alles goed met haar? en met jou?

Liefs,
    Naannaa

17. collage maken van de kaartjes wordt geen succes denk aangezien het nogal een stapel is.
    denk dat het dan toch maar een plakboek wordt.

julia wordt wakker dus ga even eten geven en dan dadelijk op pad leuk leuk haha

xxxxxxxxxxxxxxxx

18. Vandaag mijn eerste dag alleen met de twee meiden. Roy moest gisteren weliswaar alweer werken, maar toen ging Jasmijn naar het kinderdagverblijf.
    Tot nu toe werken de dames voorbeeldig mee. Emma meldde zich om 8.10 uur (na de hele nacht lekker doorgeslapen te hebben!) en Jasmijn een uurtje later. Nu liggen ze allebei in bed. Tegen 13.00 uur haal ik Emma op voor een voeding en daarna zal Jasmijn ook wel zoetjes aan wakker worden.
    Rond 14.30 uur komt een vriendin op kraambezoek en dan is de dag alweer om... :D

@Naannaan: Ik gebruik de Paccodoek voor Emma en ik ben er erg tevreden over...

19. Volgens mij hoor ik er eentje pruttelen (Emma). Mooi... hoef ik mevrouw niet wakker te maken voor haar lunch... :)

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Heeey Zico! Leuk dat je hier bent! Ik ken je naam nog van de NODlijsten, leuk dat je ook septembermama bent geworden!
    Wat een klein popje heb je! Te vroeg geboren of gewoon klein maar fijn ;)?

Hey foover: wat fijn, zo´n nachtje doordslapen! Ik zit er nog met spanning op te wachten ;)

Anno: ik ga een HEMA-album maken als geboorteboek. Ik koop een moie grote map en vul deze met fotobladen waarin ik de kaarten plak, en ik ga via de pc foto´s laten afdrukken via de HEMA, da kan ook op van die rinbandpagin´s. DIe doe ik dan ook in die map, met het geboorteverhaal en andere leuke herinneringen. Zo maak ik een heel geboorteboek!
    IJsklontjeszakje: ik doe hetzelfdeals Yule, maar ik giet er gewoon telkens melk bij als ik weer gekolfd heb. Is wel vaak v oormelk, maar goed...

Yule: wat ben je lekker vrolijk en blij! Raven moet wel een heeeel leuk kindje zijn ;)

Pupke: hier ook hoor, vanaf 19 uur houden we hem bij ons.

Hyves: ik had dat ook Pisum, maar gisteren kon ik het opeens wel veranderen. Gewoon nog eens proberen!
    Goed dat de osteopaat wat heeft kunnen doen. Idd beetje eng om op zij te leggen met kussentje, maar tja.. die regels veranderen elke zoveel jaar weer. Mijn kraam zei ook dat ie altijd op rug moet, maar paar aar terug moesten ze juist op de zij. Heel verwarrend. Mijn verloskundige deed ze wel weer gewoon op de zij leggen. :(

Echo: Julian krijgt ook een heupecho, maar omdat ik in een spreidbroek heb gelegen en mijn zus haar kindje ook. Zit dus in de familie.

[Cossy: fijn dat der BV weer loopt!

Lindaa: oooh ben jaloers!!

Ikke en Julian:
    Hier best een lekkere nacht gehad. Wel zoals altijd om de 3 á 4 uur voeden, maar wederom geen krampjes vanochhtend, waardoor Julian tot 8:45 uitsliep! Heerlijk!
    Toen ben ik gaan douchen, ]julian daarna in bad en toen voeden. Mijn werkgever van het uitzendbureau kwam op kraamvisite, heel leuk en ze was zelf ook 16 week zwanger! Jippie! Ik had al zo´n gevoel dat zij ook bezig was en dat het niet op de natuurlijke weg ging, en dat klopte volgens mij ook. Ze is via KI zwanger geworden. Gek he, dat je dat kunt voelen zonder dat we het er ooit over gehad hebben!

Deel Deze Pagina