September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Hee meiden,

Kom ook weer eens spieken tussen de bedrijven door ;)
    Hier alles nog steeds goed met kleine Jill (pakt hout vast).
    Ze is nu een lief, rustig en tevreden meisje. Ze drinkt als een gek aan de borst, soms wel een uur lang en dan wil ze na een half uur nog eens de andere :confused: Godzijdank gaat het drinken dus goed.
    Gisteren was de kraamhulp voor het laatst, hoefde niet te huilen ;) Hoef eigenlijk helemaal nergens om te huilen, voel me soms nog steeds verdoofd door alles wat er gebeurd is.
    Dat betekent dus ook dat ik nog niet ten volle kan genieten van ons meisje, ik herken zo goed wat Yule bedoelt. Maar ik merk dat het met de dag beter gaat.
    Maar hier geen enkele kraamtraan gelaten, bizar want ik ben normaal een enorme jankerd.

De kraamvisite komt nu lekker op gang en dat is best fijn. We kunnen eindelijk pronken met ons wonder! Kadootjes in ontvangst nemen is ook geen straf ;)
    Gisteren de 4 meidenvriendinnen op bezoek gehad, was helemaal op toen ze weer weggingen. Ik heb het 10de kind gebaard in de groep, dus als nieuwbakken mama werd ik met heel andere ogen bekeken ;) Ik hoor er nu ook 'bij' :-D
    Heb tegen hen in geuren en kleuren mijn bevallingsverhaal verteld, dat was echt verwerken merkte ik. Misschien toch eens op papier (internet) zetten... Dacht dat ik de helft vergeten was, maar er kwam heel veel weer naar boven.

Vriendlief is de rest van de week lekker vrij, we gaan vanmiddag even naar buiten met Jill. Nu het nog kan genieten van het zonnetje en gelijk wat kaartjes posten. Kijken hoever ik kom ;) Ben nog steeds zo slap als een vaatdoek door het vele bloedverlies en slaaptekort.

Ik hoop dat ik snel opgeknapt ben en me weer kan storten op mijn forumverslaving ;)
    Dag lieve septembermama's!

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Freesia: je bent geweldig! Je wordt gemist hier :) Knuffff

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje, wat leuk zeg dat ze ook zwanger is. Julian slaapt dus ook nog niet door...hoop dat het niet meer lang duurt, Britt komt ook nog altijd om de 3 a 4 uur.

@Freesia, wat leuk dat je even langskomt...het is inderdaad mooi weer, veel plezier met jullie uitstapje naar buiten. Geniet lekker z'n drieën en hopelijk heb je gauw weer wat meer energie om wat vaker langs te komen ;)

Vraag
    Had Britt net in haar wieg gelegd omdat ze na de voeding in slaap viel. Zoals altijd wordt ze wakker zodra ze in haar wieg ligt. Na 5 min. wakker begint ze enorm te krijsen! Heb haar toch laten liggen en zoals het er nu uitziet slaapt ze. Krijsen jullie kleintjes ook zo hard als ze de slaap niet kunnen vatten?

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Roshi, heftig verhaal hoor, jouw bevalling.
    Wat ontzettend balen van de bv, het doet me wel wat denken aan mijn bevalling en ziekenhuisbegeleiding bij de bv. Gelukkig is het bij ons uiteindelijk toch nog wel gelukt. Wel balen dat het bij jou niet gelukt is!
    Kaatje, prima brief. Ben benieuwd wat je werkgever er van vindt.
    Funnyme, vreemd dat ze dat tegen jou hebben gezegd van Cerazette. Ik heb een boekje gekregen van de vk daarover (is echt van Cerazette zelf) en daarin staat dat je gewoon, net als bij een gewone pil, bij vergeten nog 12 uur hebt om hem in te nemen.
    Eva, ben je de avond nog een beetje doorgekomen? Vervelend hoor, dat Aimar zo huilde...
    Cossy, fijn dat hetweer goed gekomen is met de bv. Speen voor zuigbehoefte werkt hier ook uitstekend!
    Zicco, gefeliciteerd met je meisje en welkom hier!
    Anno, de ijsklontzakjes: ik giet het erin en vouw dan alle vakjes die niet gevuld zijn (als je hem omhoog houdt) om. Eventueel zou het ook met een plakbandje vast kunnen plakken tot daar waar melk zit. Ik ga trouwens zelf overstappen op die medelazakjes (moet ik nog kopen) want dit neemt wel erg veel ruimte in in de vriezer.
    Yule, heerlijk dat je je zo goed en gelukkig voelt nu. Ik herken jouw gevoel van het begin niet echt, maar ik merk wel dat ik elke dag nog meer ga genieten en meer van Isis ga houden.

Hier gaat het nu wel weer goed. Gisteravond voelde ik me al niet lekker, en toen ik om twaalf uur wakker werd gemaakt door Isis had ik volgens mij echt de griep. Steenkoud en mijn hele lijf deed pijn. Ik heb twee paracetamol genomen. Isis wilde haast niet drinken (nog niet eens 10 minuten ene kant, daarna verschonen en daarna wilde ze niks meer van de andere kant), dus begon ik me daar ook nog zorgen over te maken... Maar voelde me te beroerd om er wakker om te blijven. Om vier uur kwam ze weer en toen voelde ik me al wel weer beter, maar nog niet optimaal (erg zweten in mijn extreem warme pyjama). Nu dronk ze wel beter. Om acht uur kwam ze weer, ik voelde me nog niet geweldig dus niet ons gebruikelijke knuffel/kletsuurtje gedaan maar alleen voeden, verschonen en op bed. Ik ben na weer 2 para's weer in slaap gevallen (en Isis ook) en werd om kwart over elf wakker van de telefoon (verkeerd verbonden grrrr). Toen voelde ik me prima en nu nog steeds gelukkig. Eens zien hoe het gaat als de para's zijn uitgewerkt. Isis net lekker in bad gedaan en daarna ons knuffel/kletsuurtje maar gedaan :). Nu moet ik zelf nog douchen en dat ga ik dus nu maar eens doen. Ik hoop echt dat de griep niet doorzet...
    Zou Isis aan hebben gevoeld dat ik me niet lekekr voelde en me niet te lang wilde storen :D? Vast niet maar zou wel lief van haar zijn!
    Fijne dag verder dames!
    Groetjes!

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Lag op de bank te wachten tot KAte echt wakker werd voor voeding werd er aangebeld... komt hubbie binnen dat mijn baas er is :confused: had eerder kaart verwacht van kantoor komt mijn baas mijn woonkamer binnen, dus snel op staan en fatsoeneren :) Kate wel opgehaald om te showen omdat zij bezig is met wakker worden. Wat denk je nu... ligt mevrouw verder te slapen in de wandelwagen :( Heb meel mooi kledingste gekregen. Witte broek, licht roze shirt en witte vest met wat strikjes :D echt heel leuk!

@krisstel j hier ook, vandaar dat ik moeite heb met die 15min. wachten... zij doet pruttel-jengelen-stil en soms ook krijsen tussendoor :(

@freesia hey meid! heerlijk weer van je te horen! En super dat Jill zo zoet is! Doe maar lekker rustig aan hoor!

Nou dan ga ik mij weer leker maken op de bank... Kate pruttlet nog.. maar die zou echt zo moeten komen voor haar melk!

6. lous

lous Lid

6 aug 2007
    7
    0
    0
    pedagogische medewerkster
    zuidholland
    @Lous, sterke zeg met je galstenen, hoe ben je erachter gekomen dat je ze had? Ik heb bij zowel de vk als de gyn een nacontrole ivm de knip

hoi kristell
    hoe ik er achter ben gekomen dat ik last heb van galstenen
    de eerste x dat ik er last van had dachten we dat ik iets verkeerds had gegeten. toen 2 dagen later had ik weer een aanval en zijn we naar de dokterspost gegaan die arts dacht dat ik last had van een maagzweer of een geiriteerde maag, had toen een drankje gekregen die ik in moest nemen als ik weer last zou krijgen. vrijdag lekker een stuk wezen wandelen krijg ik op de terug weg weer een pijn aanval (moest nog zo 30 min lopen om thuis te komen) eenmaal thuis weer het drankje ingenomen maar die kwam met de zelfde vaart er weer uit. toen weer de dokterpost gebelt. kon gelijk komen en die arts die ik toen had zei al gelijk dit is geen maagzweer want daar heb je te veel pijn voor (kon niet lopen kon helemaal niks meer alleen maar huilen van de pijn) dus ben ik gelijk door gestuurd naar de eerste hulp daar bloed geprikt en infuus gekregen en uit mijn bloed kwam dat mijn lever waarden niet goed waren, toen de pijn weg was mocht ik naar huis (eigenlijk moest ik blijven maar omdat ik een kleintje thuis heb mocht ik naar huis) zaterdag moest ik terug komen voor een echo van de galblaas en lever. op de echo was te zien dat heel mijn galblaas vol zit met kleine steentjes. mocht weer naar huis ivm nina en zondag kreeg ik weer een aanval dus weer naar de eerste hulp daar een injectie gekregen tegen de pijn en mocht ivm nina weer naar huis.
    gisteren heb ik te horen gekregen dat ik woensdag een MRI scan heb om te kijken ofdat er gen steentje ergens klem zit en donderdag heb ik een afspraak bij de internist en dat krijg ik de uitslag van me bloed en MRI scan. en dan krijg ik ook hopelijk te horen wanneer ze me galblaas eruit gaan halen. want ik durf bijna niks te eten, zit nu al dagen aan het brood.
    sinds vandaag heb ik ook het idee dat nina te weinig voedingstoffen binnen krijg via de borstvoeding. ze is erg hongerig en huilerig.
    zit nu ook te wachten op een telefoontje van de lactatie kundige
    nou ik ga me kleine meid troosten
    groetjes marlous

7. Het huilen van Emma klinkt dan meer als protesteren: eventjes huilen en dan weer eventjes stil. Als Emma krijst (en dan bedoel ik aan één stuk door echt hard huilen), dan is er wel iets anders aan de hand (meestal nog een 'achter gebleven' boertje) en dan pak ik haar ook even op om te zien wat het probleem is. Maar als ze alleen maar protesteert, dan laat ik haar gewoon liggen en normaal gesproken slaapt ze dan binnen 10 minuten...

8. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @steen ja het zijn idd ondingen maar ja goed dat ze er zijn.

robin is nog steeds niet lekker erg verkouden. de longfoto was goed niks bijzonders op te zien dus nu maar afwachten tot ie weer beter is. is zo zielg dat hoesten en proesten. ga nu maar weer eens wat doen hier en straks naar de gyn voor de na controle.

9. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hoi Hoi,

Een Puckababy is een soort slaapzakje van katoen, waar ze met hun armpjes inliggen. Hierdoor kunnen ze niet meer wild zwaaien met hun armpjes. Het is niet zo strak als inbakeren dus ze kunnen de armpjes nog wel iets bewegen. Op de site puckababy.com kan je kijken waar ze te koop zijn of ze eventueel bestellen. Je hebt ze in 2 maten. De puckababy piep, deze is van 0 tot 3 maanden en de puckababy mini deze is van 3 tot 6 maanden.
    Op de site staat ook meer informatie waarvoor en hoe te gebruiken.
    Ik gebruik hem zelf sinds 2 weken, Lotte was erg wild met haar armpjes aan het zwaaien en hield zichzelf hierdoor wakker. Ze had ook veel last van krampjes. Ze was op een gegeven moment zo oververmoeid dat ze bijna de hele dag door aan het huilen was. Sinds dat ik hem gebruik in combinatie met omneo voeding gaat het stukken beter.
    Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Groetjes Marieke.

10. 4days

4days Niet meer actief

Zico, gefeliciteerd met je lieve dochtertje! :D Mooie naam!

Krisstel -> Hier standaard gekrijs als Vince niet in slaap komt! En hij kom echt vaak niet in slaap! En dan bedoel ik niet van de gezeur, eventjes stil en weer huilen, maar echt krijsen! Meestal laat ik hem vijf minuutjes huilen zodat hij moe is, en als ik hem dan even op de arm pak valt hij zo in slaap. Als ik hem laat liggen houdt hij het echt heeeel lang vol! :eek:

Tweety -> Zielig dat jullie ventje verkouden is! :(

Groetjes, Cossy

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey foover, een nieuwe schermafbeelding?! Haha je bent hem wel lang trouw gebleven, je vorige afbeelding :)

Nou ik ga mezelf nuttig maken, ff naar den Aldi.. tot later!

12. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @zico gefliciteerd met sterre

@anno ik bewaar ook melk in ijsblok zakjes. ik doe er altijd twee knopen in. 1 waarhet hoort en een zodat de melk goed bij elkaar blijft anders heb je inderdaad van die half bakke klontjes.

hier vannochtend bij de huisarts geweest. heb borstontsteking dus da kan er ook nog wel bij. Die kleine heeft heel erg last van krampjes. maar hij krijgt er al wat voor van solgar voedingssuplementen. werkt blijkbaar niet echt. werkt die cinebaby bij jullie en waar koop je die? het is echt zo zielig. Hij huilt al de hele dag zodra ik hem neerleg. en ik kan het echt ff niet aan hoor. voel me zo beroerd.

die doek aan de speen is dat ervoor om hem in z´n mond te houden of zodat hij niet het hele bedje doorvliegt?

die kleine is niet stil te krijgen spreek jullie later

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    zo daar zijn we weer even Jenna slaapt en ik ben haar website aan het bijwerken (werd wel een keertje tijd :oops: )

ik heb nog niet echt tijd om bij te lezen omdat ik een beetje druk ben met die site enzo en ben alleen smiddags op internet als Jenna slaapt dan playstationt mannetje hihi.

maar zover ik even snel zie gaat het goed met iedereen toch? (als het niet zo is please tell me)

nou dikke knuff voor iedereen
    xxx

14. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    kon het niet laten toch even te reageren :oops:

Elise> Jenna had ook erge last van krampjes, wij hebben cinababy van VSM voor haar. 3x daags 3 druppeltjes en ze heeft echt (bijna) geen last meer.

15. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @roshi ik ga het morgen kopen en proberen. dan stop ik met de solgar. en kijk ik of dat werkt. Nou weten we wel waardoor het komt door 25 cc johannesbroodpitmeel papje. dat ligt zwaar op de maag en is gewoon best lastig. want daarvoor had hij weer geen krampjes.

16. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Krisstel:

Hier precies hetzelfde. Als ze echt krijst is het of een boer die er nog uitmoet, of een scheetje. Zeker als ze rustig in slaap is gevallen en 'uit het niets' gaat krijsen. Anders protesteert ze, dat klinkt toch anders. Ik pak haar bij plotseling krijsen vaak nog wel eventjes op voor de boer-pogingen.

@lous: jeetje wat een narigheid zeg. Dat doet echt heel zeer galstenen. Hopelijk kunnen ze er snel wat aan doen!

@Freesia: nou meid, lekker bijkomen dus. Dat verdoofde gevoel, dat herken ik zeker. Duurde bij mij wel een week of 2-3 ook door de vermoeidheid. Maar nu is alles anders! Eerst lekker opknappen, je meisje leren kennen en de rest komt vanzelf.
    We missen je wel hoor hier!

@Elise: knopen in ijsblokjeszakjes waar het hoort? Ik heb volgens mij hele andere dan... want ik hoef er geen knoop in te leggen, gaat vanzelf dicht door ventielwerking.
    Vervelend zeg een borstontsteking! Beterschap!

Ben net terug van een middagje shoppen in het dorp met een vriendin. Zij woont in het centrum en kwam naar mij toe gewandeld (30 min) en we zijn samen naar het centrum gegaan met de wagens en daar eventjes boodschapjes gedaan. Ben ook even bij de WIBRA naar binnen gehopst, maar bijna alles was alweer weg (gaat altijd zo snel!). Ik heb nog wat hydrofiele luiers (roze!) en wat beddengoed gescoord.
    Daarna weer teruggelopen, ben 2,5 uur weggeweest, precies op tijd terug voor de volgende voeding (die ze er overigens deels weer uitmikte in mijn decollete :rolleyes: ). Nu ligt ze weer heerlijk te ronken.
    Ben wel een beetje moe hoor, van al dat lopen en shoppen. Ik merk dat ik snel vergeet te eten, hebben jullie dat ook? Zit nu aan de lunch pas (16 uur).

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Pisum: hyves doet bij mij ook gek, idd als je op verstuur klikt gebeurt er niks. Dat heb ik nu al 2 dagen, maar niet op alle pagina's....

18. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @krisstel: Jap is hier ook zo.En ook ik heb daar moeite mee maar moet er ff doorheen bijten :)

19. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    @yule ja die ken ik ook. maar dan maak ik alleen een knoop alverwege het zakje zodat het goede klontjes worden.

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hoi hoi,

Vanmorgen het boek Oei ik Groei binnen gekregen. Heb nu t/m de vijf weken gelezen, en jeetje wat herkenbaar zeg! Femke heeft gewoon een sprongetje gehad de afgelopen dagen. Wat een super boek! Geeft meteen een gerust gevoel. Fijn hoor.
    Vanmiddag op kraamvisite geweest bij iemand van de zw.gym. Femke heeft lief in de maxi cosi liggen slapen. Vanavond heeft manlief weer avonddienst, volgens mij starten er een paar leuke nieuwe series op net 5, dus die ga ik maar eens kijken.

@Anno, ik vries gewoon het flesje in wat ik kolf. Ik zorg altijd dat ik ruim melk achter laat als ik er niet ben en mijn man moet de fles geven.

@Pupke, veel kinderen hebben in de avond behoefte aan de moeder. Dus gewoon je gevoel volgen, en Quinten lekker bij je neer leggen.

@Yule, wij bieden Femke altijd ruim voeding aan als we een keer de fles geven. (ze pakt nu zo rond de 100cc) En dan bekijk ik of ze nog wat meer wil en dat warm ik daarna op.

@Pisum, ik hoop dat je snel verbetering ziet bij Rayyan. Wij leggen Femke ook wel op haar zij te slapen (een keer per dag links en een keer per dag rechts) maar wij hebben wel een camera, waar we haar mee in de gaten kunnen houden.

@Krisstel, Femke vindt de babygym ook helemaal geweldig, leuk is dat he!
    Femke kan soms ook wel ff een paar minuten krijsen voordat ze in slaap valt...maar meestal is het soms wat sputteren en klaaglijk huilen

@Freesia, lekker genieten meid!

@Beterschap Azeb!

@Tweety, hoe was je nacontrole bij de gyn?

@Elise, dikke knuffel meid. Hier helpt de sab simplex erg goed tegen de darmkrampjes.

Zo nu ben ik weer helemaal bij!
    Tot later!

Deel Deze Pagina