Goedemorgen, Hier weer een heerlijk nachtje doorgeslapen en ook moeders heeft nu beter geslapen. Ik hoop dat ze het nu te pakken heeft. Ze wou gewoon niet meer bij papa en mama op de kamer. Gisteren voor het eerst 's nachts in haar eigen kamertje en gelijk doorslapen. Wel ongezellig hoor, maar ja kleine meisjes worden groot. Groetjes Marieke.
Hey meiden, Ook hier redelijk goed doorgeslapen. Gisteren is Demi rond kwart over 8 naar bed gegaan. Tot half 11 heeft ze elke keer lopen jammeren en daarna is ze er mee gestopt. Om 3 uur (7 en half uur na de laatste voeding) heb ik haar wakker gemaakt voor een voeding, omdat er volgens mij maar 8 uur tussen de voedingen mag zitten. Daarna melde Demi zich pas weer om 7 uur. En ooh ja gisteren voor het eerst na de bevalling gevreeën. Gelukkig deed het geen pijn
@jale wat een leuke foto @marieke fijn dat jullie lekker hebben geslapen. al op aar eigen kamertje tjonge ik moet daar nog niet aan denken hoor. haha
Hier slaapt Aimar ook op z'n eigen kamertje. Dit omdat hij veel geluidjes maakt in zijn slaap en ik er anders telkens wakker van werd. Ook is het praktischer aangezien mijn vriend dag, avond, en nachtdiensten draait. Aimar slaapt nog niet door, haalt dus ook de 6 uur die er tussen de voeding in mag zitten 's nachts niet Hij komt echt om de 4 uur en met een beetje geluk af en toe om de 5 uur. Aimar is nu al een tijdje aan het pruttelen in zijn bed, denk dat hij zijn luier aan het volpoepen is Ik heb de boodschappen al gedaan om 8:15. Vriend heeft avonddienst en lang nog in bed dus de babyfoon bij hem achter gelaten en even snel boodschappen gedaan. Makkelijk dan met Aimar samen. Wel heb ik alles snel snel gedaan. Toch ergens bang dat hij eerder voeding nodig zou hebben.....
@Azeb, voel je je alweer wat beter? Zou heel goed kunnen dat Isis het aanvoelde om zelf misschien ook niet helemaal lekker was. Ook kan, volgens de huisarts hier, paracetamol en verdufde uitwerking hebben op babys (niet schadelijk hoor) @Parr, wat leuk van je baas zeg! @Lous, wat heftig zeg! Veel succes vandaag met de MRI scan. @Lola, het was hier gisteren ook vaak een vastzittende boer, alleen wilde ze daarna nog niet slapen. @Tweety, fijn dat de longfoto goed is, hoop dat hij snel door de virus heen komt. @Elise, vervelend die borstontsteking, erg pijnlijk? Hier werkt de cinababy meestal wel (heb hem gekocht bij de apotheek, maar vast ook te koop bij een drogist) haha Gio lijkt zo echt een rapper haha.. @Yule, hier waren het gisteren eerst ook veel boeren..maar ze bleef bijna de hele dag krijsen, snapte er helemaal niets van! Ze viel een half uurtje op mijn arm in slaap en begon daarna weer hysterisch te krijsen. Wat leuk roze hydrofiele luiers Ja lette hier ook slecht op wanneer ik at, meestal moest ik om 12:00 uur nog ontbijten. Ivm met mijn slechte stoelgang let ik er nu wel meer op. @Ingeltje, ik heb gewoon een speelkleed met bogen @Roshi, na het bekende sprongetje merk ik dat Britt veel beter kan zien. Ze volgt ons nu echt en reageert van grotere afstand. @Jannes, gisteren zei ik voor het eerst tegen mijn man of we niet eens konden ruilen zou graag een dagje willen werken..even weg uit huis en even tijd voor mezelf (hoe egoïstisch het misschien ook klinkt) Ga hier ook beginnen met babymassage en binnenkort met babyzwemmen..moet er ook echt af en toe tussenuit. Succes meid met je ondernemingen, toch super dat zon gesprek met de huisarts heeft geholpen. @Kaatje, leuke kleertjes, lekker stoer! @Cossy, wat een mooi gaaf koppie heeft Vince, en die oogjes Yoehoe al mijn hechtingen zijn eruit Ze werden hier wit en kon ze zo wegvegen. Verder hebben we besloten om vandaag een afspraak te maken met een osteopaat. Britt heeft hier gisteren bijna de hele dag echt lopen krijsen! En waarom soms krampjes maar vaak, naar onze mening, zonder reden. We hebben het idee dat ze erg overprikkeld is omdat ze heel wild en druk is en alles wil zien en volgen. s Nachts slaapt ze goed en geeft ze geen kick (ze ziet natuurlijk ook niets). Verder heeft ze nog steeds een lichte voorkeur om naar links te kijken. Verder vroeg ik me af of en hoe we haar ritme kunnen verschuiven. Ze slaapt nu namelijk vaak van 20:00 uur tot ongeveer 2:00 uur het zou (voor ons ) beter zijn als dit van 00:00 uur tot 6:00 uur zou zijn, maar is dit aan te passen?
De flessen langzaam opschuiven. Telkens met 10 minuutjes of zo? Denk er trouwens aan dat ergens deze maand of volgende maand de klok een uur verschuift. Als je dus de voedingen wil aanpassen aan de tijden die je het beste uitkomen, kan je er beter al vast rekening mee houden anders moet je dan weer gaan verschuiven!
Krisstel, ik voel me gelukkig weer helemaal prima. De griep heeft dus niet doorgezet gelukkig! Isis kan nog niet suf zijn geweest toen van de paracetamol, want ik nam de eerste twee pas om twaalf uur 's nachts en bij die voeding was het ook dat ze niet wilde drinken. Heb je ook enig idee hoe lang ze er suf van kunnen blijven? Ik vroeg me dat ook al af van dat ritme verschuiven. Isis heeft gisteravond als laatst om negen uur gedronken en toen om twee uur 's nachts weer. Als ik haar wakker zou maken om twaalf uur (al wel eens geprobeerd), dan heeft ze totaal geen zin in drinken en slaapt lekker verder na drie slokken. Dat werkt hier dus helaas niet Een idee voor jullie is natuurlijk om zelf ook om 20.00 op bed te gaan, maar echt gezellig is dat niet Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Gisteravond had ik Isis even streng toegesproken dat ze niet om acht uur, half negen wakker moest worden zoals gebruikelijk, maar even wat eerder. Ze heeft goed geluisterd want kwam in plaats van 03.30, 08.30, nu om 02.00 en 07.15. Perfect dus want zo was het goed te organiseren dat ik om half negen bij de huisarts moest zijn. Ik heb het met hem over Mirena gehad en volgens hem is het geen probleem met borstvoeding. Dus nu heb ik een afspraak om hem te laten plaatsen op 5 november. Ik ben benieuwd! Isis sliep heerlijk in de maxicosi bij de huisarts maar ligt nu te huilen in haar bedje. Het is een beetje een zeurderig 'ik ben moe' huiltje dus ik laat haar nog maar eventjes.
Hoihoi, Mevrouw hier had gisteren haar eerste regeldag. Vanaf 5 uur 's middags tot 12 uur 's nachts heb ik bijna nonstop zitten voeden. Ze bleef maar komen, driftig en huilerig. Ik werd er op een gegeven moment ook jankerig van. Kon niet meer. Ze was onverzadigbaar terwijl de melk er uit liep. Ene borst leeg hup, de andere en nog niet genoeg. Pfff... Voordeel: ze sliep de hele nacht door! Kwam pas om 7 uur voor een voeding, maar ik lag vanaf 5 uur natuurlijk te waken, vond het maar raar hoor. Gisteren veel kraamvisite gehad, leuk maar vermoeiend. En nog een flinke wandeling gemaakt door het dorp, ik werd er dizzy van Slapen 's middags lukt nog steeds niet, ze komt steevast voor een voeding als ik net lekker in dromenland ben. Vanmorgen om kwart voor 12 komen ze van het consultatieburo. Overdracht van de kraamzorg en misschien gehoortest? Ze is net in badje geweest en is weer een lekker fris hip Mexx meisje Voor het eerst vergeet vriendlief mijn ontbijt. Ik kreeg wel thee (waar ik net niet bijkan doordat Jill op schoot ligt ) maar geen ontbijtkoek Hmm, heb maar niks gezegd, ga zo voor mezelf zorgen Ow en ik word helemaal gillend gek van die hechtingen. Hoe lang duurt dat nog zeg die pijn? Ik ben binnenwaarts gehecht met oplosbare hechtingen, dus kan nergens aan prutsen En die gore kraamvloed, bah. Vind die nasleep erger dan de hele (traumatische) bevalling
Parr, is er een nieuw boek van nicci french Hoorde gister idd ook al dat hij meer op mijn man begint te lijken. Hij heeft idd de oogopslag van mijn man, hij had eerst echt de neus van mijn smoeder maar dat begint wel te veranderen. Hij heeft nog wel mijn mond. Trekjes: Zien jullie trouwens ook bepaalde trekjes terug van jullie zelf? Levi rekt zich hier op dezelfde manier uit als zijn vader als hij wakker wordt Cossy, mooie foto ! Ingeltje ik wil nu op mijn babysite ! Zag dat je via toddler ook een woezel en pip thema hebt ofzo, hoop het want dat vind ik erg lief. Elise, ik masseer nu op advies van het cb de harde plek naar mijn tepel toe.harde plek is nu zo goed als weg. pijn in mijn borst is stukken beter,verga alleen nog van de pijn in mijn tepels wat doorstraald,maar dat komt door de spruw. heb daar sinds gisteren Daktarin voor. Mooie foto's ! Jale, lieve foto. Gizem heeft de haargrens van haar vader,maar verder zie ik nog niet echt vergelijkingen Dreames, goede tip ! het is trouwens het laatste weekend van oktober dat hij achteruit gaat Hier een vermoeiende nacht gehad.. Omdat voeden echt zwaar pijnlijk is op het moment probeer ik zoveel mogelijk af te kolven ( is net even wat minder pijnlijk ) Gisteravond kreeg ik er voor het slapengaan niet meer uit dan 110 terwijl hij normaal makkelijk 140 op kan. Gevolg dat hij rond een uur of 2 voor zijn voeding kwam en natuurlijk niet genoeg had aan die 110 cc. liggen huilen wat maar niet overging. moest hem dus alsnog aan de borst leggen. auw.. toen kwam hij rond half 7 weer. Had geen afgekolfde melk meer dus moest hem weer aanleggen ( nog meer auw ). Heb hem toen bij me in bed genomen want was nog zo moe. lekker tot een uur of 10 blijven liggen. Daarna 130 cc afgekolfd waar hij nu lekker op ligt te slapen. Zijn zelf op de bcc aan het wachten. komen zo onze inbouwoven brengen.
@Freesia: Ik had ook binnenwaartse hechtingen. Die zijn er natuurlijk al ff uit, maar de plek blijft nog wel even gevoelig hoor! Heb er nu nog wel eens last van
@Dreames, goeie tip...was inderdaad vergeten dat de tijd een uur verschuift. @Azeb, nee zou het eigenlijk niet weten hoelang het invloed kan hebben (mocht het invloed hebben). Gelukkig heeft de griep niet doorgezet! Onze dochters doen dus hetzelfde Mijn man en ik gaan wel vaak rond 20:00 uur naar boven tv kijken maar gaan tegen 22:00 uur slapen. Haha goed zeg dat Isis al luistert @Freesia, vermoeiend zijn die regeldagen..maar daarna loopt het vaak ook wel weer lekkerder. Ik vind alles na de bevalling ook erger dan de bevalling zelf. Heb tot 5 weken erna gevloeid en mijn laatste (inwendige) hechtingen zijn er sinds gisterenavond uit. Het trekkerige gevoel is ook weg. @Kaatje, pfff wat een nacht zeg! Leuk dat de inbouwoven komt...kun je straks lekkere dingen gaan maken Las trouwens dit net op het internet; Zodra je baby oud genoeg is om even alleen kunnen zijn in de box, bied je hem alleen maar speelgoed aan waar hij zelf wat mee kan. Dus geen baby-gym. Zo'n ding houdt je kind als het ware te lang wakker. Hij wordt daarvan té moe om ontspannen in slaap te kunnen vallen. Baby's die controle hebben over hun armen kunnen hiermee spelen, eerder niet. Zou Britt daarom gisteren zoveel aan het krijsen zijn geweest
ja heb vannacht ook al zitten googlen omdat dat mij leuk leek! je kunt dat volgens mij doen via de woezel en pip website. Nu dus even wachten tot het weer online komt, kunnen we kijken of we het kunnen omzetten naar woezel en pip.. maar ben bang dat je dan al zo´n site moest hebben.
Isis zit met veel plezier de ronddraaiende beestjes van het mobiel te volgen met haar ogen als ze in de box ligt!
@Kaatje: stoere kleren hoor, mooi! Een knap kereltje 8) @Yule: ik verlang ook helemaal niet naar mijn werk omdat ik het niets vind. En ben net gebeld dat ik contractverlenging krijg, heb heel blij gereageerd maar ben ondertussen toch wel op zoek naar wat anders. En hoop met heel mijn hart dat mijn man die baan in NL krijgt, dan zijn we hier weg @Zico: fijn dat de osteopate bij Sterre helpt. Ik hoop dat het hier ook nog wat wordt. Met de voorkeurshouding gaat het wel goed, maar voor de rest vind ik Rayyan nog wel heel gestresst overkomen en hij huilt juist weer meer dan eerst Maar misschien is dit een teken dat het de juiste kant opgaat? @Eva: hoe gaat het nu met Aimar? @Cossy: hoe krijg je zon fotootje van Vince en dan daarnaast die banner? Bij mij lukt het niet, ik krijg als boodschap dat er maar 1 plaatje in je onderschrift mag waar heb je die foto van Vince verkleind? @Krisstel: precies zon verkeerd ritme heeft Rayyan ook, helaas is het hier nog niet gelukt om te veranderen! @allen: maakt jullie kleine ook zon kabaal in zn slaap? Ik ben een lichte slaper en ik word elke keer wakker van Rayyans gepruttel, genies, gekreun, gehik, gegil en gebries en gister ging het al zo lekker, want hij wilde echt stipt om de 3 uur eten, dus vaak gevoed en nu ben ik heel moe Gister heeft hij zon gehoortest gehad (en geslaagd ) ik vond het maar high tech! Helemaal met van die elektroden en zon computertje. In mijn tijd (zei oma ) lieten ze gewoon wat piepjes horen en moest je als baby omkijken naar de juiste kant.
hoi hoi, Femke kwam vannacht weer twee keer Ze had ook weer veel last van darmkrampjes (ik gaf de sab simplex nu om en om met de voedingen, maar is dus toch iets te vroeg geweest....) Dus ik hoop dat het snel weer werkt nu we het weer bij elke voeding geven. Vannacht had ik het ook even helemaal gehad, ben ff beneden gaan zitten en mijn man heeft het overgenomen boven, toen het weer rustig was kon ik ook weer rustig gaan slapen en nu is het allemaal weer goed hoor. Maar had het ff gehad.... @Pisum, joehoe geslaagd voor de gehoortest! Femke maakt ook veel geluidjes in haar slaap... Babygym: Femke vindt het geweldig, we hebben een hele rustig met een houten poppetje met een belletje, maar ze slaat er (bewust of onbewust) tegen aan en ligt dan echt te lachen... @kaatje, vervelend dat je nog zoveel pijn hebt met de bv...succes! @Freesia, fijn he die regeldagen....maar je hebt het weer overleefd! En wel lekker de nacht doorgeslapen! @Azeb, fijn dat je weer opgeknapt bent! Fijne dag allemaal!
hoi hoi wel alles gelezen maar geen puf om te reageren, heb er al een hele rit op zitten. Julia werd om kwart over 7 wakker en na het voeden zijn we bij de huisarts geweest, wat giga uit liep. voor de krampjes moeten we nu venkelthee proberen en als dat niet werkt naar de ostheopaat of fysio die mij dan gaat uitleggen hoe ik het beste haar buikje kan masseren. heb ook ff gevraagd voor mijn knip, voelt soms net als een schaafwond, mag er nu vaseline op smeren omdat je nu meer waterige afscheiding hebt kan het gaan irriteren. dus freesia het is nog niet zomaar voorbij. nou ga ik even van mijn kopje thee genieten en zo even een foto spammen haha xxxxxxxxxxxxxxxxx