September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ik heb ook veel paars gehad en zelf roze gekocht.
    gisteren wel 4 shirtjes en volgende keer als we naar hub gaan doe ik het meest knalroze shirt aan haha

ohw voedingstijd

xxxxxxxxxxxxxxx

2. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    smoeders kunnen toch leuk uit de hoek komen zo af en toe. Ik heb er ook zo'n een. Het is en blijft marco's moeder, maar af en toe. Al moet ik zeggen dat mijn svader er ook wat van kan. Die kwam met een geboorte bekertje aanzetten van zilver, waar ik totaalaal niet van hou, met de verkeerde datum erop. Er stond 29 augustus op ipv 30augustus.Ik vind dit toch wel heel schandalig.

Groetjes Marieke.

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    haha gewoon doen!
    mijne slaapt al vanaf 11uur, dus verveel me beetje :oops:

4. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Zijn er nog meer mensen die op vaste tijden voeden? Of voed iedereen op behoefte. Ik voed op vaste tijden. Als Lotte slaapt maak ik haar wakker. Ik denk dat dit met borstvoeding iets lastiger is. Als ik haar wakker maak dan drinkt ze wel goed. Ik verschoon haar eerst zodat ze wel wakkerder wordt. Ik ben nieuwsgierig of er nog meer mensen zijn die dit doen.

Groetjes marieke.

5. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik voedde Isis de eerste twee weken wel zo veel mogelijk op vaste tijden, maar toen ze echt goed de groei erin had zitten en ik ook vertrouwen had in mijn eigen borsten ;), ben ik overgegaan op voeden op verzoek. Dat gaat hartstikke goed. Isis komt eigenlijk altijd om de vier, vijf uur wel weer voor drinken. Soms ook eerder, vooral als we iets hebben gedaan kan ze nog wel eens moeite hebben met in slaap komen daarna. Zoals vanmorgen, om 7.15 gevoed. Moest om half negen bij de huisarts zijn, daar was ze erg rustig, maar eenmaal thuis steeds 15 minuten slapen, dan weer 5 minuten huilen. Om een uur of tien heb ik haar weer gevoed en daarna heeft ze heerlijk liggen slapen tot 2 uur.

6. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Anno, leuke actie van je schoonmoeder...
    Best brutaal eigenlijk, om dat tegen iedereen te zeggen terwijl het helemaal niet zo is!

7. ja mijn Smoeder is er echt zo eentje die je in zou willen ruilen

hier voedt ik op verzoek, maar is nu standaard om de 4 uur en ´s nachts sllapt ze van ong 11uur tot ong 7 uur. lekker he

xxxxxxxxxxx

8. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Hier zijn de :evil: :evil: ook weer aangekomen. Dit heb ik dus niet gemist en is een groot voordeel van zwanger zijn. Het zou makkelijk zijn als je dit kan uitzetten en op het moment dat je zwanger wil raken aan kan doen. Maar ja droom maar lekker verder. ;)

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Hey mamas!

Heb nog niet bijgelezen, ga ik zo doen (wil eerst even snel douchen!)
    Maar heb even een vraagje:
    ben zonet gebeld door felicitas jonge gezinnen en ze komt dinsdag de babykadodoos aan mij presenteren! Ik heb zonder erbij na te denken gezegd ja dat is goed..
    maar zijn er ook meiden van hier die ervaring hiermee hebben? want ik heb absoluut geen zin in verkoppraatjes en dat ze me van alles wil gaan aansmeren..

Hier een goede nacht gehad! madam heeft weer de hele nacht doorgeslapen! van 11 tot 6 :D.. is nu al de 3e nacht! yeaah

Ik heb nog steeds veel haar op mijn buik van de zw, en mijn zwangerschapstreep ik ook niet weg..
    hebben meer van jullie dat? Eerst had ik een slappe hangende buik.. maar nu een stevige bolle buik (lijk wel 20 wkn zw) wie heeft dit nog meer?
    Ongi: hier nog niets te bekennen! eigenlijk wil ik wel ongi zijn zodat ik met de pil kan beginnen!

Zo ga nu even snel douchen dan bijlezen en reageren! tot strakjes!

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Wauw Anno van 11 tot 7 wat heerlijk! Hopelijk duurt het bij ons ook niet lang meer tot ze dat door krijgt. Ik vind dat ze nu al de laatste paar nachten minder drinkt 's nachts, zou dat een goed voorteken zijn?

11. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Same here, lijk ook wel 20 weken zwanger!
    En hier is de ongi ook al geweest....maar t is gelukkig niet meer zo heftig als voor de zwangerschap..

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    pisum, hier kan levi idd ook een hoop herrie maken in zijn slaap. Mooi dat hij is goedgekeurd voor de gehoortest

Steen, knuff.vervelend he die nachten.

Anno, goed dat ze gelijk de fles pakte, wat een grote fles he vergeleken bij Julia :)
    Ik was de kleertjes wel eerst, gewoon omdat iedereen in de winkel die kleertjes ook al heeft vastgehouden,of het valt op de grond
    Lekker zo'n smoeder.wanneer is ze jarig? dan kleed je je dochter zuurstokroze als je op visite gaat :)

Eva, geloof dat iedereen af en toe wel kijkt op hyves maar wordt idd niet erg actief gekletst

Bah ik zit ff in een dip. ben echt serieus aan het twijfelen of ik over ga stappen op flesvoeding. Ik voed nu 5 weken,waarvan 3 weken met pijn en irritaties. Ik riep in het begin dat ik een half jaar borstvoeding wilde geven met voorwaarde dat het voor allebei leuk moet blijven. Op het moment vind ik het dus echt niet meer leuk.
    Heb alle voordelen en nadelen van zowel borst als flesvoeding tegenover elkaar gezet en kom op tig keer meer voordelen van flesvoeding op het moment.
    maar aan de andere kant vind ik het ook zo zonde om nu te stoppen aangezien zowel ik als de kraamverzorgster er heel veel moeite in heb gestoken om het te laten lukken.
    Iedere keer als het nu bijna etenstijd is wordt ik al down bij het idee dat ik weer die pijnlijke 20 min. of kolftijd door moet. Is toch ook niet goed. Als ik nu kolf krijg ik niet eens 100 cc meer uit mijn (.)(.). terwijl ik normaal zo 140 cc had. Levi heeft ook te weinig aan die 100cc. :(

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Buik: had hier eerst ook een flubberbuik, nu is hij ook iets boller en steviger. geloof dat ik hier ook een ongi heb. Ook af en toe pijn in mijn buik,maar komt misschien ook wel door die verzakking.

14. hier nog geen ongi te bekennen, mag nog wel even zo blijven hoor.

mijn Smoeder is in maart jarig maar wij gaan wel ong 1 keer in de 2 weken langs dus...dat wordt ROZE! ! !

@kaatje wat vervelend dat de bv niet gewoon leuk kan zijn, ik geniet er op het moment echt van. julia slaapt lekker tussendoor en het voeden gaat bijna vanzelf, ze hapt goed en drinkt goed door.
    denk je goed na voor je overstapt? je kan niet zomaar meer terug.
    misschien een lactatiekundige inschakelen?iig een dikke knuffel

xxxxxxxxxxxxxxxxx

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nee ik weet dat ik niet zomaar meer terug kan daarom denk ik er ook wel goed over na, maar loop er al een paar dagen mee in mijn maag en steeds als ik er aan denk begin ik al zowat te huilen Zit er dus echt niet lekker door in mijn vel, en dat merkt Levi denk ook met drinken

16. buik
    heb wel het idee dat mijn buikspieren wat sterker worden, hoewel ik hier nog niet veel moeite voor doe, wil toch even de 6 weken afwachten.
    maar haren en de zwstreep zijn hier ook nog aanwezig.

xxxxxxxxxxx

17. dat klopt hoor dat levi dat merkt.
    kreeg vanmorgen van de huisarts nog een hele uitleg over hoe dat werkt. als julia kramp heeft en ik raak daardoor in de stress dan zij ook en gaat nog meer huilen, nou ja je snapt het wel. en daar moet je uit zien te komen.
    is het misschien niet een idee om tijdelijk full time te kolven tot de pijn over gaat of gaat de pijn er niet mee weg denk je?

hoe lang willen jullie trouwens bv gaan geven, diegene die bv geven dan he haha

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

18. jekkia

jekkia Fanatiek lid

zo'n knuffeltod(je), muziekmobiel of knisperboekje, soms kunnen ze het vastgrijpen maar ze vinden het vooral lekker omdat die meestal heel zacht zijn (en knipserboekjemaakt tuurlijk geluid) en dun dus makkelijk vast te pakken (niet dat ze dat nu al bewust kunnen)

Matice vind het ook leuk om tegen een felgekleurde stffen kubus met een belletje erin te slaan en trekt de laatste paar dagen steeds zijn tod naar hem toe of over zijn gezicht heen

Raven heeft Matice net de fles gegeven, ze stopt die zo in zijn mond en bleef die vast houden (wilde die er alleen niet uithalen toen hij klaar was, dus flinke huilbui als gevolg ;))

Kristel & Pisum Matice heeft ook 's avonds dat hij minder vaak komt dan 's nachts. Kwestie van geduld, ritme veranderd regelmatig en dit zal langzaam opschuiven. Als je de fles geeft kun je natuurlijk de fles steeds iets verschuiven.

Pisum hoe is dat proefwerken van je man gegaan?
    Matice kan ook veel lawaai maken in zijn slaap, heb ik gelukkig geen last van met slapen. Vind het juist wel fijn en vaak grappig om te horen

Anno wat lief, Julia pakt de fles al vast
    goedgemerkt staat straks ook op de jonge gezinnenbeurs, misschien kun je het anders daar regelen (hebben ook altijd akties op de beurs)

Anders kun je een stukje luiertape op de fles plakken en daar haar naam opschrijven (tape kun je heel makkelijk weer netjes verwijderen)

Hyves kijk er ook soms op, kijken of er nog foto's of filmpjes zijn geplaatst (zoals die mooie van Ingeltje)

Kristel ik leg Matice altijd na een uurtje weer op bed, wakker of niet. Meestal valt hij dan snel in slaap. Heb toen bij Raven gemerkt dat het heel belangrijk is dat ze een ritme krijgen.

felicitas gelukkig nog niks van gehoord. Ze proberen je echt van alles aan te smeren. Gewoon ja knikken, niks kopen en alle gratis dingetjes met een glimlach aanpakken ;) en die mevrouw weer snel de deur uitwerken voordat je je bedenkt :)

Kaatje Meid stop toch lekker, tis niet goed dat je al down wordt alleen bij de gedachte dat je moet gaan voeden. Zeker als het pijnlijk is. Je zou extra kunnen kolven om de productie weer op peil te krijgen. Vind het al heel goed van je dat je het zo lang hebt geprobeerd. Je hebt helemaal gelijk borstvoeden moet wel leuk en prettig blijven. Dikke knuff!

ongi nog niet geweest, maar bij Raven duurde het ook zo'n 5-6 maanden voordat ik ongesteld werdt. Das weer voordeel van borstvoeding geven.

Net even snel de stad ingeweest. Aankleedhoezen, dekbedovertrekken en matrashoezen voor de kids gekocht (in aanbieding bij Wibra) en nog wat kleertjes voor Matice en wat dingen voor sinterklaas alvast

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik kolf nu ook ipv voeden ( op de nacht na ) maar kolven doet ook zo verdomde zeer. Wel iets minder omdat Levi steeds los laat en opnieuws hapt. Met kolven haal ik er maar 100 cc uit en dan ben ik echt aan beide kanten leeg gemolken. ben dus bang dat mijn borstvoeding door die ontsteking is terug gelopen en levi ook te kort komt. Hij komt nu ook meer voor eten terwijl hij normaal makkelijk 4 uur op een voeding deed.

20. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Kan goed zijn dat het door de ontsteking wat is terug gelopen maar juist noudat Levi vaker komt is je productie weer zo op peil. Eigenlijk een extra regeldagje (of 2)

Deel Deze Pagina