September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Even snel...

Ik heb nu floradix. na deze fles wordt hb geprikt en besloten of ik nog extra tabletten nodig heb.
    Hier nog steeds geen ontlasting :-? heb wel een dag extra speling gehad dus ga zo maar even met een boekje zitten.

Gister zijn de kraamtranen losgebarsten, hele avond lopen huilen om niets en me schuldig voelen omdat ik geen geduld had voor de bv..

Ow Levi roept.

Doei !

2. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ingeltje Matice komt ook telkens tussen de 2-4 uur. 's Nachts bij voorkeur om 2-3 uur dus slaap ook veels te weinig.

Als hij ook maar iets op Raven lijkt hierin dan kan ik mijn lol op want dan kan het makkelijk nog een paar maandjes duren voordat hij een ritme heeft en 's nachts wat langer doorslaapt

Gisteren heeft het 6 uur geduurd voordat hij zich 's avonds voor de volgende voeding meldde, erg vervelend als je moe bent en wilt gaan slapen maar het niet doet omdat je verwacht elk moment weer voor melkkoe te kunnen spelen (3 uur lang dus zitten wachten, paar keer heeft hij wat geluid gemaakt maar dan sliep hij gewoon weer door)

Zal wel aan de warmte gelegen hebben...

3. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    @Jekkia: onze jongedame meldt zich pas na 4 uur, maar ik ga er 's avonds niet meer op wachten want het kan ook opeens 5 uur zijn. Ik ga gewoon slapen en als ze zich dan meldt, wordt ik of mijn vriend wel weer wakker. Soms doet dat halve uurtje / uurtje extra wonderen!

4. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Hey mama's 8) !

Vind het zo leuk om jullie verhalen al allemaal te lezen. Kan ik alvast een beetje in de wereld van mama duiken. Op dit moment ben ik toch een klein beetje angstig voor alles wat komen gaat, ook omdat het echt elk moment kan gebeuren. Ik geniet nog van de rust van het verlof maar aan de andere kant wil ik ook zo graag mijn kleintje vasthouden....maar dan? Hopenlijk lukt het mij en hubbie om een goede papa en mama te zijn, maar als ik jullie verhalen lees komt dat vast goed.

Hopenlijk ben ik hier gauw als mama! :D

Geniet allemaal van jullie beebjes!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pffff hier net een giga-ruzie gehad over de vlooien. Ik heb vanochtend alles wat los en vast zat gewassen, gedroogd, hele bovenverdieping gestofuigd, 3 keer gevoed, gedouched, de dierenarts gebeld; die zei dat hij een spray had waarbij je een uurtje uit huis moet en dan is het veilig voor baby.
    Komt Gijs thuis uit zijn werk, gaat hij helemaal lopen zeuren over dat hij de baby niet in de chemicaliën wil laten wonen en hoe dat ik weet dat het vlooien zijn. Ik heb alleen maar 50 bulten op mijn benen, maar Gijs wil eerst bewijs dat het echt vlooien zijn. Gisteren 1 van de katten gekamd, er kwam iets af wat ik plat gedrukt heb en er kwam bloed uit. Dan moet het toch een vlo zijn?! Grrr...
    Dus staan we daar te schreeuwen ( ik kei moe, vannacht 4 uur geslapen en Julian die niet wil slapen na 3 voedingpogingen om 12 uur) boven Julians hoofd. Ik helemaal hysterisch...
    Nou is ie toch naar dierenarts gegaan om info te vragen... ik word af en toe gek van zijn angsten.. pfff

En nu voel ik me kut dat ik heb staan schreeuwen waar de kleine bij is :cry: :cry:

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hey meiden,

Ingeltje, dikke knuffel meid! Laat je niet gek maken he! Ik hoop dat jullie snel van de vlooien af zijn!

Kaatje, ook voor jou een dikke knuffel! Ik hoop dat het boekje lezen werkt.....

Krisstel, ja Femke slaapt in de wieg bij ons op de kamer. Sinds gisteren dan overdag in haar eigen ledikant op haar kamer. Maar voorlopig nog wel 's nachts bij ons.

Vandaag is het hier regeldag met de bv. Vanmorgen elk uur aangelegd, nu is het al wel weer twee uurtjes geleden.....precies op dag volgens het boekje hihi. Even lichte paniek: moet ik echt zo vaak aanleggen, maar na overleg met een collega (lactatiekundige) helemaal gerust gesteld: ja, vandaag er aan toe geven en dan is het morgen weer "normaal". Dus nu weer helemaal zeker van mijn zaken!

Joehoe, manlief heeft vakantie! Vandaag een lekkere niksdag, heerlijk in de makkelijke kleren op de bank. Zometeen komen er goede vrienden, gezellig keuvelen!

MirandaT, bij ons heeft het bijvoeden met fingerfeeding na ongeveer anderhalve dag zijn vruchten afgeworpen. Dus het is echt de moeite waard. Kost even energie, maar dan heb je ook wat! Succes!

7. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Miranda, wat voorbeeldig dat ze niet heeft gehuild bij de hielprik!

@Kaatje, ik had hier op dag 4 ook kraamtranen..voelde me ook schuldig omdat Britt krampjes had..maar lucht wel op hé. Hoop dat de ontlasting snel op gang komt.

@Jannes, hier wachten we ook tot Britt begint te sabbelen..

@Wupje, komt goed hoor...nog even.

@Ingeltje, wat balen dat er zo'n ruzie van is gekomen..hoop dat de dierenarts het kan bevestigen en iets heeft. Succes meid!

@Steen, om het uur? :confused: Fijn dat je het zegt..dan weet ik waar ik me op moet voorbereiden waarschijnlijk dit weekend ;)
    Geniet lekker hé samen met je man..veel plezier!

8. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pffff wat een rotdag... twijfels.. gijs had spray gehaald die 4-6 weken in huis bleef hangen en niet in aanraking met kinderen mocht komen. Dat kan dus niet :(
    Toen mijn moeder maar gebeld, die zei dat ik de huisarts moest bellen, goed idee. Dus net huisartsenpost gebeld, hij denkt dat het netelroos is, omdat Gijs en Julian geen bulten hebben en ik er helemaal onder zit. Kan met stress opkomen, netelroos.... hmm ik ? stress? heb de hele dag staan janken hier ;)
    Dus nu bid ik maar op mijn knietjes dat het idd netelroos is.... morgen mentholpoeder halen.. duimen jullie mee?

Liefs ongeruste ingeltje

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingeltje, knuff meid. hoop voor je dat het geen vlooien zijn, scheelt weer een hoop.

Heb ontlasting gehad :whistle:

Weltrusten !

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    doe je dan wel vlooienpoeder in je stofzuigerzak, anders gaan ze gewoon weer uit je stofzuiger.

11. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meiden!

Hoe gaat het hier?
    Ingeltje wat vervelend dat je van die r*tbeesten in huis hebt!
    Kaatje, jaaa ontlasting! (vond ik zo eng de eerste keer na de bevalling)

Hier een beroerde nacht gehad, geen idee wat er met mijn meisje aan de hand was! Ze is om 2 uur wakker geworden en sindsdien eigenlijk niet echt meer gaan slapen.. heb van alles geprobeerd,, in slaap wiegen, flesje geven, inbakeren, buikje aaien..speentje.. maar mijn mopje bleef wat huilerig! Volgens mij had ze krampjes want ze liet de hele tijd ook scheetjes.. pff echt niet leuk om te zien hoe je kleine vergaat van de pijn.. zou de pijn dan het liefst van haar willen overnemen!
    Ik heb haar net weer even wat voeding gegeven en in ze is (eindelijk) in mijn armen in slaap gevallen! Ik verga nu onderhand wel van de hoofdpijn!(waar ik sinds de bevalling inene weer vaker last van krijg!) Ik ga nu even een beetje opruimen en dan duik ik mijn bedje maar weer even in! Hopende dat die hoofdpijn weer afzakt!

12. Krisstel

@Ingeltje, hoop ook dat het netelroos is (hoe vervelend ook voor jou)...beter dan vlooien.

@Kaatje, wat goed...waar je al wel niet blij mee kan zijn ;)

@Lindaa, zielig hé die krampjes...en dat gehuil dat steekt inderdaad in je hoofd. Gelukkig heeft Britt en tot nu toe nog maar 2 x keer last van gehad.

@Steen, Femke had gisteren toch haar regeldag? Britt is sinds gisterenmidag wat hangerig en wil vaker aan de borst en eigenlijk de hele tijd bij me liggen...zou de regeldag er ook aan komen?

13. jekkia

jekkia Fanatiek lid

@ Ingeltje.. duimen dan maar dat het toch netelroos is, hoewel netelroos erg vervelend kan zijn

@ Kaatje jippie gepoept! :)

@ Linda heb jij nog last van ijzertekort omdat je last van hoofdpijn hebt?
    Vervelend he als ze krampjes hebben, schrale troost maar na zo'n 3 maandjes zijn de darmpjes sterk genoeg en krijgen ze geen krampjes meer.

@ Kristel volgens mij is rond de 10e dag ook een regeldag dus zou heel erg goed kunnen. Gewoon aan toe geven, vaak voeden als je bv op commando geeft. ;)

Hier ook beetje stress, hebben nu een "tijdelijke wagen" en daar zitten op de achterbank geen gordels in! En maandag moeten we met beide kids voor controle naar ziekenhuis en vrijdag naar Middelburg voor een bruiloft. Vraag me af hoe Ivo dat gaat oplossen....

(zal mijn pa anders moeten vragen om de auto weekendje te ruilen en maandag dan maar met de taxi naar ziekenhuis :rolleyes:)

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    goedemiddag meiden !

Hier een slechte nacht gehad, een enge ook. Levi lag om 23.30 op bed, tot 02.30 alleen maar huilen van de krampjes.
    Van 02.30 tot 03.30 geslapen, toen had hij een volle poepluier. Om 04.00 hoorde ik hem rare geluiden maken, ging ik kijken was hij helemaal blauw. Hij heeft het wel vaker benauwd door slijm in zijn keeltje,maar nu bleef hij er in hangen, kreeg zijn kaken ook niet van elkaar om het eruit te halen. gelukkig zette hij het na een paar min. op het huilen en trok het blauwe weg.
    Daarna heeft hij van 04.30 tot 06.30 geslapen.

Heb hem vanochtend zelf in bad gedaan

Lindaa, waarom vond je de ontlasting eng? Hier geen last van,maar durde niet echt kracht te zetten.
    Inmiddels al 3x geweest, lucht best op :)

Jekkia, ow jee een auto zonder gordels, dat is idd niet handig. Misschien kan je voor die dag een andere auto ergens lenen?

Bloedstolsels : Verliezen jullie die ook nog? Ik heb zeg maar het normale verlies, dus slierten bloed enzo, maar had gisteravond 1x en vanochtend 2x ook nog een prop erin zitten, groote van een pingpong balletje.

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff opluchting zeker!

16. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Goedemiddag,

Nou hier ook een krampjesdag. Zo zielig. Tot nu toe heeft ze er gelukkig niet veel last van, maar vandaag echt steunen, kreunen, huilen en harde ontlasting. Zo zielig! We willen vanavond voor het eerst weer weg (met Sara), maar als ze zoveel last blijft houden, bellen we af.

Verder wijze les geleerd. Ze sliep tot gisteren elke nacht door met 1 voeding. Nu had ze gisteren geslapen vanan 16.30u tot 20.30u en toen van 21.00uur tot 00.30uur. Dat was iets teveel van het goede dus is ze wakker geweest tot 2.45u. Niet vervelend, maar gewoon klaarwakker. Volgende keer dus niet meer zo lang laten slapen voor de nacht. Maar ff wakker worden en tutten met papa en mama.

17. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    @ jekkia: ik heb eigenlijk geen idee of ik een ijzertekort heb! Ik had voor de zwangerschap ook heel vaak hoofdpijn en ben ook een migraine patient..Gelukkig heb ik hier tijdens de zwangerschap geen last van gehad! Zal eens vragen aan de ha hoe het met mijn ijzergehalte is!
    @Kaatje: ik was bang met het "druk" zetten dat mijn hechtingen open zouden gaan! en als de sluispier zich ging sluiten dat ik dan erg veel pijn zou hebben! gelukkig viel dat mee!

18. Krisstel

@Jekkia, mmm daar moet je inderdaad een andere oplossing voor bedenken..wens Ivo succes ;) Ik geef er ook aantoe...ze slaapt nu alweer 3 uur dus snap er ook niet zoveel van :rolleyes:

@Kaatje, heb hier de derde dag ook een enorm stolsel verloren..schrok me wild. Gelukkig schijnt het normaal te zijn. Ik vloei nu bijna niet meer, maar het kan nog tot 6 weken na de bevalling duren.

@Jannes, hoop dat de krampjes snel over zijn..vind het ook zo zielig. Dat is inderdaad een goeie....dan maar overdag wakker houden ;)

Vraagje
    voor de moeders met dochters...Britt heeft tussen haar schaamlipjes veel (witte) slijm/afscheiding zitten..halen jullie dit ook weg of laten jullie het zitten? De kraamhulp zei dat het geen kwaad kon maar vraag me af of het niet beter is om het weg te halen.

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    kristell ik haal het tijdens het wassen er wel zoveel mogelijk weg.. Vind het ten eerste niet zo fris, en misschien gaat het mijn meisje wel irriteren als ik het laat zitten,. ikkrijg nooit alles er weg, maar wat ik er weg krijg is mooi meegenomen! :D

20. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Vandaag voor het eerst met Femke op pad geweest, lekker met z'n drietjes wezen shoppen. Onze dame heeft zich voorbeeldig gedragen! Alleen met het overleggen van de wandelwagenbak naar de maxi cosi in de auto was het huilen, het was inmiddels ook al bijna voedingstijd....dus een gillende Femke achter in de auto een kwartier lang op weg naar huis. Maar goed thuis direct aan de borst, en madam was weer tevreden ;)

@Krisstel, bij jou vandaag ook dag 9 toch? Ja, dat zou wel eens een regeldag kunnen zijn. Gewoon aanleggen wanneer Britt zich meldt, dan ben je morgen weer in het "normale" schema. Femke komt vandaag weer netjes om de 3-4 uur.
    Femke heeft inderdaad ook veel afscheiding, ik haal het met verschonen wel een beetje weg, vooral omdat er soms ook nog wel eens wat poep daar kan zitten.

@Kaatje, super meid dat het gelukt is op het toilet ;) Waar een mens blij mee kan zijn he!
    Ik heb in de eerste dagen ook veel stolsels verloren, dat is normaal. Ik moet zeggen dat ik nu al bijna niet meer vloei...erg fijn!
    Jeetje, dat was wel schrikken vannacht, akelig hoor!

@jannes, succes met de krampjesdag!

@Jekkia, oeh dat is niet fijn dat je geen fijne auto hebt....succes!

Krijg zo bezoek, tot later,
    groetjes!

Deel Deze Pagina