Hoi dames Hier verloopt de ochtend heerlijk! Heb besloten om vandaag Aimar alleen maar afgekolfde flesjes te geven, omdat ik het idee heb dat hij dan rustiger drinkt en minder lucht binnen krijgt waardoor hij misschien minder last van krampjes heeft. Verder Cinababy gegeven voor de voeding en voor de zekerheid venkelthee in huis. Hij heeft net heerlijk zijn afgekolfde flesje gedronken om daarna in mijn armen in slaap te vallen en zelfs bij de visite in de armen te slapen. Nu ligt hij heerlijk in bed te slapen. Vanmiddag en vanavond moet mijn vriend weer werken dus ik hoop dat hij het dan net zo goed doet! Vanmiddag komt mijn huidige leidinggevende samen met de nieuwe leidinggevende op kraamvisite. Ook gaan we meteen definitief mijn werkdagen bespreken. Fijn, want dan weet ik waar ik aan toe ben en kan ik alles vast laten zetten bij het KDV. Ik ga nu de osteopaat bellen!
@Ingeltje: 't is meestal van horen zeggen info hoor... of gelezen. Ik denk 1 uur na het voeden omdat je dan ruim voor de volgende voeding kolft zodat Julian dan wel weer wat te drinken heeft. Anders is er nog niet genoeg aangemaakt bij de volgende voeding. Ik zelf kolf meteen na de voeding of de kant die Raven soms niet drinkt, anders creeer ik nog een extra voeding door het kolven en ik heb dan heel snel overproductie. Als ze een dagje 7 keer komt ipv 6 keer heb ik de volgende dag stuwing. Dus 't is een beetje kijken wat voor jou werkt.
@Tweety: Hoezo 'moet' je stoppen met werken? Is je contract niet verlengd of zo? Misschien heb je het al eens verteld, maar is het me ontschoten... Ik heb er hier nog niet eerder over gepraat, maar ik ben helaas (ook) mijn baan kwijt per 1 januari, wegens de financiële situatie van het bedrijf waar ik werk. Ik weet het al sinds juni en heb voor mijn verlof ook al diverse keren gesolliciteerd, maar die dikke buike hè...? Vorige week heb ik mijn sollicitatieactiviteiten maar weer opgepakt. Ik hoop dat ik snel 'beet' heb, want ik zou eigenlijk van mijn verlof moeten genieten in plaats van brieven schrijven en gesprekken voeren... Emma is vannacht voor het eerst sinds weken 's nachts wakker geworden. Toen ik haar uit het wiegje pakte (dat bij ons op de kamer staat...) voelde ik wat plakkerigs onder mijn voet. Bleek dat spuug te zijn. Dat moet er dus met flinke kracht uitgekomen zijn... ! Maar niet gek dus dat ze dan ook eerder honger had... @Azeb: Misschien zit haar dan een kleinigheidje dwars (boertje, krampjes of vieze luier), maar niet genoeg dwars om er écht wakker van te worden... @Yule: Fijn dat de infectie weg is!
balen voor jullie allemaal dat je je baan kwijt bent. gelukkig heb ik dat niet want dat zou echt het genieten van mijn verlof in de weg staan. hier na het wandelen voeding gegeven, gezellig zitten kletsen en nu slaapt ze in haar bedje. af en toe een huiltje door de babyfoon maar verder slaapt ze heerlijk. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Goedemiddag mama's, Hier wederom door kunnen slapen vannacht. Ik ben gisteravond lekker vroeg naar bed gegaan (zo tegen 21.00 uur, gezellig saampjes met Quinten) en hubbie heeft de laatste voeding om 24.00 uur gedaan. Vanochtend meldde hij zich pas om 07.30 uur! We gaan vanaf vandaag dus maar over naar 5 voedingen (van 150 cc), anders moeten we de voedingen weer elke 3 uur gaan geven. Ik ben benieuwd hoe dit gaat. Gisteren hebben we de hele dag bezoek gehad, was erg gezellig. Ik ging 's avonds nog even naar de winkel en toen bleef mijn pink achter het stuur van de auto hangen (vraag me niet hoe...). Ik hoorde echt keihard 'KRAK' en was even bang dat ik mijn middenhandsbeentje gebroken had. Maar het is niet erg dik of blauw, maar alleen erg stijf en pijnlijk dus ik denk dat ik iets gekneusd heb. Ik hoop maar dat het snel overgaat want het is niet erg handig met verschonen enzo. Vanochtend lekker getut met Quinten (hubbie moest uitlsapen want gaan vanavond de nachtdienst in), net in badje gedaan en ik ga zometeen even naar de kapper. Vanavond weer bezoek en dan vannacht voor de eerste keer alleen! Best een beetje spannend hoor. Prettige dag allemaal!
Stomme osteopaten praktijk neemt telefoon niet op en heeft ook al 2 dagen verzuimd om me naar aanleiding van mijn eerdere telefoontje terug te bellen...grgrgr.... Ik probeer het straks nog een keer, anders morgen maar weer proberen.
uhhh ik dacht dat de kraamzorg het over een pil had toen ze die naam noemde .... zullen wel de ontzwangerhormonen zijn Maar ik zal in elk geval even op die site kijken, want in principe wil ik het liefst gewoon weer de pil gebruiken maar misschien is zo'n spiraaltje ook wel een goed idee. Nou ons kleine ventje heeft z'n buikje weer vol. Had om half 11 waarschijnlijk niet genoeg gedronken en meldde zich net om half 2 weer. Hopenlijk houd hij het nu wel weer gewoon 4 uurtjes vol. Ik had straks trouwens een echte fijne spuitluier......heerlijk, ahum! @ Lola hè dat is balen van je baan , idd hopenlijk vind je snel iets nieuws en hoef je niet je hele verlof kwijt te zijn aan brieven schrijven. @ Eva heerlijk toch dat Aimar zo lekker rustig is vandaag! Wij moeten voor het afkolven nog een goede speen zien te vinden, Kyano wil niet drinken van de Avent speentjes en nu gebruiken we nog steeds het flesje van de Nutrilon bijvoeding als we hem afgekolfde melk geven. Werkt ook wel maar is niet handig aangezien er maar 60cc in kan dus moeten we bijvullen. In het weekend eens kijken voor de Difrax. @ Yule gelukkig is de infectie weg ! @ Tweety ik zag net nog met bijlezen dat Robin een virusinfectie heeft Wat moeten jullie een hoop doorstaan met jullie gezinnetje zeg, hele dikke knuff....ik vind het zo sneu voor het ventje dat hij daar maar in het ziekenhuis ligt en niet lekker thuis bij jullie waar hij hoort.
@ Lola: wat balen van je baantje! Ook ik ben mijn baan kwijt (in april al, werd zwanger in proeftijd dus werd er gauw uitgegooid!) @ Yule:Gelukkig is de infectie verdwenen, en hoop dat je hb gauw weer op peil is @Tweety:een hele dikke knuffel meid! Hier een soort van schoonmaak woede ofzo HIHI! Heb de kledingkasten weer eens geordend.. 2 grote kasten opgeruimd waar ik nog allemaal spullen van de verhuizing in had staan, en 3 lades even helemaal opgeruimd.. met als resultaat: 4 volle vuilniszakken met troep HIHI! (*komt mijn nesteldrang nu pas ofzo haha*) Nu ga ik even van beneden naar boven stofzuigen en dweilen en dan vind ik het wel best voor vandaag! Dan wordt het wachten tot 9 uur want dan pas komt vriendlief thuis
lindaa ik heb dat ook, het hele huis heeft al een grote schoonmaakbeurt gehad alleen de keuken nog en echt alles glimt hier weer. volgende week doe ik de keuken en dan is alles lekker schoon. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@Jekkia en Parr: we horen begin volgende week hoe en wat, er is nu een vergadering of ze hem een volledige baan aan kunnen bieden. Eigenlijk was die vacature namelijk maar voor 3 dagen per week, maar ja, daar komen we niet van rond. Dus hebben we het erop gewaagd en gevraagd of het niet full time kan. We kennen die mensen van het bedrijf namelijk. Ze zijn nu dus de mogelijkheden aan het bekijken spannend! Gehoortest: was dus erg vaag, op een indrukwekkende manier Rayyan kreeg 3 elektroden op zijn hoofd geplakt en een soort grote schelpen op zijn oren. Daardoor kwamen dan geluiden en die elektroden registreerden hoe zijn hersenen daarop reageerden. Op een computertje was toen te zien dat zijn oren allebei ok waren Vandaag een paspoort voor Rayyan aangevraagd, gelukkig heeft hij zich voorbeeldig gedragen, dus niet gehuild. Ook niet tijdens het gedoe van een correcte pasfoto maken. Man, wat zijn daar een eisen aan tegenwoordig! Goed, voor babys is het wel minder streng, maar dan nog Zwangerschapsstreep: hier ook nog aanwezig... Buik: lijkt rondom mijn navel net een reclame voor een liposuctie programma Ingeltje: ik geef ook 7 tot 8 voedingen per dag. Tja, het lijkt erop dat Rayyan die nodig heeft, dus dan geef ik ze. Ik wou graag dat hij s nachts wat langer sliep dan 3 tot 4 uur, maar het is niet anders, dan wil hij weer drinken.. Ik doe verder net als Yule, dus 2 borsten aanbieden en dan telkens beginnen met diegene waarmee je de vorige keer bent geeindigd. Had inderdaad begrepen dat dit beter was voor welke soort melk (voormelk, achtermelk) de baby binnenkrijgt.. @Jale: super dat Gizem heeft doorgeslapen! 8) Hoe gaat het verder met je?
Hey meiden! Net terug van het inloopspreekuur bij het cb. Isis weegt nu 3855 gram (dus 220 gram aangekomen, prima!) en is 52 cm. Nog maar 2 cm gegroeid in de lengte, weinig vind ik! Als ik haar zie vind ik haar zoveel groter dan toen ze net geboren was! Of zouden ze toen niet helemaal goed hebben gemeten? Ik heb even gevraagd naar die voorkeursligging, zij zag inderdaad ook een lichte afplatting rechts. Goed in de gaten houden dus en als het over 2 weken nog zo is (als ik een afspraak heb daar), dan zou het kunnen dat Isis doorverwezen wordt naar de fysiotherapeut. De pukkeltjes in haar gezicht was niks ernstigs. Als ze het op haar hele lijf krijgt, dan zou het een allergie kunnen zijn. Ook in de gaten houden dus! Groetjes!
@Anno: lekker gevoel geeft dat he, dat het weer fris is! Morgen wil ik het hok en kelderkast nog even doen, want ben nu te moe om dat nog te doen! HIHI tijdens het opruimen kwam ik veel dingen tegen van mannetje, die hij zogenaamd kwijt was en altijd als hij wat kwijt is geeft ie mij de schuld.. dan zegt ie: ja jij ruimt altijd alles zo op zodat je het zelf niet eens kan vinden.. en ik heb het niet opgeruimd want ik laat altijd alles slingeren,, En dan heeft hij op zijn manier "ALLES" al afgezocht en is het nergens te bekennen! Nu vind ik die dingen gewoon in de kast! HIHI heb hem net gebeld en gezegd dat ie rap bij de opticien moet komen! Soms zoeken die mannen hun spullen met de ogen dicht!
Azeb wat fijn dat Isis 220 gram gegroeid is! ik ben ook benieuwd wat michelle nu weegt! Dat van die voorkeurshouding is hier ook zo! dame ligt vak met haar koppie naar links.. wordt idd ook ietsje platter.. en al sik haar koppie de andere kant op leg, dan ligt ze2 min later weer zoals zij dat wilt.. erg lastig
hoi ja heel lekker als alles schoon is, normaal wordt hier 2 keer in de week gestofzuigd en 1 keer gedweild wij zijn dan toch werken en die haren van de hond liggen er morgen weer. nu stofzuig ik elke dag en dweilen soms wel 3 keer in de week vind ik echt fijn. hopelijk kan ik het straks een beetje volhouden om alles zo bij te houden als ik weer moet werken. ik ga morgen weer wegen, dit is de eerste week dat julia op 5 voedingen zit dus ik wil wel even weten of het goed gaat. meten doen ze hier alleen als je een afspraak hebt en niet bij het inloopspreekuur. voorkeurshouding, elke keer als ik denk dat julia die heeft dan gaat ze wel naar links liggen maar toch vooral naar rechts, gelukkig nog niks te zien en maar goed oefenen op haar buik, in de box. xxxxxxxxxxxxxxxxx
Lindaa, ja vervelend is dat he... De wvk gaf me de volgende tips (heb jij misschien ook wat aan): Als je haar op schoot hebt, dan zoveel mogelijk (in jouw geval) op je linkerarm leggen, zodat haar rechterzijde gestimuleerd wordt. Ik weet even niet meer of je fles of borst geeft, maar de fles ook zo geven en de linkerborst zo en de rechterborst dmv de zgn 'rugbyhouding'(baby onder de arm). Elke keer na het voeden (behalve 's nachts) haar eventjes (paar minuten) op haar buik leggen zodat ze haar nekspieren kan trainen. Kleurige (geluid makende) speeltjes aan de rechterkant in de wieg hangen/leggen. Zorgen dat het licht voor haar van rechts komt als ze in de wieg ligt (evt andersom opmaken). Op het aankleedkussen recht neerleggen (voetjes naar jou dus) of met rechts naar jou.
hoi hoi, Net terug van de huisarts, Femke heeft gelukkig geen spruw. Ze vond het goed dat ik even kwam, omdat ik me toch druk maakte, dus ze heeft me weer helemaal gerust gesteld. Femke heeft straks ook weer goed uit de borst gedronken, dus ik hoop dat dat de rest van de dag ook zo blijft.... Ik haak vanaf hier weer in meiden, ben weer een stuk rustiger dan vanmorgen
De tip van de bv is verkeerd om. Ik heb de folder nog eens goed bestudeerd en bij bv geven moet je haar dus juist andersom als bij fv leggen. Dus in mijn geval (Isis heeft een voorkeurshouding naar rechts): gewoon op schoot, op de arm, dan op rechts. Bij bv op links en als ik de rechterborst wil geven dan de rugbyhouding. Ik begrijp dat niet helemaal, maar het zal wel...
hahahaha azeb verwarrend allemaal he .. Die tips heb ik idd ook van de wvk gekregen, en leg michelle idd ook af en toe op haar buikje neer.. ik geef FV en geen BV.. en als ze in hele diepe slaap is dan lukt t me wel om haar hoofdje even te draaien! maar blijft lastig! Zo nu is mijn hele huis van boven naar beneden weer spik en span! Nu ik nog, want zit nog steeds in slaapkleren! Wat is het hier stilletjes.. waar zijn alle kletskousen? Heb zonet na bijna 2 weken een telefoontje gekregen van mijn stiefvader vraagt even heel vrolijk of ik een weekendtas heb en of hij die vloerkleed mag hebben! Ik stond er echt van te kijken, heb maar normaal gedaan omdt mijn moeder al die verwijten en beschuldigingen deze kant heeft opgegooid maar vnd het wel raar.. Zegt ie op het eind van het gesprek: en de groetjes van je moeder! Ik zo: oh ok! ja is misschien wel bot.. maar ze moeten niet denken dat je allerlei beschuldigingen naar mij en vriendlief kan gooien en dan vervolgens weer heel lief, leuk en aardig doen alsof er niets gebeurd is! Zo werkt dat dus niet in mijn ogen! Ik denk dat ze een ontzettende grote excuses moet maken naar hubbie toe en dan is nog maar de vraag of hij die wel accepteerd (het is nl. niet de eerste keer dat mijn moeder hem voor van alles uit maakt!)
Pfff lastig hoor! Nog steeds niet in orde dus tussen jou en je moeder. Zou ze dit niet als toenaderingspoging bedoelen? Stiefvader laten bellen en dan zogenaamd terloops de groetjes laten doen?
Voorkeursligging: Michiel ligt liefst met zijn hoofdje naar links, ik leg hem nu dus heel vaak op zijn linkerzij dat ie naar rechts moet kijken en rol dan een badlaken op die ik achter zijn rug leg, dat vond ie de eerste dag niets, maar nu slaapt ie ook prima met zijn hoofd die kant op CB: Michiel is in 2 weken ruim 600 gram aangekomen Hij weegt nu 4920 gram en hij was 3 cm gegroeid Zwangerschapsstreep: nooit gehad Buik: is wel kleiner...gelukkig...maar nog steeds slap en echt zo'n buikje Gewicht: ben al wel weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap, maar ja dat zegt dus niets over die blubberbuik haha Voedingen per dag: Michiel drinkt nog steeds 8 voedingen per dag...wil soms ook na een uurtje nog een "toetje" dus ben er lekker druk mee Ik bied ook 2 borsten aan en begin dan met diegene waarmee ik de vorige keer ben geëindigd Michiel heeft sinds een paar dagen gelukkig wel weer door wat dag en nacht is dus valt na zijn nachtvoedingen gelukkig weer in slaap ipv lekker naar beneden om in de woonkamer een uurtje te trappelen met mama of papa Esje