September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Bij mij hield de kraamzorg ook 4 uur overdag en max 6 uur 's nachts aan.

@ Yule: Mijn vraag is niet omdat ik nu al in de hand wil hebben wanneer hij komt voor een borstvoeding. Meer omdat ik de borstvoeding langzaam aan wil gaan afbouwen. Dus ik had voor mijzelf een schema gemaakt welke voeding ik dan als eerste vervang door een flesvoeding. En dat per week. Vandaar dat ik ineens erover na ging denken, want met flesvoeding is er natuurlijk wel een max. En ik twijfelde even over hoe dat te combineren met de borstvoeding. Hij mag natuurlijk ook weer niet teveel krijgen...en ook niet te weinig...vandaar mijn vraag.

Lastige keuze hoor....twijfel nu al 2 weken...over het wel of niet doorgaan met de borstvoeding. Aan de ene kant vind ik het iets heel moois wat ik met hem kan delen en weet ik dat het erg goed voor hem is. Aan de andere kant voel ik me ook wel erg 'opgesloten' omdat alleen ik hem kan voeden tenzij ik dus zoals nu kolf. Maarja gisteravond wilde ik voeden voor vandaag, komt er ineens maar 90CC uit terwijl hij meestal 110cc drinkt.....
    Vanmorgen de borst gegeven en zo om 9 uur maar die fles van 90 cc proberen, is het niet genoeg dan leg ik 'm nog wel even aan. Als ik dan maar weer genoeg heb voor de volgende.
    Misschien dat ik vandaag ga beginnen met het vervangen van 1 bv door een flesvoeding. Dit omdat ik het idee heb dat hij 's middags lang niet genoeg heeft aan mijn voeding en daarom telkens zoveel huilt.....pfff ik wist niet dat ik zo onzeker zou worden :S

2. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    he, is er iemand die zojuist trauma NL heeft gekeken? Mijn opa was erop hahaha! precies op hetzelfde moment terwijl ik op de verloskamers lag te puffen! :) ze wouden mij ook opnemen, maar dat zag ik absoluut niet zitten..

3. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Parr, wat een goed idee om je dochter tweetalig op te voeden. Lijkt mij een heel goed idee! Kinderen pikken dit feilloos op en hebben er voor hun hele leven wat aan!
    Eva, het is een heel gepuzzel lees ik zo al wel om over te stappen... Hopelijk kom je er uit. Ik kan je niet echt adviezeren...

Hier alles prima. Isis was gister erg huilerig en hangerig (sprongetje?), hopelijk gaat het vandaag iets beter. Gister om zes uur gevoed en daarna om 00.00 kwam ze weer. Toen om 05.00, jammer, had van mij wel een uurtje later gemogen. Maar ik dacht: dan slaapt ze nu wel tot een uur of negen denk ik, kan ik lekker wat uitslapen. Maar helaas, om 8 uur was mevrouw al weer klaarwakker en aan het huilen. Dus maar gevoed. Komt wel beter uit met kraamvisite vanmiddag, als ze nu tenminste wel gewoon vier uur tussen de voedingen laat...
    Oke, het is douchetijd, tot later!
    Groeten
    Azeb

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    adviezeren
    advizeren
    advieseren
    adviseren

?
    Die laatste moet het zijn geloof ik.
    Tssssk en dat voor een juf :oops:

5. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hey ff vraagje voordat ik boodschappen ga doen, krijg je spuitpoep uit kleren met vanisch?
    of met welk ander middel?

ga nu ff boodschapjes doen hoop tips te krijgen hoe ik het eruit krijg, want vind doodzonde.

6. foover

foover Bekend lid

17 nov 2007
    730
    0
    16
    Eva luister goed naar je eigen gevoel. Dit is wat het beste werkt. Jij weet zelf het beste waar jij je goed bij voelt. Eventueel een tip bij afbouwen. Mij raden ze aan om met de middelste voeding te beginnen en dit dan zo af te bouwen, naar buiten toe.

Groetjes marieke.

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hahahah ja juf azeb.. het moet de laatste zijn ;)

8. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @eva: ik dacht al ook wel dat je wilde afbouwen om eventueel naar flesvoeding over te stappen, maar was even benieuwd of er misschien nog een andere reden was. ;)
    Ik herken je gevoel van 'opgesloten' zijn wel een beetje, omdat je met BV de enige bent die je kindje kan voeden. Maar ik vind dat persoonlijk niet erg. Ik zorg gewoon dat ik op tijd thuis ben of Raven meeneem en in uitzonderlijke gevallen kan ik kolven als ik ergens heel wil en dan kan mijn vriend ofzo de fles geven met gekolfde melk. Maar dat is nog niet voorgekomen.
    Ik kolf zowiezo niet af tenzij ik uit elkaar plof. Maar niet om haar de fles te geven. Ze krijgt gewoon altijd de borst en ik hoef me dus nooit druk te maken over de cc's. Ze stopt gewoon als ze genoeg heeft en omdat ik alleen maar BV geef heeft ze ook altijd genoeg. Zo niet, leg ik haar extra aan en dan heeft ze de dag erna weer meer dan genoeg.
    Ik vond het nadeel van FV dat ik de hele dag in cc's aan het denken was.

Over het afbouwen zou ik even met het CB overleggen, wat het handigste is.

@Lindaa: nee, niet gezien, terwijl ik best van trauma NL kijk. Ik zou ook geweigerd hebben hoor!
    Beterschap trouwens.

@Azeb: hahaha, erg he? Ik kan de hele tijd niet op woorden komen... ben gisteren weggegaan bij een vriendin omdat mijn zinnen halverwege steeds ophielden.... komt echt van de gebroken nachten volgens mij. Mijn hersens werken gewoon niet meer. :)

2 borsten per keer: zit ik hier te verkondigen hoe 'wij' dat hier doen :) , wil Raven sinds gisteren ineens maar 1 kant, ze heeft daar ruim genoeg aan. Ik heb echt 'last' van overproductie soms... Vannacht wilde ze ook maar 1 kant (rechts) waardoor er links 10 uur (!) tussen de voedingen zat. Dus 22:30 links, 5:00 uur rechts en 9:30 pas weer links. Mijn linker boob was echt kogelrond en keihard! Ze heeft er flink uit gedronken maar hij was verre van leeg... Ik heb 'm maar leeggekolfd (60cc nog maar liefst!) en de rechterkant ook gekolfd anders heb ik daar straks hetzelfde probleem (ook nog 80 cc uitgehaald). Dus nu heb ik na een voeding nog 140 cc gekolfd! Echt belachelijk veel. :rolleyes:

Alcohol: gisteravond voor het eerst in 10 maanden een wijntje gedronken. Het was maar een half glaasje want ik viel meteen om... :) Ik vond het echt heerlijk, terwijl ik normaal helemaal niet geef om alcohol. En mijn vriend zei dat het maar een matig wijntje was, kan je nagaan. Ik heb er echt even van genoten. Daarna in coma gevallen en ik werd 2 uur later op de bank wakker omdat Raven lag te schreeuwen van de honger... :oops:

9. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden een vraagje, vanaf 3 kg mag sterre s'nachts doorslapen, nu krijgt ze nog steeds voeding om 00u en om 04u.

Hoe kan ik het zover brengen als ze door gaat slapen.

10. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Douchen: is inderdaad echt heerlijk met je kindje! leuk om te lezen dat het bij anderen ook zo'n succes is :D .

Kraamhulp zei hier ook overdag max 4 uur en in nacht max 6 uur. Maar nu kindjes groter/zwaarder zijn, neem ik aan dat je daar wel van af mag wijken hoor.

Voor de lijst: Michiel (20 sept) 4920 gram en 56 cm

Ik heb trouwens Michiel ook al op zijn buik laten slapen. Hij had zo'n last van krampjes en wilde ('s nachts) alleen maar op mijn arm liggen (met buik naar beneden). Ik legde hem op zijn buik in bed en hij viel in 1 seconde in slaap. Hij is al zo sterk met zijn hoofd en nek dat ik het wel vertrouw. Verder leg ik hem op zijn rug en op zijn zij (ivm voorkeursligging).

Ik ben heeeeeeeeeeeeeeeel jaloers op de mama's met kindjes die 's nachts doorslapen :oops:. Ik kan niet wachten! Ik merk ook dat ik door vermoeidheid echt labiel aan het worden ben. Gisteren schudde ik de fles joki NADAT ik eerst de dop er af had gehaald :confused: hele aanrecht onder de joki. Ik moet ook om hele simpele dingen huilen :cry:.

Fijne dag allemaal!

Esje

11. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Zico: ik zou ook willen dat er een recept was zodat ze door gaan slapen...maar helaas :(
    Wij proberen wel met 's avonds douchen/badderen Michiel langer te laten slapen, maar hij doet lekker toch wat ie zelf wil (en dat is niet doorslapen). Als je flesvoeding geeft kun je er op een gegeven moment rijstebloem door doen, dat vult lekker. Ik weet niet vanaf welke leeftijd dat mag. Ik geef borstvoeding dus dan kan dat niet...Jij ook sterkte met de gebroken nachten :(

Esje

12. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ja Zico en Esje, ik zou ook wel willen weten hoe ik Isis door kan laten slapen... Begint mij ook zo langzamerhand wat op te breken :(
    Ook omdat ik met mezelf heb afgesproken dat ik de nachtvoeding inclusief het verschonen nu alleen doe. Helemaal niet omdat mijn man daarom vroeg ofzo, maar ik vind het zo sneu voor hem als ie er om zes uur weer uit moet om te gaan werken, en ik weet dat hij niet goed tegen weinig slaap kan. Maar moeilijk vind ik het wel, om mezelf uit mijn slaap te trekken...

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Doorslapen: Raven doet ca. 5-6 uur tussen de late avondvoeding en de nachtvoeding. Maar dat is nog niet echt doorslapen of wel? De tijden zijn wel okee overigens. Zoals gisteren, laatste voeding 22:30 en toen kwam ze om 4:45 weer en dan weer om 8:30. Ik slaap dan ook tot 8:30 hoor! Anders trek ik het niet.

@Roshi: mooie babysite! Ik heb er ook eentje van babysite maar ik vroeg me af hoe je de naam kunt veranderen? Ben je dan niet alles kwijt dat je weer opnieuw moet beginnen?

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Kruidvat zelf niet, neen er wel van af, heb nurtilon ha van 0-6m

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    azeb, dat is hier ook, sta s'nachts ook alleen op omdat man zo vroeg weer uit z'n bed moet.
    Die rijstpap voor bij de fles te doen, waar kan je die vinden?

16. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ Ingeltje: Ja ze is echt goed gegroeid :D
    Nee geef geen fv maar bv.
    :D

17. Ben zojuist terug van het consultatiebureau. De kinderarts was erg tevreden over Emma. Ze is goed gegroeid en weegt nu 4345 gram bij een lengte van 54 centimeter. Ze is dus maar liefst 1180 gram aangekomen in een maand!

Ook de kinderarts vindt dat Emma nog steeds wat onrustig is en raadde ons aan om voorlopig zeker nog door te gaan met inbakeren, vooral omdat Emma het erg prettig lijkt te vinden.

Er is ook nog even naar Emma's sleutelbeentje gekeken en er zit nu een bobbeltje in plaats van een kuiltje. Dat wijst er dus op dat het sleutelbeentje inderdaad gebroken is geweest...

De volgende afspraak is op 14 november...

18. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @mica: ja ik geef kruidvat fv...hoezo?

19. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Die rijstbloem mag pas vanaf 4 maanden, dus je moet nog even wachten ;)

Maar die is vrijwel overal te koop, in de super, kruidvat, etos, drogisterij...

Je kunt wel de laatste avondBV verwisselen voor FV, die geeft iets voller gevoel. Bij Raven hielp dat toen goed om door te slapen (kan wel 1-3 nachten duren voordat het echt werkt)

Matice slaapt ook redelijk door 's nachts (mag ook wel hij's bijna 2 maanden). Hij slaapt van 19 tot 00 en van 00.30 tot 6 :D

20. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    bij onze andere dochter heeft het tot 4 maanden geduurd voor ze doorsliep. Dat zou ik willen voorkomen.
    Volgende week moet ik voor echo van heupjes van Sterre en moet daarna naar KA.
    Ga dan eens informeren hoe en wanneer ik mag beginnen met laten doorslapen.

Deel Deze Pagina