ff snel krijg zo visite poep moet je de kleding een uurtje in de soda leggen en dan uitwassen, dan zie je er niks meer van zelfs niet in witte kleren. parr leuk dat je haar 2talig gaat opvoeden, kindjes pikken dat feilloos op en kunnen er zelfs grapjes mee gaan maken. ik heb op mijn werk ooit een kindje van 1 1/2 gehad die 2 talig was en dat is echt super leuk en ze hebben er idd de rest van hun leven wat aan. viste ondertussen al weer weg, kwam terwijl ik dit typte. heb een mooi voorleesboek gekregen, nu julia eten geven, zelf eten en dan naar het cb en nog even een rondje wandelen denk ik, het zonnetje schijnt zo lekker. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Goedemorgen dames! Zo kraamvisite net weg dus kruip hier nog even achter.. Ik héb mij een avond achter de rug Kate kwam vanaf 20u telkens. Ik haar aanleggen en zij met vol buikje slapen dus in wieg gelegd, 5 min later brullend wakker dus gelaten maar na 15 min nog steeds huilen dus opgehaald. Zij had nog honger dus weer even aangelegd. Weer viel zij in slaap en weer in wieg en weer wakker. Dus gekeken of er een boer vast zat of toch weer vieze luier en weer in bed. Weer huilen mar na 5 min opgehaald want zij krijsde echt. Wéér honger dus wéér aangelegd.. zo ging het even door heb haar wel 4x aangelegd of zo toen had zij geen honger meer maar zij wou ook niet slapen. Ik was de weg helemaal kwijt en was geirriteerd, en voeld mij hierbij schuldig dus hubbie ging boven met haar liggen. Zij wou écht wakker blijven, deed haar best zei hubbie. Na een half uur deed hij haar weer in bed en weer huilen. maar nu waren wij het zat. Er was niks verder met haar dus mocht zij nu zichzelf moe huilen! Na 20 min werd het stil en bleef ook stil gelukkig want als zij 30 min ging huilen had ik haar toch weer gehaadl Maar goed door dat vaak aanleggen (regeldag denk ik dan of niet?) had ik flink stuwing, nu ook een beetje. Vanacht om 5u heb ik har wakker gemaakt omdat zij nog sliep en zij wou maar 1 borst en vanochtend om 9u kwam zij zelf, gelukkig maar! mijn andere borst stond op ontploffing! Ik hoop dat zij vanavond weer normaal gaat doen! Was ff helemaal doorheen zo! @yule ja wij gaan dit dus doen idd. Moet alleen knop in mijn hoofd omzetten denk dat het makkelijker gaat wnr hubbie volgende week weer aan het werk is en ik alleen met haar ben.. denk dat afkolven dan ook het beste is idd! anders loop de boel af ooh ook heerlijk een halve glas wijn! ik dacht ook tipsy te worden maar werd hooguit lekker slapen, kate ook @krisstel Kate heeft nog eentje achter haar aan, een 10 mnd baby, Justin Ja klopt ik weet nog dat je het zei van jouw buuv. Zei ik toen ook tegen hubbie gisterenavond cb arts zei dat het voordeel had maar was ook erg goed voor haar hersenen. nu alleen die knop in mijn eigen hoofd omzetten krijg net van irisb te horen dat het idd regeldag van 3 weken oud was verklaart een heleboel! want eergisteren was zij ook een beetje onrustig.. nu hopen dat zij aan 2 regeldagen genoeg had @lindaa zo echt ont-zwangeren dwangmatigheid hoe was de cb? oh? wrm was jouw opa erop dan? niks erg hoop ik! haha ik moet ook geen pottenkijkers hebben dus terecht! @azeb ja de laatste is het Kate luistert ook niet als ik haar op een bepaalde tijd wil hebben @babystyle zowel vanish als shout doet het bij mij! Maar ik laat het ook wel ff inweken. dus erop smeren en dan inwerken en dan in een emmer lauwwarm water weken en dan in de was. @esje let wel op dat als beeb verkouden is of zo niet meer op de buik leggen! kan erg vermoeiend zijn dat het alsnog fout gaat. Onlangs is een kennis van mijn Szus zo haar 4mnd oud baby kwijt geraakt @lola is die bobbel erg dan? wel vreemd dat zij dit niet eerder hadden gezien! Zo er wordt eentje wakker tot straks!
@ parr, okay als de soda neit helpt ga ik toch de vertrouwde vanisch proberen (wist nog niet of dat eruit ging met spuitpoep)
Hee meiden, even ego. Eergisteren is mijn kleine nichtje Julie met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht. Ze was gestikt in een golf melk. Mijn schoonzusje had haar even aan een vriendin op de arm gegeven voor een boertje na de voeding, toen die vriendin opeens zei, Shir, ze stikt! Als gekken hebben ze geprobeerd de kleine weer te laten ademen. Zelfs bij de buurman op de deur staan bonken om hem te laten helpen. 112 gebeld en haar broer die brandweerman is. Kleine meid zag helemaal grauw op gegeven moment. De ambulancebroeders hebben haar stabiel gekregen en naar het ziekenhuis gebracht. Nu blijkt de kleine reflux te hebben. Geeft sinds de 2de week hele voedingen terug. Op het burootje hadden ze gezegd dat het in principe geen kwaad kon. Maar je moet er toch niet aandenken als dit in bed was gebeurd Vandaag zouden ze naar huis toe mogen uit het ziekenhuis, maar mijn schoonzus durft niet Kleine heeft gelukkig geen longontsteking en het hoeft helemaal niet meer te gebeuren. Pfff, maar ik kan me die angst zo goed voorstellen Dan even over ons eigen meisje, ze heeft toch nog steeds af en toe flinke krampaanvallen. Na een vieze luier is het weer grotendeels over. Hebben toch maar Cinababy gehaald. Ook zijn de regeldagen nog niet helemaal voorbij, maar ik blijf braaf mijn (.) erin hangen Zo, ga me nu proberen te douchen en aan te kleden als mevrouw het goedvindt.
Oh mijn god wat een nachtmerrie zeg! Brrr daar krijg ik helemaal kippenvel van Gelukkig is het goed afgelopen. Kan me voorstellen dat je schoonzusje haar nog niet mee naar huis durft.
Ow dat zal wel ff schrikken zijn geweest! Zou er niet aan moeten denken! Maar gelukkig hebben ze de oorzaak gevonden. Hoop dat ze snel weer helemaal de oude is!
dank je wel je kunt bij "instellingen" de "albumgegevens" wijzigen, alles wat je al had staan blijft gewoon staan, leuk he pff ik merk wel echt dat ik niet meer alles kan volgen hier als ik alles heb bijgelezen weet ik niet meer wat ik nou moet reageren naja dat komt vast wel weer dus neem me niet kwalijk hihi vannacht: Jenna had haar laatste flesje gehad om 23.30 en kwam pas weer om 3.45uur. Wij helemaal blij natuurlijk... alleen na het flesje heeft ze onwijze krampjes gekregen en de (bijna) hele lading voeding er weer uit gegooid. Om 5.30 uur heb ik haar nog maar een flesje van 60cc gegeven en hierna is ze gelukkig weer heerlijk in slaap gevallen. slapen: hoe doen jullie dat? Jenna valt hier op de arm in slaap en daarna leg ik haar in haar bedje, maar zodra ze merkt dat ze niet meer bij me ligt zet ze het op het huilen. Vannacht heb ik haar laten liggen (met pijn in m'n hart) en na +/- 8minuten viel ze in slaap. Moet ik haar al in bed leggen voor ze in slaap valt of kan ik het wel zo houden dat ze op de arm in slaap valt en moet ik haar dan gewoon laten huilen als ze merkt dat ze niet meer bij me is? wat denken jullie? liefs xxx
Freesia> jeetje wat schrikken zeg Jenna gaf vannacht ook een (bijna) hele voeding terug, ik ga dus even goed opletten moet er echt niet aan denken dat ons kleine meissie stikt... gelukkig is het met je nichtje goed gekomen
@Roshi: bedankt voor de tip! Ga het even aanpassen, vind het wel leuk dat de naam in de url staat. Ik leg Raven in bed voor ze in slaap valt, bij de eerste moeheidssignalen (gapen, bleek worden, naar hoofdje/oortjes grijpen, jengelen, zuigbehoefte). De kunst is meteen te handelen (=naar bed brengen) en dit een paar dagen achter elkaar te blijven doen. De eerste paar keren ging ze dan wel huilen, maar ze wennen er snel aan. Als ze toch huilt (meestal wat jengelig/protest huiltje) ga ik een paar keer terug, even aai over haar bol, welterusten zeggen en evt. speentje erin als ze dat wil. Meestal valt ze moeiteloos in slaap binnen een kwartiertje. In het begin duurde het langer, want toen was ze daar nog niet aan gewend. Het is wel belangrijk dat je haar niet te snel weer uit bed haalt als ze huilt want dan raakt ze op den duur zo vermoeid dat ze daarom huilt en niet meer in slaap valt. Een goed boekje hierover is Regelmaat brengt rust van Ria Blom (www.debakermat.nl). Ik heb er heel veel aan gehad en een hoop andere moeders hier ook (o.a. Ingeltje, Jannes, Parr, Azeb). Weet jij trouwens hoe het met Moppiepoppie is? Ik heb haar hier nog niet gezien volgens mij... @freesia: wat een verhaal zeg! Onwijs eng zoiets.
Roshi, ik leg Isis altijd wakker in bed. Zodra ik zie dat ze begint te gapen of als ze jengelig wordt, gaat ze in bed. Als ze bij mij (of bij iemand anders) in slaap valt, is het inderdaad brullen als ze in haar bedje wakker wordt. Sowieso laat ik haar bijna altijd even huilen als ze net in haar bedje ligt, dat duurt meestal niet langer dan 3 minuten (soms maar 30 sec), heeft ze blijkbaar nodig om in slaap te vallen.
Ik heb dat boekje zelf niet Yule, maar hou me wel aardig aan de 'regels' die daarin staan (die ik van jullie heb gehoord). Ik ben ook steeds meer gewend om als Isis gaat huilen, als eerste op de klok te kijken en uit te rekenen wanneer de 15 minuten om zijn 's Nachts ga ik altijd tellen als ze gaat huilen en tegelijkertijd bekkenbodemspieren trainen . Ik kom zelden boven de 200 uit, dan zijn zowel Isis als ik al in slaap
Lindaa, ik heb een klein stukje trauma NL gezien. Waarvoor kwam je opa? Eva, heb hier eergister ook heel zitten twijfelen, maar nu gaat het beter met de pijn dus geef het nog een kans. heb het er gister met een vriendin over gehad die een dochter van een week ouder heeft,maar die kwam met het idee om als ze straks weer aan het werk is de ochtend, avond en nacht wel bv te geven,maar overdag gewoon flesvoeding. Vind ik eigenlijk ook wel een goed idee Freesia, jeetje wat schrikken zeg van je nichtje.
@Azeb: oja, dat bedoelde ik ook eigenlijk, dat we wat aan de regels gehad hebben. Ik heb het boekje zelf ook niet... Wel handig trouwens om tijdens het huilen oefeningen te doen, leidt lekker af en is ook nog goed voor je! Ga ik onthouden.
Bedankt voor jullie reacties, zal er straks gelijk mee beginnen Yule> met moppiepoppie ging het vorige week niet helemaal super, ze had een borstontsteking en de kleine huilde snachts van 9 tot 2 aan 1 stuk door. Heb ik met Jenna ook 2 nachten gehad toen ik moppiepoppie aan de telefoon had hebben we allebei even ons hart gelucht. Over Jenna mag ik snachts niet klagen hoop dat het voor Ame nu ook geldt. Ik zal haar zo eens een smsje sturen.
Hier even een vraagje hoe zouden jullie dit doen? Als we Gizem als ze wakker is in de box of wippertje zetten, dan gaat ze huilen. Het liefst wil ze als ze wakker is lekker bij papa of mama zitten. Maarja dat kan natuurlijk niet altijd. Hoe zouden jullie dit oplossen? In de box laten huilen? Of toch oppakken? De box moet namelijk leuk blijven en geen straf...
Jale> hier precies hetzelfde, het wippertje gaat dan nog wel maar de box vind ze vreselijk hihi, ik lees even mee voor de antwoorden
nou ik heb geloof ik vraagbaak uurtje Hoe weet je eigenlijk hoeveel kunstvoeding je kleintje mag? de vk vertelde zondag dat wel met 10cc per dag mogen opbouwen tot 110 a 120 cc maar hoeveel cc mag ze nou maximaal per dag hebben? ik kan het eigenlijk nergens echt vinden