September 2008 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door jekkia, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Box: wat wel kan helpen is een dekentje erover, ik weet niet of jullie dat doen? Raven krijste ook steeds als ze in de box lag, maar nu leg ik haar onder een fleece dekentje en nu vindt ze het heerlijk. Ligt ze lekker te kijken naar Pip (of Woezel...).

Hyves: ik heb in navolging van Roshi, Babystyle, Ingeltje en anderen ons geboortekaartje geplaatst (met uitleg over de tekst bij de krabbels). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @Esje en Zico: Rayyan slaapt ‘s nachts ook nog niet door, helaas. Hij drinkt meestal om de 3,5 tot 4 uur ’s nachts. Maar ik denk dat ik gewoon te ongeduldig ben.. het zal vanzelf wel komen he?

@Lola: wauw, meer dan een kilo in een maand. Enne, gebroken sleutelbeentje? Wanneer is dat gebeurd dan?

Tweetalig opvoeden: ook hier. Op advies van Kind&Gezin (en dit had ik zelf ook al bedacht) passen we de OPOL methode toe: one parent one language. Op die manier schijnt het kind de talen het beste te leren en zonder ze door elkaar te halen. Ik spreek dus alleen maar Nederlands met Rayyan en mijn man Marokkaans. Oh ja en onderling spreken we meestal Engels, dus ik denk dat Rayyan daar ook wel wat van opsteekt…

Net Rayyan onderworpen aan een fotoshoot; wil graag een foto op canvas afdrukken als kado voor mijn opa en oma. Iemand ervaring met canvas? Ik zag op de site van Hema dat ze als beste getest zijn door Kassa..

@Parr: jeetje wat een avond meid! Kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zat.

@Freesia: wow dat is schrikken!!

@Roshi: hier werkt het het beste om Rayyan nog wakker in bed te leggen. Dus op het moment dat ik zie dat hij moe wordt (gapen, in de oogjes wrijven, etc). Ja hij gaat dan wel huilen, maar dat wordt met de dag minder. Net nog maar 5 minuten :) Hij leert zo namelijk om zelf in slaap te vallen en dat is alleen maar goed voor de toekomst. Anders went hij eraan dat hij alleen maar in slaap kan komen op de arm of aan de borst of wat dan ook.. ja dus precies wat Yule zei.

Koppelen: dat wordt nog wat hier. De jongens hebben wel veel keus he, gezien ze nogal in de minderheid zijn. Is er een kandidate voor Rayyan? :)

3. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Je baby heeft per dag 150ml per kilo lichaamsgewicht per dag nodig.
    Dus als ze bijv. 3,5 kilo weegt, dan is het 3,5 x 150 = 525 ml per dag.

Hier kan je er wat meer over vinden.
    http://www.gezondvgz.nl/d_sv6050

4. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    In de box vond Isis eerst ook niks, maar inmiddels ligt ze er toch wel eventjes (niet langer dan een minuut of tien) met plezier naar de muur (met bloemen erop) of naar haar draai/muziekmobiel te kijken. Misschien komt het nog? Of misschien is het te druk in de box? Heb je er veel speelgoed in liggen?
    De wipstoel heb ik Isis eigenlijk niet vaak in. Vindt ze best leuk hoor, maar toevallig las ik gister in het foldertje over voorkeurshouding dat je haar daar beter niet al te vaak in kunt zetten als je van een voorkeurshouding af wil komen. Dus dat doe ikdan maar niet :)
    Over hoeveel flesvoeding, er is een berekening voor: het gewicht keer een bepaald getal en dat gedeeld door het aantal voedingen dat je wil geven. Maar dat bepaalde getal weet ik niet meer. Iemand anders vast nog wel!

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Klopt het dat je tot 200cc extra flesvoeding mag geven dan de 150cc per kilo lichaamsgewicht? Dat hoorde ik laatst ergens (geen idee meer waar, misschien wel hier gelezen?)

6. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    @Yule: Ja ze ligt al onder een dekentje...geen resultaat helaas...

Tweetalig opvoeden: Ook hier wordt ons meissie 2-talig opgevoed. Nederland en Turks. En dezelfde methode als Pisum. En tegen elkaar spreken wij vaak ook in het Engels.

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    150 x aantal kilo's dus :)
    Dat heb ik ook gehoord Yule, ik geloof dat ik dat inderdaad hier heb gelezen.

8. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    2talig opgevoed, ik praat ned en engels tegen kyani, dus wordt ook 2 talig opgevoed.

nu al met koppelen bezig hierro?
    haha grappig. moeten de baby's zelf kiezen of doen de ouders dat :)

handige formule is dat, geld dat ook zo een beetje emt bv?

9. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ik had inderdaad wel wat knuffeltjes in de box staan. Heb ze er nu allemaal uitgehaald, op 1 na. Kijken hoe het nu gaat....

10. koppelen gaat goed hier haha, julia wil ook wel een vriendje hoor, en evt ook wel delen omdat er zo veel meisjes zijn.

julia vind de box hier wel leuk, niet altijd maar meestal wel.

jee freesia dat is schrikken snap helemaal dat ze niet mee naar huis durft te nemen.

net naar het cb geweest en julia weegt nu 4350gr dus precies 200 gram aangekomen in een week dus prima, fijn want het doorslapen bevalt mij ook goed.
    heb gevraagd van de krampjes en we moeten haar toch wat langer laten huilen, vond het een rare oplossing.
    weet ook niet of ik het uit ga proberen.
    en anders in de draagzak ofzo maar dat had ik zelf ook al bedacht.

leuk joh al die 2 talige opvoedingen, zou ik ook wel willen maar helaas zijn wij allebei nederlands haha.

xxxxxxxxxxxxxxxx

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    hey meiden,

Oké poging zoveel....ik haak weer in!
    Gisteren is Femke overdag veel wakker geweest, maar 's avonds heeft ze heerlijk geslapen! We zijn lekker wezen stadten. En een Wii fit gekocht, hihi kunnen we aan de slag met de oefeningen!
    Vannacht kwam Femke weer elke 3 uur....dus er is nog geen peil op te trekken.
    Vandaag een heerlijk rustig dagje, mijn man is ook vrij, dus dat is erg lekker.
    En morgen naar Marco Borsato, heb er zin in!

Box: Femke vindt het helemaal geweldig, vooral om naar de mobiel te kijken, ze ligt dan echt de lachen en kraaien.

12. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Freesia: Dat is echt schrikken zeg! Gelukkig dat het goed is afgelopen!

Ik heb Michiel al aan het dochtertje van mijn vriendin gekoppeld :D Dus sorry dames van het forum :oops:

Box: Michiel ligt er ongeveer 10 minuutjes met plezier in, daarna wil ie opgepakt worden.

Ik heb enorm veel zin om te shoppen, maar er zit zo geen ritme in mijn dagen dat het er nog niet echt van gekomen is. Wie weet lukt het morgen want dan zijn mijn 2 oudste zoons een dagje op stap met opa en oma. Heb ook zin om nieuwe kleren te kopen, maar ja, kan toch beter wachten tot blubberbuik weg is - dat gaat ie hopelijk wel :confused:

Esje

13. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    :confused: kreeg geen emails meer, vond het verdacht stil ;)

@freesia :confused: :confused: :confused: één van mijn grootste angsten! kate heeft enkele keren gehad dat zij ff verslikte in haar melk dat zij wild keek en ik ook! Gelukkig is het goed gekomen! Kan mij goed voorstellen dat zij dat nog niet durft! moet er niet aan denken! *shivers
    Mooi dat Jill het nu zo geod doet, muv die krampjes! :thumup: en jij dan?

@roshi leuk die album met 1e ditjes en datjes en leuke tattoo! KAte valt hier ook gewoon in slaap na/tijdens de bv. Dus die leg ik ook slapend in bed. Maar jij deed het goed! Idd even laten huilen en dan vallen ze in slaap! Werd mij gelijk gezegd dat ze even konden huilen voordat ze gingen slapen. En soms doen ze dat wel langer dan eventjes ;) ik moest ook leren laten huilen. Ook tip van de dames hier ;) geef ik hem even door 8)

@yule vroeg mij ook af hoe het met moppiepoppie ging! ook mamamieke tijdje niet gezien en shedevil al sinds vlak voor de bevalling ook niet meer :( :(

*edit lees nu roshi's antwoord over haar... b.o :( minder been htere done that :( hopelijk is Amé nu rustiger en gaat het beter met MP *knuffs als je dit ook lees meid!

@pisum aah dus die manier die wij gaan toevoegen heet OPOL? grappig :p ben benieuwd of het idd soepeltjes loopt :D denk het haast wel! wr praten jullie alsnog onderling engels dan? :) idd meiden zijn hier erg veel meer in de meerdereheid ;)

wel erg leuk om te lezen dat hier meer beebs 2talig worden opgevoed :D kunnen wij ook ervaringen uitwisselen ;)

@babystyle wrm ga jij 2talig opvoeden? ben jij ook engels?

@anno laten huilen bij krampjes? :rolleyes: nou ja! heb je geprobeerd om haar een bad te geven of ook wat mijn vriendin deed bij haar zoon was de beentje opvouwen tegen de buikje aan, gestrekt hebben ze er meer last van hoorde ik..

@steen wij willen ook erg graag een Wii.. maar wij wachten tot dat ze nog goedkoper worden :oops: dus jouw man gaat snowboraden dan en jij yoga? 8) veel plezier morgen!

Zo ga zelf nu ook dutten naast mijn schatje voordat zij komt *zwaait

14. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hey meiden,

kom even snel zeggen dat het bij het CB wel goed is gegaan! Heb er wel 2 uren gezetn :confused:

Michelle heeft haar eerste 2 prikjes gehad en voelt zich nu dus niet zo super lekker! Gelukkig heb ik haar in slaap gekregen en ben nu echt toe aan een bakje koffie! haha!
    wat was dat een zielig gezicht zeg, die kleintjes aan de prik :(
    Ze is na de laatste keer wegen 760 gram gegroeid! YEAAH!

voor de lijst: Ze weegt nu 4060 gram en is 52 cm!
    nieuwe afpraak:
    21 november CB 2e prikjes
    19 december CB 3e prikjes

Ingeltje zou jij dat op de lijst willen zetten? (of wie het dan ook maar kan?)
    Ik ga nu eerst even bijkomen en dan alles even op mijn gemakje teruglezen!
    oh ja kaatje mijn opa kwam voor de gebroken rib! hij was gevallen!

15. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hier ook veel zin in maar kan nog niet lang staan en lopen door mijn "oorlogswonden" :)lol:) en wil ook dat die blubberbuik weggaat!

Hoe meer ik afval (ben nu 17,5kg van de 33kg kwijt :whistle:) hoe slapper mijn blubber lijkt te worden :( hopelijk verandert dat nog!

16. @parr hoe wil je dat beentje vouwen dan
    haha klinkt beetje vreemd.
    bedoel je beentje op laten trekken? dat doet ze namelijk zelf al als ze kramp heeft.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    hmmm hoe leg je het uit zonder voor te doen? :) jouw kind in elkaar vouwen zeg maar met beentjes gevouwen of gestrekt. Dat hielp wel bij haar zoon. Zeg maar als ji jziek in bed ligt met buikkramp dan ga je liever in foetushouding liggen.. zo moet je dat dan doen, kijken of dat werkt

18. gaan we ook uit proberen, ben op het punt dat ik zowat alles wil proberen
    alleen laten huilen als ze pijn heeft is dus geen optie.
    thx voor de tip

xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

19. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik zal shedevil eens een smsje sturen, ik dacht er toevallig gisteravond nog aan!

Over die houding bij krampjes, mijn kraamhulp gaf als tip: haar laten zitten en dan voorover 'duwen', dus hoofd tussen de voetjes zeg maar, tot ze echt dubbelgeklapt zit. Klinkt misschien wat bruut maar ze kunnen die houding makkelijk aan (zo zaten ze ook in de buik) en Isis wordt er altijd erg rustig van.

20. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lindaa ja die heb ik gezien haha grappig. snap dat je niet gefilmd wilde worden.

@zico doorslapen doen ze volgens mij toch wanneer ze er zelf aan toe zijn.

@babystyle heb tot nu toe alle poepvlekker eruit gekregen met vanish.

@roshi het is iid gewixht x 150 cc met een max van 1 liter per 24 uur.

vanmorgen lekker mety robin gebadderd hij is echt een stuk beter hij is ruim 2,5 uur wakker geweest daarna viel ie helemaal in een diepe slaap. zijn flesje wilde ie niet echt drinken. nu maar weer tot maandag wachten eerder doen ze geen nieuwe kweek om te kijken of het virus weg is. en dan maar hopen dat ik ook eindelijk eens een nacht uit mijn bed mag voor hem haha (liever niet laat ie maar lekker door slapen )

Deel Deze Pagina