Alle nieuwe zwangere gefeliciteerd. Gister maar tot 12 uur gewerkt en wat een verschil zeg. Had gistermiddag nergens last van en was om 10 uur nog klaar wakker. Heb vanmorge ook gewoon tot 9 uur geslapen. Zou dat werken me dan zo vermoeien en de pijn in mijn buik en misselijkheid veroorzaken? Moet ik toch wel op mezelf gaan letten denk ik. Dat word moeilijk. Vandaag komt een vriendin met haar zoontje van 5 weken. Kan ik vast oefenen
Goedemorgen allemaal.... Vandaag en gisteravond nog wat roze/bruine/rode slijm verloren. Best veel, maar niet helder bloed. Ik vindt het allemaal wat hoor. Telkens denk ik ohhh, nu heb ik zo'n buikpijn, het zal nu wel mis gaan. Maar gelukkig komt er dan geen helder bloed. Jeetje, nooit geweten dat je hier zo mee bezig kunt zijn. Er zijn al zoveel dingen in mijn leven nu die me pijn doen......maar goed, we proberen positief te blijven en denken dat het om een innestelingsbloeding gaat. Zoiets had de verlos. ook opgenoemd. Maar kan dat wel? Innesteling gebeurt toch al als je eitje is bevrucht? Of heb ik niet goed opgelet bij biologie . Weet iemand hoe dat zit? Verder las ik nog iemand met bloedverlies.....weet de naam niet meer , maar succes ermee. Birthe, hoe is het bij jou vandaag? bbm zou kunnen, maar dat gaat toch gepaard met veel pijn? Heb je veel pijn? Ik duim voor jou dat het allemaal goed gaat, net zo hard als voor mezelf. Als het allemaal goed gaat, gaan we toch weer voor een vruchtwater punctie denk ik. Vooral nu met die afscheiding wil ik wel graag weten hoe het zit. En dan weten we ook meteen het geslacht! Dat wil ik wel graag weten, is handig voor de inrichting van de baby kamer en kopen van kleertjes . Verder allemaal die last hebben van kwaaltjes: heel veel sterkte en lekker rusten....
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e en 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen TWEELING! *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... 23 jaar, 1e kindje, *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Maica ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Liselotje ... 28 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? TWEELING! *Kleine tinus ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje *Anno103 ... 23 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Jekkia ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 04 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Mieke1981 ... 26 jaar, ?e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *IrisB ...28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Kelly83 ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Tinkerbel1984 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen *Basmalah ... 26 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen TWEELING! *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *MollyM ... 33 jaar, 3e kindje *Kalender: ? * Denkt zelf: Jongen 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mommy to be ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Lisa88 ... 31 jaar, 1 kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Bibi23 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen 12 september 2008 *Sasha ... 34 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Gerda72 ... 35 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Sinjo ... jaar, 2e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar, 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *meisje84... ?jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Nikki ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kainda ... ? jaar 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Ryanne... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: jongen 17 september 2008 *Azeb ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Ief... 31 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *HannekeR ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Lindada... 26jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje 18 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 20 September 2008 *Dretjuh ... 21 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar, 3de kindje *Kalender:meisje *Denkt zelf: ? 22 september 2008 *Lola ... 38 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Cindy21 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *DevilsChase 22 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf *Zanoni ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 23 september 2008 *Jetty ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Birthe ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender Jongen *Denkt zelf: Jongen? *jossie76 ... 31 jaar, 3e kindje * Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 25 september 2008 *Sarahfreely ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf:Jongen 26 september 2008 *Ktje... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen*Denkt zelf:Jongen *Sam8... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? *Aaltjuh... jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 27 september 2008 *parr1983... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje*Denkt zelf: jongen *first time... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 28 september 2008 *Flo1975... 33 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Droppie123... 33 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *roshi... 24 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 29 september 2008 *Chris4444...24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? Nu: 82 september mama's! Agenda: 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Lola 1e echo _________ *SheDevil 2e echo gyn _________ *Kaatje 1e echo _________ *irisB intake vk _________ *azeb intake vk 29 januari: *Ingeltje intake VK _________ *Debbyvermeer echo gyn _________ *Tinkerbel1984 termijn echo 30 januari: *Sablovesgeof echo _________ *Hster - eerste echo ziekenhuis _________ *Pupke 2e echo 31 januari: *Droppie123 intake vk 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo _________ * Mss Ace 1ste echo 05 februari: *Vlinder79 1e echo __________ *Lisa88 intake VK __________ *Floddertje intake VK __________ *HannekeR intake VK 06 februari: *Pipo intake vk __________*FunnyMe: 3e echo __________*Merel echo gyn 07 februari: *Cindy21 intake gyn 08 februari: *Jekkia 12-weken echo __________ *Lindada 1e echo __________ *Liselotje echo + jarig 11 februari: *Yule intake vk + 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo __________ *SheDevil 3e echo 12 februari: *Jessejaime intake vk 13 februari: *Diddl vk __________*Lindada vk 14 februari: *Merel echo vk 15 februari: *gerda72 vk 18 februari: *jossie76 vk __________*ryanne 1e echo 19 februari: *Zanoni gyn 1e echo __________ *Kristel 12 weken echo __________ *Foover 12 weken echo __________ *Sam8 intake vk + 1e echo __________ *Tinkerbel1984 vk __________ *aapje gyno + echo 20 februari: *Nikky 1e echo 21 februari: *Foover vk 22 februari: *Cindy21 intake vk __________ *Tinkerbel1984 echo + nekplooimeting 26 februari: *parr1983 intake vk + 1e echo 29 februari: *jossie76 termijnecho 24 april: *Diddl 20 weken echo zo ik heb het lijst aangepast.. maar moet het volgende nog: Mieke : 27 jaar...kindje, kalender, denkt zelf Flo1975: kindje, kalender, denkt zelf roshi: kindje, kalender, denkt zelf Dretjuh: kindje, kalender, denkt zelf Aaltjuh : leeftijd, kindje, kalender, denkt zelf Kim1979: leeftijd, kindje, kalender, denkt zelf maica: kalender en denkt zelf
iemand? mijn naam staat er gewoon bij hoor en ik quote altijd de nieuwste lijst dus hoe dat kan snap ik ook niet maar ik heb het iig weer veranderd dat jouw info er gewoon tussen staat. Ben trouwens vandaag 5 weken! wat een verschil zie je met 4 weken op plaatjes zeg! Erg mooi! Ben allang blij als ik op de 9 weken zit, dan heb ik een echo mijnman en ik zijn erg benieuwd! Hier verder alleen moe, borsten doen niet altijd zeer meer en die vlagen misselijkheid heb ik nog maar zet niet door gelukkig!
ja ja heb ook positief getest. als het goed is zou ik eind september uitgerekend zijn...... wel grappig aangezien ikzelf 30 september jarig ben hi hi
Hallo dames, Nieuwe zwangeren: van harte welkom! Het wordt hier echt gezellig druk! Ik ben gisteren inderdaad lekker om 15.00 uur naar huis gegaan. Was echt kots misselijk en moe. Dacht ik haal nog even de PuurMamma korreltjes tegen misselijkheid, maar helaas die hadden ze niet meer bij de Kruidvat. Maar door mijn vraag wist de cassiere dat ik zwanger was, dus kreeg ik een vrijkaartje voor de 9 maanden beurs! Terwijl ik dus niets kocht! hihi ze moest er zelf ook om lachen. Mooie echo foto's dames! Funnyme: wat leuk om echt twee kleintjes te zien! Birthe fijn dat je iets gerust gesteld bent. Ik duim voor je. En natuurlijk ook voor Merel69 Foover kan me de schrik voorstellen. Maar volgens mij heb ik dat ook wel eens gelezen. dat je rond je normale ongi dag weer een beetje bloed kan verliezen. Gisteren al weer 7 weken. De tijd gaat toch wel snel... en woensdag al mijn echo. Ben echt zo benieuwd! Heb met mijn lief afgesproken dat we daarna na gaan denken over alle practische dingen (kamertje, kleertjes, kinderopvang, verloskundige).
Hey Meiden Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed maar moe ! Het logeetje licht nu een half uur op bed en hoop stiekem dat ze tot een uur of 3 blijft liggen. Gaat zelf ff op de bank liggen. liefs
Ik doe met je mee! Net afgesproken om vanavond naar de film te gaan. Pas om 8 uur, dus ik kan wel even wat bijslapen gebruiken. Dus even een tukje op de bank.
Goeiemorgen! Ik was rond 10 uur wakker maar ben ook op de bank weer gaan slapen tot 12 uur. Pfff ik heb het vandaag helemaal gehad...ik moet dadelijk weer werken en zie er zó tegenop. Ik ben moe, misselijk en het werken is zó onregelmatig, elke dag weer een andere groep. Ik kan maar niet wennen, stress alom dus. De ene dag gaat het wel, maar nu zie ik er echt als een berg tegenop. Het enige positieve is dat ik per 1 april móet stoppen, dus het is nog 2 maanden, maar voelt als 2 jaar! Ik hoop zo dat ik snel een baan vind...snik. Ik zit erover te denken om volgende week eens met ARBO-arts gesprek aan te vragen. Ik had het al moeilijk toen ik niet zwanger was, maar nu vind ik het echt heavy....blegh. Liefs Inge
Jeetje inge. kan me voorstellen dat die onregelmatige diensten gaan opbreken. Ik werk gewoon van 9 tot 6 en vind dat al vermoeiend. Nou logeetje ligt nog lekker te slapen, ging net ff kijken, ze had de dekentjes van haar afgetrapt en ze heeft een poep luier. Lekker vooruitzicht voor straks dus haha.
Hallo dames Birthe en Merel, hopelijk loopt het bij jullie allebei goed af, en kunnen jullie straks lekker gaan genieten zonder stress. Vervelend Ingeltje, dat je je werk zo rot vindt. Ik ben even vergeten wat voor werk je doet? Met de arbo-arts praten lijkt me een heel goed idee. Mamameike, mijn darmen zijn inderdaad net een ballon, lijkt wel alsof ik al veel verder ben in de zwangerschap... Hier gaat alles prima. De verloskundige komt maandag bij ons thuis (wat een luxe ), dat is wel heel fijn. Ze hebben spreekuur op woensdagochtend en donderdagochtend, dan werk ik gewoon. Erg onhandig. Moeten nog maar even zien hoe dat in de toekomst moet. Weten jullie ook hoe vaak je heen moet in het begin van je zwangerschap? Eventueel kan ik op donderdag wel iets later beginnen, maar ook weer niet te vaak, dat vind ik zo lullig. Voor het intekengesprek moet ik een lijst invullen met vragen, ook over de gezondheid van mijn familie. Beetje onhandig, omdat mijn ouders nog steeds in zuid amerika zitten :'( 10 maart komen ze terug, ik kan niet wachten! Heb ze maar even gemaild met alle vragen. Verder geen nieuws hier. Groetjes Azeb
Ik las net iets over een lijst....aangezien ik net nieuw ben hier bij de september 2008 mama's weet ik niet over welke lijst het precies gaat. Hoe kom ik op die lijst en wat willen jullie dan van mij weten? Vanmorgen een tweede test gedaan en het begint nu tot me door te dringen dat ik echt zwanger ben
Hallo meiden! Leuk...nog meer nieuwelingen. @parr1983: dus jij hebt soms ook geen pijn in je borsten? Ik maakte me daar een beetje druk over... Niet nodig? Ik ben momenteel alleen nog maar snel moe en erg kouwelijk. Als het aan mij ligt gaat de kachel HOOG! Herkenbaar bij jullie? (ik lees hier eigenlijk nooit wat over) Mijn eigen temperatuur is momenteel 38 graden, dus misschien ligt het daar aan. Ik ben nog altijd niet gerust op mijn zwangerschapstesten. Ik wacht weer even, maar vrijdag was het nog altijd maar een licht streepje... Soms ben ik bang dat het vruchtje al weer afsterft. Maar als ik dan de verhalen van dames lees over bloedverlies, dan denk ik: waar maak ik mij nu al druk om? Heel veel sterkte dames. Dikke zoen van mij!
Ik heb het ook koud! Zit nu met twee truien aan, dacht al dat ik ziek aan het worden was.... Nu moet ik zeggen dat ik altijd wel wat kouwelijk ben, maar nu is het wel wat erger nog. Brrrr. Grappig dat dat dus ook aan de zwangerschap zou kunnen liggen.
nou ik heb wel nog gevoelige borsten en ze zijn wel wat voller geworden. En als ik ze aanraak doet het wel zeer...maar voel ze niet zomaar meer. Voor de rest wel erg moe en snel koud of warm. @ Eva : jouw leeftijd, jouw uitgerekende datum, hoeveelste kindje, Gelsachtskalender zegt: en jij denkt : Ik moet zo naar werk tot 1uur ben te moe en heb er geen zin in...gelukkig gaat de tijd snel voorbij!
Pff ik ben gelukkig niet de enige die zeer ronduit beroerd, moe en erg voelt Ik ben kotsmisselijk de hele dag, slaap 's nachts slecht en overdag ben ik niet wakker te blijven. Ik heb ook al een beetje een dikke buik, kan mn meeste broeken al niet meer aan. We hebben hier allemaal een beetje een voorgevoel van...het kunnen er wel es twee beebjes zijn. Zou wel leuk zijn voor de beebjes aangezien hij of zij al twee grote zussen krijgt Maar voor mezelf? Als het maar een gezond kindje is. Ik heb toch een verhoogd risico ivm mijn leeftijd. 5 februari moet ik weer naar de Gyn, dan zal ik ook wel weer een echo krijgen. Zo spannnend allemaal.
@parr1983: ja, gevoelig zijn de mijne ook nog wel en licht gezwollen. Maar ze voelen momenteel niet actief aan, zeg maar...
@Kainda: Dat zou toch wat zijn, vier tweelingen in één topic... Het voert de spanning wel lekker op zo !