@tinkerbel: als je bloeddruk te hoog is, dan moet er meestal naar urine gekeken worden om te controleren op eiwitten (zitten die erin kan dat wijzen op zw. sch. vergiftiging) en soms willen ze ook bloed afnemen om de lever- en nierfunctie te bepalen. Dan wordt je dus wel naar een zkh gestuurd voor die dingen en voor een CTG om de hartslag en conditie van de baby te zien. Afhankelijk van de uitslagen ga je weer naar huis en de vk terug, of moet je in het zkh blijven onder controle van de gyn (ergste geval). Maar die benauwdheid in bed kan ook gewoon door de druk van je baarmoeder zijn hoor, niet meteen in de paniek schieten! Gewoon even de vk afwachten en de bloeddruk meting. Maar ik zou wel alles even noemen waar je de afgelopen dagen last van hebt gehad. Succes!
nou ja zeg wat ik net weer ontdek.... mijn baas heeft alleen mijn salaris tm 14-8 (officieel gaat dan mijn verlof in) overgemaakt! vanaf 15-8 krijg ik dus van het UWV! ik vind het echt belachelijk! zij kunnen zo het geld terug krijgen van het UWV en nu moet ik dus wachten omdat het UWV niet zo snel is... ik vind het echt te sneu voor woorden gewoon. sorry moest even klagen.
Dat ga ik nu dus ook krijgen alleen krijg ik pas half september bericht over hoe en wat en pas daarna krijg ik mijn geld vanaf 14-8.
Wat laat? Ik had alles allang binnen voor ik met verlof ging en kreeg gelijk eerste keer geld (week 34)
ik krijg het van mijn baas en die regelt het verder met het uwv volgens mij. ik had vorige week ofzo al bericht van het uwv wat ik kreeg waarom duurd het dan zo lang bij jou roshi. o heb net de keukenraam afgedaan met glassex, geen goed plan ben op. zit hier ff uit te hijgen maar ik kijk er al dagen naar en irriteerde me er ook aan dus nu is het wel beter. niet schoon maar beter. xxxxxxxxxxxxxx
Ok thansk Yule, we zullen zien Moet er nu heen dus ik laat het jullie wel weten, het liefst zelf natuurlijk en anders via buddy Eva Anno ja mannetje zit precies in september tussen 2 banen in, kon dus kiezen wanneer hij zou beginnen bij zijn nieuwe baan. Ik zei: Stop eind augustus maar met je oude baan en begin in oktober met de nieuwe, en dat vond hij eigenlijk wel erg lekker haha Zo ik ga naar de vk meiden, tot vanaaf! Liefs X
Ik wist niet eens dat je bij je verlof van het UWV betaald kreeg. Ben benieuwd hoe dat bij mij zo gaat dan.
Goedemiddag dames, Nog steeds gruwelijke oorpijn, was vannacht tot veel in staat... Paracetamol helpt niet dus heb geen oog dicht gedaan. Vanochtend naar de huisarts geweest en deze heeft -in overleg met de KNO-arts- andere druppels voorgeschreven waar antibiotica inzit. Nu maar hopen dat het werkt. In ieder geval bedankt voor het meedenken: @Krisstel: daar heb je helemaal gelijk in, ik ga meteen druk op zoek naar een nieuwe hubbie zodat de kleine meteen aan zijn nieuwe vader kan wennen, hahaha. @Parr, Ingeltje en IrisB: ik zou inderdaad hubbie eens kunnen vragen of hij er iets aan kan doen. Zo'n charmante pleister op zijn neus ofzo. Maar hij doet nu ook wel iets hoor, hij slaapt zonder morren op het luchtbed (maar dat is niet zo gezellig...)! @Yule: ik heb nu sofradex gekregen. Is iets anders dan jij zegt, maar de KNO-arts gaf aan dat dit de beste en meest veilige keuze was 'in mijn toestand'. @Jekkia: het komt nu wel erg dichtbij hè! @Nic79: de laatste tweelingmoeder alweer... Het zal voor jou ook vast niet meer zo heel lang duren. @Yule: tja, waar moet je op letten... Ik denk dat ik hetzelfde mee zou nemen als bij een KDV: dus welke opvoedingsstijl heeft zij, wat gebeurt er als zij ziek is, hoe gaat het in de vakanties, voor hoeveel kindjes zorgt ze etc. @Tinkerbell: proficiat met je 37 weken (en 2 dagen...)! Juist heerlijk toch, dat je niet opkijkt tegen de bevalling! @Parr: ik heb helaas geen ervaring met het opbouwen van snipper-uren. @Tweety: fijn dat de kaartjes zo mooi zijn geworden! @FunnyMe: heftig bevallingsverhaal! Wel heerlijk dat ze lekker thuis zijn en het goed doen. Ik duim voor je dat de borstvoeding snel en goed op gang komt. @Freesia: inderdaad een topdag voor je, zowel met betrekking tot de kraamzorg als het KDV! @Wupje: fijn dat de baby nog steeds met het hoofdje naar beneden ligt. Volgens mij is mijn baby wel al ingedaald, maar ligt hij nog niet vast in het bekken. @Diddl: spannend dat je de datum weet! @Ydnic: fijn dat het bloedprikken zo goed ging Verder dan bovenstaand bericht van Ydnic kom ik helaas niet omdat de site steeds wegvalt. Ik ben werkelijk al uren aan het proberen om alles te lezen en overal op te reageren. Ik probeer later nog op de rest te reageren!
Pfff, moet een hele bakkerij beginnen om jullie van appelflappen te voorzien De tweede reeks van 4 zit nu in de oven. Blijkbaar kan je uit 2 appels 10 flappen krijgen, want zijn die blaadjes bladerdeeg mini Heb nu allemaal "originele" flappen vol bulten van de stukjes appel, maar ze zullen wel ok smaken gok ik. Zo meteen de laatste twee bakken en dan kan ik daarna een dutje doen. @tinkerbel: Veel succes bij de VK. Ik duim dat het geen zwangerschapsvergiftiging is. @roshi: Bah, jouw baas heeft dus geregeld dat het UWV aan jou stort ipv aan hen Leuk dan Hoop dat het UWV niet heel erg traag is. vervelen: Eigenlijk nog helemaal geen last van gehad. Doe elke dag een paar kleine huishoudelijke klusjes en voor de rest vermaak ik me uiterst goed achter de pc, met lezen of dvd kijken. En ik doe natuurlijk ook bijna elke dag een dutje van anderhalf - twee uur. 37 weken vs 41: Heb me eigenlijk nooit ingesteld op de 37 weken. Ik zit nu natuurlijk met die zus van me die me eerst zwanger gezien moet hebben, voor ik wil bevallen. Maar voor ik wist dat ze zou terugkomen, heb ik me ook steeds op minstens 40 weken en waarschijnlijk zelfs meer (eerste kind is meer laat dan vroeg enzo) ingesteld. Als ie eerder komt is het best, als ie later komt is het ook goed. Had/heb geen zin om het mezelf aan te doen om vanaf 37 weken (of zelfs eerder) elke dag te zitten stressen/hopen/... dat ie vandaag maar moet komen. Uk komt als ie er zin in heeft en dan merk ik het wel. Nu heb ik in vergelijking met sommige andere mensen haast geen kwaaltjes (behalve het feit dat ik heel slecht kan lopen en de erger wordende pijn in mn heup en knie eigenlijk niets *knocks on wood*), dus misschien heb ik makkelijk praten, maar ik ben tevreden met rustig afwachten... Zo, even naar m'n oven gaan kijken, denk dat die 20 mins wel bijna om zijn...
Ik heb me ook ingesteld op langer dan 40 weken. Als het eerder komt is het ook goed, maar ik denk het niet. Ik vertel ook tegen iedereen dat ik denk dat het later komt, dan gaan ze straks ook misschien niet steeds vragen of ik al weeen heb...
net even mijn baas gebeld (naja niet de baas maar de P&O manager) zij dachter er verstandig aan te doen om het direct naar mij te storten zodat zij er niet tussen zitten. Nu gaat ze even het UWV voor me bellen want zij vond het ook belachelijk lang duren. als het UWV aangeeft dat ik inderdaad pas eind sept het geld krijg dan gaat ze het laten aanpassen zodat zij het geld weer krijgen en ik gewoon mijn salaris van mijn werk. Hoop op het laatste dan weet ik gewoon dat ik optijd mijn salaris krijg. pff ben wel weer een beetje gerust gesteld hoop dat het lukt. was echt onwijs boos net joh hihi. Ga nu ff met mannetje een voedingskussen halen die we nu hebben daar slaap ik al een paar maanden op en dat wil ik graag blijven doen dus dan maar 1 extra
Ik weet eigenlijk ook niet of ik van UWV krijg of via mijn baas. Ik heb nog geen geld gezien voor deze week en ik neem aan dat je vooraf krijgt. Ik hoop dus dat ik via mn baas krijg. Dan weet ik zeker dat het goed gaat. En wekelijks vind ik ook niet erg handig, want mn vaste lasten komen ook niet evenredig per week verdeeld.
Nu ja... geen slechte wil dan. Maar blijf het een beetje raar vinden. Ik bedoel, het maakt niet uit of zij er tussen zitten of niet. Ze hoeven je alleen maar zoals gewoonlijk in de salarisrun mee te nemen en dan zelf te wachten op het geld van het UWV. Niks lastigs aan (behalve voor hen omdat ze moeten wachten tot het UWV aan hen stort...) Soit, ik blijf duimen dat het vlot gaat Wel vervelend al die onzekerheden over salaris :s Ik zit natuurlijk weer in de luxepositie dat ik zelf de salarissen regelde en dus ook exact weet hoe het er bij ons aan toe gaat. Wel een zorg minder als ik dat zo hoor van jullie...
ik las de vorige keer dat er een paar meiden hier het nummer van slaap maar heeft! Is er iemand zo lief die mij dat nummer ook sturen wil? O ga nu even bijlezen! Hier rommelt er nog steeds van alles, maar zet nog niks door .. heb geen blaasontsteking, en de vk wil vandaag zien hoe ik het op eigen kracht ga doen! als het weer zon beroerde dag word net als gister dan krijg ik morgen weer medicatie .. pff eerst deze dag maar eens doorkomen.. net even bij moeder geweest en de pijn was aanzienlijk minder.. nu ik weer thuis ben begint de pijn ook weer toe te nemen! gek he!
Wat zijn we weer gruwelijke gerechten aan het bedenken. Tinkerbel oliebollen! Iris B, Appelflappen! Krijg wel spontaan trek..... En appelflappen hmmmmmmmm misschien niet eens zo'n slecht idee. Bak ik er meteen heel veel heb ik meteen gebak voor manlief zijn verjaardag morgen. Als ik ze niet allemaal ga opeten Pupke hoop voor je dat deze druppels helpen. Vind oorpijn echt verschrikkelijk. Sterkte dr mee. Lindaa: heb je al uitslag? UWV? Heb hier gewoon mijn loon via mijn werkgever gekregen. En heb ook de gehele zwangerschap nog niks van het UWV gehoord ook niet toen ik met 24 weken naar halve dagen werken ben gegaan. Parr: vakantie dagen opbouwen gaat gewoon door ondanks dat je ziek bent tijdens je zwangerschap. Daar mogen ze niet aankomen. Heb net lekker mijn stoute schoenen aangetrokken en een sollicitatie gedaan op een baan in mijn oude vakgebied. Heb er meteen ingezet dat ik hoogzwanger ben en pas inzetbaar ben per 1 dec. Maar dat ik daarin tegen wel heel veel ervaring heb en de diplomas die ervoor nodig zijn. Ben benieuwd! Ga zo het huis maar eens overdreven versieren voor mijn man zijn verjaardag morgen. Hihi overal ballonnen en slingers. Ja ik weet het het is heel fout maar juist daarom wel even leuk om te doen. Dus zo naar de winkel om slingers en ballonnen te halen. Tsja er moet er toch 1 ontgelden dat ik me een beetje verveel Joehoe hier ook de 37 weken grens gehaald en nu op naar de laatste hindernis DE BEVALLING!
Hmmm Lindaa, vervelend dat het maar aan blijft modderen. Ik neem aan dat het van jou ondertussen wel door mag gaan zetten. Wel fijn dat het geen blaasontsteking is.
Niet geschoten is altijd mis Ydnic. Als je helemaal voldoet zie ik niet waarom je geen kans zou maken omdat je zwanger zou zijn, toch?