September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    hoi dames hier ff een ego berichtje. Heb al drie dagen verschrikkelijke hoofdpijn. En vandaag maar ff naar het ziekenhuis geweest in overleg met de gyn. Bloeddruk was wat hoger dan normaal. Maar gelukkig geen eiwitten in mijn urine en bloed uitslagen waren goed. Dus geen zwangerschapsvergiftiging. Maar wel weer de hele dag bezig geweest. Ik heb zo´n hoofdpijn dat ik bijna niet kan lezen. Dus zodra ik weer kan ben ik er weer vaker en lees ik ook weer bij zover dat kan. morgen ga ik een poging doen.

2. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @moppiepoppie ik weet niet of die bij prenatal universeel zijn maar
    jekkia zei dat die van de hema wel universeel zijn je kan het altijd
    ff vragen bij prenatal of op de site misschien kijken. als je geen merk
    kan vinden zal de universele wel passen denk ik. ik weet dat ik toen
    een speciale nodig had de universele aste niet op het badje. maar ik zou het gewoon ff proberen.

@tinkerbel gelukkig geen zv hoop dat het strippen helpt.

@anno kraan aanzetten spoelt ie vanzelf weg

@freesia thx en is het weer goed gemaakt?

hier net lekker krootjes (rode bietjes) gegeten met aardappels en een speklappie heerlijk.

leuk is het hoor die spelen maar kan zo sago worden dat er staat om half 6 sesamstraat en dan loopt het weer uit grrrrr. dus weer geen sesamstraat. mijn kind wil sesamstraat zien niet de zoveelste herhaling van een behyaalde medaille pff zo einde klaag hihi

3. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    thnx voor de reacties op het lieve snoetje van me kindje.

hoe is eht evrder heiro nog nieuws?

4. gelukkig die spin leeft niet meer, ging bijna spontaan bevallen haha.
    hij paste gewoon niet door het putje van de wasbak.
    in stukjes wel gelukkig.
    fijn om vrienden te hebben die eerder afgewerkt zijn dan hubbie.
    bloeddruk zit volgens mij nog tegen het plafond haha.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Jep, hier hetzelfde grote probleem

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

De controle vandaag was weer helemaal goed. Bloeddruk 130/72. Kindje wordt nu op ong. 6 pond geschat, dus dat is netjes. En mijn baarmoeder zit tegen mijn ribben aan...dat voel ik wel als ik op mijn rug lig, dan krijg ik bijna geen adem. Verder alles besproken over hoe het er nu aan toe gaat, omdat ik de "veilige" grens bereikt hebt. Was echt een fijn gesprek.
    Ik heb nu elke week controle, en vanaf ong. 40,5 week om de dag en dan ook met ctg en echo's, ip leiden ze pas met de 42 weken in mits het allemaal goed blijft gaan met mij en de kleine. Dus we wachten het maar rustig af allemaal....

@Tinkerbell, fijn dat alles goed was. Ik hoop dat je een paar nachten lekker kan slapen. Hebben ze bij jou ook wel uitgelegd dat er pas gestript kan worden als je baarmoedermond er rijp voor is? Anders heeft het schijnbaar geen effect, zo legde de vk het bij mij vanmiddag uit....

@Elise, balen dat je zo'n hoofdpijn hebt meid, succes

@Ydnic, joepie 37 weken!

@Krisstel, hihi fijn dat de nesteldrang voorbij is...nu uitrusten!

@Azeb en Freesia, goed rondkijken vanavond in de ziekenhuizen!

@Lindaa, spannend meid!

7. 4days

4days Niet meer actief

Babystyle -> Owwww superlief! Dat kleine pruillipje! :) :D Vind de fotoos eerlijk gezegd helemaal niet zo slecht! Jij blij dat je niet hoefde te betalen! ;)

Nog even een vraagje aan de meeting-dames: Ik weet eigenlijk helemaal niet van wie ik dat lieve pakje cadeau had gekregen... :) Het beige broekje/vestje/mutsje met een beertje erop. Heb zelf nog bijpassende slofjes en jasje gevonden en nu vind mn vriend het zo leuk dattie het mee wil nemen naar het ziekenhuis om daar meteen aan te trekken! :D

Groetjes Cossy

8. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Tweety, die samenvatting zie je inderdaad 100x, ze kunnen beter rekening houden met de kids.

@Steen, klinkt goed...ook wel geruststellend of niet zo'n goed gesprek.

@Cossy, dat pakje kwam van Roshi, lief is ie hé! :D

9. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

Evening!

@ Steen: Ja dat heeft ze erbij gezegd, en daar hou ik ook zeker rekening mee :) Maar het is meer het idee dat er nu echt naar me geluisterd is en ze me wel willen helpen, dat vind ik het belangrijkst. Of het lukt is ene tweede, maar ach de eerste stap is er ;) Plus dat ze wel verwacht dat het lukt, ze vroeg zich nl ook af of ik volgende weke nog wel zou halen, spannenddddd :D

@ Anno: Brrrr ik haat ze zo die beesten, heb ook al een keer een wildvreemde man uit de straat gehaald om hem weg te halen :oops:

@ Tweety en Jekkia: Haha daar had ik nooit aangedacht joh, moet echt nog wennen aan dat soort dingen :p Moeilijk voor te stellen dat ik over een tijdje ook weer Sesamstraat ga kijken :) Wat zijn nog meer favoriete tv-programma's?

@ Elise: he bah dat is niet fijn! Lekker op bed liggen in het donker helpt mij altijd het beste, sterkte meis!

@ Krisstel: Haha rustig aan jij ;) Pff de ramen lappen, daar heb ik echt de kracht niet meer voor :oops:

@ IrisB, mooie buik hoor, ik zie idd ook verschil :thumup:

Hier is alles goed, ben echt blij na mijn bezoek aan de verloskundige. Vind het stiekem natuurlijk ook wel een beetje spannend worden nu maar dat vind ik juist fijn. Hubby is ook helemaal vrolijk dat ik vrolijk ben, dus one happy family hier :)

Hub gaat vanaaf klussen in de badkamer, dus ik ga op de bank mijn dvd's van de Pfaff's kijken, ik hou dervan :oops: Eerst lekker een verse meloen schoonmaken, moet wel wat te knabbelen hebben uiteraard O:)

Liefs XXX

10. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wat leuk! die was van mij :D en ik dacht dat het niet helemaal leuk gevonden zou worden heb het ook echt op het laatste moment gekocht. Ben blij dat jullie het wel heel leuk vinden :D

:whistle: yeah ik mag weer naar BV cursus.
    Fijne aaf allemaal!

11. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Tinkerbell, Raven kijkt graag naar Sesamstraat, Bumba, Zandkasteel, Fifi, Dora en Tweenies. Maar het zijn meer de liedjes die haar aantrekken dan de rest van het programma.
    Alleen Bumba kijkt ze helemaal af :)

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Krisstel, ja was zeker fijn zo'n goed gesprek.

@Tinkerbell, ja ik kan me voorstellen dat het fijn is dat er nu écht naar je geluisterd is. Ik duim voor je meid!

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    Zekers blij, want zo goedkoop zijn die echo's neit.

Ben vandaag gebeld dat de yoga neit doorgaat, was jusit blij dat ze terug was met vakantie, beld ze af omdat ze ziek is :(
    Vind juist heerlijk om samen met de andere moeders te kletsen en yoga te doen. nu moet ik nog een weekje wachten :(

14. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ff vraagje voor de mensen die bv gaan geven.
    gaan jullie zelf een borstkolf kopen of gaan jullie hem huren? Wan die dingen zijn best wel prijzig heb ik vandaag gezien.

En ik weet ook uit ervaring van mijn kraamstage dat je infecties kan (hoef dus neit) krijgen van een borstkolf die je huurt.
    Dus ben beetje nieuwschierig hoe jullie hier over denken.

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Babystyle ik heb de mijne 2e hands op marktplaats gekocht, de Medela Swing. (wel de rubber onderdelen opnieuw gekocht)

Ben er heel erg tevreden over. Je hebt ook nog een kleinere electrische versie maar die maakt erg veel lawaai (net alsof je en koe bent die gemolken wordt)

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @babystyle ik ga eerst huren voor ik er een ga kopen en misschien koop ik er ook wel geen maar blijf ik hem huren. het is idd beter hem te huren ivm problemen bij de bv ze zijn net goedkoop.

17. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    okay jah dat kan nartuurlijk ook de rubbertjes vervangen, zo had ik er nog neit over gedacht :oops:
    Jah das enit de bedoeling dat je zo voelt als je aan eht kolven bent.

18. 4days

4days Niet meer actief

Roshi -> Oww van jouw was dat, hihi! Jah het past toevallig echt perfect bij het jasje en de slofjes die we hebben, dus samen is het een heel leuk setje! :D

Babystyle -> Ik koop nog helemaal geen borstkolf. De vrouw van de kraamzorg zei dat dat niet nodig is, elke kraamverzorgster neemt er een mee, en in het ziekenhuis hebben ze er ook een. En als het goed is is de borstvoeding mooi op gang na de kraamtijd en is die kolf ook niet nodig. Als ik dan later weer ga werken ofzo kan ik er altijd nog een kopen.

Groetjes Cossy

19. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ik zelf twijfel dus wat ik moet done, want mijn vader zou het ook leuk vionden om die kleine van mij straks zo nu en dan eens te voeden...
    Hij heeft al gezegt zodra het genoren is, is eht van mij :) moest wle om lachen en zei toen na dan moet je wel ff iedere 3uur het kind stil krijgen om te voeden. Maar ok hij heef tme dus wel duidelijk gemaakt dat hij ok zo nu en dan wil voeden.

20. 4days

4days Niet meer actief

Ik zou wel de eerste tijd uitkijken met kolven en flesjes geven, want de lactatiekundige zei dat het sterk wordt afgeraden om je baby de eerste 6 weken een flesje te geven (tenzij het echt niet anders kan). Aan de borst drinken is namelijk veel lastiger dan aan een flesje, en dat moet de baby eerst goed leren. Anders went hij aan het 'makkelijke' flesje en kan de borstvoeding vaak niet meer lukken.

Na die 6 weken wordt juist geadviseerd om te beginnen wel af en toe een flesje aan te bieden, zodat de baby ook daar aan kan wennen. De borstvoeding gaat dan over het algemeen toch heel goed.

Deel Deze Pagina