September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    je kan ze ook iedere week of 2 weken een stuk haring geven, is net zo effectief en veeeeeel goedkoper ;) (vriendinnetje van mij is dierenartsass.)
    Kristel> bv avond was weer helemaal super, we hebben nu uitleg gekregen over de verschillende soorten kolven. En hoe je moet handelen wanneer je kindje niet bij je kan zijn (bijv doordat het in de couveuse ligt) verder ook over tepelkloven, borstontsteking enz. ben weer helemaal blij hahaha
    Sannemart> en? Is de kleine omgedraaid???
    Freesia> fijn dat het uitgepraat is meis, begrijp je heel goed hoor heb een beetje hetzelfde probleem (stoerder voordoen dan zijn)
    Azeb> hoe was de CTG en Echo?? Knuffff meis!
    Lindaa> ow meissie toch ik duim echt heel hard voor je dat de kleine snellllll komt!
    Anno> ik krijg echt onwijs trek in appeltaart ineens…. Hoe zou dat nou kunnen ;)
    Kristel> wat vervelend van je buren zeg! Ik heb het ook, wij hebben een benedenhuis dus boven ons wonen ook mensen, de vorige bewoners hadden een kindje van 10 en die hoorde ik echt NOOIT en nu 2 volwassenen en het lijken wel olifanten. Zelf zet ik gewoon de radio of tv harder en boeit het me niet maar als die kleine dalijk iedere keer schrikt of wakker word ervan schiet ik ook naar boven.

    Speentje> mijn lactatiekundige zegt juist dat de kleine de 1e 6 weken niet weet wat een speen of borst is, dus als je bv wil geven is de 1e 6weken de speen af te raden. Maarja ik merk heel erg dat iedereen iets anders verteld dus zeg niet dat ZIJ gelijk heeft ;)
     
  2. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik weet niet of wij dit al wisten maar....

    Lindaa> jeetje meis het schiet allemaal niet op zo. sterkte ermee en dat beebje maar snel mag komen! knufff
     
  3. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    he balen Lindaa.....succes meid!

    Wupje, nee dat had ik 12 weken geleden niet kunnen bedenken inderdaad! hihi
     
  4. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik had bij het topic 'vraag het de verloskundige' tóch nog maar even de vraag gesteld over die kleine haartjes die ik af en toe vind;
    En kreeg deze reactie:

    Dus dan vraag ik het de vk morgen toch maar even. Durfde het niet, omdat ik het een beetje een gekke vraag vond en bang was dat ik iets in m'n hoofd haalde wat helemaal niet kan :oops:
     
  5. Yule

    Yule VIP lid

    6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 :baby:

    :baby: GEBOREN :baby:

    02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm
    06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm
    15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram & 2.790 gram
    18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram

    :baby: VLINDERTUIN

    02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08*

    :thumup: IN VERWACHTING :thumup:

    26 augustus 2008
    *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV
    29 augustus 2008
    *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    31 augustus 2008
    *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV
    *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV
    01 september 2008
    *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂]
    *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS
    02 september 2008
    *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV
    *Charissa 2 ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ?
    03 september 2008
    *Jekkia ... 32 jaar ... 2e [♀] ... ZKH [kz met 38 wkn] ... BV
    05 september 2008
    *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Jannes ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    06 september 2008
    *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    07 september 2008
    *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV
    *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ...
    *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV
    *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV
    *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    09 september 2008
    *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e
    10 september 2008
    *Wupje ... 30 jaar... 1e ...
    11 september 2008
    *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    12 september 2008
    *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    14 september 2008
    *Mica ... 23 jaar ... 1e ...
    *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV
    15 september 2008
    *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV
    *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ...
    16 september 2008
    *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV
    *Helma1602 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV
    *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    17 september 2008
    *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS
    *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV
    18 september 2008
    *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV
    *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV
    19 september 2008
    *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    20 september 2008
    *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV
    21 september 2008
    *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV
    *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV
    22 september 2008
    *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV
    23 september 2008
    *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV
    *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    24 september 2008
    *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV
    25 september 2008
    *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV
    *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING!
    *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    *Sannemart ... ? jaar ... 1e ...
    *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    28 september 2008
    *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV
    *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV
    29 september 2008
    *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV
    30 september 2008
    *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV

    IN DE BUIK:
    27 meisjes ... 9 jongens ... 9 mama's laten zich verrassen ... 8 mama's houden het (hier) geheim

    GEBOREN:
    3 jongetjes, 6 meisjes

    • De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst!

      Ingeltje <--> Lola
      Freesia <--> Droppie123
      IrisB <--> Helma1602
      MirandaT <--> FunnyMe
      Parr1983 <--> Krisstel
      Wupje <--> Cossy
      Yule <--> Jannes
      Pupke <--> Pisum
      Azeb <--> SheDevil
      Dniise <--> Tweety
      Kaatje85 <--> Jessejaime
      Tinkerbel1984 <--> Eva1983
      Lise <--> Moppiepoppie
      Steen <--> Sasha
      sunshine80 <--> Delayla
      dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer
      mamameike <--> Mss Ace
      Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1
      Dorientje <--> Lindaa
    (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)

    Agenda:

    Augustus:
    20: Roshi groeiecho Lindaa vk
    21: Jekkia keizersnede ingepland!! Marielle vk dreames vk
    22: Sunshine80 groei- en liggingsecho, parr1983 vk
    25: Roshi vk
    26: Babystyle vk Miracle08 vk MirandaT vk dreames vk Charissa inleiden Roshi echo gyn
    27: Nic79 groeiecho+ gyn Jannes keizersnede ingepland!!
    28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk Yule vk
    September:
    01: Cossy vk
    09: Helma1602 groeiecho
    16: Dorientje verlof

    Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!

    Roshi, t staat erop!
     
  6. Azeb

    Azeb Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hey meiden
    Dank jullie voor het meeleven!
    Even een update:
    We werden eerst aan het ctg gelegd door een assistent ofzoiets die ons over 20 minuten weer zou halen. Blijkbaar was ze ons vergeten want na 40 minuten heeft mijn man maar even geinformeerd en inderdaad bleek ze ons vergeten. Daarna nog wachten op de gyn voor een echo. Daaruit bleek dat er eigenlijk helemaal geen reden tot zorg is. Zij was erg tevreden over het ctg en op de echo bleek ze toch wel enigszins ingedaald. Ook had ze genoeg vruchtwater en bewoog ze prima.
    Qua groei ligt ze, net als bij de 20 wk echo, net ietsjes onder het gemiddelde, maar perfect op schema. Ze heeft ook nog gevoeld hoe het hoofdje lag en zij zei dat het volgens haar toch wel bibi lag gelukkig. Dus ik ben weer helemaal gerustgesteld...
    Pfff wat een stress, bah!
    OMdat ze nog niet helemaal vast lag, moet ik wel opletten als mijn vliezen breken (gaan liggen), maar dat verwachtte ze niet. En volgende week donderdag hebben we gewoon weer controle bij de vk.
    Verder moest ik het leven in mijn buik wel in de gaten blijven houden en aan de bel trekken als ik me zorgen maakte. Echt een gerust gevoel dat ik zo serieus genomen wordt de hele tijd.
    Nu vanavond lekker pannenkoeken eten als troost voor de stress ;)
    Groetjes Azeb!
     
  7. Yule

    Yule VIP lid

    6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Roshi: moeten je katten wel haring lusten! Ik vind het wel een grappig idee, mijn katten haring te voeren. Hoe werkt dat dan precies, weet je dat? 'k weet niet of het goedkoper is, 1x per week een harinkie is tegenwoordig ook niet echt goedkoop meer, en dat over 3 maanden opgeteld... :rolleyes:

    @Lindaa: ik ben bang dat de vk er ook niet veel meer aan kan doen dan de adviezen die ze nu gegeven heeft... baby's komen niet op verzoek naar buiten. :rolleyes: Het verliezen van de slijmprop zegt niks over de start van de bevalling (helaas) en elk inwendig onderzoek brengt risico's met zich mee voor infecties, ook als de vliezen nog heel zijn.
    Waar had je zelf op gehoopt dat ze zou doen eigenlijk?
    't Is wel heel vervelend voor je meid dat je zo in onzekerheid blijft zitten over wanneer het nou eens doorzet! Ik hoop voor je dat het snel gebeurt en dat je een beetje kunt ontspannen met paracetamol en warme kruiken, dat helpt uiteindelijk toch het beste om de boel op gang te helpen...
    Heel veel succes en we duimen voor je.
     
  8. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Azeb, fijn meid dat alles weer goed was. En inderdaad een lekker gevoel dat je zo goed geholpen wordt!
     
  9. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    je hebt toch 3 katten? je hoeft niet 1 haring per kat te geven dat is een beetje teveel van het goede en gaat hij waarschijnlijk erg aan de .... je weet wel ;)

    als je 3 katten (net als ik) hebt kan je 1x in de 2 weken 1 haring kopen en deze in kleine stukjes snijden, in het bakje doen et voila lekker genieten die beestjes :D sja als ze het niet lusten zou je wel aan zo'n middel moeten denken maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd en gedacht aan je portemonnee :) ennuh denk dat ze 10x liever haring eten dan 1x zo'n vieze ontwormingskuur ;)
     
  10. Krisstel

    Krisstel Niet meer actief

    @Parr, vandaar..ben geen filmfan ;)

    @Roshi, lief van je vk...en super dat je zo goedkoop een voedingskussen hebt gescoord.

    @Pupke, haha maar weet je wel wie ik bedoel..je lijkt er erg veel op en je naam ook (op 1 letter na) ;)

    @Azeb, goed nieuws...eet smakelijk straks!

    @Lindaa...wat een gedoe, hoop dan dat het snel doorzet.

    @Ingeltje, mmm dat is net het antwoord wat je niet had gehoopt. Ben benieuwd wat je vk morgen zegt. Heb je nog wat haartjes bewaard?

    Hier wordt het vis uit de oven, gebakken aardappels en roerbakgroenten.
     
  11. Tinkerbel1984

    Tinkerbel1984 Niet meer actief

    Ha meiden :D

    Zo mijn wenkbrauwtjes zijn weer mooi, ik zie weer wat haha ;) Ik ben ook erg blij dat ik van jullie allemaal toestemming heb om te bevallen vanavond :) Haha je lacht je toch kapot als er morgen ineens ene berichtje hier staat dat ik bevallen ben :) Ga zo lekker koken maar eerst hier nog even bijlezen uiteraard!

    @ Lindaa: Ach meisje toch :cry: Begrijp precies hoe je je voelt, je voelt je nu zo ellendig en dan ook nog zo'n vervangster :evil: Ik had dat vorige week, zat er helemaal doorheen! Mijn tip: Als het echt niet gaat, gewoon bellen of je man laten bellen, vanavond of vannacht want dan is haar dienst afgelopen (als zij vanmiddag het spreekuur heeft gedaan). Ze kunnen je namelijk ook strippen, wat ze dus bij mij gaan doen omdat ik al zo lang met krampen etc loop. Sterkte meis!

    @ Azeb: Kijk, super! Helemaal goed, nu lekker gerust gesteld :) Hmm pannenkoeken \:D/

    @ Ingeltje: Ja zeker even navragen dus morgen, ben ook wel benieuwd naar het antwoord eigenlijk! Misschien kan je wat van die haartjes opvangen en meenemen?

    @ Wupje: haha eigenlijk hebben wij zwangeren een heerlijk leventje he :)

    @ Roshi: Mooi dat het weer een leuke avond was. En dat voedingskussen is natuurlijk helemala super, jouw dag is weer goed :thumup:

    @ Jekkia: Meis wilde je alvast veel sterkte en een superdag toewensen morgen, geniet ervan! Althans, het "voorspel" lijkt me minder maar daarna mag je je kleine ventje vasthouden!

    Zo ik ga koken! Wij eten gebakken aardappeltjes met spinazie ala creme en een boomstammetje :p Kennen jullie dat of denken jullie nu dat ik gek ben hahaha :p

    Tot vanavond of tot morgen eigenlijk, vanavond moet ik natuurlijk bevallen O:) Liefs XXX
     
  12. ja hoor boomstammetjes ken ik wel zijn hier laatst nog mislukt haha

    jekkia succes morgen en geniet van je ventje.

    ga nu eten en dan lekker tv kijken ben al weer doodop.

    xxxxxxxxxxxxxxxx
     
  13. Pupke

    Pupke Fanatiek lid

    6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    @Krisstel: nee, ik weet eerlijk gezegd niet wie je bedoelt omdat ik het programma nog nooit gezien heb. Ik zal eens kijken of ik dit op internet kan bekijken. Maar ik ben het in ieder geval niet, hihi. Wel grappig dat ik er dan erg op lijk en dat onze namen ook zo erg op elkaar lijken!
     
  14. Yule

    Yule VIP lid

    6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Azeb: wat fijn dat alles goed was en dat je gerustgesteld bent. Fijn dat het meteen vandaag al kon!

    @roshi: ooooh, ik dacht al, beetje duur grapje, zoveel haring! Ik heb 2 poezies en ben benieuwd of ze haring lusten... In ieder geval vinden ze de wormenkuur niks, omdat het in hun nek zit en ze er niet bij kunnen, maar of ze er nou echt veel last van hebben... dat denk ik ook weer niet. Ze zijn wel een beetje in hun ego gekrenkt.
    Maar ben nog steeds benieuwd wat haring dan doet wat een wormenkuur ook kan?

    @Ingeltje: oh, hmmm, nou dan toch maar even aan de vk vragen wat dat is.

    @Parr: ben benieuwd hoe 10.000 BC is. Wij denken er ook over om 'm te huren.

    @Tinkerbel: beval ze! :)

    Hier eten we Thaise groene curry met kip en groenten en rijst... Mjammie!
    Kom net onder de douche vandaan, erg he? :oops: Gewoon tot 6 uur 's avonds in een oud T-shirt en onderbroek gelopen... Ik moet echt wat meer ritme d'r in houden!
    Maar wel de ramen van binnen gelapt, matras omgedraaid (zodat de minst gevlekte kant boven ligt :oops: ) en wat wasjes opgevouwen.
     
  15. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.457
    3.708
    113
    Die babyfoon die bij de gamma in de aanbieding is kost op www.aximax.nl maar 65 euro. Ik heb m daar ook besteld. Werd meteen de volgende dag al bezorgd.
     
  16. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Heb even bijgelezen, maar geen energie om te reageren.
    Zit er even helemaal doorheen .... heb op hyves een bericht geplaatst.
    Doe het hier liever niet ivm eventueel mee lezende bekenden.
     
  17. mica

    mica Actief lid

    13 apr 2008
    120
    0
    0
    Hoi hoi,
    heb even gauw een vraagje, heeft iemand hier ook zo'n last onder de rechterschouder en dan daar ook aan de voorkant? Ik wordt er helemaal gestoord van. Heb t al weken maar t wordt steeds erger.

    Ik heb vandaag voor het eerst in mijn leven een luier verschoond hihi mooi op tijd he?
     
  18. Yule

    Yule VIP lid

    6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Diddl: ik heb op hyves gereageerd op je bericht. :cry:
     
  19. steen

    steen Fanatiek lid

    16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Mica, nee daar heb ik geen last van...

    Diddl, dikke knuffel meid!

    Wij eten lasagne, er komen zo vrienden gezellig mee eten!
     
  20. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Rustig avondje hier!

    Mica: ik denk dat iets wat met je schouder te maken heeft, niets met je zwangerschap te maken heeft! Kan me niet voorstellen in ieder geval. Misschien lig je niet goed in bed? Verkeerd kussen of verkeerde houding?

    Yule: lekker toch, zo'n avondje!

    Krisstel: nee, ik had inderdaad een antwoord verwacht van "gekke meid, dat kan helemaal niet!" Ik ben idd begonnen met haartjes in een doosje te doen om mee te nemen, maar ze zijn zo klein en het zijn er maar 4 ofzo :(
     

Deel Deze Pagina