Tweety, je kunt ze ook via hema.nl bestellen. Tenminste als dit degene zijn waar je naar op zoek bent. ik hoop dat de link werkt! http://www.hema.nl/nl-nl/winkel/baby/verzorging/hydrofieldoek_3_st-(99000020).aspx
Goedwnavond dames! Hier weer een gezellige les gehad van de SB! wij hebben ademhalingsoefeningen gedaa. de eerste 3 dan (buikademhaling, langzame buikpomp ademhaling en de snelle). Puffen komt volgende week want di is een heel andere techniek om te leren. Zaten wij met de benen over ons hubbies en zo dichtbij elkaar, hubbi emet handen onderin de buik om te voelen. Vond het wel fijn zo, kon mij beter op concentreren! Verder over de endorphine gehad etc. Ook besproken is als de placenta loslaat. Soms krijg je preventief een hormoon prik als het langer dan een kwartier duurt dat de placenta loslaat. Maar dit is dus (nog) niet nodig. Pas na een half uur kun je pas zoiets hebben van ok. Wij willen dus dit ook niet preventief en willen het eerst aankijken. Dus nog iets om met de vk te bespreken. Want als je zo'n prik krijg vragen ze er niet om of ji jdit wilt, wordt vaak ineens gegeven! @Sannemart hopelijk lukt de draaipoging! @kaatje dus uk ligt cvibi @freesia blij dat ik aanstekelijk bent hubbie werd er sjaggo van @ingeltje ja lekker! @Helma wat raar dat jouw eigen vk niet mee mag heb je geen info avond dan waar je de zkh vk leert kennen? gewoon om vragen hoor, jij moet ook op gemak zijn! @Jessejaime dus uk is vanzelf lekker gedraaid @sasha *knuff is heel normaal nu om angst te hebben voor het nog onbekende! Bij SB tijdens de ademoefeningen had de cursist wel over hoe pijnelij het kon zijn :Shock: ff blokkeren dacht ik zo Morgen 11.10 vk en daarna boodschappen doen voor de week en voor de feest morgen avond!
Grappig dat je bij elke cursus weer hele andere dingen leert. Wij hebben geen buikpompademhaling bij yoga
JEKKIA VAN HARTE GEFELICITEERD MET JULLIE ZOONTJE MATICE! GENIET LEKKER VAN JULLIE GEZINNETJE NU MET Z'N VIEREN! @ Anno wow dat is even schrikken als je ineens zo'n bericht krijgt van de energieleverancier. Wel een schandalige actie van hun zeg . En idd ik geloof dat wij ook gelijk betaald zouden hebben, dan ben je er maar vanaf. @ Ingeltje oh heerlijk die massage, ga nog even door zo 8) ! @ Kaatje grappig dat ukkie bij jou ook wat rustiger is. Nou ja grappig is misschien niet het juiste woord. Onze is vanavond weer een beetje tot leven gekomen en ik las die van jullie ook dus we kunnen weer lekker slapen 8) @ Sannemart bij ons lag ukkie ook tot 36 weken in stuit en net voor de draaipoging is ie uit zichzelf naar beneden gedoken, dus wie weet! ha ha Cossy en haar nieuwe turbotaal 8) Ga nu lekker slapen, vanavond niks interessants meer beleefd Welterusten.
Ik heb met 8 weken een echo gehad om te kijken of het goed zit, met 11 weken de nekplooimeting, met 22 weken de 20 weken echo en met 32 weken een groei echo. 2 van de 4 echo's zijn door de gyn gemaakt en de 2 andere door een echoscopiste die geen bevallingen doet. De gyn komt er dit keer alleen aan te pas als het mis gaat (met bijvoorbeeld de oude 'wond' van de ks of zo..) anders begeleidt een vk van het ziekenhuis me. Dus op die gyn na heb ik niemand gezien... De laatste info avond was in juni, toen wist ik hier nog niets vanaf, ja wel dat ik in het ziekenhuis moest bevallen maar niet dat er geen 'eigen' vk mee zou gaan. De volgende is 10 september, en aan de ene kant hoop ik dat niet meer te halen...
@Jekkia: JAAAAAAAH, baby nieuws! VAN HARTE MET JULLIE ZOON MATICE! @Helma: ik vind het een beetje vreemd dat je wel een medische indicatie hebt (kz in de voorgeschiedenis) maar niet door de vk wordt overgedragen aan de gyn. Volgens mij is het gebruikelijk dat je tenminste de laatste 3 maanden onder controle van de gyn komt dan. Je zou kunnen vragen of de rest van de controles in het zkh kunnen plaatsvinden, dan zie je alvast wat gezichten, alhoewel de kans dan nog steeds vrij aanzienlijk is dat je een vreemde aan je bed krijgt. @Cossy: probeer ff de USB stekker van het toetsenbord eruit te halen en opnieuw erin te doen en PC opnieuw opstarten. Soms maakt ie geen contact of herkent ie het toetsenbord niet goed.
Nog even ego: We zijn vanmiddag bij de potentiele gastouder geweest. Het was een lieve vrouw die veel ervaring had met oppassen en zelf 3 al wat oudere kinderen heeft. Binnenkort gaat ze fulltime gastouder worden, dus daar heeft ze nog geen ervaring mee. Er zouden nog 3 kindjes bij komen (2 van 1,5 en 1 van 4 maanden). Op haar was niets aan te merken, maar op het huis wel. Ze had niet veel ruimte vond ik, er woonde nog iemand bij het gezin in, er werd gerookt binnen en ze hadden een hond. Terwijl wij hadden aangegeven dat we niet-rokers willen en geen honden, dat vond ik erg slordig van het gastouderbureau eerlijk gezegd, je geeft toch niet voor niks je voorkeur op. Verder was het erg onrustig bij hen binnen, spelcomputer stond aan en de TV op cartoons (waar niet naar werd gekeken en terwijl wij dus een gesprek met haar hadden) en als er ook nog 4 oppaskinderen onder de 3 jaar zijn + 3 eigen kinderen denk ik dat dat veel te onrustig voor een baby is! Al met al vonden we de omstandigheden dus verre van ideaal. Ik was de rest van de middag een beetje emo, had gehoopt dat het goed zou voelen maar we doen het dus niet bij deze gastouder. Nu moeten we het terugkoppelen naar haar en naar het bureau, dat vind ik best moeilijk. Maar ja, het gaat om mijn kind en ik wil het eigenlijk helemaal niet naar een vreemde brengen.... Boehoe! We zijn daarna naar de tante van mijn vriend gereden die ook wil oppassen voor ons, maar niet via een bureau, dus dat zou veel duurder voor ons zijn omdat we dan geen kinderopvangtoeslag krijgen. Maar het is wel een superlief mens dat op dezelfde manier haar kinderen opvoedt als ik zelf zou doen (ze zijn echt heel netjes opgevoed vind ik) en we hebben daar gewoon een veel beter gevoel bij omdat het familie is. Waarschijnlijk gaan we toch voor die tante kiezen, ondanks dat het ruim 2x duurder is en we elk dubbeltje zullen moeten omdraaien om de eindjes aan elkaar te knopen... je wilt toch het beste voor je kind. Ik zat daar natuurlijk ook weer in tranen aan tafel , wat een dweil ben ik de laatste dagen...
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm 15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram & 2.790 gram 18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram 21 augustus 2008~ MATICE ~ mama: Jekkia (03 sept 2008) ~ 2400 gram VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mss Ace ... 27 jaar ... 1e ... ? ... BV *Charissa 2 ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Jannes ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Jale ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e kindje ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e kindje ... THUIS... BV *Helma1602 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV IN DE BUIK: 27 meisjes ... 9 jongens ... 9 mama's laten zich verrassen ... 8 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 3 jongetjes, 6 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Helma1602 MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil Dniise <--> Tweety Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 22: Sunshine80 groei- en liggingsecho, parr1983 vk 25: Roshi vk 26: Babystyle vk Miracle08 vk MirandaT vk dreames vk Charissa inleiden Roshi echo gyn 27: Nic79 groeiecho+ gyn Jannes keizersnede ingepland!! 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk Yule vk September: 01: Cossy vk 04: Marielle82 vk 09: Helma1602 groeiecho 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie! Marielle82, je afspraak staat erbij!
Hubbie's tante is ook gastouder, op eigen voet nu, niet meer via bureau. Zij is ook een goede, heeft de ruimte en niet zo druk in huis, wel een hond (rustig), maar niemand rookt daar. Vind dat desondanks jullie tante duurder is moet je idd naar de service kijken en niet naar de prijs! Je moet wel een goed gevoel hebben om ergens jouw kind te laten, vaak als de eerste gevoel niet lekker is is dit ook vaak later het geval! Wilt de tante geen korting geven ivm familie?
Aaaahhh lieve yule; wat een teleurstelling... Kan me voorstellen dat je effe helemaal van slag bent.. maar de oplossing komt altijd wel.. vertrouw er maar op!
Weer een september kindje geboren. Jekkia en gezin: van harte gefelicitieerd! Geniet ervan... @Yule: wat een teleurstelling, je ontmoeting gisteren. Maar ik werd al een beetje ongelukkig bij het lezen van het verhaal, dus kan me voorstellen dat jullie er echt niet op zitten te wachten.
@ Yule: wat een teleurstelling inderdaad, kan me goed voorstellen dat je er stuk van bent, maar ik zou in dat geval ook kiezen voor te tante (misschien tot het bureau met een betere gastouder op de proppen komt) Mijn moeder is sinds kort gastouder, ze paste altijd al op mijn dochter, we hebben 2 jaar bij hun ingewoond (dochter en ik) maar nu er een neefje is en ook ik straks de 2e krijg wordt het gewoon te gortig om het maar voor vanzelfsprekend aan te zien. @ All: Heeft iedereen een goede nacht gehad? Ik merk dat de nachten me te kort worden, heb echt meer slaap nodig, maar met een griet van 4 die ook volgende week nog vakantie heeft en ook vermaakt wil worden zit dat er overdag niet in. Maar goed, na de bevalling kom ik waarschijnlijk toch voorlopig mijn bed niet uit
Voor ik naar de fysio ren...euh... strompel: Jekkia, man en Raven: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Matice! Kom straks wel weer langs voor meer
goedemorgen dames hier een goed nacht gehad denk toch dat het scheelt dat ik geen middagtukkies meer doe. @zanoni het is bijna wat ik wil wil alleen de effen hebben zeg maar dus geen plaatjes erbij. als ik niks anders kan vinden zal ik die wel halen waarschijnlijk. zoonlief heeft ook een keer uitgeslapen werdt pas om half 9 wakker dus mama heeft ook lekker nog in bed kunnen doezelen. wel met de tv aan ffies lekker liggennog is ook heerlijk. hier weinig plannen voor vandaag. het weer is ook weer sombertjes hier dus denk dat het vandaag een lekker dagje binnen wordt.
Jekkia, man en Raven ... Gefeliciteerd met jullie zoon Matice! Hier gaat het even minder ... ben gisteren 3x flauwgevallen. Ben voor extra controle bij de vk geweest en bloeddruk en hb zijn goed. De kleine druk ws m'n bloedvaten wat dicht en daardoor is de bloeddoorstroming niet 100% meer. Moet rustiger aan doen en zo weinig mogelijk alleen op stap. Want het kan dus zo weer gebeuren. Het verklaard m'n wazige hoofdpijn wel van de afgelopen week. Ben benieuwd wie de volgende is die gaat bevallen ... succes meiden!