Zo en nu mijn ego bericht. Mijn apk keuring was wel goed. bloeddruk 120/70, bm 31cm 3/4 nx, 2kg aan (zit nu dus op de 27 kg ) Baby nog steeds cbibi ondanks de drukkend gevoel die ik heb en de ongemakkelijke en aftoe pijnelijke bewegingen van uk downunder, uk was waarachijnlijk bezig nog meer in te dalen, hoofdje was wel in bekken maar nog bewegelijk, niet vast Ik had wel een andere vk deze keer. Op zich wel een aardige dame maar mijn gesprek liep niet fijn voor mijn gevoel.. Dit zijn de vragen en antwoorden: ik wil graag op de baarkruk bevallen, kunt u mij hier meer over vertellen? ja wij hebben de baarkruk. Maar je moet, als je belt met weeën, wel ff doorgeven want wij moeten eerst langs de praktijk om het op te halen en kan het niet dan niet. Maar goed mssn vind je het niet fijn en wel je het toch op bed, je weet het nooit. ... ik wil graag de beeb gelijk op mijn borst krijgen na de bevalling als dit kan dan ja. Maar als er iets is dan duurt dit natuurlijk wel even .... duh! laten jullie de navelstreng uitkloppen? ja dat doen wij wel maar als er iets is dan doen wij dat niet. ....weer duh ik was benieuwd naar de TENS dit an ik ook volledig vergoed krijgen van mijn verzekeraar ja wij hebben niet genoeg ervaring met de TENS en dan wel ook geen positieve. Je moet hem gelijk al gaan gebruiken in het begin en als je onder de douche wilt kan dit dan weer niet, en de douche is altijd het beste voor weeën. Maar goed als je dit écht wilt gebruiken dan heb ik geen bezwaar tegen ... preventief prik hormoon voor de placenta loslating, doen jullie hier aan? nee doen wij niet, gebeurt op medische indicatie. De placenta zien wij liever binnen een kwartier al los komen daarna kijken wij het even aan. ja maar ik wil pas die prik in nood, niet als wij even nog kunnen wachten ja maar wij moeten niet te lang wachten liefst binnen 20 min 30 min max ... ja dat snap ik ook wel dat het niet te lang mag duren maar goed... ik heb hier ook niks over te zeggen blijkbaar ik heb vorige keer verteld dat ik extra bloedonderzoek heb gehad en wrm en dat jullie de volgende dag ook de uitslag zouden krijgen. maar ik werd alsnog die vrijdag opgebeld wat die bloeduitslagen ervoor waren ja dat was wel vervelend dat het niet goed doorgekomen was, maar wel goed dat wij het alsnog gecheckd hebben. maar zij snapte dat ik hier wel ff van opkeek. ja hier was ik wel mee eens hoe moet ik nou eigenlij mijn bed opmaken? in de info boekje van de kz staat er dat ik nog extra lakens mmoet gebruiken en dergelijk, hoe oe ik dit nou precies? moest het niet te ingewikkeld maken. gewoon zeil of molton en daarop de beschermer en daarop een hoeslaken. Dit was al voldoende en hun zouden het nogmaals checken als hun er waren. ook dit antwoord stemde mij wel Toen ik weg ging kreeg ik nog korte detailen over kossen en po ophalen en vanaf 37 weken mag ik thuis bevallen mocht alles nog goed zijn. Ik zei dus lachend vannou ik ben niet iemand die op 37 weken er van uit gaat dat uk komt. Ik hou liefst de 40 weken aan. Kreeg een blik van haar en toen zei zij zoiets van ja dat zien wij dan wel, de baby gaat er natuurlijk over he... he? wat is dat nou voor antwoord van een vk? Dus ik ga daar weg met de gevoel alsof ik toch weinig zeggenschap heb over mijn bevalling mssn bedoelde zij het niet zo allemaal maar op de manier waarop zij het bracht.. ik moet nog kijken of ik de keuze heb dus om op de baarkruk te willen bevallen. Oh ja hun zijn ook géén voorstanders van een badbevalling, dus goed dat wij die optie niet hebben gekozen. Ik baal van het gesprek en vond dat ik gedeeltelijk niet serieus werd genomen. Zag haar ook geen aantekeningen maken over mijn wensen.. Ik moet er over 2 weken weer heen, op een dinsdag. hopelijk is Jeanette of Jessie er wel, die vond ik fijne mensen om dingen mee te bespreken. Ga het dan nogmaals over hebben. Vond die Elsbeth meer het van hun kant bekijken dan hoe ik het wou. Maar zoals ik zei kan net liggen aan haar manier van uitleggen.. Wat vinden jullie hiervan? Heb manneke ff kort in een email uitgelegd hoe het ging en hij snapte ook dat ik nu helemaal niet lekker meer in mijn vel zit of hij volgende keer mee moest om te zien of ze vervelend deden wel lief! Verder daarna boodschappen gedaan en de partytent opgezet. Nu hopen dat het vanaaf wel droger is! Andes moet ik iedereen in mijn huis proppen. heb buiten meer tuinstoelen dan zitplek binnen zucht..... we verwachten zowieso 8 mensen en mssn nog 3 bij... plus ons tweeën. Vanaaf ook gewoon patatjes, heb geen zin meer om te koken...
ohw parr ik begon me al zorgen te maken. lijkt idd of ze niet echt luisterde, ik zou idd volgende keer met een ander nog eens bespreken. hoe het is gelukt kaatje, ik weet het niet hoor. hopelijk blijft ie heel de week staan of ja eigenlijk niet haha heb vandaag ook weer ontzettende enkels en voeten van het vocht. EN JEUK OP MIJN BUIK ! ! ! ! xxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Parr, vind dat er totaal niet naar jullie wensen geluisterd is. Zou dit de volgende keer ook zeker bij de andere vk aangeven, je moet je helemaal prettig voelen bij je bevalling,en een vk vind het juist prettig als ze weten wat je graag wilt ( hier tenminste wel ) Toen ik naar de baarkruk vroeg was ze juist heel positief, en hun hebben hem alle 2 standaard in de auto liggen. Knuff !
Pfff nou, lekker Parr... ben je voor jezelf lekker assertief bezig en wil je gewoon dingen regelen op jouw manier, word je eigenlijk met een kluitje het riet in gestuurd.. Het lijk inderdaad wel of je vooral niet te moeilijk moet doen, gewoon doen wat zij zeggen en dan komt het goed. Maar als dat nou gewoon niet is wat jij wil? Pfff vervelend zeg. Vind het wel knap dat je je lijstje hebt meegenomen. Ik ben altijd een beetje van: "zij zullen het wel weten..." maar kom daardoor nog wel eens voor nare verrassingen te staan. Knap gedaan dus!
Parr, das niet leuk dat je het gevoel hebt dat je niet serieus word genomen. Gellukkig was je A.P.K wel goed. Bij ons in de praktijk hebben we ook verschillende vk en kan het persoonlijk met de 1 ook beter vinden als met de ander. Heb ook het idee dat hoe verder je komt in de zwangerschap hoe serieuzer ze je nemen. En ik meende dat als een vk bij je komt deze ook standaard een baarkruk bij zich heeft.
Vocht: de laatste paar dagen zijn ook mijn voeten/benen weer helemaal opgezwollen. Raar hè? Eerst was het vooral met het hete weer, maar nu opeens weer helemaal terug van weggeweest: de olifantenpoot!
ga weer even de bank op ben echt doodop. gelukkig hoef ik niet te koken, we kijken wel wat we eten, meestal wordt dit tosti of boterham met ei. pfff moeten ook nog boodschappen doen, hubbie moet morgen werken. xxxxxxxxxxxxxxxx
Jeetje Parr, dat slaat nergens op, zulke antwoorden..inderdaad volgende week bespreekbaar maken hoor meid. Het is jouw bevalling! Succes! Joepie kaatje 37 weken! Hoe gaat het met je mannetje? Krisstel: de oma van mijn man is 83 en gewoon op....nu kan ze al niet meer lopen en zal vanuit het ziekenhuis ook naar een verpleeghuis gaan, dus niet echt fijn. Bij onze zwangerschapsgym club zijn er al vijf van de acht bevallen (ik was zoiezo de laatste op de lijst) tot nu toe allemaal jongens, grappig he...we hebben wel een sukkelgroepje: ik natuurlijk met 25 wk opgenomen eentje van een tweeling bevallen met 30 en 31 wk (dus met een week verschil) eentje (kindje) ligt er sinds maandag in het zkh ivm aangeboren hartafwijking en eentje ligt er vanaf gisteren in het zkh omdat ie afviel en niet dronk en wat suf was....
bij ons blijkbaar niet, ik hoorde dat hun een grote voorstaander zijn van de baarkruk. Maar nu hoor ik weinig erover alleen dat het ervoor is om ipv op bed te persen doe je dit hierop. en dat ik het nog moet doorgeven als ik bel met weeën want dan moet de vk langs de praktijk om het op te halen en als het niet kon dan kon het niet... dus wat moet i dan alsnog op bed! wat voor keuze is dat ik zeg niet dat ik het wel ga gebruiken, dat snapt zij ook wel, maar wil een keuze hebben! Dus ik verbeeld mij niet in de manier waarop zij alles brengt? Want straks maak ik een blunder of zo wil dat ook weer niet
Parr, misschien bedoelde ze het anders,maar zou gewoon aan de volgende vk uitleggen hoe jij het opgevangen hebt, en nog eens goed je wensen doorgeven zodat dit kortgesloten kan worden. Steen,mannetje gaat goed hoor, zit nu op de PSP2 Shrek te spelen. kan wel erg weinig, snel moe enzo dus zijn lekker jut en jul hier samen op de bank Nou ga maar beginnen met het eten.
@parr ja hij wordt idd groot pfff waar is me kleine ventje gebleven. @kaatje het is goed gegaan voor hoever ik heb gehoord als het goed is mog ie rond 5 uur weer naar huis dus ga straks ff bellen. hoe het is. @parr he wat rot dat je nu zo'n gevoel hebt. misschien idd volgende keer nog ff aan de ander vragen. ik weet wel dat er verschil is in de vk de ene heeft ervaring met de baarkruk en vind het prettig en de ander vind het niks door dat ze geen ervaring hebben ermee. zelfde met de badbevallingen. maar vind wel dat ze de wensen moeten accepteren wij moeten ons prettig voelen en het werk leveren toch. ik zou het niet eens weten of ze hier een baarkruk hebben en hoe hun erover denken. ik heb hier in de praktijk een ouder echtpaar die zouden stoppen en het wordt dan overgenomen door een jonge vk dit is nu verschoven naar eind sept. ik wil heel graag bij de jong vk bevallen daar hebben we meer een klik mee en ze heeft ook toegezegt dat ze alles gaat proberen om bij deze bevalling te zijn aangezien ze bij mijn zoontje vrij was ivm haar verjaardag (rene is dezelfde dag geboren als haar verjaardag) nu is ze 2 weken op vakantie zal je net zien dat ik deze weken ga bevallen. maar we gaan er vanuit dat dat niet het geval is.
@Parr: precies de reden waarom ik ben overgestapt van vk. De eerste was ook zoals die van jou. Belachelijk. Jij kiest zelf hoe je wil bevallen en als zij niet lijkt te luisteren dan is dat vaak omdat ze het liefst zo standaard mogelijk doen, dus niet teveel rompslomp voor hen. Je kan beter overstappen als je vindt dat ze niet luisteren want voor je het weet doen ze het toch op hún manier namelijk. In het heetst van de strijd wordt een barende vrouw al helemaal niet serieus genomen. Jammer genoeg.... Ik word altijd een beetje agressief van dat soort reacties, dus sorry als ik een beetje heftig uit de hoek kom
Arme Parr Ik word echt kriegel van de manier waarop jij behandeld bent En ook dat ze geen notities maakte, alsof jouw gevoel en mening er totaal niet toe doet. Ik zou het zeker nog een keer aankaarten, bij een andere vk of bij deze. Zat toevallig vandaag een topic te lezen over kraamleed en overgeleverd zijn aan verpleging na je bevalling dan, echt vreselijk. Zal kijken of ik de link hier kan plaatsen. Komtie: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=81562
@Parr, op zich fijn dat alles bij de controle goed was. Even antwoord op je vragen.. Baarkruk, onze vk gaf hetzelfde antwoord tijdens de voorlichtingsavond er is één van de vier die standaard de kruk in de auto heeft liggen. Haar antwoord komt er over alsof ze bij voorbaat al wil dat je op bed gaat bevallen :S Preventief prik hormoon jeetje zeg, het is jouw lichaam, jouw bevalling en dus ook jouw keuze. Hier geven ze de placenta ruim 45 minuten de tijd. 37 weken nou ja zeg .de meeste vk zeggen juist wat jij zelf al zei. Hoeveel vks zitten daar drie? Hopen dat je dan iemand anders aan je bed krijgt, hoewel als ze het kindje goed ter wereld brengt maakt het ook weer niets uit. Snap dat je toch een beetje teleurgesteld was, wat je zegt..alsof je niet helemaal serieus genomen werd. Zou het volgende week zeker bespreken. Ondanks alles veel plezier vanavond! @Anno, hier geen last van vocht. @Steen, jammer zeg maakt ze de zwangerschap nog wel bewust mee? Inderdaad een sukkelgroepje en jullie sluiten af met een meisje? @Lola, yeaah Verlof! Jeetje wat is die kleine hier druk .ben benieuwd of onze mamas en omas gelijk hebben dat de kleine morgen komt