September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Nou hier vannacht een helse nacht! :( rond 21.00 begonnen de weeen, gelijk pijnlijk en om de 3 minuten. Rond 00.00 uur toch maar de VK gebeld...en 1 cm ontsluiting, het was dus veranderd na de laatste keer. De hele nacht dus bijna niet geslapen... om half 8 kwam ze weer, maar helaas nog steeds maar 1 cm ontsluiting er was dus niets veranderd... :( :-[ :( Nu heb ik 2 paracetamol op maar de weeen blijven alleen niet zo pijnlijk op dit moment door de paracetamol.... ben benieuwd...

En volgens mij ben ik net ook (een deel van) mijn slijmprop verloren...

2. 4days

4days Niet meer actief

Oww heftig hoor jale! Dan zal het nu wel in ieder geval niet meer lang duren! Hoop dat het met de ontsluiting wat meer gaat opschieten nu...

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Oh Jale wat vervelend dat je zon helse nacht hebt gehad.. en over de hele nacht maar 1 cm ontsluiting? *knuffelt Jale*
    Wel spannend meid, mischien heb je vandaag of morgen je ukje wel in je armen! :D

er word hier best af gerommeld..

4. Jale

Jale Fanatiek lid

8 nov 2006
    1.687
    359
    83
    Ik hoop ook dat het toch doorgaat zetten, want nog een paar van zulke nachten ga ik niet trekken hoor! :(

5. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Ik weet precies wat je bedoelt Jale!
    Ik kijk zo af en toe gewoon tegen de nacht op, en ben superblij als het weer dag is!

6. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Marielle, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@Lindaa, joehoe 38 weken! Ik hoop voor jou dat het ook beetje opschiet...

@Jale, balen meid dat je maar 1 cm ontsluiting hebt over de nacht. Succes!

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @marielle gefeli meis met je verjaardag maak er een mooie dag van.

@jale suc6 meis.

wat me opvalt is dat er verschillende meiden zijn die oplopen en loppen te tobben met weeen en niet vorderende
    ontsluiting enz. ik had dit bij mijn zoontje ook en mijn vk stuurde me in naar het zh daar werdt
    ik aan het infuus gelegd en kreeg ik wat extra opwekkers. ben toen smorgens om 6 uur me prop verloren
    om 11 uur 1 cm en om 4 uur 2 cm toen het zh in gegaan. heb toen wel geluk gehad denk ik met me vk die me snel
    instuurde en niet liet lopen tobben. wil de meiden ook extra suc6 wensen met het rommelen.

hier nu in een groot gevecht met de maxi cosi om de hoes eraf te krijgen grrrr. op dit moment staat de
    maxi cosi voor in het gevecht. ga nog maar ff verder vechten wil het niet verliezen het moet gewassen worden vandaag grrr.

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Tweety wat fijn dat jou vk dat bij jou wou doen zeg!
    Die invallende vk die ik had, wou me niet strippen, wou me in eerste instantie ook niet even naar het zkh sturen en sterker nog ze zei letterlijk: het kan zijn dat je nu idd al wat cm ontsluiting hebt, maar ik ga dat niet controleren omdat het toch onvoldoende is om te bevallen! :confused:
    ik was dus ook absoluut niet weg van deze vk! Mijn eigen vk zei al dat ze me wou onderzoeken toen ik zei dat ik wat veel afscheiding had.. maar deze.. pfff.. en nou heb ik maandag dat invallende mens weer :(

9. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oh ja en voor de pijn kon ik van haar naar een een of ander homeopaat.. moest ik wel even 80 euro neerleggen voor het consult.. en dan nog apart betalen voor de homeopatische medicijnen! Ik d8 jaaa daaaaaagggg!

10. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Goeiemiddag! :D

Vandaag beetje lui qua forummen (gisteren ook al :p ), dus kom maar ff teken van leven geven ;)

@marielle: Gelukkige verjaardag!

@lindaa: Gefeliciteerd met je 38 weken! :whistle:

@krisstel: 39 weken alweer :confused: Het begint echt hard te gaan nu... Gefeliciteerd! :D

@jale: Bah, wat een rotnacht en dan maar 1cm hebben... Hopelijk zet het snel door allemaal.

@ingeltje: Joepie, goed geslapen! *happydance*

Zo, dat is vrees ik alles wat ik onthouden heb zonder allemaal bladzijden terug te lezen...

Gisteren en vandaag zijn rustige dagjes (hoera hoera :D). Fysio was weer erg fijn en nog beter: man heeft nu officiële opdracht om ook te masseren :) Verder zijn schoonmoeder en schoonzus gisteren de familiewieg komen brengen, dus als die opgemaakt is, is echt alles klaar. Behalve ikzelf dan, haha :) Wel spannend om die wieg daar zo te zien staan.

Weet dat de meeste onder jullie wel willen dat jullie ukjes zo snel mogelijk komen, maar ik heb echt iets van "wacht nog maar een paar weekjes" Geen idee of ik er dan meer klaar voor ben dan nu, maar nu vind ik het nog een beetje een enge gedachte :oops: Valt wel op dat ik nu bijna elke dag wel met bevalling bezig ben, in de zin van "wat als nu..." dus ik neem aan dat ik mezelf op die manier onbewust aan het voorbereiden ben ofzo. Vanaf volgende week vrijdag zal het misschien allemaal wat minder eng worden omdat ik dan eindelijk m'n zus gezien heb. Nu ja, dinsdag komt ze al ff langs, dus dat zal ook al wel helpen.

Zo meteen even bedenken wat we gaan eten. Heb best zin in frietjes, maar dan met kip erbij ofzo en niet met een frikandel of wat dan ook. Mis wel een beetje de gebraden kip met frietjes van mn bomma :( Maar goed, we kunnen niet alles willen :D Gisteren trouwens door jullie schuld pannenkoeken gebakken :p Donderdag was iedereen daar zó over bezig dat ik er ook wou :) Voor de verandering eens helemaal zelf pannenkoekendeeg gemaakt (dus geen mix). Man keek eerst heel raar en dacht dat dat helemaal niet lekker zou zijn :rolleyes: Maar heb lekker het tegendeel bewezen, was best blij met m'n homemade pannenkoeken. Ha!

Sorry voor de hele hoop ego :( Fijne middag nog! :D

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Marielle, gefeliciteerd met je verjaardag ! maak er een gezellige dag van

Jale spannend meid, hoop voor je dat het doorzet. een hoop pijn zonder resultaat is ook niets. knuff

Mannetje is nu een broodje voor me aan het roosteren :) hier nog steeds gerommel. Ook een hele druk in mijn onderbuik en veel scherpe steken.

12. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Net uitgebreid met Jekkia zitten bellen.

Het gaat heel goed met haar, ze liep gisteren al weer zelf rond. Ze moet wel tot na het weekend in het ziekenhuis blijven en ze verveelt zich heel erg. De kleine doet het ook goed! Die mag na het weekend mee naar huis.

Verder mist ze het kletsen op het forum (natuurlijk! :) ), en krijgen julie allemaal de groetjes van haar!

Groetjes, Cossy

13. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @lindaa jeetje wat een naar mens zeg. hoop dat het snel doorzet voor je en dat je niet meer naar haar moet maandag.

maxi cosi gevecht heb ik gewonnen haha keek ff goed en zag hoe die los moest. zit nu in de wasmachine is ie straks weer lekker fris.

14. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ha meiden,

Bedankt voor de antwoorden over draaien als het hoofdje is ingedaald. Het deed idd verrekte zeer, dat kan ik je wel vertellen, alsof mijn schaambot uit elkaar werd getrokken. Ze blijft nu wel met het rugje links, dus dat zal wel lekkerder liggen ofzo... :(

Vanmorgen nog even geslapen en daarna naar yoga geweest. Daar was een verloskundige van mijn praktijk (die ik echter zelf nog nooit gezien had) en ze gaf heel uitgebreid uitleg over de bevalling en liet haar spulletjes zien de ze altijd mee heeft. Het was echt heel leuk. We mochten ook nog persoonlijke vragen stellen, dus heb ik mijn 'draaien bij cvibi' vraag maar even gesteld. Zij zei ook dat het nog met het hele hoofdje kon draaien in de bekkeningang. Dus ik ben weer helemaal gerustgesteld.
    Verder legde zij uit dat ze standaard de baarkruk mee hebben en dat ze er voorstander van zijn om verschillende pershoudingen af te wisselen en uit te proberen. Ze zei ook dat ze pas afnavelen als de navelstreng is uitgeklopt en dat ze nooit meer knippen, tenzij het kind er echt meteen uit moet ivm complicaties. En dat knippen onder vk's echt niet meer standaard is.
    Verder zei ze dat als alles goed verloopt ze de vader vaak het kindje laten aanpakken! Dat lijkt me echt super als dat bij ons ook kan! Wat een ervaring moet dat zijn... :D Dus al met al een fijn verhaal, waar ik veel vertrouwen in heb. Nu zijn alle vk;s bij mijn praktijk heel leuke meiden, dus dat komt wel goed. Ik hoop echt dat jullie ook een goed gevoel bij je vk of gyn hebben!

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Cossy, bedankt voor de update van Jekkia, mooi dat alles goed gaat en ze na het weekend naar huis mogen.

Yule, gelukkig gerustgesteld, zou idd erg gaaf zijn als de vader de kleine kan aanpakken. Mannetje ziet dat hier ook wel zitten :)

16. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Oh ja, over dat draaien. Was ik nog vergeten te zeggen, maar je hebt al een antwoord van een VK. :D

Ik ben ook heel erg blij met mn Vk praktijk. Baarkruk zit gewoon standaard in de kofferbak als ze naar een bevalling gaan, navelstreng laten ze altijd uitkloppen, ... Al die dingen worden gewoon standaard gedaan. Het is een praktijk van vier VK's en ik ben erg blij dat er geen een tussen zit waarvan ik denk "aaaargh, als ik deze maar niet heb als ik beval" En dat is idd wel een hele zorg minder...

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Cossy: wat leuk dat je Jekkia aan de lijn gehad hebt en fijn dat het goed gaat met haar en Matice. Ben echt benieuwd naar foto's!

@Jale: balen meid dat het niet lekker doorzet! :(

@Tweety: wat een gedoe he met die maxicosi hoes! Ik ben ook al eens een uur in gevecht geweest! Erop is ook niet makkelijk... :(

@Tinkerbel: ook krampen bij jou! Jammer dat het niet heeft doorgezet! :( Klinkt leuk die camping!

@Kaatje: morgen bevallen? Daar hou ik je aan! Ik heb trouwens weer helemaal geen onweer gehoord... lag zeker weer in coma. :oops:

18. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Yule, niet gehoord? Mannetje en ik zaten allebei rechtop in bed. Waren echt twee giga knallen achter elkaar.

19. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @yule ja erop is ook een gevecht ben ik bang vooral om die knopjes heen. maar ja dat zien we morgen ofzo wel nu hang ie aan de lijn te drogen.

ggrrrrr ga ik net verven heb wat decoratie blokken voor aan de muur waar je prulletjes in kan zetten. verven gaat goed dus ik wil de boel schoonmaken huppa bakje onder de kraan en wassen maar. nou nee dus blijkt het terpentine basis te zijn terwijl ik om waterbasis had gevraagd. grrrr heel me hand blauw leek wel een smurf. gelukkig terpentine in huis en is de schade beperkt. nu maar hopen dat de blokjes goed opdrogen.

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Goedemiddag! 8)

Zo hè hè internet lag er gisteravond en heel de ochtend uit :( dus dat was effe afkicken maar gelukkig na lang proberen toch weer online :D

@ Parr vervelend zo'n gesprek met de vk. Zelf heb ik af en toe ook het idee dat als je wat extra vragen hebt, ze echt op de klok kijken of het nu niet te ver uitloopt. Ze plannen bij ons ook echt maar 10 minuten voor een controle en dat is soms veel te weinig. Vaak ga je dan ook met het idee weg van 'oh nog vergeten te vragen' . Maar als je echt daadwerkelijk ergens mee zit dan zijn ze bij ons toch wel heel behulpzaam en nemen ze ook de tijd. Omdat ik toch naar het ziekenhuis ga om te bevallen heb ik minder vragen en is zover alles duidelijk maar ik kan me voorstellen dat je ermee in je maag zit.

@ Lola yippie verlof! Geniet ervan :D

@ Debby oh spannend succes meid!

@ Dreames hoe is het nu met je mannetje? Wel schrikken hoor.

@ mamameike oh wat een lieverds! ** zwijmel **

@ Kaatje ha ha wij hebben gisteren ook popstars gekeken, wat een sukkels af en toe! Vond Idols trouwens veel leuker met meer humor in de jury.

@ Pisum fijn dat je hubbie weer thuis is.

@ Marielle gefeliciteerd met je verjaardag! :D

@ Jale succes en hopenlijk schiet het op!

@ Tweety ha ha wie heeft het gevecht gewonnen ? ;)

@ Irisb hmm lekker pannenkoeken ... misschien ga ik die vanavond wel maken.

Heb vannacht veel last gehad van misselijkheid en vanochtend ook nog wel dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet eten. Het valt allemaal niet zo lekker :( Maar ja ukkie is nog fijn aanwezig dus die heeft er weinig last van.

Deel Deze Pagina