Goedemiddag ladies! @Wupje: ik begrijp wat je bedoelt met dat grotgevoel, had ik gisteren ook. Ik las ook dat het vandaag al wat beter gaat, dus geniet van je ijsje! @Ydnic: hoe'st met de griep? Ik hoop dat je je snel beter voelt. @Steen: die knuffel heeft geholpen hoor, ik voel me al een stuk beter! @Helma: hebben jullie lekker kunnen uitslapen nu jullie dochtertje uit logeren is? @Kaatje: hoe gaat het nu met het gerommel? @Moesje: welkom! Veel plezier op de kinderboerderij en ik hoop voor je dat jullie lekker gaan Mac-en! @Parr: wat fijn dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad gisteren! @Nannoe: wat vervelend dat je zo'n slechte nachten hebt. Ook al is het voor een goed doel, ik kan me best voorstellen dat je er wel eens wanhopig van wordt. @Yule: wat zielig dat je 's nachts zo'n last hebt van je rug. Bandenpijn? En wat een vreemde opmerking van je zus... @Tinkerbel: wederom een valse start? Vervelend hoor. En wat een muts zeg, die vervangster. Ik zou ook een afspraak maken met een ander als ik jou was! @Tweety: fijn dat je weer hebt kunnen uitslapen en een rustige start hebt gehad vanochtend. @IrisB: rot voor je dat je zo'n K-nacht hebt gehad, ik hoop dat je nog wat hebt kunnen uitrusten later vanochtend. @Freesia: ik kan me voorstellen dat je schrok van die plop, ik zou ook meteen aan het breken van mijn vliezen denken. @Azeb: leuk dat jullie vrienden zo enthousiast reageerden! Dat soort zaken kun je inderdaad maar beter geregeld hebben. @Dreames: jij ook al zo'n slechte nacht? Helaas weet ik alles van snurkende mannen, maar die kunnen tenminste nog op een andere kamer slapen, dat kun je met je benen natuurlijk niet doen... @Charissa: nog twee dagen, spannend hoor! @Steen: 38 weken! Jippie! @Melissa: ik heb ook wel eens zo'n punt hoor, ook als de baby slaapt. Nu is mijn baby erg beweeglijk dus ik maak me niet zo'n zorgen als hij een uurtje stil ligt. Mijn baby is ook erg groot dus ik denk ook dat hij niet meer zoveel plek heeft in mijn buik. @Lindaa: ik ben eens benieuwd of het afscheiding of vruchtwater is... Kun je de verloskundige morgen niet vragen dit te testen, daar hebben ze toch stickjes voor? @Eva: naarmate de baby's groter worden, worden de bewegingen niet comfortabeler hè? @Jikke: jammer dat de avond niet zo geslaagd was. @MirandaT: wat zielig dat je dochter uit bed viel! Deed ik vroeger ook vaak... Succes met je nesteldrang! Electrische kolven: bij het uitleenpunt voor de klossen gaven ze aan dat je nu nog geen electrische kolf moet kopen/huren omdat het afhankelijk is van het op gang komen van de borstvoeding en het soort kolf dat ze eventueel gebruiken om het op gang te helpen. Zij gaf aan dat als je in de kraamweek om de een of andere reden moet kolven en de kraamzorg/ziekenhuis gebruikt daarvoor een 2-fasen kolf, dat je dan alleen nog maar zo'n soort kolf kunt gebruiken, en nooit meer een andere. Ik heb er zelf niet zo'n verstand van, ik wist niet eens dat er zoiets als een twee-fase kolf bestond... Schoenen/sokken: ik heb schoenen gekocht die een maat groter zijn dan mijn eigenlijke maat, maar die zitten ook al erg krap. Sokken draag ik niet in de zomer. Ik kan trouwens nog prima bij mijn voeten, ondanks mijn enorme buik. Verder voel ik me vandaag al wat beter. Net even lekker gedoucht en dalijk ga ik even op stap met mijn mannetje. Even een terrasje pakken in Valkenburg ofzo, gewoon even eruit. Vocht in mijn voeten neemt overigens erg toe deze dagen en het rommelt wat in mijn buik. Ik kan niet zeggen dat het oefenweeen zijn want het doet niet veel pijn, het zijn meer lichte menstruatiekrampjes en wat harde buiken. Ik wens iedereen een fijne dag toe!
pupke, ik ga het eens vragen morgen.. Hoop niet dat ze weer een een of andere vage opmerking geeft om het niet na te kijken!
Voor op de lijst: Jikke is nu ook buddy bij mij. @Jikke, ik herken het ook wel van de hond. Ze is ook al een paar dagen wat aanhankelijker naar mij toe...wie weet. @Ingeltje, volgens mij is het wel normaal dat je je kindje nu minder voelt. Ik heb tenminste ook echt een paar periodes per dag dat de kleine actief is. En je weet het: maak je je te veel zorgen en vertrouw je het niet, gewoon de vk bellen! @Pupke, fijn dat de knuffel geholpen heeft! Geniet van jullie dagje vandaag!
We zijn er weer ff. Ik heb ff lekker geslapen . Maar het opstaan is minder lekker :x . Zijn er meer dames die last hebben van bekken pijn en van je heupen? Wandt als ik op bed lig en me om wil draaien duurt het zeker 10min voor ik op me andere zij lig. Ik moet elke keer een stukkje verder draaien . Ik kan niet gelijk omdraaien. En iedere keer hoor je het kankken van ondere in me bekken als ik me iets omdraai. Ik kan ook me benen niet bij elkaar doen wandt dan ga ik door de grond van de pijn. En sinds ik net wakker ben geworden voel je een helebal van ondere zitten. Weet iemand wat dat zou kunnen zijn. Ik heb daar bij ook elke keer van die zware steken van ondere . En elke keer een dood gevoel in me liezen. Ik wordt er gek van elke stap die ik zet moet ik stil staan van de steken . Als iemand dit herkend zou je dan kunnen reageren. En mocht iemand weten wat het is ook. Of las iemand weet wat je er tegen zou kunnen doen. ik ga ff lekker onder de douche en dan kom ik zo terug om te kijken of iemand er wat op weet. In ieder geval bedankt alsvast. Groetjes
Goedemiddag dames ben net een half uurtje uit bed.. Heb mijn zelf verplicht er lang in te liggen zodat ik goed bij was van gisteren. Was er wel een paar keer eruit om te plassen en met harde buik. Heb wel een zere keel en ben flink aan het bij drinken want ik heb veel geplasd maar drinken doe je niet in jouw slaap he, dus beeb moet wel wat vers te drinken hebben @nannoe ja lijkt mij super slopend haast niet meer te kunnen slapen! Gelukkig is het einde in zicht en buikslapen weer in zicht Straks lekker geneiten van uk! Hier ook de vlinders als ik denk aan de kleine uk in mijn buik en helemaal als ik mij probeer te voorstellen wat voor "mix"er eruit komt @yule 38 weken ik heb er 2 vaker gehad die zijn ok en 2 andere 1x en die zijn ook ok. Volgens hubbie heb ik gewoon de rotte appel of de zeur van de praktijk getroffen pff leuke gesprek met zo'n stomme opmerking op het eind Die Avent kolf die ik geleend heb van mijn vriendin is ook die elek. Niet de super grote maar de kleine elek. Die schijnt wel fijn te zijn en niet zo lawaaig @tinkerbel 38 weken huh de andere zou je wél strippen, waarom wilt de vervanger dit niet dan? @tweety grappig vent van jou hier ook lekker crossaintjes gegeten! datum Één van mijn Szusjes kwam gisteren mee met 17 sept. Zij dacht eerst dat ik tpen uitgerekend was maar nee dit is 25 sept. Mag dan niet meer van haar, moet de 17de worden hoezo dan? Ja dat is net voor Keunefeest weekend! Ik verbaasd en ook blij want ik leerde mijn man (weer) kennen op de Keunefeesten!! Was toeval dat hij daar was want hij houdt er niet zo van! Dus ik vind het juist de perfecte weekend! Vinden jullie niet? *zwijmel *zwijmel @IrisB nee heb niks op de programma. Hooguit de douche inspuiten voor manlief om te schrobben dus pc-en wordt het en ik lees dat Zoo het nu doet geen problemen met WoW? @steen 38 weken @freesia hmm mssn dat geplop de vibi? @Devilchase ja wel 1,5 week te vroeg maar wel op de 38 weken heel veel tweelingen worden met 36-37 weken geboren. En dan met de gewicht van die 2! Ben blij voor haar dat zij de 40 weken niet haalde sokken hier wel sokken, enkel sokken, ze beperken ietjes de vocht die naar mijn voeten gaan dus doen ze niet al te zeer Met de rechtervoet niet zoveel problemen maar altijd oorlog om de linker sok aan te krijgen. Als hubbie eris doet hij het dan voor mij. @charissa nog 2 dagen @moesje was leuk bij de kinderboerderij? Mac? my speciality (ik werk daar) en is verslavend ja! @Lindaa hmm als je de uk minder voelt dan zou ik zeker vandaag de vk bellen hoor! @eva1983 hier ook als u beweegt begint het soms ook flink pijn te doen @pupke super dat jij je beter voelt
Hallo, Ik ben niet zo heel vaak aan deze kant haha, deze topic is wel heel erg lang met sept mama,s Jeetje wist niet dat het er zoveel waren dat ik dat maar eerder geweten dan had ik me eerder aangesloten haha gezellig. Ik ben 2 sept uitgerekend zijn jullie ook aan het aftellen. Zijn er al mama,s van sept vroeger bevallen zonder medicatie dan he, Ik ben heel benieuwt waneer die kleine van ons zich aan meld. maar voel ook moe, en bij alles wat je ook doet lijkt het soms echt teveel. dus ben ook erg blij als we de kleine in onze armen kunnen houden En die maagzuur zal ik zeker missen
@charissa: door de hormonen worden de banden en verbindingen in je bekken slapper. Dit is belangrijk zodat de baby tijdens de bevalling makkelijker door je bekken heen kan. Door het 'verweken' van de verbindingen kun je geknak voelen (heb ik ook), omdraaien is moeilijker omdat je niet zo hard meer aan die verbindingen kan 'trekken' met je spieren (heb ik ook) en soms doet het ook pijn (heb ik ook). Die bal van onderen is de baby die ingedaald is denk ik, dat kun je als een bal voelen, zeker als het je tweede kindje is. Omdat de baby nu laag ligt voel je soms steken van onderen of achter je schaambot (heb ik ook ). Ik denk dat je er niet veel aan kunt doen, behalve bevallen! Dus nog eventjes uitzingen meid! En niet te druk maken over alles he?
Oooh Gijs heeft zo'n lief liedje gevonden en die zingt ie nou steeds mee voor de kleine.. zo lief.. zit ik daar weer te grienen! 3js-wiegelied Ik betover je voor het slapen gaan Spreek een goed woord en raak je aan Engelenkoren zingen straks je naam Nu ben je nog zon kleine vent En zolang jij de mijne bent Ben ik voor jou en pas mijn leven aan Maak ik je blij, wanneer je huilt Voel ik me rijk, wanneer je lacht naar mij Daarbij breek ik het ijzer met mijn hand Voel ik me wijzer dan de krant van morgen Zal voor je zorgen, kleine man Lag het aan mij dan zou jij eeuwig leven Ik betover je voor het slapen gaan Spreek een goed woord en raak je aan Engelenkoren zingen straks je naam Nu ben je nog zon kleine vent En zolang jij de mijne bent Ben ik voor jou en pas mijn leven aan Maak ik je blij, wanneer je huilt Voel ik me rijk, wanneer je lacht naar mij Daarbij breek ik het ijzer met mijn hand Voel ik me wijzer dan de krant van morgen Zal voor je zorgen, kleine man Lag het aan mij dan zou jij eeuwig leven (welterusten vriendje)
kolf ik ga de mandela swing gebruiken op aan raden van mijn vk. 35weken vandaag!!!!! Schiet al op vind ik zelf. Nesteldrang mmm ik eigenlijk nog helemaal geen last van gehad, vind eht eigenlijk al erg schoon hier thuis. buddy vinden jullie het leuk als meteen op forum komt te staan als er iemand bevallen is? want als dat zo is meot ik ook ff een buddy gaan zoeken hier op het forum. Want die ehbt ik nog enit. Verde rvandaag lkkr naar zwarte markt geweest. En alvast van die geboorte slingers gekocht. hebben daar echt van die leuke! Verder weet ik ff neits te schrijven meer.
Jikke, het enige wat ik aan onze hond kan ondekken is dat hij deze week heel zeurderig is. Hebben hem al een keer met smoeder en hond meegegeven zodat hij goed zijn energie kwijt kan,maar vraag me af of het daar aan ligt. Pupke, rommeld nog steeds hier. Net wel even met een hoop moeite het kastje met schoonmaak spullen schoongemaakt maar ben dan ook wel weer klaar voor vandaag. Veel plezier in valkenburg ! Charissa, hier hetzelfde probleem. omdraaien duurt uren en gaat samen met een hoop gesteun en gekreun. Hik: Vond ik het eerst zo jammer dat ik de hik nog niet gevoeld had, wordt er nu gek van. Al de 4de dag achter elkaar en gewoon 2 tot 3x per dag.. :-?
De hik jah die heb ik sinds gisteren gevoeld voor het eerst! heel appart gevoel maar wel geinig. hikken ze zo vaak dat kaatje?
Hier komt de hond sinds gisteren in eens elke keer tegen me aan liggen op de bank. Daarvoor ging die helemaal in de andere hoek liggen. Wie weet wil het wat zeggen. Mn lichaam voelt zo moe, terwijl ik al lekker in bad ben geweest. Dadelijk maar eventjes proberen te slapen. Hier heeft die kleine ook een paar keer per dag de hik. Voel het altijd goed rechtsonder.
Bedankt voor jullie lieve woorden, zat helemaal met waterrige oogjes en een enorme waterrige neus net even bij te lezen. Volgens mij lopen zelfs mijn hersentjes met het vocht mee naar buiten ben veel alweer vergeten. Iig heb vannacht een redelijke nacht gehad. Met een paracetamolletje onder de wol gekropen en lekker liggen zweten. Voel me nu op mijn waterhoofd na wel weer wat beter als gisteren. Dit gaat al een druk weekje worden las ik. Ik hoop voor de mama's die ingeleid gaan worden dat het snel en niet pijnlijker dan een gewone bevalling gaat worden. Voor de keizersnedes veel sterke. En voor de pijnlijke voorweeën.............. tsja meiden een knuffel voor jullie allen. Zo nu even de eindceremonie van de olympische spelen kijken. Tsja wat moeten we van de week eigenlijk gaan uitspoken nu die afgelopen zijn
@yule; Gelukkig dus ik ben niet de enige . Ik ben blij dat ik me er niet zo druk over hoef te maken. maar gek wordt ik er wel van . Maar het is wat je zeg ik kan er niks aan doen alleen bevallen dus. Gelukkig hoef ik er dan niet meer zo lang mee te lopen nog maar 2 nachtjes. Zou een kruik of iets met warmte er niet tegen helpen?. Wandt echt lekker slapen doe ik niet meer . ik hoop dat het maar snel dinsdag is dan ben ik van al die klachten af. Maar we moeten natuurlijk eerst nog de klus klaren . In ieder geval bedankt voor je reactie. Nu weet ik dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat het er allemaal bij hoort. Groetjes
Morgen gaat mannetje voor het eerst weer werken na zijn hand incident..Eigenlijk moet hij tot 12 uu werken.. maar hij heeft toegezegd dat hij deze aankomende week wel fulltime gaat werken omdat ze hem hard nodig hebben! Nu zal dat voor mij denk ik erg wennen worden om na 3 maanden weer van 7 tot 5 helemaal in mijn upje te zijn voel me nu al zielig HIHI