Ik heb misschien mijn eerste zwangerschapskwaaltje! Ik heb rond etenstijd gewoon trek, maar als ik dan aan het eten ben, heb ik na een paar happen een heel vol gevoel en lutk het echt niet om mijn bord leeg te eten. Dit heb ik eigenlijk al vanaf eergisteren....herkent iemand dit als zwangerschapskwaal/symptoom?
HIHI jaa ik ken dat "volle" gevoel wel! heb er nu even niet zo veel last van maar vorige week had ik er ook veel last van! vol zijn en toch trek hebben!
Even een up-date van deze kant....: Nu al 3 dagen (een beetje) oud bloedverlies. Het zal (zoals Jekkia schreef) wel een innestelingsbloeding zijn. Verder geen buikpijn meer gelukkig. Voel me prima, beetje misselijk na de chinees van net ale: hoop dat het erin blijft. Alle nieuwe zwangeren van harte gefeliciteerd! @Eva, ja ik ken dat. Wil je lekker gaan eten, heb je gewoon trek, maar toch wil er niet veel naar binnen. Balen.....ik eet dan maar gewoon door tegen heug en meug. @ Jekkia, de vruchtwater punctie heb ik vorig jaar ook laten doen. De kans op een miskraam is 0,3 procent meer als zonder vwp. Ik vond het alleen zo emotioneel. Die grote naald in mijn buik en dan zo'n heel klein handje wat er naar toe bewoog...gewoon de schrik om mijn hart. Maar goed, ik wil het nu toch wel weten..... heb 20 jaar in de verstandelijk gehandicapten zorg gewerkt en ken het maar al te goed. Wil dat zelf gewoon niet....Maar goed, dat is een beetje op de zaken vooruit lopen We gaan van het positieve uit. Fijne zondag avond allemaal!
Misselijkheid kan ook langer duren dan de 12 weken, helaas Bij mijn vorige zwangerschap was ik pas na de 12 weken misselijk en heeft aangehouden tot de 7e maand! Die naald lijkt mij echt wel eng. Maar 0.3% is inderdaad niet zoveel en als het je een beter gevoel geeft, dan moet je het zeker doen...
Merel, gelukkig geen bloedverlies meer. Eva, ja ik herken dat gevoel ook. Ben ook afgevallen doordat ik gewoon 4x minder eet dan normaal. Verplicht mezelf af en toe echt om te eten en ik eet de hele dag door rijstenwafels
Dat minder eten heb ik ook gehad. Gelukkig ben ik nu minder misselijk dus dingen smaken mij weer. Denk er wel aan dat je voldoende vocht binnen krijgt... in ergste geval heb je kans op uitdroging (dus opletten als je genoeg plast)
Hallo! Wat zijn de verhalen toch allemaal herkenbaar....wel fijn hoor, je voelt je zo alleen soms Vandaag echt een nergens zin in dag.....ik denk dat ik ook maar weer vroeg mijn bedje in duik.
Goed... boobs doen nog steeds auw hier, verder sinds een paar dagen iets nieuws . Achteraf weet ik nog wel dat ik er bij de jongens ook last van had, maar blijkbaar is een toename van afscheiding iets wat je verdringt 8) ! Oja... gelukkig nog steeds geen overgeven en ook niet extra misselijk, wel übergevoelig voor luchtjes. Hopelijk trekt de misselijkheid bij degene die er nu zo'n last van hebben snel weg en wie weet... kom ik daar komende week ook nog wel over klagen . Wel enorm leuk om te lezen hoe het iedereen vergaat in deze prille periode!
Er is weer een hoop bijgeschreven zeg! Nog meer nieuwe zwangeren: allemaal gefeliciteerd! Ik wil iedereen die morgen afspraken heeft voor echo en/of vk veel succes wensen! Hier gaat alles goed. Gister mega-misselijk met alle gevolgen erop en eraan. En vandaag weer alles normaal! hopelijk is het morgen weer weg met werken! Fijne avond nog!
Wat leuk weer nieuwe mama's in spé...gefeliciteerd! @Birthe..goed teken dat je geen bloedverlies meer hebt...ik duim voor je hoor! @Merel..geen buikpijn is ook een goed teken toch..ik hoop met je mee dat alles goed is. Veel echo's dus morgen..leuk! Laten jullie weten hoe het is gegaan? Misselijk is aanwezig sinds week 5 en nu nog steeds elke dag bah! Ook weinig trek in eten en steeds een vol gevoel in de buik. Buikje groeit nu echt! Wel leuk om te zien. We hebben gisteren mooie meubeltjes gezien..wat een keuze..af en toe echt te veel. Zaterdag ga ik met mijn schoonmama shoppen...vast ook nog wel even babywinkels in Veel succes iedereen met de echo's en natuurlijk met alle kwaaltjes!
Hier ook een korte update. Ik heb zo'n pijn. Als je een hand onder je borsten gaat (waar je bh eindigt zeg maar) daar doet het ongelooflijk pijn. Ik heb het vooral na het eten, wat er dus in resulteert dat ik niet meer durf te eten. Morgen bel ik de gyn maar even.
Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg herkenbaar, ook enkele weken geleden heel veel meiden die dit hadden! Hoera! Hey wat vervelend joh...Ik hoop dat ze je morgen even gerust kunnen stellen...vast wel Allemaal veel succes met de echo's morgen! Ik duim hoor!
@Steen : Leuk he, om het aan iedereen te kunnen vertellen en je geluk te delen! Ik heb mijn mond nog maar even gehouden.. al is het moeilijk hoor! @Kaatje : Je hebt dus al goed kunnen oefenen dit weekend! haha. Poepluiers, korte nacht.. En genieten van een primeur. Gaaf zeg, goede invloed heb je. En ook nog kunnen poetsen, super mama in da house. @Eva: LEuk, een baby lijst, zal me er na donderdag eens in gaan verdiepen. @Kaatje, PIpo en lola en she devil: veel echo plezier morgen! succes. @Shirley: (.)(.) zijn gevoelig en misselijk zo nu en dan. Valt nog goed mee dus! @Lindaa: Gefeliciteerd en welkom! @Parr: Wat leuk van dat dagboek zeg. En relaxed, een doos zwangerschapskleding. zat er nog wat moois tussen? @merel: gelukkig is het bij jou ook rustiger in de buik en met bloeden. spannend he, nog even geduld. Hoe voel je je nu verder? relaxed? Liefs.. Hier alles dus wel oke, fijne dag gehad, nu lekker met m'n man samen op de bank hangen. Ik ga ook naar de 9 maandenbeurs, ben erg benieuwd wat die allemaal te bieden heeft.
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 01 september 2008 *Foover ... 30 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 02 september 2008 *Pipo1973 ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Mamameike ... 27 jaar, 2e en 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen TWEELING! *Vlinder79 ... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Stina ... 25 jaar, ? kindje, *Kalender: ? *Denkt zelf: Jongen *Naatje218... 23 jaar, 1e kindje, *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *Krisstel ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Babydreame ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Mss Ace ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Maica ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 03 september 2008 *Sablovesgeof ... 20 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen* Denkt zelf: ? *Carol78 ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Liselotje ... 28 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? TWEELING! *Kleine tinus ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje *Anno103 ... 23 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Jekkia ... 32 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 04 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Mieke1981 ... 26 jaar, ?e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *IrisB ...28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Denise85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? 05 september 2008 *Eefje1 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Kelly83 ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Tinkerbel1984 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 06 september 2008 *Steen ... 27 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 07 september 2008 *Yule ... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Elise1 ... 25 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf: Jongen *Basmalah ... 26 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *Diddl ... 28 jaar, 4e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *danielle84 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? 08 september 2008 *Marsja82 ... 25 jaar, ? kindje *Kalender: ? * Denkt zelf *FunnyMe ... 27 jaar, 1e en 2e kindje *Kalender: Jongen * Denkt zelf: Jongen TWEELING! *SheDevil ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Dewie... 25 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Aapje ... 29 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Iro ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *MollyM ... 33 jaar, 3e kindje *Kalender: ? * Denkt zelf: Jongen *Lindaa ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 09 september 2008 *Floddertje ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Hster ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 10 september 2008 *Klavertje ... 26 jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Mommy to be ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Lisa88 ... 31 jaar, 1 kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Bibi23 ... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 11 september 2008 *Pupke ... 31 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Dromertje ... 26 jaar, 1e kindje * Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Sylvia111 ... 21 jaar, 2e kindje * Kalender:Meisje *Denkt zelf: Jongen 12 september 2008 *Sasha ... 34 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? 13 september 2008 *Elin ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kaatje85 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *Renate ... ? jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 14 september 2008 *Merel69 ... ? jaar, 2e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Jongen *Gerda72 ... 35 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Sinjo ... jaar, 2e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 15 september 2008 *Wens3 ... 28 jaar, 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: ? *meisje84... ?jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 16 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Jongen *Nikki ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Kainda ... ? jaar 3e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *Ryanne... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: jongen 17 september 2008 *Azeb ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Ief... 31 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *HannekeR ... 34 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: Meisje *Lindada... 26jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje 18 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar, e kindje *Kalender: *Denkt zelf: 20 September 2008 *Dretjuh ... 21 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar, 3de kindje *Kalender:meisje *Denkt zelf: ? 22 september 2008 *Lola ... 38 jaar, 2e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *Cindy21 ... 22 jaar, 1e kindje *Kalender: Meisje *Denkt zelf: Meisje *DevilsChase 22 jaar, 1e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf *Zanoni ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 23 september 2008 *Jetty ... 30 jaar, 1e kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Birthe ... 26 jaar, 1e kindje *Kalender Jongen *Denkt zelf: Jongen? *jossie76 ... 31 jaar, 3e kindje * Kalender: jongen *Denkt zelf: ? 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar, 3e kindje *Kalender: Jongen *Denkt zelf: ? *sannemart ... ? jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje 25 september 2008 *Sarahfreely ... 27 jaar, 2e kindje *Kalender:Jongen *Denkt zelf:Jongen 26 september 2008 *Ktje... 28 jaar, 1e kindje *Kalender: Jongen*Denkt zelf:Jongen *Sam8... 23 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? *Aaltjuh... jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? 27 september 2008 *parr1983... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje*Denkt zelf: jongen *first time... 29 jaar, 1e kindje *Kalender: jongen *Denkt zelf: ? *Roshi ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? 28 september 2008 *Flo1975... 33 jaar, ? kindje *Kalender: ? *Denkt zelf: ? *Droppie123... 33 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? 29 september 2008 *Chris4444 ... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: ? *eva1983... 24 jaar, 1e kindje *Kalender: meisje *Denkt zelf: meisje Nu: 86 september mama's! Agenda: 28 januari: *Pipo 1e echo _________ *Lola 1e echo _________ *SheDevil 2e echo gyn _________ *Kaatje 1e echo _________ *irisB intake vk _________ *azeb intake vk _________ *danielle84 vk 29 januari: *Ingeltje intake VK _________ *Debbyvermeer echo gyn _________ *Tinkerbel1984 termijn echo 30 januari: *Sablovesgeof echo _________ *Hster - eerste echo ziekenhuis _________ *Pupke 2e echo 31 januari: *Droppie123 intake vk 04 februari: *Elise intake gyn 1e echo _________ * Mss Ace 1ste echo 05 februari: *Vlinder79 1e echo __________ *Lisa88 intake VK __________ *Floddertje intake VK __________ *HannekeR intake VK __________ *Kainda gyno + echo 06 februari: *Pipo intake vk __________*FunnyMe: 3e echo __________*Merel echo gyn 07 februari: *Cindy21 intake gyn 08 februari: *Jekkia 12-weken echo __________ *Lindada 1e echo __________ *Liselotje echo + jarig 09 februari: *danielle84 echo 11 februari: *Yule intake vk + 1e echo __________ *Ingeltje 1e echo __________ *SheDevil 3e echo 12 februari: *Jessejaime intake vk 13 februari: *Diddl vk __________*Lindada vk __________*sannemart vk 14 februari: *Merel echo vk 15 februari: *gerda72 vk 18 februari: *jossie76 vk __________*ryanne 1e echo 19 februari: *Zanoni gyn 1e echo __________ *Kristel 12 weken echo __________ *Foover 12 weken echo __________ *Sam8 intake vk + 1e echo __________ *Tinkerbel1984 vk __________ *aapje gyno + echo 20 februari: *Nikky 1e echo 21 februari: *Foover vk 22 februari: *Cindy21 intake vk __________ *Tinkerbel1984 echo + nekplooimeting 26 februari: *parr1983 intake vk + 1e echo 29 februari: *jossie76 termijnecho 24 april: *Diddl 20 weken echo zo ik heb het lijst aangepast.. maar moet het volgende nog: Mieke : 27 jaar...kindje, kalender, denkt zelf Flo1975: kindje, kalender, denkt zelf Dretjuh: kindje, kalender, denkt zelf Aaltjuh : leeftijd, kindje, kalender, denkt zelf Kim1979: leeftijd, kindje, kalender, denkt zelf maica: kalender en denkt zelf
Ja zekers wel 2 a 3 spijkerbroeken ,ook wel een paar andere broeken, enkele topjes, een rok, een jurk en een buikband. Een van de broeken (zwarte stretch) past mij nu het beste maar de rest moet ik echt wel flink doorgroeien gelukkig kun je sommige broek aanpassen qua strakheid (schoonzus heeft tweeling gehad) Dames veel plezier morgen bij de vk!!
Een vraagje dames..ik zit in de knoop met de 9 maanden dagboek. Je moet telkens bij elke week een datum van en tot geven... maar dan zou ik volgens het boek nu al 6 weken zijn de boek telt dan wel een 28 dgn cyclus maar ik moet de eerste week mijn laatste ongi opgeven. Maar ik had als goed is een 30 dgn cyclus. Dus hoe doe ik dat met de weken? Want volgens deze teller ben ik 5+2 en bij week 6 moet ik van 24-1 tot 30-1 neer zetten ? Wil nu nog niet in schrijven omdat ik dit niet snap en dan klopt het hele boek niet meer... Als ik het dan goed begrijp is dan 30-1 dan 6 weken dus de boek zegt dat ik 5+4 ben toch? rry als dit verwarrend klinkt
@parr1983 voor de lijst mieke uitgerekende datum 19sept2008 en de kalender zegt een jongen en ik denk zelf ook een jongen en dit is ons 2e kindje groetjes mieke
Goedemorgen! Ik heb het klokje weer heerlijk rond geslapen vannacht! Nu zit ik heel voorzichtig een beschuitje weg te werken...en ik heb zojuist met de assistente van de huisarts gebeld, want ik blijf me gewoon zo misselijk voelen en gisteren ook een paar keer gespuugd....en vanaf morgen moet ik weer zes dagen werken. Ik zie het gewoon niet zitten....maar wil me niet telkens ziek melden. Veel plezier met de echo's vandaag!
@Steen...Emesafene werkt echt! (Anders had ik het werken ook echt niet volgehouden)..succes! Nogmaals iedereen succes vandaag met de echo en het bezoek bij de VK..ik ga maar weer eens naar mijn werk.