September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Tinkerbel, waarom wil zij je dan niet strippen en de andere wel?

@Tinkerbel, Yule en Iris, gefeliciteerd met jullie 38 weken! :D:D

@Iris, zo denk ik er ook over..ze doen ook echt alsof je zo maar even een bevalling doet en daarna weer vrolijk verder gaat met alles :rolleyes:

@Yule, morgen de buikschildering zag ik of niet..leuk hoor!

@Azeb, wat leuk dat jullie vrienden gevraagd hebben en hun reactie zo enthousiast was…toch weer een zorg minder.

@Kaatje, gatverdamme zeg zo’n rooklucht…hoop dat het doorzet vandaag!

@Moesje, foto’s inplakken…dat stond ook nog op mijn lijstje..maar echt geen zin in. Succes!

@Lindaaa, irritant dat je niet weet of het vruchtwater of afscheiding is..ben benieuwd wat de vk zegt morgen.

@Pupke, lekker hoor een terrasje pakken…is het bij jullie wel droog gebleven?

@Parr, dat zou inderdaad een goed weekend zijn, zal er rekening mee houden :D

@Babydreame, welkom..spannend hé de laatste weken.

Ben stiekem wel blij dat de Olympische spelen voorbij zijn :oops: krijg ik mijn mannetje weer terug haha :D
    Hebben jullie ook zo ontzettend vaak een harde buik op een dag? Vind het zo irritant af en toe.

2. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

En welkom nieuwe september-mama's! :D Leuk dat er nu nog steeds dames bij komen! :)

Kom even snel spieken want heb afgesproken met een vriendin die elk moment hier kan zijn...
    Ik ben eerlijk gezegd de zwangerschap nog helemaal niet zat! Vind het wel leuk, die dikke buik en die trapjes. Ben wel ongeduldig om de kleine te zien, maarja dat is een ander verhaal... :)
    Ik waggel ook nog niet ofzo, ik loop nog elke dag zeker 6 keer de 6 trappen naar ons appartement op, dus voel me nog hartstikke fit. Wel zo handig voor de bevalling!

Groejtes, Cossy met een nieuw toetsenbord! :D

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Kirstel, kan me voorstellen dat je blij bent dat de spelen over zijn, hier werd het gelukkig niet gevolgd dus had er geen last van,.

Harde buiken was ik inmiddels wel gewend,maar nu zijn ze pijnlijk, daar ben ik een stuk minder blij mee :-?

Cossy, jee nieuw toetsenbord :whistle: 6x 6 trappen? :confused: ik ben hier na 1x 1 trap al een half uur aan het uithijgen

4. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

@Jikke, hier zijn de katten ook veel aanhankelijker nu ik zwanger ben. En toen ik van m'n 1e dochter beviel was er 1 echt heel de dag om me heen. Werd er toen gek van, maar achteraf snapte ik waarom haha.

Oh dochter vraagt weer aandacht, dus ben er weer vandoor :)

5. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @miranda ahh je dochter ui bed gevallen das nooit leuk. gelukkig snel weer in slaap.

@charissa ik kan ook niet meer in 1 keer omdraaien hoor en zeker niet pijnloos.

sokken hier ook een heel gedoe om die aan te krijgen. uit gaat makkelijker ga er gewoon op staan.

spelen he jammer weer afgelopen idd wat nu de komende weken. toch maar aan de nesteldrang
    toegeven ben ik bang hihi.

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Smoeder is er dus ben ook ff weg.

7. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Yeah, vanaf vannacht mogen we thuis blijven, :)
    Ben nog ff met hubbie het huis aan kant aan het maken, straks komen onze kids weer thuis.
    We zijn er klaar voor!

8. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Hello, effe babynieuws checken.........geen nieuws!
    Echt gek, ik zit een beetje in de "labiele" fase zeg maag :confused: Ben echt een beetje in mezelf gekeerd, heb totaal geen zin in bezoek. Dat ik dus ook lekker heb afgezegd, super!
    Merk echt af en toe steken in mijn "doos" 8) en heeel soms wat ongesteld gevoel in mijn baarmoeder maar niets speciaals geloof ik.
    Ik merk niets van dieren die aanhankelijker worden trouwens, paardjes rennen me nog half om als ze de kans zien om de wei in te rennen. Hondje vind het wel gezellig om 's middags samen te gaan slapen maar voor de rest ook niet echt bijzonder.
    Mmmm volgende week maandag begint mijn school....zou ik toch de eerste lessen kunnen gaan?

9. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Ohw, baal een klein beetje;. We hebben een wiegje geleend (is een familiewiegje van de familie van mijn vaders kant) Ik las dat men adviseerde om het kind de eerste zes maanden in het wiegje bij je op de slaapkamer te leggen.....
    Alleen nu blijkt dat mijn moeder het wiegje in november al beloofd heeft aan iemand anders (tante van mijn moeder zijde)
    Erg vervelend vind ik, sta zelfs op het punt om dan zelf maar zo'n ding aan te schaffen, wat zouden jullie doen?

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Zooo, was zo fanatiek achter de naaimachine dat ik toch niet zo trouw heb meegelezen vanmiddag :)
    Inmiddels ben ik wel buddy met Yule, hoera!
    Fijn hoor dat het zo opgelost is.
    Ik heb naast een aankleedkussenhoes die super gelukt is ook nog een truitje gemaakt. Wauw echt wel knap van mezelf :D. Hij is bij het halsje wel een beetje slordig, maar verder vind ik hem er super uit zien. Ik verheug me erop om dinsdag bij de stoffenwinkel langs te gaan om allerlei stof te kopen om meer te maken! Ook lakentjes, niet zo moeilijk en een stuk goedkoper.
    Haha mijn nesteldrang uit zich niet in poetsen (helaas) maar in naaien :)
    Heb nu wel last van mijn rug van het steeds aan tafel zitten. Dus hang nu lekker met de laptop op de bank.
    Groetjes
    Azeb

11. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hmm da's zeker balen Sasha... Je zou eventueel ook de kinderwagenbak in de slaapkamer kunnen zetten, maar dat is wel een gezeul. Kun je niet ergens anders nog eentje lenen? Of even met die anderen overleggen of zij ook nog rond willen kijken naar een andere mogelijkheid voor hun?

12. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Nee, ik heb gewoon geen zin om met de anderen te overleggen. Mijn moeder moet zulke dingen gewoon niet beloven, dus die moet ik eerst maar eens aan de tand gaan voelen. Die zal waarschijnlijk vertellen dat het nog een hele tijd duurt....Maar goed, ik weet niet wat een beetje een normale periode is om je beeb in de wieg te laten liggen.
    Ik heb geen zin in rompslomp, als het me te moeilijk wordt koop ik gewoon een wieg (welk zonde voor mijn moeder, want die heeft twee dagen zitten naaien op het hemeltje van de wieg..)

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Was de sluitingsceremonie mooi? Ik ben in slaap gevallen op de bank en werd na 2 uur wakker van "Beijing, beijng" gezang... :oops:

@Kaatje: nee hoor, vond alleen de tekst van het liedje van Ingeltje mooi, dus ik dacht, ik huil even mee...! :)

@Azeb: hee buddy! :D Knap hoor, dat je in zo'n korte tijd zoveel dingetjes kan naaien!

@sasha: zeker balen! En daar komt je moeder nu mee? Lekker bijtijds! :rolleyes: De kinderwagenbak voldoet ook, en anders een aankleedkussen op het hoofdeinde. Misschien is het niks voor jullie en word je steeds wakker van je baby, dan is een wieg aanschaffen misschien wel zonde van het geld. Als het nou heel goed bevalt kun je er altijd nog eentje aanschaffen toch?

Oh, ik zie nu dat je hem wel krijgt maar per november zou moeten doorgeven. Dat moet je toch zelf beslissen? Jij krijgt hem, maar je moeder schuift 'm intussen door, terwijl je daar je baby in hebt liggen? Beetje raar. Kan ze niet tegen je tante zeggen dat je 'm langer wilt houden, maar dat ze een beetje voorbarig was?

En over je lessen: het kan wel natuurlijk, maar zou je het nog willen en voelt het goed om er nog heen te gaan? Ik zou het heen en weer reizen al teveel vinden momenteel.

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ja je hebt natuurlijk gelijk Sasha dat je moeder dat niet had moeten beloven! Eerst maar even met haar overleggen inderdaad, of zij het nog kan terugdraaien (of onder voorbehoud van kan maken). Een vrienedin van mij heeft haar dochter na zes weken naar de babykamer verhuisd en in het ledikantje gelegd vanaf toen. Ze werd erg onrustig van alle (onschuldige) geluidjes die ze steeds maakte, waardoor zij niet aan slapen toe kwam en haar docvhter lekker lag te slapen.
    Als dat bij jou ook het geval is, is alle drukte misschien wel voor niks geweest....
    Ik hoorde bij de borstvoedingsvoorlichting dat voor het op gang brengen van de bv twee weken 'rooming in' toch wel handig is. Dat is wel te halen dus, sowieso.

15. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sasha, jeetje dat is zeker vervelend. Was hij al eerder aan jou beloofd? zo ja dan vind ik dat jij er recht op hebt, zolang als je hem wilt gebruiken.
    Als je de kleine het eerste half jaar op je eigen kamer wil hebben en hij is al eerder aan die tante beloofd is het idd slim om er zelf één aan te schaffen, en anders kan je je ledikantje naar je slaapkamer halen

Yule, ow zo :)

Even een potje gehartejaagd met mannetje en smoeder en daarna heeft smoeder het gras nog even gemaait.
    Hoe het er naar uitziet heeft mannetje nog wel een tijd nodig om te herstellen, is hier gewoon al bekaf van een trap lopen, laat staan als hij weer full time moet werken wat voor de darmbloeding al zwaar was.
    Voor hem minder leuk,omdat zijn ziekte al 4 jaar zijn sociale (werk) leven tegen houd, ik vind het wel gezellig omdat we nu samen thuis zijn en hij straks misschien nog net iets meer van de kraamweek enzo kan genieten ( ow wat slecht van mezelf :-? )

16. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @sasha balen dat je hem al in nov weer door zou moeten geven maar misschien past je keine dan al niet lekker meer in het wiegje. bij ons gaat ie gelijk op zijn eigen kamertje. in een ledikantje maar das ieder zijn eigen keus natuurlijk.

17. MollyM

MollyM Bekend lid

Sasha, wel balen zeg. Wij hadden ons eerste kindje iets van 2 maanden in een kinderwagen wieg op de kamer liggen daarna in het bedje op eigen kamer en dat ging prima. De tweede heeft 4 maanden of zo bij ons gelegen (bv) en daarna naar eigen bedje andere kamer. Het is wel te doen hoor, maar ook wel jammer.

Verder alles goed met iedereen, heb niet zo veel tijd om te lezen en typen. Maar probeer het wel bij te houden. Ook aan de laatste loodjes begonnen. Bed omhoog gezet en wiegje op de kamer. Vorige week erg last gehad van oefen weeen of zo (nooit eerder gehad bij de anderen) dus ik dacht dat het al kwam maar was niet zo. Moest rustig aan doen en nu is het weer een paar dagen over. :(

18. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    @Sasha, jeetje dat is vervelend zeg....kan je moeder het niet meer terug draaien bij je tante? Succes!

@Azeb, jeetje meid jij gaat als een speer achter de naaimachine, knap hoor!

@Yule, veel vuurwerk en kleur bij de afsluitingsceremonie, heb het hier met een oog een beetje gezien...niet veel gemist dus!

@Wens, lekker dat jullie er helemaal klaar voor zijn!

19. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Iemand nog wilde plannen voor vanavond?
    Wij gaan een dvd avond houden. lekker onderuit op de bank. Beginnen met de film "the mist"

20. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    nee hier neit, zal wel weer avondje tv kijken worden of op het internet rond surfen.
    alleen ff om 19.00 spoed kijken :D

Deel Deze Pagina