September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Hier ook geen wilde plannen!
    Moet nog 2 wasjes draaien en ophangen!
    Mannetje wil zo even een spel spelen met mij op de 360, en daarna ook even een filmpje zien!

Hebben jullie ook gehoord over die horrorfilm die komen gaat die zo eng moet zijn dat hij alleen voor 18+ is? Ik heb de trailer er al van gezien en wil die film sowiezo wel even kijken! (hou wel van horrorfilms :D ) Ze hebben deze film getest onder jongeren van 17 jaar en ze vonden het bijna allemaal ontiegelijk eng!

2. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Hier ook geen wilde plannen vanavond. Nog een paar wasjes vouwen ook en ga vanavond dan maar aan het schrijven van de kaartjes beginnen. Is dat maar gebeurt ;)

En voor de rest idd internetten en lezen denk ik en op de achtergrond tv kijken haha.

@Sasha, balen van dat wiegje. Ik zou idd ook nog even je moeder erop aanspreken. Succes!

@Azeb, leuk zeg al die dingen naaien! Je gaat idd goed!

@Kaatje, veel plezier met jullie dvd avond ;)

Hier net patatjes gegeten :D

Voor de rest weinig te melden...

3. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    hey dames, ben vanmiddag ook ff uurtje gaan liggen.
    Heb ook de eindceremonie gemist...maar ja....beetje rusten is ook wel wat hoor.

yule:
    je mag de geslachten van mijn overige kids er gewoon bij laten hoor. Supermooi zo'n lijst trouwens. Leuk om te zien hoe we allemaal bij elkaar zitten.
    Linda:
    Ik was een paar maanden geleden ook vreselijk gestressed of ik vruchtwater verloor ( ivm met vorig jaar).
    Ik deed dan een simpel testje om te kijken of ik weer zoveel afscheiding had of dat het vruchtwater was ( had ook best veel, soms was mijn hele broek nat). Ik raakt het vocht op mijn onderbroek aan en wachtte tot het een beetje op mijn vingers was opgedroogd. Wanneer je je vingers dan tegen elkaar houdt en het 'plakt' een beetje, dan is het zeker afscheiding.
    Ook al is eht nog zo dun.
    Vruchtwater plakt zeker niet.
    Misschien een beetje een geruststelling?
    Maar als je op dit termijn vruchtwater verliest is het niet schadelijk voor de ontwikkeling. Als je het echt niet vertrouwd vk bellen. Maar je had toch al een afspraak toch? Zolang het neit met sloten tegelijk gaat..je maakt per dag genoeg vers aan. Alleen is er infectiegevaar en dus moet de vk het wel weten.
    Niet teveel zorgen maken hoor!
    Sacha:
    vervelend zeg, dat je moeder het wiegje aan een ander heeft beloofd.
    Ik weet niet of je eruit kan komen, anders zou ik gewoon zelf eentje kopen.
    Ikzelf heb een prachtige op marktplaats gescoord, van hele nette mensen.
    Zelf alles keurig gewassen ( was eigenlijk niet nodig, maar wel zo fris natuurlijk)
    Maar ja, als het wiegje echt een familiestuk is, vind ik dat je er wel voor moet gaan om hem bij jou thuis te krijgen hoor..
    Hoelang je een wiegje gebruikt is een beetje afhankelijk van de motoriek en grootte van je kindje. Als hij of zij zich snel omdraaid is zo'n wiegje eigenlijk al heel snel niet zo veilig meer ( lage rand).
    Ik denk dat ik hem alleen echt voor de eerste weken ga gebruiken.
    azeb:
    Wauw, ik wou dat ik een beetje leuke dingen kon naaien. Een eigen boxkleed ofzo..leuk joh..
    Hier wel poetsdrang hoor..alels meot fris ruiken hier..naar groene zeep of schoonmaakmiddel. Het wordt hier ook best snel vies met twee kids over de vloer en twee labradors....
    Maar het boenen valt steeds zwaarder hoor...

Zeg dames, zijn jullie tegenover de omgeving heel eerlijk omtrent de bevallingsdatum?
    Uit ervaring weet ik dat mijn moeder ( echt vreselijk overbezorgd) echt neit prettig is tijdens de uitgerekende datum.
    Ze lag ook elke keer met iedereen in de clinch omdat ze vond dat ze zelf op het zijspoor werd gezet door mijn ( toenmalige) schoonmoeder die vrij dominant was.
    Zaten ze om de beurt aan het voeteind aan mijn kraambed over de andere te zeuren.
    Vorig jaar ging het dus met 25 weken mis en hadden we echt even ruimte voor onszelf nodig..was het weer bal natuurlijk.
    Ze hoorde maar niks en het was allemaal maar de schuld van mijn man omdat hij haar 'weghield'( ze kwam constant weer met een andere smoes aan de deur om maar te vragen hoe het ging enzo...hadden we echt geen behoefte aan) Echt heel naar om dan ruzie te krijgen.
    Deze keer hebben we wel de uitgerekende datum verteld maar absoluut niet verteld dat ik wordt ingeleidt op 5 September.
    Dit om gestress , deurbezoekjes en telefoontjes tegen te gaan.
    Ook bij mijn huidige schoonouders.

Iemand bij mij op zwangerschapsyoga deed het ook ( geen datum vermelden). Hoe doen jullie dat?

gr, Melissa73

4. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Hallo allemaal,

Ff een ego bericht... sorry:

Vandaag weer 3 uur in ziekenhuis gezeten. Hoge bloeddruk (gemiddeld 145/95), eiwit in urine en hoofdpijn. Gelukkig was bloed goed.

Eiwit in urine was niet goed, maar ook niet zo alarmerend dat ik moest blijven. Moet nu morgenochtend terug voor dezelfde controles. Maar gelukkig komt onze kleine meid woensdag al, dus hoef me niet lang ongerust te maken.

Nu ga ik weer op de bank liggen.

Liefs en sorry dat ik niet op mensen reageer. Hoop dat het goed met jullie gaat!

5. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Hoi dames heb niet ales bij gelezen hoor. werd me iets te veel morgen hou ik alles weer bij.

@sasha wij hebben een wiegje waar mijn zussen en ik alle drie in hebben gelegen en ik moet hem misschien ook afstaan aangezien mijn zus in dec. is uitgerekend ik heb dus al het ledikantje neer gezet dus na drie maanden gaat die kleine van ons gewoon in het ledikant. maar kan me voorstellen dat he tvervelend is.

Ik las dat veel van jullie popstars hebben gekeken hoe vonden jullie die jongen op het laatst deon leon? Eerlijk hoor! Was wel leuk om te zien dat er ongeveer vier mensen van hun stoel afgleden. haha Maar hij kan zeker beter zingen dan hij deed. Het namelijk een vriendje van ons van de dansschool en hij heeft ook een stukje op onze bruiloft gezongen, maar hij was echt veel te zenuwachtig. Beetje jammer dat hij niet wist hoe de artiest heette(zenuwen zei hij zelf) haha

6. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    YESS 38 weken!

7. IrisB

IrisB Fanatiek lid

Zo lekker middagje zoo's gebouwd. Helaas wel twee keer dezelfde campagne "moeten" spelen omdat ik iets cruciaals een beetje fout had gedaan :rolleyes: :)

@parr: Alles doet het nu, maar dat komt alleen omdat het op 2 verschillende computers staat. We hebben hier ook nog een laptop met Windows XP en daar speel ik nu zoo op. Helaas geen internet op de laptop :(

@melissa: Wij hebben de datum gewoon verteld, maar ik voorzie ook geen toestanden zoals jij die hebt gehad. Pffff, zoiets verzin je toch niet. Het lef dat sommige mensen hebben, ook al is het dan je eigen moeder of schoonmoeder. Die zouden toch net beter moeten weten zou je denken... Iig als mensen hier de hele tijd aan de telefoon gaan hangen, gaat ie gewoon op stil (heb alleen mobiel). Dan zorg ik wel dat m'n gsm naast me ligt en dan kan ik zien wie er belt en beslis ik wel of ik wil opnemen of niet.

@jannes: Bah, niet leuk die eiwitten in je urine en al die controles. Gelukkig heb je over drie dagen je uk :D Succes!

Zo, ik ga verder spaghetti maken. Water zal wel gekookt zijn nu. Tot later dames!

8. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Iris: Ik loop elke dag op sokken, ik vind het afschuwelijk om met blote voeten te lopen. Het aantrekken is inderdaad een onderneming op zich..

Charissa: Heel veel succes dinsdag, ik denk dat elke bevalling, ingeleid of niet anders is dus mijn verhaal zal ik achter wege laten.. De klachten klinken als het indalen of ingedaald zijn en vast liggen van de beeb, ik heb het net zo, en 's nachts een takelwagen nodig om om te draaien.

Lindaa: Vervelend zeg van die natte broeken, kan me voorstellen dat het erg frustie is. En misschien is het mindere bewegen van de kleine gewoon stilte voor de storm en ben je binnen no-time bevallen. Dat zal zeker wennen zijn als je mannetje weer gaat werken.... Succes!

Steen: Gefeliciteerd met de 38 weken.

Yule: Lekkere opmerking van je zus zeg...

Tinkerbel: Gefeliciteerd met de 38 weken meis! en is je mannetje aan de nesteldrang .....

Wupje: Veel succes bij de IKEA, voor mij was het echt mission impossible.. Dat doen we dus na de bevalling pas weer. Jammer dat ze geen bezorg service hebben...

Jikke: Ook hier 'veranderen' de beesjes, waren ze eerst heel terughoudend, nu zijn ze niet meer bij me vandaan te slaan. Ik heb nu bij de pc een hond en 2 katten liggen... Nog maar 2 daagjes meis.. Spannend!

Pupke: Dochterlief had besloten dat ze me miste en belde om 8 uur of alles goed ging hier thuis (de bijdehandte tante) daarna maar uit bed gegaan en de babykamer en de kamer van mijn dochter onder handen genomen. Rond een uur of 1 hebben we haar opgehaald en zijn we naar ballorig gegaan. Ik heb het dus alweer gezien voor vandaag... Nog een half uur dan dat moppie naar bed.. en ik op de bank..

Babydreame: Welkom

Ingeltje: ik heb alleen het eerste stukje van de tekst gelezen en begin al te janken, laat de rest maar even achterwege....

Kaatje: Grappig he die hikkende baby's, voor mijn dochter de enige kans op de kleine te voelen, want voor de gewone trapjes heeft ze geen geduld of stopt de kleine...

Cossy: Fijn dat je een nieuw toetsenbord hebt, is wel zo leesbaar. Die trappen doe ik je ook niet na, als ik ze zie moet ik al hijgen..!

Azeb: Zo jij bent fanatiek met de naaimachine.. Kunstig hoor!

Sasha: Ik zou het even afwachten, wie weet past je kleine tegen die tijd niet eens meer in de wieg.. Aanschaffen kan altijd nog.

Melissa: Kan me heel goed voorstellen dat je 5 september achterwege laat. Bij mijn dochter heb ik tot 42 weken doorgelopen en werd kriegel van alle telefoontjes en goedbedoelde bezoekjes. Inmiddels is de kennisen kring aardig geminderd dus verwacht deze keer niet zo veel.

Jannes: Vervelend meis, maar gelukkig is met de kleine alles goed.. Nog een paar dagen volhouden!

Elise1: gefeliciteerd met de 38 weken

9. Pupke

Pupke Fanatiek lid

6 nov 2007
    3.043
    3
    38
    Maastricht
    Goedeavond dames,

We zijn er lekker een middagje uitgeweest. Wat rondgetourd met de auto door het prachtige heuvellandschap (want lopen zit er niet meer echt in) en lekker op een terrasje gezeten. Het is hier de hele middag redelijk weer geweest, pas tegen 17.30 uur ging het regenen. Het heeft me wel goedgedaan om er even uit te zijn geweest zonder dat het een forse lichamelijke inspanning was. Geen zin om te koken dus we hebben net een boterhammetje gegeten, was ook lekker. Vanavond lekker lui op de bank tv kijken. We hebben net de box opgezet. We hebben er wel aluminiumfolie inlegd omdat ik op het forum heb gelezen dat ze er niet van houden. De katten zijn er nog niet in geweest, ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren...

Prettige avond!

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Jannes; dikke knuffel en succes morgen
    Melissa: kan me voorstellen dat je de datum niet vertelt. Als ik een datum zou krijgen waarop ik ingeleid zou worden, zou ik die denk ik ook gehei houden. Dan is het toch net zo'n verrassing als een 'gewone' bevalling. Maar zeker in jouw geval met een lastige moeder... lekker geheim houden!

De rest wel gelezen, maar ben beetje moe en ga lekker met mannetje op bed liggen. Vanmiddag op verjaardag schoonvader geweest en de hele middag moeten aanhoren dat ie er vanzelf uitkomt en dat er nog geen één is blijven zitten. Zucht. Nog diepere zucht. Denken ze nou echt dat ik die nog niet eerder gehoord had? :rolleyes:

Misschien tot later vanavond! Fijne avond :)

Yule veel plezier met je buikschildering!

11. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Pupke, lekker dat je zo fijn rond rondgetourd hebt! Deden wij vroeger ook vaker met de motor, op het moment eigenlijk helemaal niet meer.

Dames bedankt voor het meedenken over de wieg, op het moment gaat het wel weer maar ik was er gewoon een beetje boos over, maarre op het moment gaat het wel weer ;)

De uitgerekende datum, die heb ik helaas wel verteld.....ik word gek van alle mensen die vragen, en....hoe lang nog....spannend hé, is het de eerste.....Snappen die mensen nou echt niet na een paar wazige antwoorden dat ik totaal geen zin heb om het er over te hebben :confused:
    (tja, ik weet het, ik ben een beetje vervelend...komt door de hormonen :evil: )

12. 4days

4days Niet meer actief

Kaatje -> Hihi jah soms vervloek ik die trappen ook hoor! Maarja, ze houden me wel fit...

Sasha -> Hmmmz onze dieren (hond en kat) hebben niets door... De hond is veel te druk en naief en de kat is veel te lomp! :)

Wie gaan er hier trouwens allemaal zo'n matje kopen wat wiegendood helpt voorkomen? Zo'n adem-alarm-matje. Ben er zelf over aan het twijfelen om er een te kopen. De beeb slaapt namelijk naast ons bed en ik ben echt bang dat ik nachtenlang wakker ga liggen luisteren naar het ademhalen als ik niet zo'n 'extra' veiligheid heb.

Groetjes Cossy

13. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Melissa: bedankt voor de tip, ga het even proberen bij de eerst volgende lading HIHI
    Ingeltje: ga maar lekker languit meid!
    Jannes: he wat vervelend van die eiwitten in je urine! gelukkig hoefde je niet te blijven!

14. 4days

4days Niet meer actief

Ow oeps was de laatste pagina vergeten te lezen... :)

15. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    cossy help me eens een handje op weg..
    over wat voor alarm ding heb je het?
    Want ik heb er nog nooit over gehoord, maar het klinkt wel aantrekkelijk..

16. 4days

4days Niet meer actief

Nou het is een soort matje wat je onder de baby legt als hij slaapt, en daar zit een sensor in, die registreert of de baby adem haalt. En als hij dus stopt met adem halen voor 20 sec. gaat het alarm af.

17. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oh dat is toch eigenlijk wel handig..
    waar kan je zoiets halen dan?

18. 4days

4days Niet meer actief

Uhh das een goede vraag... Ik heb eigenlijk tot nu toe alleen op internet gezocht en op marktplaats gekeken ezo. Maar ze zijn er in ieder geval van het merk AngelCare (volgens mij was er ook nog een anders merk maar dat weet ik niet meer)

19. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik ga niet zo'n matje kopen (tenminste, ik denk het niet). Tenzij ik er natuurlijk erg gestresst van wordt.
    De datum heb ik wel aan iedereen verteld. Vind dat ook niet zo'n probleem, erger me ook (nog?) niet aan mensen die informeren of die zeggen: spannend he, nog maar even, etc etc. Ik snap best dat mensen nieuwsgierig zijn en meelevend. Ik heb dat zelf ook bij vriendinnen die al bevallen zijn, dat ik erg benieuwd was hoe het er voor stond (en steeds hun Hyves ging checken enzo :)).
    Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan bij ons met ouders en schoonouders. Ik verwacht mijn schoonmoeder wel veel over de vloer, maar als me dat te veel wordt, zeg ik dat wel gewoon tegen haar hoor. Moet ze maar tegen kunnen.
    Melissa, wel erg vervelend dat jouw moeder zo slecht jullie grenzen respecteert. Goed idee om dan 5 september niet te melden. Misschien wel een goed idee om als jullie ukkie eenmaal geboren is, duidelijk aan te geven wat je prettig vindt en wat niet (misschien wel als zowel moeder als schoonmoeder erbij zijn). Of zou ze dat niet trekken?

Wij hebben vanavond bij m'n schoonouders gegeten, was gezellig. Nu weer thuis en lekker op de bank hangen. Misschien nog een filmpje kijken zometeen.
    Fijne avond,
    groetjes
    Azeb

20. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oke, en de berichten zijn die wel wat positief over het artikel? bedoel erg betrouwbaar, en dat soort dingen allemaal?
    Want dan is zo'n ding wel erg handig, vooral als je idd continue gaat opletten of de kleine nog wel ademt etc.

Deel Deze Pagina