September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Fijne avond azeb! :D

2. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb geen negatieve dingen gehoord, maarja... Wiegendood komt ook erg weinig voor, en de gevallen waarin dit matje echt cruciaal is zullen niet zo vaak voorkomen...

Maarja, je kunt het in principe gewoon zelf thuis testen, door het kindje met het matje aan in bed te leggen en het er dan uit te pakken. Dan zou het alarm af moeten gaan...

Maar ik twijfel ook heel erg. Is ook niet goedkoop, nieuw kost hij zeker 100 euro!

3. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    pff als je het idd over de prijs hebt, dan zal de kwaliteit van zo'n ding zeker goed moeten zijn! :confused:

Op zich wel handig zo'n ding als je erge angsten hebt en er van gaat stressen natuurlijk.. maar je kan het altijd eerst zonder proberen! Ik denk dat zo'n matje meer ter bevestiging voor jezelf is, zodat je minder gaat piekeren van oeeh straks dit of dat.. Je kan als je merkt dat je toch stresst erom toch nog altijd zo'n ding aan schaffen? Je zei ook al zovaak komt wiegendood niet meer voor (thank god!)

4. 4days

4days Niet meer actief

Hmm jah toch ben ik er nog best wel bang voor... :oops: Had laatst nog een meid op msn die het dus was overkomen... Na twee maanden wilde ze s'morgen haar zoontje wakker maken en die was gestorven... :confused: Dan denk ik, t zal maar net die van jou zijn...

5. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oh bah :(
    meid, als je echt het gevoel hebt dat je enorm erom gaat stressen dan moet je het doen! Je moet natuurlijk niet onder de stress komen te zitten!
    En het is ook een eenmalige uitgave (neem ik aan!) en als het je helpt zou ik het doen!
    Nu heb je mij ook aan het twijfelen gebracht HIHIHIH

6. 4days

4days Niet meer actief

Hahaha :) nou ik weet t ook nog niet hoor. Mijn vriend vind het niet nodig. En ik weet zelf ook wel dat de kans op wiegendood echt heeel klein is... Misschien toch maar even kijken hoe het gaat?

Maar van de andere kant... er zijn natuurlijk ook heel veel andere doodsoorzaken waarbij toch ook het alarm afgaat. Ik las deze maand in de Kinderen over een babytje dat reflux had en bijna was gestikt in zijn eigen braaksel (was al slap en blauw toen de ouders hem vonden)... Met zo'n matje was dat natuurlijk ook gaan piepen toen het kindje niet meer ademde!

7. tweety

tweety VIP lid

2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @ingeltje o lekkere irri opmerking zeg.

matje ik heb hem niet gekocht bij de 1e en doe dat nu ook niet. ik weet niet of het echt een voordeel zal zijn voor ons
    wiegendood komt zo weinig voor en het kost een hoop geld. ik ga wel vaker kijken al ik dat nodig vind.

8. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    :confused:

9. 4days

4days Niet meer actief

*owww twijfel*

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    jaa en dat heb je nu bij mij ook gedaan hahahahaha! kunnen we samen aan de twijfel !

11. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hallo!

Wij gaan hier niet voor zo'n matje, kan eigenlijk niet echt zeggen waarom niet, meer gevoel denk ik...

Bij ons weet iedereen wel wat dé datum is, moet zeggen dat ik er ook geen last van heb dat iedereen het weet...

Verder weinig nieuws hier.

12. 4days

4days Niet meer actief

Wij hebben ook iedereen de datum verteld, maar iedereen vergeet het meteen weer... Dus elke keer komt weer opnieuw de vraag 'hoe lang nog?' :)

13. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @ cossy, ik neem enit zo een matje, ga op me gevoel af en ent wat je zegt is wel een groot bedrag voor zo een matje.

14. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Over zo'n alarm matje, ik koop hem niet. Ik ken een aantal mensen met zo'n matje die dus spontaan afgaan, Erg leuk als je dan bij je kindje komt en er niets aan de hand is maar volgens mij vertrouw je het matje dus daarna ook niet meer.

Volgens mij een typisch gevalletje van 'schijnveiligheid'

Ik heb me net eindelijk eens aan mijn bevallingsplan gewaagd en wil het graag met jullie delen. Hebben jullie nog op en of aanmerkingen of suggesties? Ik hoor het graag.

Als het mogelijk is wil ik dat de volgende wensen bij mijn bevalling in acht genomen worden:

Uiteraard alleen als dit verder geen complicaties voor mijn kind of mij oplevert.

Ik wil graag indien mogelijk niet vastgesnoerd liggen aan allerlei apparatuur, zodat ik de weeën op mijn manier kan opvangen, zittend, liggend, staan of eventueel onder de douche. Controle met bijvoorbeeld CTG is prima maar lijkt mij niet de gehele bevalling noodzakelijk en dus graag alleen de periode dat dit medisch wenselijk is.

In de kamer waarin ik ga bevallen heb ik het liefst geen fel TL licht, bij het persen zal dit waarschijnlijk noodzakelijk zijn maar zodra het kind geboren is graag wat minder fel licht zodat de baby langzaam kan wennen aan het licht, in mijn buik was immers ook geen TL.

Het liefst zou ik mijn bevalling zonder pijnstilling door zien te komen, mocht het echt ondragelijk worden, willen we graag geïnformeerd worden over de verschillende manieren van pijnbestrijding en de voor en nadelen.

Mijn bevalling is geen poppenkast daarom alleen graag de medisch gezien noodzakelijke mensen in de kamer en mijn partner. Mocht ik tijdens mijn bevalling toch vragen om bijvoorbeeld ouders, graag deze ook toelaten op de kamer.

Als ik ga persen wil ik dat graag spontaan doen, mocht dit niet goed lukken dan graag met ondersteuning van ziekenhuispersoneel.

Als het kindje geboren is graag direct op blote huid aan mij geven. Eventuele controles kunnen ook uitgevoerd worden als het kindje bij mij ligt. Eventueel wassen en aankleden kan ook na de eerste keer aanleggen.

Mijn partner zou graag de navelstreng doorknippen maar we willen daarmee wachten totdat de navelstreng uitgeklopt is.

Na de geboorte de baby direct aanleggen en liever geen speen/suikerwater geven om speenverwarring te voorkomen. Mocht in verband met lage bloedsuikerwaarden de baby voeding nodig hebben dan graag alleen moedermelk. Kunstvoeding en of ‘suikerwater’ is uit den boze. Het colostrum wat ik met liefde met de hand afkolf voor de baby is meer dan genoeg om de suikerwaarden weer omhoog te krijgen.

In het ziekenhuis wil ik tenslotte, als het kan, dat ten alle tijd de baby bij mij blijft. Mocht dit door bijvoorbeeld een keizersnede niet mogelijk zijn wil ik dat mijn partner overal bij betrokken wordt. Tevens wil ik ook niet dat de baby dan gewassen en aangekleed wordt. Toedekken met een deken of doek is meer dan voldoende. Mijn partner zal met liefde de baby warm houden tot ik dat zelf kan. Dit ook om zelf het huid op huid contact te kunnen maken na het eventuele hechten. En de eerste aanlegging zo goed mogelijk te laten verlopen. Tevens wil ik dat de baby zo snel mogelijk als de situatie toelaat bij mij gebracht wordt.

Mochten wij gedurende de bevalling of daarna iets niet begrijpen hoop ik dat alles ons duidelijk uitgelegd kan worden op het moment. Wij zijn niet medisch onderlegd, maar willen wel graag alles weten over eventuele zaken die aan de orde zijn.

15. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    @helma staat alles duidelijk in toch. ook alles goe dop een rijtje gezet zeg!
    Ik ben nog steeds met geboorte plan bezig maar dan voor thuis. Ik vind wel moeilijk om je wensen op papier te zetten. heb ook maar 5 puntjes tot nu toe. Maar volgens mij loopt het vanzelf en de wensen dus ook.

16. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Babystyle, mijn eerste bevalling was een nachtmerrie en het ziekenhuis personeel liep als een kudde olifanten over mij heen. IK was destijds een stuk jonger en onervaren en alleenstaand en heb er echt een tijd last van gehad, hoe de hele zaak is gegaan, met name dat ik na de ks mijn dochter een goede minuut gezien heb en daarna pas weer na 3 uur. Dat gaat me dit keer niet gebeuren!

Dit is dus mede een geheugensteun voor mijn partner

17. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    okay dan is het begrijpelijk dat je alles heel netjes zo op papier zet voor iedereend at het goed duidelijk is.

18. 4days

4days Niet meer actief

Hmm ik heb eigenlijk helemaal geen specaile wensen voor tijdens de bevalling Weet nu ook nog helemaal niet goed wat ik dan wil.... Licht of donker? Veel mensen of juist weinig? Geen apparatuur of juist het hartje van de baby horen en in de gaten houden? Ik kan alleen maar hopen dat ze op het moment supreme een beetje naar me zullen luisteren... :)

Voor erna heb ik wel een paar wensen:

- de navelstreng uit laten kloppen
    - de baby binnen een uur aanleggen en alleen borstvoeding geven
    - dat de baby bij mij in de buurt blijft

Dit natuurlijk allemaal alleen als het kan, maar ik hoop het wel!

19. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Zo'n matje wil ik ook niet, vind het ook schijnveiligheid. Ik probeer niet zo angstig te zijn om alles wat mis kan gaan en ik ben ook niet iemand die dan achteraf denkt: (als er iets mis gaat) 'had ik maar dit of dat gedaan'. Je kan nou eenmaal niet alles voorkomen. Matje garandeert vast ook niet 100% werking.

Geboorteplan heb ik ook niet, ik ben iemand van: 'ik zie het wel'. Maar het is ook mijn 1e keer. Als ik nu dingen niet prettig vind, zal ik volgende keer ook wel dingen op papier willen zetten denk ik.

Net effe met Gijs in bed gelegen, beetje dutje gedaan, maar helaas niet echt de slaap te pakken kunnen krijgen. Toen begon ik aan Parr te denken die nu helemaal alleen op de wereld zou zijn... dus ben ik er maar weer uit geklommen en lekker achter de pc gekropen :)
    Dat Gijs begon te snurken werkte ook niet echt mee voor de nachtrust ;)

20. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    ha dames!

Zo lekker een middagje uit de grot geweest en het was heel gezellig met een paar vrienden lekker een dik ijsje gegeten :D maar ik ben blij dat ik nu weer veilig een holbewoonster ben ;)

@ Jikke bij ons zijn de katten ook heel aanhankelijk, maar niet alleen naar mij toe ook naar mijn man toe :( * die hoeft toch niet te bevallen *
    @ Pupke klinkt ook als een lekker relaxte middag :D
    @ Charissa ja die pijn klinkt bekend, het voelt bij mij echt als spierpijn. Maar ik zie al dat Yule het geweldig uitgelegd heeft 8)
    @ Parr nou ik ben benieuwd of 17 september gaat uitkomen!
    @ Ingeltje snik snik wat een lief liedje :)
    @ Kaatje ja de hik is soms vervelend, hier ook wel eens 3x op een dag. Vind het altijd zo zielig voor ukkie.
    @ Cossy nee wij gaan niet voor zo'n alarmmatje. Heb de aerosleep al gekocht en hier hebben we al spijt van aangezien de kraamzorg ze de eerste weken niet wil gebruiken en we dus toch nog gewone lakentjes en alles hebben moeten kopen. Kraamzorg is er meestal niet zo'n fan van.
    @ Sasha bij ons blijft de kleine maar een paar dagen op de slaapkamer en dus gebruiken we de reiswieg van de Quinny. Het lijkt me dat je in november de wieg misschien niet meer nodig hebt, maar idd geen leuke reactie van je moeder. Had beter eerst aan jou kunnnen vragen.
    @ Jannes nog effe meid, sterkte!
    @ Melissa mocht het tot een ks komen dan gaan we de datum niet vertellen, maar de uitgerekende datum die weet wel iedereen exact. Maar ja daar kun je toch weinig van op aan.
    @ Helma goed en duidelijk plan hoor!

Zo ik ga lekker mijn bedje in. Een vriend van ons heeft trouwens soms wel eens voorspellende gave die uitkomen en hij heeft altijd gezegd dat ik eind augustus zou bevallen, vandaag zegt hij 'ik heb een nieuwe datum doorgekregen; 2 dagen na je uitgerekende datum :( ' Dan hoop ik maar dat dit geen goede voorspelling is 8)

Deel Deze Pagina