September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Goedemorgen allemaal,

Ik lees met verbazing over jullie schoonmaakwoede en hele huizen stofzuigen en dweilen. Ik doe echt helemaal niets...heb er geen zin in en kan het ook niet opbrengen. Ik ga me zo aankleden en dan ga ik van die inspanning een kwartiertje uit zitten puffen op bank. Ben ik de enige met zo weinig energie? Ik vraag me vaak af hoe ik een bevalling door ga komen zo :(

Rustige dag allemaal :D

Esje

2. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Nee hoor! Had hem alleen ff opgeduikeld! Heb ik idd een verkeerde lijst te pakken gehad ;)

Pipo en Jale hebben geen buddies: helaass....

Mijn theorie van de 21e elke dag een baby loopt nog niet echt lekker hè?

3. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hoi allemaal!

zijn er meerdere die het ook zo hebben gehad nu op het laatst
    die ook echt dagen hebben dat ze het zo zwaar hebben!
    ik had het gisteren heel erg en dan zo slacht geslapen en dna vandaag weer zo verrot is echt niet leuk!

grtjes

4. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Nou, ik heb lekker nog een paar uurtjes geslapen. Nu nog even relaxen in bad....mmm wat hebben we het toch goed he ;)

@Jikke, succes met de was meid!

@tinkerbel, fijn dat je morgen je eigen vk hebt! Dat maakt je dag goed he!

@Yule, bedankt voor het aanpassen van de lijst.

@Kaatje, succes bij de dierenarts.

@Wens, joehoe 37 weken!

@Ingeltje, joepie 39 weken!

@Parr, lekker poetsdagje voor jou, succes!

@Dreames, misschien kun je het op de gemeentesite opzoeken over je paspoort. Volgens mij kun je je kindje bij beiden bij laten schrijven, of een eigen kaart laten maken...

@Lindaa, succes vandaag, je komt de dag vast door!

Tot later, ik ga lekker badderen!

5. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ohh BackstreetBoys! Ik kom gauw langs Tink! Goed nieuws dat je gestript wordt!

Oef.. de rest allemaal al weer vergeten :(

Esje72: ik heb ook weinig nestelgevoelens gehad hoor, zo nu en dan een keer. Ik vind eigenlijk dat week 32-38 het zwaarst waren, toen kon ik mezelf tot weinig zetten en was ik echt übermoe.
    Vanaf week 38 ging de zon stralen, begonnen de vogeltjes te fluiten en de wereld is weer geweldig :D.
    Heb nu echt het gevoel alles aan te kunnen. 42 weken? Peuleschil!
    (maar liever dan toch wel nu! nu! nu! nu!)

6. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Kaatje: Uiteraard ben ik me nu ook al aan het informeren over pijnstilling maar kan me voorstellen dat als ik het in het begin al niet meer trek dat ze dan wat anders uit de truukendoos halen dan dat ik bijvoorbeeld op 5 cm zit en het blijft hangen.. Snap je?

Een pethidine prik werkt bijvoorbeeld maar 2 tot 4 uur, dus die zullen ze met 2 cm nog niet geven denk ik..

IrisB: Hier in het ziekenhuis horen ze ook te werken volgens de unicef regels mbt borstvoeding maar de dames die de laatste avond op de borstvoedingscursus kwamen vertellen over hun borstvoeding en dergelijke vertelde dat daar nog weinig van te merken was. Zo werden de baby's pas gegeven als ze al huilden (veel te laat) en had een ander kindje al kunstvoeding gehad.

Deze moesten ook wel een nachtje over blijven en niet zoals na een poliklinische bevalling na het douchen weer naar huis. Maar ik wil graag alles duidelijk hebben, voor voor het geval dat....

7. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    ......en inderdaad 39 weken! yeah! :whistle:

8. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Esje, ik heb dat ook hoor!
    Was gister kapot van het achter de naaimachine zitten (terwijl je dan gewoon lekker op je achterste kunt zitten). Voor poetsen heb ik geen puf. Ik lees met verbazing wat iedereen aan het doen is hier. Overigens heb ik ook een enorme hekel aan poetsen dus misschien komt het daardoor ;).

Ik heb vannacht slecht geslapen. Of althans, ik kwam heel slecht in slaap. Steeds hazeslaapjes en dan weer wakker liggen. Totdag ik een Maalox tegen het maagzuur had genomen, daarna heb ik lekker doorgeslapen. Volgende keer toch maar wat eerder doen.
    Ik heb ook last van misselijkheid, vooral als het in mijn buik sowieso onrustig is. Hoef gelukkig nog niet over te geven.
    Vandaag is mijn man vrij dus zo even boodschapjes doen en hem even laten zien hoe de website van geboortepost.nl werkt voor als de kaartjes straks besteld moeten worden. Verder een rustig aan dagje!
    Groeten
    Azeb

9. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Irisb wat fijn dat hubbie toch nog niet zoveel zenuwen heeft als jij! Mijn man is af en toe heel relaxed en denkt dan oh het duurt nog wel een weekje of 2 en als ik dan niet lekker eraan ben, schiet hij ineens in de stress ..... alsof hij zich dan bedenkt dat het toch ook wel eerder kan beginnen 8)

@ Charissa nee aan een virus wil ik ook niet denken. Zal ook wel niet het geval zijn.

@ Tinkerbel hè gelukkig heb je dan vanmiddag weer je eigen vk! Ik ben benieuwd wat zij ervan zegt. Vervelend al die pijnlijke voorweeën :( Zo erg is het bij mij nog niet. Ook heerlijk dat je man bijna vakantie heeft, 6 weken :) super hoor!

@ Wens 3 doe maar lekker rustig aan vandaag!

@ Kaatje als het goed is zit je nu in de auto naar de dierenarts, succes! Niks ernstigs toch?

@ Dreames ik weet wel dat baby's op een gegeven moment foto's voor het paspoort moeten maken, maar volgens mij eerst bij een van de ouders op de kaart erbij.

@ Parr ook succes met poetsen 8) !

@ Mss Ace gefeliciteerd nog met je verjaardag!

@ Steen badder ze!

Ik ga ook effe lekker een kopje thee drinken. Ik heb al wat was gedaan en de zolder opgeruimd.... dus een beetje actief toch al geweest :D

10. Zo... vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens een dagje helemaal alleen thuis, héérlijk! Ik denk alleen steeds dat ik Jasmijn hoor, maar dan zijn het kindjes buiten... :rolleyes:

Oeps... dan ben ik wel zelf wel héél erg, want ik gebruik die zin vaak als antwoord als mensen beginnen over 'over tijd lopen' om er snel vanaf te zijn... :)

@Pipo: Zet 'm op! Binnen twee dagen heb jij je kindje in je armen... :D

@Wupje: Overgeven en diarree kúnnen een teken zijn dat de bevalling zit gaat aandienen. Maar het hoeft niet, dus heb je er weinig aan... :(

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wauw! In augustus nog maar 10 mama's over, waarvan er 7 overtijd lopen nu! (waarvan 1 41 w en 5 d :confused: )
    Ze zijn er daar echt allemaal vroeg bij zeg! Daar werden er echt heeeeel veel al in juli geboren en blijven er echt maar weinig doorlopen in september... bijzonder!
    Jammer dat het bij ons nog niet zo ver is :(

Wel handig, ze geven daar de mama's die over de 40 weken gaan, een ander kleurtje. Moeten wij ook maar doen in onze lijst, strakjes, voor dat extra steuntje in de rug voor die arme mama's.

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Gefeliciteerd meid! :D Enne....die 42 weken daar gaan we niet van uit hè ... !

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja maar dat mág wel, want dan zeg je het zelf!
    Ik vind het zo erg dat mensen het steeds tegen míj zeggen.. maar het is natuurlijk wel logisch. Die mensen zien 1 zwangere in de 3 jaar, dus voor hen is het een bijzonder leuke opmerking.
    Ik hoor het nu vrijwel elke dag :evil: en vind het maar een stomme opmerking :evil:

14. hoi
    ja ken die opmerking, er is er nog nooit 1 blijven zitten hoor
    ben je bang voor de bevalling,
    hoe lang moet je nog ohw nog 2 weken ja kunnen er ook 4 zijn he.

of mijn oom vroeg van de week waar ik last van had dus ik zeg van de jeuk.
    laat mijn buik zien, was niet zo slim want hij meteen aan iedereen, moet je kijken die straie.

en mijn Smoeder dacht dat we gisteren even met hun mee gingen op familiebezoek, een uur in de auto. dat kan toch gerust werd er nog ff bij gezegd.

hubbie vond het vervelend dat ik niet mee naar de kermis ging. ik kan nog niet eens naar de kermis lopen laat staan daar ook nog een uur rondlopen.

ja soms haha ben blij dat ik me er niks meer van aantrek. soms he haha

xxxxxxxxxxxxxxxxx

15. elise1

elise1 Bekend lid

28 dec 2007
    974
    1
    18
    Vrouw
    massage therapeut
    amstelveen
    Zo hier nog ff geslapen. Net een verschrikkelijk steek van buik naar schaambot en een beetje harde buik. Kan dit bij elkaar horen? ik had echt pijn wist niet hoe ik moet liggen. Van het weekeinde veel harde buiken gehad en gisteren in het ziekenhuis ook weer. mijn bloeddruk moest gecontroleerd e ndat was allemaal goed. Yippie hij was weer gedaalt naar 130-70 helemaal goed dus. daar ook een aantal geregistreerde harde buiken gehad. Maar op zich nog goed op te vangen
    hoor.

@lindaa we duimen voor je

@sunshine wat vervelend meis dat je zo verkouden bent en hoest. maar ze zeggen dat je vaak pas gaat bevallen als je lichaam het aan kan. Dus dat hopen we dan maar.

@Tinkerbell gelijk heb je hoor dat het wilt verzetten. mooi dat het gelukt is.

@wens yeahh 37 weken gefeliciteerd

@mss ace nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@esje ik kreeg die opruim woede ook pas na 37 weken ofzo hoor. dan komt het ineens zo dichtbij. Maar nu kan ik me er ook al niet goed toe zetten. En aangezien mijn hubbie niet veel doet moet ik het zelf doen. Hij werkt al hard genoeg zullen we maar zeggen.

@ingeltje yeah 39 wk. gefeli

16. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Mogge dames,

Heel veel geklept weer hier, gezellig! Meiden waar het spannend is, succes!

Gisteren dus weer een halve wereldreis gemaakt, maar van autorijden word ik lekker relaxed dus geen opgave gelukkig. De stoel staat dan in zo'n stand dat ik geen last heb van mijn tussenribspier gelukkig.
    We gingen eten bij mijn zwager met de rest van de schoonfamilie. Werden weer verwend met wat kleertjes in maat 56, lief!
    Niet al te laat naar huis gelukkig, maar ben meteen mijn bed in gekropen. En mijn god, de spier-heup-bekken-rugpijn wordt met de nacht erger :(
    Had ook nog even een aanval van labiliteit gisteravond dus ik was weer de gezelligheid zelve :oops:

Ben nu echt helemaal geradbraakt en wil eigenlijk zoveel doen.
    Ga maar eens een lijstje maken, een to-do list, dat geeft me vast meer rust in mijn kop (ik ben een lijstjesmiep).

Geboorteplan: ziet er goed uit Helma! Ga een paar dingen net zo doen.

Tweedehands borstkolf: ik leen er een van een heel goede vriendin, maar ga toch maar eens lezen of ik onderdelen moet vervangen. Niet over nagedacht nog, ik dacht, steriliseren en dat ding eraan hangen :oops:
    Bedankt voor de link Yule!

Pfff, er is een buurman aan het schuren/boren/weet ik veel, wat een pokkenherrie. En ik had al een opkomende hoofdpijn :evil:

Over beweging voelen, hier is het nog volop bal van binnen. Soms is ze even een uurtje wat rustiger maar dan begint het feest weer. Waar haalt ze de energie toch vandaan? Ik word nu ook 's nachts geplaagd, terwijl ze eerst zo braaf doorsliep.

Nou, ga lijstje maken en verder niks doen ben ik bang :oops: Nul komma nul energie, bah.
    Misschien toch teveel geweest afgelopen weekend.

Ow ja! Ga wel foto's maken van het kamertje, eindelijk :-D

17. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Heb even weer de tijd genomen om bij te lezen…:D

@Melissa, snap je situatie, zou de datum dat je ingeleid wordt ook niet vertellen..we hebben hier wel de uitgerekende datum aan iedereen verteld…maar als ik ingeleid moet worden dan waarschijnlijk alleen mijn (schoon)ouders.

@Jannes, nog een paar dagen…rustig aan, hoop dat vandaag ook alles goed is.

@Pupke, lekker dagje gehad dus gisteren..lekker hoor!

@Ingeltje, haha die typische opmerkingen noem ik zelf altijd maar, ben ze liever voor ;) Yoehoe 39 weken! :D:D:D:D

@Helma, goed zeg je bevallingsplan, helemaal in jouw situatie dat je gyn niet kent en je vorige bevalling.

@Pipo, ooooh wat spannend!

@Wilma, welkom en gefeliciteerd, zal niet lang meer duren :D

@Lindaaa, succes bij de vk.

@Tweety, wat lief van je man, moet ook wel de wittebroodsweken ;) succes vanmiddag.

@Wupje, ja misselijkheid en krampen horen vaak ook bij voorweeën…(volgens mij vk dan ;))

@Tinkerbel, goed nieuws zeg :D Hoop dat ze morgen gaan strippen. Heb vanmorgen ook nog even gevraagd over strippen..maar volgens de vk kan dit niet altijd…het moet dan wel een beetje ‘open staan’..is dat bij jou al het geval?

@Wens, gefeliciteerd met je 37 weken…succes met bijslapen en de foto’s.

@Dreames, hoop dat niet je man Pfeiffer heeft zeg..sterkte met hem.

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Hier ook weer goedgekeurd door de vk..bloeddruk 130/70 en een duidelijke hartslag. Ik verloor de laatste dagen steeds doorzichtig vocht en manlief was bang dat het vruchtwater was. Vk heeft met een wattenstaafje gekeken en het was afscheiding :D

Vannacht heftige krampen en zweetaanvallen, volgens haar typische voorweeën...maar ook dat zegt weer niets...dus we gaan gewoon op naar de 40 weken ;)

19. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    dreames: je kunt kiezen voor een eigen identiteitskaart voor de baby (uiteraard kun je dan niet naar 'verre' landen, en voor usa moet je sowieso eigen paspoort voor je kleintje) en anders kun je je kind op een van beide paspoorten of allebei laten bijschrijven (direct als je zelf een nieuwe moet is vaak iets goedkoper dan achteraf). Bijschrijven op een ID kan niet.
    Bijschrijven op een paspoort heeft mijn voorkeur, want dan kan niet een vreemde met jouw kind en ID er vandoor. En op allebei de ouders is nog handiger, stel dat er met een iets is waardoor die niet kan vliegen dan kan je kind nog met de ander meevliegen. (dit laatste pleit dan wel weer voor een eigen ID, maar ik zelf vind het prettiger om bij mijn eigen paspoort op te hebben staan).
    En voor bepaalde landen (voor zover ik weet alleen USA) moet je kind dus wel een eigen paspoort hebben.

Verder weet ik het neit meer wat ik heb gelezen, heb net ff uurtje bijgeslapen, het zonnetje prikt er hier een beetje doorheen...
    Bij mij zit er nu trouwens nog steeds 2 weken tussen de controles, gek he? Ik hoef dus deze week helemaal niet. Nou ja, ook wel weer makkelijk, zolang alles steeds 'normaal' is, is het natuurlijk ook niet nodig.

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    @ wens: dank je wel voor de informatie. We willen volgend jaar waarschijnlijk naar Turkije en ook een keer naar Washington dus dan maar een eigen paspoort.

Deel Deze Pagina