September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Goeimorgen dames!

Gisteren was ik na mijn fietstocht iets te optimistisch over de misselijkheid. :( Het kwam in de loop van de avond terug, we zijn nog naar een verjaardag geweest, daar erwtensoep en broodjes gegeten wat in eerste instantie er goed in ging, maar 's avonds enorm last ervan gehad. Maagzuur en toen in een uurtje lag te slapen moest ik ineens uit bed om over te geven.... voor het eerst... jeetje wat is dit vervelend zeg. Mijn vriend was heel bezorgd en had eindelijk door dat ik me niet loop aan te stellen. Niet dat hij dat zei hoor, maar dat voel je ergens toch he? ;)
    Nu is ie superlief voor me en dat is ook wel weer fijn. De rest van de nacht wel goed geslapen en nu pas eruit. Ga vandaag op mijn werk aankaarten dat ik thuis wil werken vanwege de misselijkheid en dat ik de presentatie morgen echt niet zie zitten, want dat is precies het tijdstip dat ik overal misselijk van word, zelfs al van praten. Op de bank liggen is dan de enige remedie!

Wat wel heel leuk is: ik heb van een zwangere vriendin een hele tas zwangerschapstijdschriftjes gekregen! Lekker lezen en snuffelen...

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    @ birthe: nee ik voel me niet relaxed hoor! Ik heb nog steeds wat oud bloedverlies.......nu al 4 dagen....ik groei niet, voel me dan weer wel en dan weer niet zwanger....Ik ben pas relaxed als ik eeen goede echo heb gezien. Maar dat het geen helder bleod is maakt dat ik nog een beetje positief ben. En jij dan, hoe voel jij je? Heb jij nog bloedverlies of niet?
    Nou ja het enige wat ik kan doen ik afwachten (nog 10 dagen tot echo pffff)

Verder wens ik iedereen een heeel goed begin van de nieuwe week! Geniet lekker van je zwangerschap!

3. Kelly83

Kelly83 Actief lid

11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    Hoi meiden,
    vannochtend de 2e echo gehad en we hebben een zeer beweegelijk kindje met een kloppend hartje gezien! wel is mijn datum weer aangepast dus ik heb me weer bij de augustus mama's gemeld. Ach de laatste tijd was ik toch al niet meer zo veel online ivm misselijkheid maar jullie mogen me hier van de lijst halen.

Heel veel geluk en sterkte met de zwangerschappen!

4. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Hoi Kelly,

Fijn dat alles goed is! Veel kletsplezier bij de augustusmama's, het is daar vast ook heel gezellig!

Groetjes,
    Yule

5. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    hoi meiden
    hier ook hondsberoerd dus vandaar dat ik er niet zoveel ben

6. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ik heb ook al bij de H&M in de Sale 3 broeken gehaald, oooh wat zitten die heerlijk! Die elastieken om ze bij te stellen zitten volgens mij al op z'n lost bij mijn broeken :(

Over dat dagboek: ik zat eerst ook in de knoop met die data, ook omdat ik het nog niet zeker weet tot de echo. Heb besloten om er niet te precies over te zijn. Ik ga er gewoon van uit hoe ik nu denk dat de datum is en als het niet klopt, schrijf ik dat er gewoon in na de echo en begin dan vanaf dat punt te schrijven! Het maakt voor het kind later toch niet uit of die datum op de dag af klopt. Als je beleving er maar in staat!

Vervelend is dat he. Ik vind het ook moeilijk om mijn teamleider te vragen of ik mijn diensten mag aanpassen. Ze hebben namelijk net 2 hele roosters voor mij moeten omgooien omdat ik aangaf niet op een bepaalde groep te willen/kunnen werken (was al vóór zwangerschap). Succes meis!

Heerlijk! Lief dat je mannetje nu zo goed voor je zorgt, wat een beetje overgeven al niet kan doen hahaha!

Succes Merel! We duimen hoor!
    Beterschap dan Wens!

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Je zit dan nu in je 6e week. Ik moest ook even goed kijken, maar de ovulatie is volgens het boek dacht ik in de 3e week en in de 5e week test je positief.

8. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik heb vanmorgen de gyn gebeld. Tja er zijn meerdere vrouwen die er last van hebben. Hele kleine beetjes per keer eten. En dan heeft ze het echt maar over hapjes... Dus niet meer een hele cracker. Nou ja ik ga het maar eens proberen.

Zo nu eerst de honden maar eens te eten geven.

9. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Ja Funny...kan een geruststelling zijn dus, maar het blijft wel vervelend natuurlijk! Beterschap!

10. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    @Merel69: Wat een ellende zeg, die onzekerheid die jij door maakt! Ik ben al zo onzeker zonder bloed... Wat belachelijk eigenlijk dat ze jou nog 10 dagen laten wachten op een echo; KAN DAT NOU ECHT NIET SNELLER?!

@parr1983: ik snap ook niets van die verschillende berekeningen rond de uitgerekende datum. Ik heb een cyclus van wel 38(!) dagen en dat schijnt maar lastig te zijn. :) Op de site van de verloskundige wordt aangegeven dat zij momenteel uitgaan van een zwangerschap van 6 weken en 5 dagen (!), maar dat lijkt me sterk. De uitgerekende datum blijft vervolgens wel staan op 27 september, dus kloppend bij mijn banner. Raar hoor! :rolleyes:

Hier momenteel nog zeer weinig zwangerschapskwaaltjes: vandaag weer VEEL minder zere (.)(.), niet misselijk enzo. Gisteren wel voor 22 uur naar bed gegaan, iets wat erg "niet ik" is, zeg maar. En dan 's morgens vroeg op. Heerlijk braaf zo...

Ow, wat zou ik blij zijn als ik me wat zekerder kon voelen! Worden jullie nou ook nog steeds gek van ongerustheid bij alles wat je wel / niet voelt?
    Ik durf nog steeds de verloskundige niet te bellen, belachelijk eigenlijk. Maar goed, er staat op hun site dat het pas bij 6/7 weken hoeft, dus dat vind ik dan ook prima!

Fijne dag allemaal!

11. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo
    zijn er meerdere die ook zon eetbuien hebben?

grtjess

12. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Nee hier geen eetbuien....

Ik moet morgen eerst even op het spreekuur bij de huisarts komen voordat ze me wat voorschrijft. Doen we dat maar even he....

Ingeltje, het is inderdaad moeilijk, maar je moet echt voor jezelf op komen hoor. Dat heb ik de laatste jaren wel geleerd....een ander hangt om het minste al aan de bel..
    Net heerlijk ff met de hond wezen fietsen, die buitenlucht doet toch wel goed dan he.

13. Flo1975

Flo1975 Lid

1 okt 2007
    73
    0
    0
    Ik zal nog even wat updates geven voor de kalender:

Het is mijn eerste kindje, de kalender zegt een meisje, maar ik heb nog geen idee! Mijn eerste afspraak bij de verloskundige is op 18 februari.

ik heb trouwens nog niet zoveel klachten, wel pijn in mijn borsten en af en toe wat steken en kleine krampjes in mijn buik. Nou had ik zaterdag een paar druppels bloedverlies zonder buikkramp, ik in paniek natuurlijk en ik was op mijn werk. Ik heb even afgewacht een ongeveer een uur later werd het al bruinig (wel heel weinig hoor) en nu is het over.

Ik heb gelezen dat het een contactbloeding kan zijn geweest of een klein adertje van de baarmoedermond. Ik maak me niet te druk meer, als het nu maar echt wegblijft.

14. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Vanmorgen had ik weer pijn in mijn buik, zoals elke ochtend als ik wakker word.
    Even naar de wc en terug naar bed.
    Toen wist ik niet meer hoe ik het had.
    Echt zo'n pijn in mijn onderbuik.
    Steken precies onder en net boven mijn schaambeen.
    Na ongeveer een uur was het weer weg en ben ik nog maar even blijven liggen.
    Heb dit al dagen, maar niet zo heftig als vandaag.
    Zou dat normaal zijn?

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Hey Droppie123:

Ik weet het niet. Ik merk dat ik na 2 dagen werken ook steken onderin krijg, ik moet dan echt even rust nemen voor mijn gevoel. Moeilijk is dat hè...je weet niet of het iets 'fouts' is. Bij mij is het ook niet heel erg pijnlijk, maar het doet een béétje zeer. Ik weet niet hoe erg het is bij een miskraam, maar ik ga er vanuit dat het dan echt heel erg pijn moet doen. Ik probeer me er niet te onzeker door te laten maken,maar vind het ook wel eng.

16. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Ingeltje dat heb ik ook een beetje.
    Heb zoiets van, het zal wel erbij horen, maar als het nou eens niet goed is wat ik voel.
    Heb echt liggen rollen van de pijn vanmorgen.
    En ik ben echt geen aansteller.
    Heb al dagen een rotgevoel en maak me daar eigenlijk geen zorgen om, maar dit...

17. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Droppie, ook ik heb deze klachten tussen de vijfde en zesde week gehad, en dat schijnt heel normaal te zijn. Heb toen zelfs contact met de huisarts gehad, omdat ik het niet vertrouwde. Je baarmoeder en de rest van je lichaam zijn aan het veranderen, je darmen krijgen een andere positie en je baarmoeder verplaatst wat. En dat kan die krampen geven. Zo lang je geen bloed verliest of andere "gekke" dingen hebt is het normaal.....zo werd het tenminste toen tegen mij gezegd. En het was bij mij ook na de zesde week helemaal over.
    Succes!

18. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hallo dames!
    Merel, ik vind het eigenlijk idioot dat je nog tien dagen moet wachten op een echo, als je wel nog steeds (oud) bloedverlies hebt. Kan dat nou echt niet anders?
    Hier gaat alles prima. De vk zou aan het eind van de ochtend langskomen, maar het is inmiddels kwart over twaalf. Ik wacht nog een half uurtje en dan bel ik even.
    Groetjes
    Azeb

19. Even snel vanaf mijn werk:

Ik heb goed nieuws! Het vruchtje zit op de juiste plek en we hebben het hartje zien kloppen :whistle: !

Het was wel nog even spannend, want doordat ik een redelijk volle blaas had (moest me haasten, geen tijd gehad om te plassen en bij de verloskundige werden we meteen opgehaald), konden ze het eerst niet goed zien. Het beeld dat toen te zien was, paste meer bij een kortere zwangerschapsduur dan die van 6 weken.

Ik ben toen even gaan plassen en daarna kon de verloskundige het veel beter zien, ook het hartje zagen we toen al snel kloppen. Ik zag het zelf al voordat de verloskundige het zei...

Minder leuk was het daarna. Omdat er geen parkeerplek meer was, had ik mijn auto met 2 wielen op de stoep gezet. Je raadt het al: een bekeuring van €50... :cry: !

20. Droppie123

Droppie123 Bekend lid

12 jun 2007
    903
    0
    0
    kapster
    Steen dank je.
    Ben gerust nu. Mag donderdag voor het eerst naar de vk en die zal het ook wel bevestigen dan.
    Had ook wel het gevoel dat het zoiets zou zijn, maar toch...
    Dank je.

Deel Deze Pagina