September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    @Yule: ik heb zo gemiddeld drie keer per jaar blaasontsteking, waarschijnlijk niet te wijten aan GBS overigens, aangezien ik er de hele zwangerschap geen last van had vanwege het erg weinig hebben van seks ;) Dus eerder een E-coli die die blaasontsteking veroorzaakt. Maar vk zei dat het voor de zekerheid wel handig was om dan toch even te checken. Was toch weinig moeite zeiden ze. En vind het zelf wel een fijn idee dat ik zoiets eventueel niet op mijn kindje overdraag, want dat leidt niet tot leuke dingen had ik begrepen...

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    **BUDDYNIEUWS**
    Ik kreeg vanmorgen een sms van Debby dat ze niet vandaag word ingeleid maar vrijdag. Dit is op zich beter omdat de kleine dan waarschijnlijk niet in de couveuse hoeft. Ze is natuurlijk wel wat gespannen maar verder gaat het goed.

**EINDE BUDDYNIEUWS**

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @klavertje44: Succes meid! Morgen heb je je mooie babytje!

@Elise: succes! Hopen dat het doorzet en dat de bevalling goed verloopt meid!

Ik ben net terug van de VK, bloeddruk 150/80, was netjes volgens de VK, ik vond em best hoog aangezien ik ALTIJD 120/80 heb maarja. Ook liggingsecho gehad, hoofd was al zo diep dat alleen het achterhoofdje te zien was en het oorlelletje haha, meer niet. Ligt al achter het schaambot.

HB was 8, iets naar beneden gegaan dus, dus maar weer lekker Floradix gaan drinken 2x per dag!

4. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @Lindada hihi nee hij eek er zelfs van op wat ik allemaal deed ;) hoezo vraag ik dan? nou omdat jij nu al zo ver betn.. dacht dat je dat niet meer zou willen haha :)

@kaatje ik hoop ook dat strippen helpt! :D inleiden gebuert altijd in het zkh en eindigt in het zkh. strippen niet, mag je thuis afwachten of het doorzet.

@babystyle nou dan weet je het, voor hetzelfde geldt reed je ermee en ging het de fik in ;) over cautious is beter an roekloos zijn :D

@tinkerbel oh jee meid potdicht! tjeetje :( *knuff

hier wel grappig, ik heb flinke harde buiken vandaag en nu gaat uk bewegen en de hik hebben tegelijk, mijn hele buik doe de samba :)

@moppiepoppie :) moet je vaker langs komen ;)

@ingeltje :evil: hey hi moet wel heel blijven voor de bevalling he ;) hi zegt ook al wij hebben flink wat in te halen straks :)

@elise1 spannend :D

Zo eten bijna klaar ga opdienen :p

5. melissa73

melissa73 Lid

19 apr 2008
    96
    0
    0
    leidster KDV
    Wow, Roshi, is het niet gelukt met inleiden?
    Ik moet volgende week vrijdag, maar dat is ook nog vrij vroeg (37,3). Lijkt me een nachtmerrie om weer naar huis gestuurd te worden...
    Hopen dat Debby nog even komt kletsen en dat het een beetje met haar gaat..

@Helma, wat een leuk kamertje met al dat oranje! lekker zonnig en vrolijk.
    Was die commode zo met al die oranje accenten of heb je het zelf zo gemaakt? Leuk hoor.
    ( mijn dochter heeft ook zo'n soort behang in haar kamer. Ze slaapt op zolder en het dakkapel in haar kamer heb ik ook zo oranje geverfd. Heel gezellig, vooral als ze ook 's avonds een lichtje aan heeft.)

@Azeb, ik heb een sluitlaken via marktplaats gekocht. Zo goed als nieuw en met gebruiksaanwijzing. Ik heb hem nog niet geprobeerd, moet inderdaad hard gaan oefenen....Lijkt me behoorlijk ingewikkeld :confused: ( haha..dubbele betekenis)
    Ik ben zelf redelijk slank, altijd al geweest ( 1.67, 58 kg) Dus toen ik 21 was en mijn eerste dochter kreeg begon de enorme striaie op te komen. Bij de tweede *hoppa* nog wat strepen erbij..
    Ik heb daarna ook altijd een soort van huidoverschot gehad in de vorm van een klein schortje.

Ik weet nog dat ik onder de douche stond en dat ik toen bevallen was...
    Ken je zo'n pizzabakker die het deeg van de bodem loopt uit te slaan?
    Toen ik naar beneden keek had ik hetzelfde idee...

Met zo'n sluitlaken probeer ik de boel enigszins te beperken, al schijnt het voor je huid niet heel veel uit te maken.
    Maar wel voor de rest van je figuur.

En wat betreft die striae..ach...heb gewoon mijn eigen navigatiesysteem bij me.. :) ;)

gr, Melissa73

6. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    hey meis, het is helaas niet doorgegaan omdat mijn vriendinnetje onwijze buikkrampen had... maar we gaan het snel alsnog doen hoor :D
    Jale en mannetje> gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan!
    Kaatje> wat onwijs leuk dat je mannetje al nadenkt over een 2e!!!
    Tinkerbel> lieverd bedankt dat je zo meeleeft, gelukkig is alles goed, komt vast door jouw duimen ;) en een dikke knufff omdat je je zo down voelt
    Melissa> ze zijn er niet eens aan begonnen, ze gaan haar vrijdag pas inleiden. Ze ligt wel gewoon in het ziekenhuis (al ffies trouwens) dus naar huis komt ze niet.

Bellende (s)moeders> met m’n moeder heb ik geen contact dus dat scheelt al en m’n schoonmoeder belt gelukkig ook niet zo vaak. Ze belt mij denk ik 1x in de week om te vragen hoe het gaat maar m’n mannetje belt iedere maandag en vrijdag ffies dus dan zijn ze ook op de hoogte :D

Ego:
    Vanmorgen de echo bij de Gyn gehad…. ALLES IS GOED :whistle: ze zag geen extreme versmalling o.i.d. dus denkt dat beebje vorige week gewoon “verkeerd” lag. Ze gaat de foto’s die ze via de echo heeft genomen nog wel even met een andere Gyn bespreken om te zien of haar diagnose klopt maar dan zou ze vandaag nog terugbellen en aangezien het nu al bijna 18uur is denk ik dat het allemaal wel goed is…. Ben zoooooo opgelucht joh :D
    Daarna heb ik een bakkie gedaan bij een vriendin en daarna ben ik als traktatie voor mezelf en de kleine ;) heerlijk gaan shoppen. Heb er nog een stuk of 7 setjes bijgehaald, kon ze echt niet laten hangen :oops: denk nu dat ik die kleine 4x per dag maar andere kleren aan moet doen wil het alles kunnen dragen :)

Zo nu eerst ffies eten maken en daarna alweer naar de laatste BV cursus L gaat zo snel joh
    Ennuh morgen mijn soll :-# wel duimen voor me he

7. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Hey allemaal,

Even ego-bericht.
    Moest vanmiddag op controle bij de vk en mn bloeddruk was weer te hoog. Er zaten geen eiwitten in mn urine, maar omdat mn bloeddruk al een tijdje raar doet, besloot ze om me toch maar even naar het ziekenhuis door te sturen.
    In het ziekenhuis hebben ze bloed afgenomen en mn urine weer gecontroleerd. Ik heb ook driekwartier aan een CTG gehangen en moest telkens verschillende houdingen aannemen om te kijken hoe de kleine daarop reageerde. En ook wat de druk in mn buik deed. Bij het zitten deed mn baarmoeder niet veel, maar de hartslag van die kleine kwam wel telkens boven de 160.
    Mn bloed en urine waren goed en ook met de metingen van de CTG waren ze tevreden. Ik was helemaal blij, want ik was al een beetje bang dat ik moest blijven. Moet wel bellen als ik meer last krijg en voor de hoofdpijn (die ik nu al de hele dag heb) mag ik wel een paracetamol hebben. Vrijdag moet ik terug naar de gyneacoloog en dan kijken ze weer naar mn bloeddruk.

Dus voor op de lijst: vrijdag naar de gyneacoloog!

Nu even eten, want heb ontzettende honger.

Ooh ja heb vandaag een andere kinderwagen gekregen. Heb foto's in mn album!

groetjes,

Ingrid

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.134
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @melissa73. daarom heb ik een sluitBAND ipv sluitlaken haha

9. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    @Yule: ik ben ook getest op GBS. Hier willen ze dat altijd als je in het ziekenhuis gaat bevallen. Dan kunnen ze tijdens de bevalling antibiotica geven, mocht dat nodig zijn. Ik had de indruk dat mijn vroedvrouw de test een beetje onzin vond, maar ze zei dat als ik het niet deed, dat het ziekenhuis dan boos op hen zou worden. Dus ok dan maar.

Gelukkig bleek het allemaal niet zo 'eng' te zijn als ik dacht en mocht ik het gewoon zelf doen :)

De uitslag zou er morgen moeten zijn.

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, gelukkig alles goed met de kleine.. 7 setjes? zou als ik jou was maar op het geboortekaartje zetten dat jullie geen kleertjes meer nodig hebben :)

Dreames, gelukkig hoefde je niet te blijven in het ziekenhuis en viel het uiteindelijk allemaal mee.

GBS: denk dat het een bacterie is, maar ehh wat is het ? :-?

11. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Roshi! Supernieuws! Ik zat er de hele middag al op te wachten! Pff wat een opluchting.
    Succes met je soll morgen!

12. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    HIHI dit vroeg ik me ook al af :-k

13. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Me 3

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    heb even gegoogled..

GBS staat voor Groep B Streptokokken en is een levensgevaarlijke infectieziekte voor pasgeborenen

15. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Oef dat heeft mijn zus ook gehad met 2 vroeggeboorten als gevolg... dat ik het maar niet heb!

16. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    :confused:

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Mijn mannetje had zin in pizza... ik in McDonalds. Hij is gezwicht (haha en zelf toevallig ook dol op de Mac) en gaat nu na zijn werk langs de Mac in het dorp hier.. oh nee nu dus, hij belt nét wat ik wil hebben :) !
    Dat wordt een McChickenmenu met bananenmilkshake en een hamburgertje voor ons kind, want die lust natuurlijk ook wat... en van al dat placentavoer word je ook een keer moe toch?

18. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    gelukkig kan er bij jou geen vroeggeboorte meer komen ! (in deze zwangerschap dan!) omdat je al 39 wkn bent :whistle:

19. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    oohh ingeltje IK WIL EEN HAPPYMEAL MET HAMBURGER EN BANANEN MILKSHAKE .. :)
    en dat terwijl ik net gegeten heb HIHI

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Precies! Daar ben ik ook superblij om!
    Mijn oudste zus kreeg bij haar 1e zwangerschap een kindje met 26 weken, die was overleden na 22 weken omdat de placenta niet genoeg voedsel leverde, mijn andere zus twee keer vroeggeboorte met 28 en 34 weken (door die nare streptococcen), kindjes gelukkig springlevend! Ik ben zo blij dat alles bij mijn eerste zwangerschap zo goed gaat!

Deel Deze Pagina