traktaties: Hier word getrakteerd op een bosje snoep en een taart. Het bosje snoep zijn sateatokjes met 3 stuks snoep eraan, bij elkaar gewikkeld met een elastiekje en ingepakt met papier als een boeketje. Daar weer cellofaanpapier overheen. Daar kan je natuurlijk ook iets anders op prikken, behalve snoep. De taar is er 1 van 3 etages van karton, ingepakt in crepe-papier. Daar doe ik 2 verschillende roze spekjes aan een cocktailprikker op. Ook daar kan je nat. iets anders dan snoep op doen. Vorig jaar had ik ook ronde spekjes (marshmallows) ingepakt in roze crepe-papier met een roze lintje erom. Ik kan me alleen zo niet bedenken wat je ipv snoep kan doen. Uitgesneden stukjes cake, of soesjes. Of trakteren op een ijsje met een lintje eromheen, of iets blijvends (speelgoed, foto van de beide kids -weet ik veel-), of stoepkrijt (heeft Jikke met haar verjaardag gedaan en viel erg in de smaak bij de kinderen (het was stoepkrijt, met een klein ballonnetje erop geplakt en een dropveter als touwtje (net een microfoon)........ als me weer iets te binnen schiet, hoor je het. autorijden: is nog goed te doen in de auto van mijn man (vd zaak) renault Kangoo, zit lekker rechtop. De stoel van onze auto zit zast dus die kan ik niet voor/achteruit doen. Erg irri om in te rijden dus. iemand vroeg me hoeveel de andere kids te laat waren. De oudste 3 9 dagen te laat. Hanne 5 dagen, maar toen ben ik smiddags gestript. smoeders: die heeft me nog maar 1x iets gevraagd over mijn zwangerschap: vorige week: "wanneer ben je nou precies uitgerekend?" anders niet. Maar als ik ergens over begin, weet ze het altijd beter ( Echte friezin). Mijn moeder daarentegen belt geregeld. Is totaal niet opdringerig en is gewoon meelevend. borstkolf: Heb vanmorgen de handkolf van Avent weer opgehaald bij een vriendin. Ik zweer bij dat ding. Wel confronterend hoor, die rode datum , maar kan er wel mee leven. Vandaag mega =chaggie. Manlief was ook thuis, en moest het onderspit delven. Zielig voor hem, maar nu hadden de kids even rust van mij . Heb verder eigenlijk niet zoveel. Hoop alleen dat het nu niet lang meer gaat duren, heb even uitgerekend en bij 9 dagen overtijd kom ik op donderdag 4 sept. (zou het dan toch). We zien het wel. ER IS ER NOG NOOIT 1 BLIJVEN ZITTEN Lieve groetjes en lekker slapen voor straks, Jikke
Die van sperma kende ik al, maar ik moet er nu niet meer aan denken, beh! Ik ben vanavond na het douchen ook even aan het scheren geslagen van onderen. Moet er niet aan denken dat ik straks met vloeien klodders bloed aan het haar heb hangen (wat vertel ik dit weer smakelijk, zeg. Sorry daarvoor). Heb ik ineens bloed aan mijn vingers. schrik me rot en denk meteen dat IK bloed (zou het begonnen zijn, ofzo). Nou het was dus ofzo want ik had me flink gesneden, zonder dat ik het door had. Nou ben ik blond van mezelf, en een zwangerschap, 1+1-=2. Was blij dat er niemand bij was om me uit te lachen jikke
Hoi hoi, Wij zijn weer thuis na een gezellige avond met vrienden. Lekker wezen wokken, heerlijk is dat toch altijd! @Debbyvermeer, nog even geduld dus... Verder geen babynieuws hier? @Jekkia, fijn dat je er weer bent meid! @jikke, dikke knuffel voor jou meid, nog eventjes geduld.... @Roshi, fijn om te horen dat alles goed was! Heb alles terug gelezen, maar nu weet ik het niet meer.... ga lekker slapen, tot morgen!
tractatie hier wordt op het kdv getracteerd door mijn zoontje maar wel snoep. kon ook niks gezonds vinden dus nu een ooievaarshoofd met een dekentje in zijn snavel met blauwe spekken erin. heb net de ooievaarskop zitten bewerken.
Lust ze wel gewone cake? Mijn moeder deed vroeger altijd als traktaties cake bakken met kleurstof; groene en blauwe cake! Misschien iets met kleurstof bakken/maken? Of ehm iets knutselen in de vorm van een speen.. of worstjes/kaasjes snijden in een vormpje? Iets met lekker fruit klaarmaken, in het kader van een 'fruithapje'. Fruitspiesjes of bowl?
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm 15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram - 2.790 gram 18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram 21 augustus 2008~ MATICE ~ mama: Jekkia (03 sept 2008) ~ 2400 gram - 48 cm 25 augustus 2008~ SARA ANNA ~ mama: Jannes (05 sept 2008) ~ 3150 gram 2? augustus 2008~ Dochter! ~ mama: Jale (11 sept 2008) ~ ? gram VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mss Ace ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Charissa 2 ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Nannoe ... 27 jaar ... 1e *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e ... THUIS... BV *Helma1602 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... GEBOORTEKLINIEK ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV *Moesje78 ... 29 jaar ... 2e ... THUIS ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Melissa73 ... 35 jaar ... 4e [♀♀♀*]... ZKH *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂*] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... BV IN DE BUIK: 26 meisjes ... 10 jongens ... 9 mama's laten zich verrassen ... 9 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 4 jongetjes, 8 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Helma1602 MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Azeb <--> Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil? Dniise <--> Tweety Lindaa <--> Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Jikke <--> Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 27: Nic79 groeiecho+ gyn Felicia1986 vk 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk Yule vk Ingeltje vk 29: Debbyvermeer inleiden Dreames vk September: 01: Cossy vk tweety vk 02: Lindaa vk 03: anno103 vk Lindada vk + inwendig onderzoek Kaatje vk + inwendig onderzoek 04: Marielle82 vk 05: Melissa73 inleiden 09: Helma1602 groeiecho Babystyle vk 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie! ff wat afspraken verzet.
Goedemorgen meiden, Jekkia, fijn dat je er weer bent en dat alles zo voorspoedig is verlopen! Ik weet het even niet meer hoor. Vannacht ontzettend slecht geslapen en 2 x wakker geworden met een nat slipje (volgens mij geen spannende droom gehad ), maar bij het blazen op mijn hand kwam er niet meer vocht. Verder heel vaak moeten plassen en vanochtend van 6 tot 7 uur een stuk of 5x redelijke krampen van ongeveer een halve minuut gehad..... en nu niets meer....
Goedemorgen! Hier weer uit bed weggerold, ben wakker geworden van mannetje en kon niet meer slapen omdat mijn maag echt toe was aan een ontbijtje HIHI! De harde buiken zijn hier weer terug van weggeweest, en verga ook ontzettend van de bekkenpijn! Lopen doet me behoorlijk zeer en kan nou niet zeggen dat dat komt omdat ik teveel doe! Moet later nog even langs de winkel, maar weet niet zo goed of ik het aandurf.. wacht eerst wel even af! Had gisteren voor het slapen gaan nog even in het boek veilig bevallen gelezen, maar miss kan ik dat beter maar niet weer voor het slapen gaan doen, want ik had weer gekke dromen over bevallingen! Dit keer was het niet pijnlijk of raar, maar juist snel en pijnloos ( HIHI zo moeten we het hebben ) @ Nic: veel succes bij de gyn/groeiecho @ Felicia: veel succes bij de vk! @Jikke: mutsie je moet je niet snijden met scheren HIHI! en hoop voor je dat je ukkie zich een dezer dagen meld! liefst vandaag natuurlijk @Jekkia: leuk om wat van je te horen meid! blij dat alles ok is!
HIHI weet je zeker dat het geen spannende droom was? Als er bij het blazen verder niets uit kwam, zal het hoogstwaarschijnlijk gewoon afscheiding zijn.. hier ook om de haverklap een natte slip, en als ik het aanraak en het plakt wat weet ik idd dat het afscheiding is! Die krampen miss oefenweeen? Of is er iets begonnen? [-o<
Goodmorning! Vroeg erbij, maar ik lag er ook vroeg in. Was weer hondsmoe gisteren. Vannacht een paar keer wakker van harde buiken en pijnlijke krampen, maar niks om over naar huis te schrijven... (of vriendje op zijn werk te bellen ). 't Is nu weer allemaal rustig. @Jikke: een chronische 40+ weken mama! Dat hoort blijkbaar bij jou. Nou, ja, als ze er maar voor 42 uit zijn toch? @Kaatje: wat een achterlijke opmerking van die buuf. Ik ken hem trouwens niet, is dat een gebruikelijke openingszin: loop je nou nog? Met wat? Waarheen? @DebbyVermeer: hopelijk gaat het een beetje met je meid en kunnen ze vrijdag makkelijk inleiden. @Roshi: oh, wat fijn dat het goed is allemaal! Wat een opluchting zeg. Nou lekker genieten van de laatste weekjes. @Azeb: hihi, salaris! Fijn he? @Iris: en? zijn ze nog langsgeweest? @Moppiepoppie: hoe is het eigenlijk met je scriptie afgelopen? Autorijden: doe ik nog probleemloos, maar ik rij wel veel voorzichtiger. Gisteren had ik een auto met een paar jonge gasten erin achter me rijden op 1 meter van mijn bumper. Ik kan natuurlijk niet meer met 70 over drempeltjes (ik wil wel, maar mijn lijf wil dat niet ) dus ik moest steeds afremmen. Gingen ze een beetje zitten duwen achter me. Dus ik keihard op de rem, die gozer schrok zich een ongeluk. Wat een sukkel was dat. Stel dat ik ineens moet remmen en hij klapt op me, dan heb ik een airbag in mijn buik met alle gevolgen van dien. Ik ben dan echt in staat om uit te stappen en naar zo'n gast toe te lopen om te vragen wat ie denkt dat ie aan het doen is! GBS: ik laat me niet testen hoor. Zo kan ik me wel overal op laten testen. Het risico voor het kind is vooral aanwezig bij langdurig gebroken vliezen en dan geven ze toch antibiotica (bij koorts bij de moeder al tijdens de bevalling en anders erna). Ik ken de risico's maar je kunt niet alles uitsluiten. Het leven is gewoon niet controleerbaar (evenmin als een bevalling). Hetzelfde geldt voor mij als het gaat om een bevallingsplan. Daar doe ik dus niet aan. Mijn partner weet wat ik wel en niet wil en ik vertrouw erop dat hij mijn spreekbuis kan zijn. We werken allebei in het ziekenhuis (ik arts, hij verpleegkundige) en ik ben ervan overtuigd dat medisch personeel er voor is om jou, je partner en je baby een zo goed mogelijke start te geven. Ik heb daar meer dan genoeg voorbeelden van gezien. Het is hun vak en ze zijn opgeleid om met patienten en familie te communiceren. Natuurlijk weet ik dat er horken tussen kunnen zitten, die zullen er altijd zijn. Daar doet een geboorteplan geen mallemoer aan. Integendeel, een beetje doorgewinterde hork-gyn zal zich alleen maar meer gaan ergeren aan een geboorteplan (omdat een bevalling nou eenmaal niet te plannen is). Maar (en dit is echt wel een persoonlijk punt voor mij), om er van uit te gaan dat ze in het ziekenhuis hun best doen om je bevalling zo traumatisch mogelijk te maken of minder sterk uitgedrukt, niet naar je te luisteren, daar vind ik echt iets denigrerends naar medisch personeel uit spreken. Dat trek ik me dus echt wel persoonlijk aan. Daarnaast denk ik dat op het moment dat er complicaties zijn ik gewoon wil dat mijn kind z.s.m. ter wereld komt, hoe gehavend ik daar ook uit zal komen. Dan maar TL-licht en kind meteen weggehaald. Als het moet, dan moet het. So be it. Maar, ik sta op zich wel achter een geboorte/bevallingsplan als iets om voor jezelf en je partner te maken, zodat je vooraf kunt nadenken over wat je wel en niet wil en dat kunt bespreken. Of met de vk of gyn kunt doornemen.
Goedemorgen.. Vandaag 37 weken \/ Dhani gaat op de PSZ ook trakteren als z'n zusje is geboren. Hier mogen we geen zoetigheid uitdelen dus wij hebben gekozen voor een belleblaas met daarop Hoera ik heb een zusje! Ze heet..... Dat pak ik in in leuk folie met lintje eromheen en klaar is kees Verkoudheid en hoesten is hier gelukkig zo goed als over..pff heeft echt lang geduurd, maar ben blij dat ik er vanaf ben, want zo kon ik echt niet bevallen Ff ego berichtje dit maar heb niet echt teruggelezen nog Ga nu even naar de supermarkt, die gaat weg hier in het winkelcentrum en hebben op alles 50 % korting..dus wil ff kijken of er nog pampers e.d. zijn.. Fijne dag allemaal!
@Jekkia: heeee, weer terug! Fijn zeker om weer thuis te zijn. Lekker genieten met z'n vieren. Ik ben erg benieuwd naar foto's! @Mss Ace: nu dus weer rust in de tent? Hier ook idd. @Sunshine: jeej, 37 weken! Fijn dat je verkoudheid over is! Lijkt me niks idd. @Lola: wat een slecht verhaal zeg, dat pikken van foto's. Sommige mensen doen echt rare dingen. Ik heb wel eens gehoord dat je moet oppassen voor blootfoto's van je kinderen op het internet, dat die nogal eens door foute types worden gepikt. Dromen: van de week heb ik ook zo raar gedroomd. Ik droomde dat er op de plek waar ik altijd een voetje voel (met teentjes, zoooooo cute!) een handje en armpje door mijn buikwand heen stak. Eerst schrok ik, maar ik dacht, laat ik de vk even bellen. Die stelde me gerust en zei dat de bevalling gewoon op gang moest komen, maar dat ik nu dus wel gebroken vliezen had (ja, en een open buikwand, maar dat was een detail... ) Echt bizar.
Nog geen nieuws van de ingeleide dames van gisteren dus ... ben nu wel benieuwd. @klavertje ... heel veel succes morgen. @jekkia ... fijn dat alles goed is gegaan. Lekker genieten nu.
@yule lijkt idd wel een horrorfilm. hier redelijk geslapen paar keer wakker zoals vaker. straks ff op verjaardagsvisite van een nichtje verder weinig plannen beetje opruimen enz. nu eerst wat eten score.
Goedemorgen! Hier wel redelijk geslapen maar voel me helemaal niet goed. Heb alweer ruzie gehad met zoontje (we zijn ook zo lekker koppig allebei) en onwijs last van mijn bekken.
Goedemorgen! en er maar uitgegaan. Hubbie maakte mij té wakker en ik lag niet lekker mer. en ik irriteerde mij aan mijn verstopte neus Hubbie had weer last van zijn darmen en vroeg of ik het erg vond of hij nog een dagje thuis bleef. Ik zei datik het niet erg vond mar goed de laatste paar dagen heeft hij er last van dus morgen szou hij er ook gewoon last van hebben Dus doet hij er goed aan om thuis te blijven? Hij kan beter gewoon naar werk gaan. Trui dragen zodat hij zijn bovenste knoop los heeft, meer achterover zitten achter de bureau, minder koffie drinken en vaker rondlopen. Ik stuur hem straks een mailtje vragend hoe het gaat. Hier 2x uitgeweest om te plassen. heb ook vaag gedroomd. De hele forum speelde Archlord met mij (online rp game) @mssAce denk dat die natte slipjes afscheiding is geweest @Lindaa ook wakke geworden van manneke Hey snel en pijnloos had ik last ook van gedroomd nadat ik veilig bevallen had gelezen autorijden her oo geen problemen mee. Pas nog met gemak achter de stuur! Zat ruimte. Wel rijd ik voorzichtiger en kan ik bepaalde dingen ook niet meer hebben. Bijv. drempels. Erger mij wel meer aan ander bestuurders @sunshine80 37 weken hier eentje die nu verkouden is blij dat ji jer eindelijk vanaf bent Hoe zou het zijn met de ingeleide dames?
Ha ladies! Hier voor de verandering best lekker geslapen Ik ben vanmiddag weer online, maar ga nu even met mijn zus naar het ziekenhuis, ze heeft waarschijnlijk galstenen dus ze krijgt een echo, hopen dat het meevalt! XXX