ik dacht al.... heb ik iets over het hoofd gezien Ik hoop dat je een hele goede kraamhulp krijgt die je goed kan helpen. Mocht je het idee hebben dat de kraamhulp je niet voldoende helpt kan je altijd de hulp van een lactatiekundige inschakelen, deze komt dan naar je huis om je te helpen. (altijd fijn om te weten )
Goedemorgen, Charissa, nikky en pippo nog niks? Spannend! Parr, ben je ook geveld door de gevreesde griep. Hier vorig weekend ook moet wel zeggen dat ik er 2 dagen echt veel last van heb gehad en dat het daarna weer snel opknapte. Hoop dat het voor jou hetzelfde is. Honger, ik krijg hier van die aanvallen van opkomend maagzuur das voor mij een teken dat er weer iets te eten in moet. Maar alleen nog kleine hoeveelheden anders blijft het me in mijn keel hangen en zakt het niet. Dus voor de nacht even een klein koekje en dan gaat het prima. Heb naast mijn bed ook zo'n rol van die tarwe biscuitjes staan om te voorkomen dat ik snacht helemaal naar beneden moet. Autorijden, gellukkig is dat hier nog te doen. Ik word er al helemaal gek van dat ik de hele dag al bijna niks meer mag en kan. Dus zie mijn dagelijkse autoritje dan ook echt als een uitje Al is het alleen maar even om een dvdtje te halen ik heb toch even het idee dat ik eruit ben. Heb nu thuis toch wel dat ik alles klaar heb en dat de muren op me af komen. Freesia, ik meende dat hier al eens door iemand was vermeld dat die bh's niet goed zijn als je borstvoeding geeft dat ze de doorbloeding verminderen ofzo. Weet niet meer wie dit toen zei misschien dat iemand anders het hier nog weet. Krisstel, vind dat jij nu ook wel een beetje aan de beurt bent ,hoop dat het een echte start voor je is. Azeb, hihi jij hebt echt wel een zwangerschapsverslaving! Cossy, hoop dat de uitslag goed is. Even Ego, Vond het idd ook al gek van dat strippen enz. Snap het heel goed dat het soms echt nodig is. Ik heb ook vaak genoeg het gevoel dat ik er helemaal klaar mee ben en loop ook al een hele tijd met klachten maar kreeg bij mijn vk ook gewoon te horen dat de laatste loodjes nou eenmaal het zwaarst zijn. En ook ik baal dan ontzettend van zo'n antwoord je hebt het liefst dat ze dan zegt we gaan morgen beginnen met inleiden of strippen. Maar de hoop die je dan krijgt doordat ze zeggen dat ze je gaan strippen en dat je zo hoopt dat je dan de kleine dan snel in je handen mag hebben. En dan blijkt dat het nog niet kan doordat de baarmoeder er nog niet klaar voor is. Dat is toch ook niet leuk! Je leeft er eerst helemaal naar toe en dan gaat het niet door. En juist nu is iedereen al zo lekker emo en vliegen de hormonen ons al om de oren. Dan is dit iets waar je niet echt op zit te wachten. Ik heb ook echt mijn baalmomenten wel gehad maar ben nu wel blij dat ik een vk heb die mij meteen zegt hoe het zit ook al is het soms niet leuk om te horen. Maar stel die kleine blijft nog vrolijk 2 weken langer zitten dan de uitgesproken datum dan zou het nog 4 weken duren voordat ik mijn ukkie in mijn handen heb. En dan zou ik me nog 4 weken opvreten van al de spanningen en al het wachten. Nou dan kun je mij ook wel bij mekaar vegen. En begrijp me niet verkeerd ik gun het een ieder van harte dat de kleintjes snel mogen komen maar is het verstandig om ons al zo vroeg gek te laten maken. Zou het niet beter zijn dat ze dit pas doen wanneer je ook daadwerkelijk overtijd bent! 4/5 weken kunnen anders echt nog ontzettend lang duren!
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm 15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram - 2.790 gram 18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram 21 augustus 2008~ MATICE ~ mama: Jekkia (03 sept 2008) ~ 2400 gram - 48 cm 25 augustus 2008~ SARA ANNA ~ mama: Jannes (05 sept 2008) ~ 3150 gram 2? augustus 2008~ Dochter! ~ mama: Jale (11 sept 2008) ~ ? gram VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mss Ace ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Charissa 2 ... 22 jaar ... 2e ... ♂ ... ZKH ... ? 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Nannoe ... 27 jaar ... 1e *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e ... THUIS... BV *Helma1602 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... GEBOORTEKLINIEK ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV *Moesje78 ... 29 jaar ... 2e ... THUIS ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Melissa73 ... 35 jaar ... 4e [♀♀♀*]... ZKH *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂*] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... BV IN DE BUIK: 26 meisjes ... 10 jongens ... 9 mama's laten zich verrassen ... 9 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 4 jongetjes, 8 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Helma1602 MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Azeb <--> Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil? Dniise <--> Tweety Lindaa <--> Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Jikke <--> Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!) Agenda: Augustus: 27: Nic79 groeiecho+ gyn Felicia1986 vk 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk Yule vk Ingeltje vk 29: Debbyvermeer inleiden Dreames vk September: 01: Cossy vk tweety vk 02: Lindaa vk 03: anno103 vk Lindada vk + inwendig onderzoek Kaatje vk + inwendig onderzoek 04: Marielle82 vk 05: Melissa73 inleiden 08: Roshi vk 09: Helma1602 groeiecho Babystyle vk 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!
@Ydnic: ben het helemaal met je eens, zo voel ik het ook. Ik probeer gewoon zo lang mogelijk positief te blijven, daar heb ik zelf het meeste aan. Ik wil ook het liefst dat het allemaal vanzelf op gang komt. Heb wel frambozenbladthee gehaald, maar nog niet durven drinken. Zelfde geldt voor sex, durf ik eigenlijk ook niet, want ik ben bang dat het dan ineens begint... best raar eigenlijk. Mijn banner doet de hele dag al vervelend. Heb 'm al opnieuw gemaakt, maar nu is het weer een rood kruisje. Zucht.
@devilchase nee niet raar. en het hier ook. Overdag netjes bammies enzo maar 's avonds na het eten trek! Zo had ik gisteren een schaaltje ijs, toen een halve bak worstjes en toen een roze koe pfff! @IrisB *troost iig leuk om jouw zus weer eens te zien! beeb weer cvibi mooi zo! dutje wel gelukt? @ingeltje wie ik? maar ik ben toch niet in jouw buurt geweest @roshi *duimduim @freesia wat is la vache qui rit? @ydnic idd beter kon ik het ook niet zeggen! zo lekker gedut. En ook 2 bammies op, mar honger is er nog u is weer lekker hoog bezig haha Nu zo ff manneke een mailtje sturen hoe het gaat.
autorijden: ik vind het heerlijk om auto te rijden, doe wel rustiger aan en let extra op want zit soms toch beetje met gedachten in de wolken honger: ik eet al tijden kleinere hoeveelheden, maar dan wel 5 x per dag ofzo. Ik eet ook vaak 's nachts nog een bakje cornflakes - ik word dan echt wakker van de trek. Tussen ontbijt en lunch eet ik vaak ook nog 2 boterhammen. Avondeten dat gaat dan wel weer minder. slapen: ik word wel gek ](*,) van die slapeloze nachten hoor. babies: waar blijven ze nou??? Net naar VK geweest: alles weer prima en bbbi dus nog niet ingedaald. Rustige dag allemaal! Niet te veel gaan soppen allemaal he! [-X Esje
Ydnic > ben het ook met je eens hoor meis. Sex hebben we hier nog gewoon dus kan niet zeggen dat we dat voor het "opwekken" doen en ben ervan overtuigd dat de kleine zelf wel aangeeft wanneer de tijd rijp is. Vrouwen met vele klachten of waarvan het noodzakelijk is voor het kindje dat het eerder word ingeleid vind ik natuurlijk een ander verhaal maar voor de "andere gevallen" kan ik alleen maar zeggen.... kop op meiden nog maar ffies!
Zo zeg Parr, een hele roze KOE op! La vache qui rit, over koeien gesproken, zijn die kleine punt(smeer)kaasjes in zo'n rond doosje. Hier ook een uk die heel hoog zit, zo hoog zit ze nooit. Die is echt nog lang niet ingedaald volgens mij
Ik hoopte op 'vers' babynieuws, maar helaas... Wat de gejatte foto's betreft: Ik heb die mama niet meer gesproken. Ik ken haar persoonlijk en weet dus dat haar verhaal wel klopt. Maar het is inderdaad triest dat je niet eens meer een onschuldige blote baby kunt showen, zonder dat er allerlei creeps rondlopen die daar andere gedachten bij krijgen (wil niet eens dénken aan hoe smerig die gedachten zijn... )
Yule, hier ook frambozenbladthee binnen. Kun je gerust gaan drinken. Het is meer voor na de tijd dat je minder last van nabloeden hebt. Heb het er met mijn oude drogisterij collega's nog even over gehad en even in de boeken gesneupt met ze. Wel weer een tegenvaller maar tsja minder bloeden en een sneller herstel van binnen kan ook geen kwaad. En dat door dagelijks 2 kopjes thee te drinken.
Cursus Borstvoeding Ik ben volgens mij veel te laat met opgeven...was al een beetje boos op mijzelf dat ik daar niet de moeite voor had genomen, maar nu zie ik dat er meerdere zijn die geen speciale cursus hebben gevolgd. Nou we gaan het gewoon proberen, lukt het niet, kunnen we altijd nog een lactatiedeskundige inschakelen toch? Hier nog verschrikkelijk veel te doen voordat de baby komt. Vandaag druk met het voorbereiden van mijn afscheidstraktatie voor het kinderdagverblijf waar ik werk. Nog maar 2 daagjes en dan begint mijn verlof...eindelijk tijd om alle laatste dingen voor de baby in orde te maken. Ik ga er nu snel vandoor. En ik ben benieuwd welke baby zich nu al eerste aan gaat dienen...
voor iedereen die het interessant vind; Mijn lactatiedeskundige vertelde dat je het "handboek borstvoeding" kunt kopen. Deze is verkrijgbaar bij de boekenwinkels (alleen gaat dan de winst in zak van de boekenwinkel) en je kunt hem bestellen op http://www.lalecheleague.nl/Boeken/View ... ducts.html hij is daar 19.95 euro en de winst gaat naar de organisatie, zij gebruiken dit geld om de boeken te vernieuwen etc. ik vind dit persoonlijk een beter doel dan bij de boekenwinkel (waar het boek ook 19.95 kost!)