Wow, ben net even bij mannetje op bed gaan liggen (die slaapt overdag vanwege zijn nachtdiensten), val ik gewoon 2 uur in slaap. Luie donder dat ik ben. @Sannemart: lekker verlof! Genieten en relaxen! @Ingeltje: zit je er doorheen meid? Nog effies he? Morgen is het zover... Ik sta mijn datum wel aan je af. @anno: geslagen als hij geen sex wilde? Wow, sick zeg. @tweety: jullie zijn beroemd! @Tinkerbel: dus toch galstenen, gelukkig kan ze redelijk snel terecht voor en operatie. Heeft ze erg veel pijn (gehad)? Je was zeker in het Rijnland dan, dat je dacht dat je Jale zag? @Azeb: hmmmm, fudge. Je weet zeker niet hoe je dat moet maken als het zomaar op het aanrecht stond...? Ik zou het recept wel willen. Bellen: wij bellen de a.s. opa's en oma's vrij snel, ook 's nachts en mijn schoonzusje ook. Die willen het graag weten. Mijn eigen zusje heb ik ook gevraagd of ze meteen gebeld wilde worden, wat zegt ze: "alleen overdag hoor, 's nachts hoeft het niet voor mij, dan hoor ik het 's ochtends wel". Tja, zo kan het ook... (beetje maf vind ik het wel). Eten: twijfel hier nog tussen preischotel en bloemkool met een gehaktballetje.
@Yule, aardig van je zus! Hier staan ze erop dat ik meteen bel..terwijl ik juist wat langer wil wachten Lekker hé zo samen overdag slapen Ik zou voor de preischotel gaan.
Ik denk trouwens dat ik mijn ouders ga (laten) bellen als de persweeen beginnen. Dan kunnen ze meteen binnen nadat de bevalling voorbij is. Als het naar m'n moeder ging zou ik al bij het eerste wee'tje bellen! Dan bleef ze waarschijnlijk nog al die tijd op de gang wachten ook... En de schoonouders bellen we waarschijnlijk als de kleine al geboren is.
@jannes, jale en charissa gefeliciteerd met jullie kleintjes geniet ervan. ik heb wel bij gelezen, maar geen puf om te reageren. iedereen die rommelt succes vannavond en vannacht.
Ingetje, ok jij mag morgen Knuff Cossy en Freesia, zou wat wezen, maar moet er zelf niet aan denken om op mijn vaders verjaardag geboren te worden. heb je toch nooit echt je "eigen" verjaardag Cossy, stinken de kleertjes nu niet naar de azijn dan? en reageert een baby hier niet erger op dan op wasverzachter? Charissa, gefeliciteerd met jullie zoontje Jason Ik hoop trouwens niet 30 augustus te bevallen want dan is mijn zwager al jarig. Azeb, die dingetjes over hoofdje steeds draaien leer je ook van de kraamverzorgster hoor. Komt helemaal goed met ons ! Mica, heb me dat al eens afgevraagd hoe ik dat straks ga doen met hond uitlaten. denk dat als het overdag is en de kleine is wakker in hem mee neem en dan gelijk een groter rondje loop met de hond. als de kleine op bed ligt loop ik denk zonder kleine even snel naar de rand om de hond te laten plassen en poepen,maar vind het wel een doodeng idee dat de kleine alleen thuis ligt. Pupke, darmen zijn weer leeg, en misselijk af en toe met vlagen Roshi, hoe ging je sollicitatie? Krisstel, nee hier geen last van ijdelheid. ben nog steeds binnen 5 min. klaar voor de spiegel. Eten: Mannetje wilde Bami, dus ga het maar maken, ook al vind ik het zelf alles behalve lekker :-? Sannemart, verlof geniet er lekker van,. Bellen: heb al gezegt dat ik voor 06.30 niet bel, en wij de tijd uitmaken dat ze welkom zijn. Net even naar de Hema geweest, heb een wieglaken gekocht, blauw/wit/groen geblokt ( stonden ook in het foldertje ) en 3 witte lakentjes ( hadden alleen maar witte wieglakentjes, beetje jammer ) dus heb nu een leuke gekleurd kleed in de kinderwagen en mannetje zijn nicht kwam nog een rieten mand brengen waar de kleine de eerste twee weken in gaat overdag ( lekker op bed ) dus daar zit ook schone bekleding aan. Nou ga maar aan het eten beginnen. Eetse !
Hallo, Wie is het wachten ook zo zat? Nog 1 week en 6 dagen....pffff de laatste dagen duren zo lang! van mij mag ie al komen.
Yule, zelf fudge maken is zoooo makkelijk! Recept: blikje gecondenseerde melk (hebben ze wel bij de supermarkt, is zoete, witte, dikke substantie in een blikje) verwarmen met daarin 350 pure chocola en een dikke klont (room)boter. Als alle chocola gesmolten is (wel blijven roeren!) pan van het vuur halen en de fudge in een vriesvaste schaal doen en gelijkmatig verdelen. Als het afgekoeld is in de diepvries zetten tot het hard is. Dan kun je het in stukjes snijden (je krijgt het wel wat lastig uit de schaal vind ik) en in een bakje bewaren. Dit bakje moet je wel in de vriezer laten staan. Ze zijn dus koud maar dat is heerlijk! Eventueel kun je ze er wel uit halen, maar dan worden ze een stuk zachter en veel minder lekker vind ik. Hmmmm jamjamjam....
@Cossy, je placenta moet daarna ook nog geboren worden...dus je moeder staat wel even op de gang @Kaatje, ooh 5 minuten haal ik ook makkelijk Vind het zo 'dom' dat ik er over nadenk dat ik mijn lenzen in moet doen en mijn haar gewassen moeten hebben. Goed geslaagd dus bij de Hema.
Auw ik heb nu best wel pijnlijke steken, weet niet of ik het gewoon ff te druk heb gehad (bezoek gehad van a.s. juf van mijn oudste en nu aan het koken), of dat.... ben al wel de hele dag chagerijnig ten top, en dat herken ik wel van de vorige twee keer...hmmm,,,, aan de andere kant denk ik dan meteen ik zal het me wel inbeelden, Blijft afwachten, ga zo eten met mijn kindjes en dan het avondritueel afronden totdat ze in bed liggen, tot later!
@wens3 wat herken je van de vorige keer? het chagie zijn vlak voor het bevallen of zo? @1984mama24 ik ben vandaag ook het wachten zat hoor. Na al die harde buiken gisteren was er zo op ingesteld dat het door ging zetten, maar helaas. Bellen: wij bellen de ouders ´s nachts en de zussen en broers en beste vriending de volgende ochtend. en dan beslissen wij hoe laat ze mogen komen. Ligt er ook aan of we in het ziekenhuis moeten blijven of niet. @cossy bellen als de persweeen begonnen zijn! Volgens mij laten ze dat bij ons in het ziekenhuis pas mensen bij ons als ook de nageboorte er is. @sannemart yeah verlof geniet ervan nou heb toch een beetje gereageerd. niets is zo veranderlijk als een zwangere vrouw. Dan gaat de tijd tenminste wat sneller.
Ha Ladies, FF ego hoor want ik moet zo koken anders heeft mannetje geen eten als hij thuiskomt en ik wil altijd dat het klaar staat Soll ging goed alleen heeft hij geen "uitslag" gegeven, weet dus nog helemaal niets vriendinnetje was er ook gewoon dus ik tegen haar vertellen ze vond het echt raar en gaat hem er morgen op aanspreken ach joh we zien het allemaal wel, ja toch... voorlopig is het niet eens september hahahaha nou tot strakiessssssssss xxx
Hier even een berichtje van ons! We zijn vanmiddag uit het ziekenhuis gekomen. Het was een zware bevalling, zal binnenkort even een langer berichtje schrijven. Onze prinses heet Gizem, is op 25 augustus om 12.06 geboren en weegt 2970 gram. Ik zal straks een foto van ons meisje in mn album zetten.
Jale nogmaals GEFELICITEERD! fijn dat jullie weer thuis zijn, geniet er lekker van! je moet alleen september even aanpassen in augustus
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ mama: Lise (03 sept 2008) ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm 06 augustus 2008~ DIEGO en CHAYEN ~ mama: Liselotje (03 sept 2008) ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm 15 augustus 2008~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ mama: FunnyMe (08 sept 2008) ~ 2.510 gram - 2.790 gram 18 augustus 2008~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ mama: MamaMeike (02 sept 2008) ~ 3.540 gram & 3.540 gram 21 augustus 2008~ MATICE ~ mama: Jekkia (03 sept 2008) ~ 2400 gram - 48 cm 25 augustus 2008~ SARA ANNA ~ mama: Jannes (05 sept 2008) ~ 3150 gram 25 augustus 2008~ GIZEM ~ mama: Jale (11 sept 2008) ~ 2970 gram 26 augustus 2008~ JASON ~ mama: Charissa 2 (02 sept 2008) ~ ? gram VLINDERTUIN 02 juni 2008 ~ LEVI JAMAL* ~ mama: Chaartje79 (03 sept 2008) ~ 950 gram - 36 cm ~ *27-06-08* IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 31 augustus 2008 *Foover ... 30 jaar ... 2e [♂] ... THUIS ... BV *Pipo1973 ... 35 jaar ... 2e [♂] ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 02 september 2008 *Mss Ace ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 06 september 2008 *Lindaa ... 22 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 07 september 2008 *Diddl ... 28 jaar ... 4e[♀♀♀] ... ZKH [kz met 38/39 weken] ... BV *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Klavertje44 ... 26 jaar ... 2e 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Nannoe ... 27 jaar ... 1e *Pupke ... 31 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e ... THUIS... BV *Helma1602 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... GEBOORTEKLINIEK ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV *Moesje78 ... 29 jaar ... 2e ... THUIS ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Jessejaime ... 29 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... FV *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Melissa73 ... 35 jaar ... 4e [♀♀♀*]... ZKH *Tweety ... 26 jaar ... 2e [♂]... FV 24 september 2008 *Debbyvermeer ... 31 jaar ... 3e [♂♂*] ... ZKH...FV 25 september 2008 *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Nic79...28 jaar 1e & 2e... ZKH...BV TWEELING! *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... BV IN DE BUIK: 26 meisjes ... 10 jongens ... 8 mama's laten zich verrassen ... 9 mama's houden het (hier) geheim GEBOREN: 5 jongetjes, 8 meisjes De-spruit-is-eruit-vriendjeslijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Helma1602 MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Azeb <--> Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil? Dniise <--> Tweety Lindaa <--> Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Jikke <--> Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa (zoek een 'buddy' waarmee je 06-nummers uitwisselt, om elkaar op de hoogte te houden van de bevalling! tip: zoek iemand die hier wel regelmatig post!)[/size] Agenda: Augustus: 27: Nic79 groeiecho+ gyn Felicia1986 vk 28: Klavertje44 keizersnede ingepland!! Sunshine80 vk Yule vk Ingeltje vk 29: Debbyvermeer inleiden Dreames vk September: 01: Cossy vk tweety vk 02: Lindaa vk Miracle08 vk 03: anno103 vk Lindada vk + inwendig onderzoek Kaatje vk + inwendig onderzoek 04: Marielle82 vk 05: Melissa73 inleiden 08: Roshi vk 09: Helma1602 groeiecho Babystyle vk 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie! Heb de gegevens aangepast Jale! Fijn dat je weer thuis bent!
Kaatje -> Nee, azijn is niet irriterend voor babyhuid. En het gaat ook niet stinken hoor, ik bedoel echt een klein scheutje in de was, geen halve fles. En een leuk 'extraatje' van azijn is dat het de zeepresten uit de kleding haalt, dus mocht je kindje wat gevoelig hiervoor zijn dan kan azijn ervoor zorgen dat de kleren zeepvij zijn. Krisstel -> Hihi, tja dan moet m'n moeder maar wat langer op de gang staan... Of ik zeg als ik bel dat ze pas een uurtje later moet vertrekken ofzo (maargoed dat doet ze toch niet ) Elise -> Hihi nou t was ook niet de bedoeling dat opa en oma bij de ngeboorte zijn hoor. Ik bedoel alleen dat ze zich dan gereed kunnen maken zodat als eenmaal de complete geboorte achter de rug is (en wij een beetje zijn gefatsoeneerd) ze meteen naar binnen kunnen. Jale -> Gefeliciteerd! Nu mag je eigenlijk lekker met je kleine meid thuis zitten! En wat een mooie aparte naam! Groetjes, Cossy
Ps. wordt t niet bijna tijd om het mama-topic van september 2008 te openen? Anders wordt het zometeen alsnog door iemand anders dan ons geopend, zou toch zonde zijn...
@ Cossy: Dat dacht ik ook al ja! Als nou gewoon 1 van de mama's hem opent, hoeft ze er daarna niet meer naar om te kijken maar dan heeft in ieder geval iemand van "ons groepje" hem geopend @ Jale: Meis nogmaal gefeliciteerd! Kwam je vanmiddag uit het Rijnland? Dan zag ik je daar, wat is je dochter een beauty zeg @ Yule: Luilak Ja ze heeft onwijze pijnaanvallen, echt zielig. Nu wordt haar hele galblaas eruit gehaald, en tot die tijd zware pijnstillers @ Wens3: Ik hoop voor je dat het doorzet! Over ijdel zijn: Ik heb het ook hoor, maar vooral dat mijn benen etc geschoren moeten zijn, nageltjes geknipt en wenkbrauwtjes netjes haha Make up oid maak ik me niet druk om, dat loopt alleen maar uit tijdens de bevalling. Heb wel wat make up in mijn vluchttas zitten, voor als het kraambezoek komt Hier lekker brood gegeten, vinden we echt lekker op zijn tijd. Zit nu een beetje te surfen en manlief speelt op de Playstation 3 Vanavond een dvdtje kijken en vroeg ons bedje in. Morgen laatste werkdag van hubby, jeahhh
Make up in de vluchttas, da's nog es een idee! Gelukkig heb ik m'n eyeliner permanent make-up, dus daar hoef ik me al niet meer druk om te maken!