September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Voor de leukheid! ;)

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Cossy: eh... tja, hoe leg ik dat nou uit...
    Feb had een extra dag, en die hebben we wel geleefd die dag. Het totaal aantal dagen dat een zwangerschap gemiddeld duurt (= 40 weken, komt overeen met 200-zoveel dagen) blijft natuurlijk wel gelijk, maar het schuift 1 dagje op door die extra schrikkeldag.

Stel: zwangerschap duurt 7 dagen (hehehe, in gunstigste geval) en je bent zwanger geworden op 25 feb, dan zou je uitgerekend zijn op 4 maart, maar door de schrikkeldag extra (29 feb) wordt het 3 maart. Dus als je dan toch op 4 maart bevalt, dan is het dus 7 dagen +1.

3. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Gisteren zei ik nog tegen mijn man..in de sms die we naar sommige mensen rondsturen alleen de naam en wanneer het geboren is vermelden. In het geboortekaartje zien ze wel het tijdstip, gewicht en lengte. (vind het anders ook 'zonde'...) Hoezo waar kun je je druk om maken :rol:

Hebben jullie nog plannen voor vandaag of wordt het een hangdagje?

4. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    omdat ze veeeeeels te nieuwsgierig zijn :) heb ik zelf ook hoor ik zeg altijd "stuur me ff een smsje als je bevallen bent" dus kan het ze niet kwalijk nemen als ze het ook aan mij vragen hahahahahaha

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jeeeeeetje wat een babyboom hier! De ene na de andere baby floept eruit haha

@Lindaa: gefeliciteerd met je dochter, prachtige naam!! geniet ervan!

6. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Aanvulling: dus om Kaatje weer blij te maken, je uitgerekende datum is dit jaar 1 dagje eerder dan je denkt!

7. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ga zo ff boodschapjes doen, vanmiddag komt de CV-service monteur. Dat we d'r maar warmpjes bij mogen zitten deze winter...

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik heb al een concept in m'n telefoon staan, hier staat ook alleen de naam in en dat verdere info nog wel volgt ;)

ik ga zo maar eens de huiskamer soppen en stofzuigen (mag niet ik weet het, maar het MOET gebeuren en mannetje moet morgen weer werken dus ga hem vanaaf niet vragen of hij het wil doen)

9. hangdagje

ja is ook zo en waar maak ik me ook druk om wordt alleen een beetje moe van al die mensen die een sms sturen of krabbelen op hyves, issie er nog niet. NEE en als het wel zo is hoor je het wel.
    ben ook een beetje selectief geworden met antwoorden haha.

ga maar eens eten zoeken, heb trek in iets lekkers maar geen idee wat.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. 4days

4days Niet meer actief

Ow Yule, ik snap het al, jouw vk heeft in maanden geteld en dan februari als 28 dagen geteld. Mijn vk heeft gewoon vanaf de laatste dag van de menstruatie 40 weken erbij geteld, dus dan heb je die schrikkeldag automatisch mee geteld. :)

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    :confused: die van mij dan ook? :)

Maar dat is niet zo, de VK meet toch alles op en komt dan tot een bepaalde duur vd zwangerschap en daarop wordt de verwachte datum gepakt, ook al is het een schrikkeljaar...

Als de VK meet dat ik 10 weken en 2 dagen zwanger ben, dan ben ik niet ineens 10 weken en 3 dagen zwanger omdat het een schrikkeljaar is. Hun berekenen alles met de comp en daar wordt gewoon de exra schrikkeldag in meegenomen.

12. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Devilschase: ja als ze het met de computer hebben berekend en die houdt rekening met schrikkeljaren (waarschijnlijk wel), dan is het idd niet ineens een dagje extra. Maar de mijne heeft gewoon zo'n draaischijf van karton en daar zit de schrikkeldag niet op. Daar heeft feb 28 dagen en niet 29, dus ik mag een dagje smokkelen (jeej!).
    Zelfde geldt waarschijnlijk voor echoberekeningen (computer) dus als je datum met de echo is vastgesteld is de schrikkeldag daar waarschijnlijk ook in meegenomen.

13. 4days

4days Niet meer actief

Jah denk ik ook idd. En bij mij klopt het zeker weten, want ik heb gewoon van maandag tot maandag 40 weken verder geteld.
    Maar misschien hebben wel de verloskundigen zich vergist die met zo'n schijfje werken, want daar staat natuurlijk geen schrikkeldag op.

14. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk trouwens dat die van mij een grote baby wordt... :( Hij ligt telkens wat voor op de groei enzo, wordt vast een 4 kilo baby...

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Ha! En dan mag je er dus een dagje aftrekken, want die duur van '40 weken' is dus door de schrikkeldag bij jou nu 40+1 omdat februari 1 dag extra had! Dan hoor je ook bij de 'gelukkigen', hihi!
    Ik weet niet hoe ik het nog anders kan uitleggen... :(
    Geef me anders je datum van je laatste menstruatie dan tel ik het voor je uit.

16. 4days

4days Niet meer actief

Neeee :) Ik heb gewoon in mijn agenda 40 weken verder gebladerd, in een agenda staat die extra dag toch ertussen?! :)

17. 4days

4days Niet meer actief

Moet trouwens ervandoor nu.. :eek: Bus vertrekt zo!

(wie was er ook alweer blij omdat vriendlief het rijbewijs heeft?!)

18. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik ben blond dus dat is mijn excuus ;) maar ik snap er echt niets van hoor...
    40 weken is toch 40 weken? mijn laatste ongidag was op donderdag 20-12. Als je er 40 weken bij opteld dan blijft het toch op donderdag??? eigenlijk had ik in een "niet schrikkeljaar" op 26-9 uitgerekend geweest.

eigenlijk maakt het allemaal niets uit maar nu zit ik heel de tijd te denken "hoe kan het toch" :)

19. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oooooh, dat bedoelen jullie, gewoon in je agenda bladeren en dan van de zelfde dag 40 weken verder.... okee. Nee, ik ben blond! (nou ja, van mezelf dan). :)

Ja jullie hebben helemaal gelijk als je het in je agenda hebt bekeken en gewoon hebt doorgeteld klopt het! Alleen met die schijfjes dus niet. Nou ja, goed, ik zei al, laten we niet op een dagje kijken! :)

Wat een toestand! Straks heb ik het halve forum in de war gebracht... :oops:

20. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Whahaha wat een heerlijke discussie hihihihi

Ik houd het toch maar op 1 september. Hoewel, mijn moeder zei dat het zondag moet worden, want ik ben met volle maan geboren en zondag is het volle maan! Bovendien werkt mijn lievelings-vk dan!

Zo ga effe aardappeltjes bakken (moeten op) en op een boterham met mayo yummie!
    Daarna naar de Albert Heijn, hopen dat de vliezen niet breken want Albert of Appie vind ik geen leuke naam voor de kleine ;)

EDIT: zie net dat het volle maan verhaal helemaal niet klopt! Nieuwe maan op 30 aug dus morgen! Geen volle maan helaas :(

Deel Deze Pagina