@kaatje mooie foto's! @devilchase 37 weken @miracle 38 weken @steen oh jee spannend meid! Zet ze op he! @pisum ohjee knuff idd ja! die heeft blijvend zw. dementie met al die zwangere vrouwen
@Steen hopelijk zet het vandaag nog door en heb je snel je beebje in handen! Heel veel succes en sterkte @Pisum jeetje zeg lekkere vroedvrouw..je wacht notabene nog tot een fatsoenlijk tijdstip en bij vragen of twijfel mag je toch altijd bellen..Zal voor je duimen dat je ten tijde van je bevalling die leuke vroedvrouw hebt @Dreames heel veel succes morgen! @Devilchase gefeliciteerd met je 37 weekjes @Lola gelukkig ben je verlost van je aambei! @Jekkia gefeliciteerd met je verjaardag
buddynieuws Kreeg een sms van mijn buddy, Steen dat ze op dit moment in het ziekenhuis is opgenomen ivm een zwangerschapsvergiftiging. Ze had 2 of 3 cm ontsluiting en is vanmorgen gestript. Ze zal morgen worden ingeleid als het vanddaag niet doorzet. Het verzoek van haar is om er niets over op hyves te zetten ivm evt. meelezers
Hoi! Vanochtend een draaipoging gehad ivm stuitligging. Deed heel veel pijn en is helaas niet gelukt. Nu moet ik aankomende week gaan beslissen wat te doen: vaginaal bevallen of KZ. De gyn zijn voorkeur gaat uit naar vaginaal omdat volgens hem de baby niet groot is en in onvolkomen (met de billen naar beneden) stuit ligt. Hij denkt dus dat het goed kan lukken vaginaal. Mocht de bevalling toch niet snel genoeg gaan dan doen ze alsnog een KZ. Beide opties hebben voor- en nadelen. Iemand hier ervaring met een natuurlijke stuitbevalling? Ik ken alleen maar horrorverhalen.
Mijn schoonmoeder heeft ervaring met een stuitbevalling: mijn man is binnen no time (in totaal drie uur), heel soepeltjes in een stuit ter wereld gekomen. Ze heeft er helemaal geen last van gehad en het ging erg gemakkelijk allemaal! Is misschien een hoopvol verhaal voor je? Steen, hopelijk zet het door! Hoe kan je op hyves bang zijn voor meelezers? Dat is toch juist helemaal afgeschermd?
SanneMart, balen zeg moeilijke keuze ook. Ik denk dat ik zelf voor een keizersnee zou kiezen (maar puur omdat ik bang zou zijn dat ik een stuitbevalling niet zou kunnen) Maar ja, als de gynacoloog zegt dat het wel zou gaan.........tja je begrijpt..aan mij heb je niets Ohw, trouwens bijgelezen en zag nu dat Jikke het nieuws over Steentje al op het forum gezet had, nou ja, beter een keer te veel dan een keer te weinig hé
Sannemart dat klinkt idd niet fijn, ik heb er -helaas voor jou- geen ervaring mee. Mss iemand anders hier? Bedankt trouwens voor de reactie's op mijn verhaal betreft m'n ex. Ik zit nog steeds met m'n handen in het haar want ben gewoon bang voor een heisa aan m'n bed, tussentijds of naderhand. Komt nog bij dat mijn moeder en hij een aanvaring hebben gehad, eerder scheldpartijtje, en dat ze elkaar daarna niet meer hebben gezien. Nou is mijn moeder sowieso bij de bevalling dus ik voorzie echt een sfeer om te snijden met mij ertussen in gatver wat moet ik nou. Die dreigementjes zitten me echt niet lkkr, en ws weet ie dat al laat ik het niet merken. Vraag me af wanneer het hier door gaat zetten, tot nu toe niets meer of minder dan menstruatie achtige krampen. Zou het kunnen dat stress/spanningen een bevalling tegen houdt? Ja he? Voor degene die al ontsluiting hebben spannend! Hopelijk snel jullie kindjes in jullie armen ik kijk er ook zo naar uit Cossy; wat jij zegt over die kaartjes vind ik ook wel een goed idee. Vooral omdat je een kleine woning hebt, maar zelfs ik met m'n 4 kamer woning zie het niet zitten om die drukte aan m;n bed te hebben. Laat mij ook maar eerst even tot mezelf komen. Mja hier houden we een kraamfeest dus dan zal de meeste visite wel dan komen.
@SanneMart Ha meis, onze kleine lag eerst ook in stuit en ik heb toen navraag gedaan, de gyn vertelde: 50% van de stuitligging bevallingen eindigen alsnog in een keizersnede. Vaak word dit een SPOEDkeizersnede omdat het allemaal al telang duurt. Je word dan volledig weggemaakt en je mannetje mag er niet bij zijn. Alleen dit laatste was voor ons (mocht de kleine niet draaien) al een reden om te gaan voor een keizersnede. Succes met je keuze! xxx
Shedevil, kun je niet gewoon niks laten weten aan je ex als de bevalling begint? Ik denk echt dat het heel belangrijk is dat je relaxed bent en je veilig voelt tijdens de bevalling. Dit is echt nog veel belangrijker dan alles wat daarna komt. Als je lichaam niet kan ontspannen kan de bevalling namelijk véél langer en véél problematischer worden omdat je dan adrenaline aanmaakt, wat je ontsluiting en weeenactiviteit tegengaat. Als je ontspant en mee kunt gaan in de weeen, maak je endorfinen aan, die pijnstillend zijn en je in een soort roes brengen waardoor het allemaal wat beter te trekken is. Als ik jou was zou ik dus als de bevalling begint, hem gewoon niet op de hoogte stellen. Daarna kun je de strijd dan wel weer met hem aan gaan, eerst moet je kindje veilig ter wereld komen. Grr wat een eikel eigenlijk zeg, dat ie zelf niet inziet hoe stom ie bezig is....
@Steen, denk aan je hoor! Succes meid @Miracle, fijn dat ze je willen strippen..hier doen ze het pas na de 41 weken. @Pisum, niet echt leuk zo'n reactie, alsof je voor de lol belt. @SanneMart, jammer dat het niet is gelukt. Mijn tante heeft twee stuitbevallingen gehad (beide 8 ponders) en eigenlijk ook geen slechte ervaring. Maar het zegt natuurlijk niets over hoe het bij jou zal gaan, veel succes met de keuze! Rooming In Even een vraagje hierover..vriendin belde net (is ook zwanger) en ze hadden tegen haar gezegd dat de wieg op haar kamer moet staan als ze borstvoeding wil geven. Daarnaast moet ze bij elke kick die het kind geeft de kleine aanleggen?! Is dat jullie ook verteld?
overigens: zijn jullie bereid mijn ex even te vertellen wat jullie mening hierover is hahaha van mij wil die nix maar dan ook NIX aan nemen, wat ik ook doe om uit te leggen hoe ik me voel en waarom Azeb: volgens hem heeft hij dus heel veel betaald zoals benzine geld om naar mij toe te komen, en dankzij hem heb ik de commode en het bedje hier, want hij heeft gereden=benzine geld.... Maar dat ik zelf alle spullen heb geregeld en gezocht -want hij kijkt alleen op marktplaats voor auto's- dat vergeet e even. Komt nog bij dat mn maatje ook best wilde rijden. Mijn ouders hebben trouwens zo veel gekocht al voor de kleine, terwijl hun helemaal geen geld hebben eigenlijk, ik schaam me zo tegenover hun. Ik begrijp die jongen ook niet, dan eist ie dingen dan zegt ie weer sorry, en dan geef ik weer toe, en dan probeerd ie het weer Mja hoe gaat het met jouw buikie? Ook nog steeds niks? Ik vraag me af hoelang ze nog blijven zitten daar binnen. Ik roep steeds dat ie zuidwaarts moet maar volgens mij heb beebje geen kompas daar binnen
rooming in werd bij ons uitgelegd dat we de kleine de eerste dagen in de kinderwagenbak (wieg past niet ) op onze slaapkamer zetten vooral omdat de kleine 9 maanden dicht bij mij is geweest en anders helemaal alleen daar ligt. daarnaast is het met bv makkelijker omdat je merkt wanneer je kleintje honger heeft de kleine niet eerst hoeft te huilen maar eerder kan worden opgepakt. wil niet zeggen dat je bij iedere kik moet aanleggen. xxxxxxxxxxxxxxxxxx
SheDevil> meis ik vind dat JIJ je goed en relax moet voelen bij de bevalling. Je ex is niet voor niets je ex en zo geweldig heeft hij zich nou ook weer niet gedragen. Als ik jou was zal ik hem niets laten weten en bellen als de kleine er is.... desnoods vraag je de VK om te bellen en haar te laten vertellen dat het allemaal zo vlug ging blablabla. Persoonlijk denk ik dat je teveel stress hebt nu door al dit gebeuren en de kleine moeizaam ter wereld zou komen terwijl je misschien als je relax bent het allemaal veel sneller gaat... succes met je keuze. xxx
shedevil ik zou gewoon tegen je ex zeggen dat je hem niet belt. je belt hem evt wel als de kleine er is als eerste. is hij het hier niet mee eens dan bel je hem toch 2 weken later. simpele keus voor hem denk ik. ik zou gewoon hard voor hem zijn en opkomen voor jezelf en je kindje hoe moeilijk dat ook kan zijn. succes meid ga weer verhuizen naar de bank xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Over Rooming In: mij is verteld dat dat inderdaad het beste is omdat je dan beter kunt merken of je kindje honger heeft en niet pas op het moment dat hij of zij gaat huilen. Huilen is namelijk het laatste signaal wat een baby geeft als het honger heeft, daarvoor gaat het bijvoorbeeld al op de knuistjes sabbelen, gaat lichter slapen en maakt smakkende geluidjes. Het is met name in het begin inderdaad de bedoeling dat je voedt op verzoek, dus als je kindje honger heeft. Slaapt het 's nachts echter door dan moet je het wel wakker maken om te voeden omdat het eigenlijk aan het begin nog niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt in één voeding om een hele nacht door te kunnen. Daarnaast is Rooming In ook beter om je eigen melkproductie op gang te houden schijnt. Maar niks is natuurlijk heilig. Als jij je niet prettig voelt bij Rooming In dan doe je dat toch lekker niett! Ik zou het zeker met de kraamhulp bespreken hoe en wat, die weten er alles van!