Vond het ook zo'n raar verhaal...dat het makkelijker is dat de kleine op je kamer ligt snap ik wel..maar om nou echt bij elke geluidje aan te gaan leggen om te voorkomen dat de kleine gaat huilen Mijn nicht vertelde dat zij dat dus wel deed en dat haar dochter dus op die manier alleen de waterige borstvoeding kreeg en daardoor afviel. Zij legde haar kind soms wel elk uur een paar aan.. Fijn om jullie te hebben haha
klopt, een lactatiedeskundige zal je altijd adviseren dit te doen omdat dit (bewezen) het beste is. een kindje dat huilt omdat het honger heeft daar ben je eigenlijk al te laat mee, volgens de deskundige moet je kunnen zien wanneer je kindje honger heeft. Je hoeft natuurlijk niet bij het minste geringste aan te leggen maar inderdaad wel vaak... (fijn he dat ik die cursus heb gedaan, kan ik ook eens nuttige info geven )
maar even reageren op jouw voorstel niet te bellen... ik ben heel bang dat de pleuris uit breekt daarna... en daarna ken ik het toch ook niet aan om dat over me heen te krijgen? wat jij zegt over adrenaline en endorfine dat heb ik hem ook meerdere malen uitgelegd... hij luistert gewoon niet ofzo. dan zei die oh dus jouw stress is allemaal mijn schuld hij gaat nooit eens in op wat ik zeg. ik zeg het ook niet om hem te pesten maar puur om de dingen zo goed mogelijk te laten verlopen en dat probeer ik m ook duidelijk te maken, maar hij luistert gewoon niet
@Roshi, oké..jij kent het verhaal dus ook..zal het tegen mijn vriendin vertellen..meningen verschillen dus. Voor mezelf maar ik me er niet druk om hoor, maar zij wel. Thanks!
ja meiden jullie hebben allemaal gelijk, en liefst als ik naar mezelf kijk dan bel ik hem ook pas als de kleine er is, op deze manier gaat het niet goed denk ik tijdens de bevalling als ik er aan denk dat hij onderweg is of op de gang staat.... maar hij blijft maar door met sms-en van, ik wil erbij zijn en ik hoor erbij ik ben de vader je verziekt mn leven etc... terwijl dat helemaal niet mn bedoeling is. hij begrijpt het gewoon niet. over rooming in, ik ga dat denk ik wel proberen, sowieso in het kraamhotel heb ik de kleine in dezelfde kamer en als ik thuis ben doe ik het wel 's nachts, maar overdag zoveel mogelijk in het eigen bedje in de eigen kamer. Dit om te voorkomen dat het strax helemaal niet meer in zn eigen bedje wil slapen.
Grrr dat ie denkt dat ie veel betaald heeft omdat ie gereden heeft om de spulletjes te halen ! Ongelooflijk. Hij heeft er echt geen flauw benul van hoe het allemaal werkt. Ja het zal na de bevalling inderdaad ook geen pretje zijn om de pleuris over je heen te krijgen. Het idee om de vk te laten bellen en hem (of het nou waar is of niet) te zeggen dat het zo snel ging dat ie er niet bij gehaald kon worden vind ik een heel goed idee. Misschien kun je dit nog eens aan je vk voorleggen? Of gewoon de situatie sowieso uitleggen en de vk tegen hem laten zeggen dat ie relaxed moet doen....
roshi: nee dat heeft hij niet, hij wil het kind wel 'herkennen' zo noemt ie het en hij zei eergister dat dat maar snel moest gebeuren want dat kan maar tot twee jr
weet je wat het is... een voorlichting BV komt op iets heel anders neer dan een BV cursus van een lactatiedeskundige. Moppiepoppie en ik hadden op dezelfde dag BV info (zij voorlichting via de kraamzorg geloof ik en ik de 1e cursusdag) bij haar werd bijvoorbeeld gezegd dat een kindje max 15 minuten per borst drinkt terwijl de lactatiekundige van mij vertelde dat het soms wel 1 uur! kan duren in begin. Wat ik me heb voorgenomen; - ik kijk hoe mannetje en ik het vinden om de 1e 2weken de kleine op de kamer te hebben - qua aanleggen etc kijk ik zelf waar het kindje het beste op reageer, ik ben echt niet van plan om 24/7 met een kind aan m'n borst te zitten - ik luister naar de adviezen van de kraamzorg, gaat het allemaal niet zoals we willen dan bel ik DIRECT de lactatiekundige, zodat deze langskomt
Azeb: hij heeft idd geen benul van hoe het allemaal werkt. Als ik aan hem vraag of ie weet wat ie moet doen in een bepaalde situatie bv als de baby huilt zegt ie nee, ik zeg mss moet je je eens gaan verdiepen in wat boeken, dan zegt ie dood leuk waarom zou ik? Ja want hij is hier toch niet vaak, of hij ziet de kleine toch bijna nooit of helemaal niet Heb altijd gezegd dat ik de kleine niet -zomaar- van hem vandaan zou houden, maar dat is gewoon weer een excuus van hem om zich niet te hoeven inzeten imo. Ook dat ik tegen hem zeg van en heb je al eens gekeken bij een baby zaak? Gewoon ter interesse vraag ik dat en even peilen hoe hij er mee bezig is. Dan zegt ie nee waarom zou ik Hij hoeft geen geld uit te geven aan een kind wat hij nooit of weinig zal zien Nogmaals hij wil wel van alles op de hoogte gesteld worden en dat wij weer een relatie krijgen maar ondertussen...snappen jullie hem nog ?
@SheDevil: uit de antwoorden van je ex maak ik op dat ie niet luistert of het niet wil begrijpen. In ieder geval vindt ie jou welzijn totaal niet belangrijk. Dat zou voor mij genoeg reden zijn hem niet te bellen. Wat voor pleuris kan daarna nou uitbreken? : Waar ben je bang voor dan? Hij kan hiet niet meer uitmaken, want het is al je ex. Laat hem lekker stikken in zijn eigen belangrijkheid zeg. Als hij aan de deur komt of per se naar binnen wil dan bel je de politie. Je hebt niks met hem te maken toch? Of wil je eigenlijk misschien dat hij betrokken blijft? Dat is natuurlijk wel heel begrijpelijk omdat hij de vader is van je kind. Dat snap ik dan ook wel, je wilt hem dan niet boos maken. Maar het kan niet van 1 kant komen he meis? Je hebt gewoon niet veel aan hem, denk goed na of je zo iemand in het leven van je kindje wil, als diegene steeds zoveel spanningen met zich meebrengt. @Steen: oh meid, ook nog zwangerschapsvergiftiging... het zit jou ook niet mee he? Nou in ieder geval vandaag of morgen je kindje! stuitbevallingen: vriendin van mij wilde het natuurlijk proberen, ging heel goed, alleen kreeg ze haar dochter er niet uit geperst (wat ook met een hoofdligging kan gebeuren, dus dat had niks met de stuitligging te maken). Toen werd het een ks (wat altijd SPOED heet als het niet gepland is, maar dat zegt niks over of het met toeters/bellen/stress/noodgeval gepaard gaat) en dat vond ze wel jammer, maar omdat ze wel de hele ontsluiting tot 10 cm had gehad, zal een volgende bevalling wel veel makkelijker gaan. Dus je hebt daar wel weer wat aan zeg maar als je nog meer kids wil. Een 'spoed' keizersnede gaat heel vaak gewoon met ruggeprik (spinaal verdoving), je hoeft niet per se onder narcose, tenzij er echt haast bij geboden is (bv. als het kindje het niet lekker heeft). Maar meestal is er nog zat tijd om je een ruggeprik te geven op de operatiekamer. Succes met je beslissing! @Pisum: nou lekker dan, zo'n antwoord.
Bedankt voor de complimenten over mijn buik. Miracle 38 weken Jikke, bedankt voor buddy nieuws Steen, succes en knuff Sasha, bedankt voor het dubbele buddy nieuws Sannemart, balen dat de draaipoging niet gelukt is. Geen ervaring met stuit bevalling maar mijn man is in stuit gekomen en ging prima Krisstel, niets van gehoord. Kleine komt hier overdag op bed in een draagmand,maar gaat snachts gewoon in zijn eigen kamer en bed hoor. en echt niet bij iedere kick aan de (.)(.) Shedevil, laat die ex van je maar even langs komen dan zullen we onze mening eens geven Vandaag uitgebreid boodschappen gehaald, ben ik de aardappelen vergeten ga zo dus maar tosti's maken
- vind je hem een "waardige" vader? zonee dan zal ik hem zeker NIET later erkennen (of herkennen zoals hij het noemt ) - gaat hij allementatie voor de kleine betalen? - hoe ziet hij de omgang voor zich? nog een optie mbt de bevalling... kan je niet tot een "compromi" komen dat hij op de gang wacht? hij mag dan naar binnen als de kleine geboren is. zo hebben jullie allebei wat jullie willen.....
DE MAMA'S VAN SEPTEMBER 2008 GEBOREN 02 augustus 2008 [03-09-2008] (35+5) ~ SOPHIE INGE en CARIEN ANNE ~ 1950 gram - 46 cm & 2250 gram - 46 cm ~ mama: Lise [♂] 06 augustus 2008 [03-09-2008] (36+1) ~ DIEGO en CHAYEN ~ 2230 gram - 44,5 cm & 1760 gram - 42,5 cm ~ mama: Liselotje 15 augustus 2008 [08-09-2008] (36+6) ~ ANNA LUNA en SOPHIE EMMA ~ 2.510 gram & 2.790 gram ~ mama: FunnyMe 18 augustus 2008 [02-09-2008] (38+0) ~ NOAH JOY en LEVI JOAS ~ 3.540 gram & 3.540 gram ~ mama: MamaMeike [♀] 21 augustus 2008 [03-09-2008] (38+2) ~ MATICE ~ 2405 gram - 46 cm ~ mama: Jekkia [♀] 25 augustus 2008 [05-09-2008] (38+4) ~ SARA ANNA ~ 3150 gram ~ mama: Jannes 25 augustus 2008 [11-09-2008] (37+4) ~ GIZEM ~ 2970 gram ~ mama: Jale 26 augustus 2008 [02-09-2008] (39+1) ~ JASON ANGELO SCOTTY ~ 3595 gram - 51 cm ~ mama: Charissa 2 [♂] 26 augustus 2008 [31-08-2008] (39+3) ~ ROOS ~ 3880 gram ~ mama: Pipo1973 [♂] 26 augustus 2008 [16-09-2008] (37+1) ~ PIM ~ 2130 gram ~ mama: Nikky 28 augustus 2008 [09-09-2008] (38+3) ~ DAIMY JASMIJN ~ 3210 gram - 48 cm ~ mama: Klavertje44 [♀] 28 augustus 2008 [23-09-2008] (36+2) ~ ROBIN JANCO ARIE ~ 3180 gram ~ mama: Tweety [♂] 29 augustus 2008 [06-09-2008] (39+0) ~ MICHELLE ILANA ~ 2895 gram - 49 cm ~ mama: Lindaa 29 augustus 2008 [02-09-2008] (39+3) ~ NIKKI ANOUK ~ 2720 gram - 47 cm ~ mama: Mss Ace 29 augustus 2008 [24-09-2008] (36+2) ~ KYANA ~ 2670 gram ~ mama: Debbyvermeer [♂] 29 augustus 2008 [25-09-2008] (36+1) ~ YLANA YASMIN en JAYLEN JOSHUA ~ 2510 gram & 1950 gram ~ mama: Nic79 30 augustus 2008 [11-09-2008] (38+1) ~ QUINTEN ~ 3630 gram - 51 cm ~ mama: Pupke 30 augustus 2008 [31-08-2008] (39+6) ~ LOTTE MARIA ~ 4000 gram - 53 cm ~ mama: Foover 01 september 2008 [07-09-2008] (39+1) ~ JUNA NINTHE ~ ? gram ~ mama: Diddl [♀♀♀] VLINDERTUIN 02 juni 2008 [03-09-2008] (26+6) ~ LEVI JAMAL* ~ 27-06-08 ~ 950 gram - 36 cm ~ mama: Chaartje79 9 jongetjes, 16 meisjes IN VERWACHTING 26 augustus 2008 *Jikke...34 jaar ... 5e [♂♂♀♀] ... THUIS ... BV 29 augustus 2008 *Delayla ... 26 jaar ... 2e [♂] *Krisstel ... 26 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 01 september 2008 *Ingeltje ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Sasha ... 34 jaar... 1e ... THUIS 05 september 2008 *Anno103 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Pisum ... 27 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 07 september 2008 *Elise1 ... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... *IrisB ... 28 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Steen ... 28 jaar ... 1e ... ZKH... BV *Tinkerbel1984 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... FV *Yule ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *SheDevil ... 27 jaar ... 2e [♂*]... ZH ... BV 09 september 2008 *Ydnic ... 28 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 10 september 2008 *Wupje ... 30 jaar... 1e ... 11 september 2008 *Nannoe ... 27 jaar ... 1e 12 september 2008 *Kaatje85 ... 23 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 14 september 2008 *Mica ... 23 jaar ... 1e ... *MollyM ... 33 jaar ... 3e [♂♂] ... THUIS ... BV+FV 15 september 2008 *Rainbow1984 ... 24 jaar ... 1e ♂ ... ZKH... BV *Wens3 ... 28 jaar ... 3e [♂♀] ... 16 september 2008 *Azeb ... 30 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Dreames ... 22 jaar ... 1e ... THUIS... BV *Helma1602 ... 26 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Miracle08... 18 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 17 september 2008 *Felicia1986 ... 21 jaar ... 1e ... GEBOORTEKLINIEK ... BV *HannekeR ... 34 jaar ... 2e [♀] ... THUIS ... BV *Lindada ... 26 jaar ... 1e ... THUIS *Sunshine80 ... 28 jaar ... 2e[♂] ... ZKH ... BV 18 september 2008 *Esje72 ... 35 jaar ... 3e [♂♂] ... ZKH ... BV *Jacolien ... 20 jaar ... 1e ... THUIS ...BV *Moesje78 ... 29 jaar ... 2e ... THUIS ... BV 19 september 2008 *Moppiepoppie ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Linda71 ... 37 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 20 september 2008 *Lola ... 38 jaar ... 2e [♀ ] ... ZKH ... BV 21 september 2008 *Dniise ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... FV 22 september 2008 *Marielle82 ... 25 jaar ... 1e ... ? ... BV 23 september 2008 *Dorientje ... 21 jaar ... 1e ... ZKH ... BV *Melissa73 ... 35 jaar ... 4e [♀♀♀*]... ZKH 25 september 2008 *MirandaT ... 28 jaar ... 2e [♀] ... ZKH ... BV *Parr1983 ... 25 jaar ... 1e ... THUIS ... BV *Sannemart ... ? jaar ... 1e ... ? ... ? *Roshi ... 24 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 27 september 2008 *First time ... 29 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 28 september 2008 *Freesia ... 35 jaar ... 1e ... BV *Babystyle... 20 jaar ... 1e ... THUIS ... BV 29 september 2008 *Cossy ... 20 jaar ... 1e ... ZKH ... BV 30 september 2008 *Eva1983... 25 jaar ... 1e ... ZKH ... BV IN DE BUIK: 21 meisjes ... 9 jongens ... 8 mama's laten zich verrassen ... 8 mama's houden het (hier) geheim De-spruit-is-eruit-buddylijst! Ingeltje <--> Lola Freesia <--> Droppie123 IrisB <--> Helma1602 MirandaT <--> FunnyMe Parr1983 <--> Krisstel Wupje <--> Cossy Azeb <--> Yule <--> Jannes Pupke <--> Pisum Azeb <--> SheDevil? Dniise <--> Tweety Lindaa <--> Kaatje85 <--> Jessejaime Tinkerbel1984 <--> Eva1983 Lise <--> Moppiepoppie Jikke <--> Steen <--> Sasha sunshine80 <--> Delayla dreames <--> Roshi <--> Debbyvermeer mamameike <--> Mss Ace Nic79 <--> Jekkia <--> Elise1 Dorientje <--> Lindaa Agenda: September: 02: Miracle08 vk dreames gyn 03: anno103 vk Lindada vk + inwendig onderzoek Kaatje vk + inwendig onderzoek Tinkerbel vk + mogelijk strippen dreames inleiden! steen inleiden! 04: Marielle82 vk Yule vk sunshine80 vk Ingeltje vk 05: Melissa73 inleiden 08: Roshi vk MirandaT vk 09: Helma1602 gyn + groeiecho Babystyle vk Miracle08 vk 15: Helma1602 vk 16: Dorientje verlof Stuur ff een PB'tje naar Yule op welke pagina je de lijst hebt gequote! Zij zet het dan in haar onderschrift, zodat we de lijst heel snel terugvinden als we Yule's laatste berichtje opspeuren via de zoekfunctie!
waarom zegt iedereen iets anders in het "zwangere wereldje" ik word er echt een beetje gek van hoor... die gyn die wij dus hebben gesproken zegt weer dat wanneer de keizersnede (na alle ontsluiting etc) niet meer kan met een ruggeprik omdat dit te lang zou duren ofzo en het daarom een narcose word
@Roshi, bedankt voor je uitleg...gelukkig weten we niet alles van te voren @Yule, haha was ook niets aan hé...ATWT begint bijna
@shedevil ja wij omen metsen allen hem ff op zijn plaats zetten! Lijkt mij beter als jouw moedr er is en hij niet. idd bel hem maar niet, wat wilt hij doen? hij draagt nu ook geen finacieel steun alleen stress @krisstel rooming-in is idd dat jouw beeb in een wieg op de kamer is de eerst 6 weken of zo. Hiermee zie en hoor je (smak geluid sabbelen, tongetje uitsteen ogen rollen) wnr jouw beeb honger heeft en un je hem dan aanleggen. dus idd zo vaak mogelijk. als jou beeb gaat huilen dan ben je in pricipe te laat met het opmerken dat hij/zij honger heeft. Maar dit is dus eerst eventjes. daarna komt uk niet zo vaak meer voor voedingen, gaat echt om de eerste weken. Daarna is er regelmaat en slapt de beeb meer en langer ook dezelfde reden als anno op noemt.
@Roshi: Tja, het zou kunnen dat hij/zij dat zelf zo meestal doet, maar het hangt natuurlijk af van wat de reden voor de ks is. Als het is omdat het 'niet opschiet' maar het gaat verder goed met het kindje, dan is er geen enkele reden voor narcose. Het zal ook wel van het ziekenhuis en de gyn afhangen denk ik hoe dat dan gebeurt. De 'spoed' keizersnedes die ik heb meegemaakt gingen niet onder algehele narcose en dat waren kz's vanwege dat het niet goed ging met het kindje en ze niet langer wilden wachten. 't Is ook wel verwarrend, maar daarom denk ik dat het belangrijkste de info is die je van je eigen gyn krijgt (omdat die weet hoe ie het meestal doet). En dus moet je die vragen ook kunnen stellen aan je eigen gyn!
Meiden kom nog even klagen, en vragen of jullie dit herkennen. Heb nu alweer hoofdpijn, en mijn buik staat ook zo strak dat hij er gewoon zeer van doet ( bovenkant, denk door de spieren enzo die uitgerekt worden ) Hoort dat bij de laatste loodjes?