September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Yule> nou gelukkig hoef ik die keuze nu niet meer te maken... maar toch vind ik het raar dat iedereen altijd iets anders zegt
    Parr> mooi uitgelegd!
    Kaatje> ben bang dat het inderdaad bij de LL horen :( nog ffies volhouden meis! knufff

2. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Kaatje: dat strakke gevoel heb ik ook wel gehad de laatste dagen. Soms meer en soms minder erg. Als je er dan iets tegenaan krijgt, ookal is het zachtjes, doet het best zeer. Hoofdpijn niet eigenlijk.

3. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Roshi: ja dat is ook raar. Het voelt dan alsof je nergens van op aan kan ofzo... :rolleyes:
    Met die voorweeen precies hetzelfde. De ene vk zegt dat het helpt voor de bevalling zelf, en de andere vk zegt dat het geen enkel effect heeft.
    Wie heeft er dan gelijk? We zullen het nooit weten.
    Ik ga er maar vanuit dat het wel degelijk effect heeft (chronisch optimistisch als ik ben ;) ).

4. HannekeR

HannekeR Actief lid

2 jan 2008
    127
    0
    0
    Brielle
    goedemiddag allemaal,

ging vanochtend om 9 uur nog even terug naar bed en werd pas om 1 uur wakker... :oops: schandalig gewoon, maar wel lekker
    ben vanmiddag naar de vk geweest en alles is in orde. hij is al lekker ingedaald. ze willen wel graag dat er iemand gaat bevallen want ze zijn bang dat we straks allemaal met zijn allen tegelijk gaan komen. er lopen er op het moment erg veel in week 38-40.

Rooming-in heb ik met Kim ook gedaan. maar dat was meer uit noodzaak geboren. door de hernia die ik heb opgelopen tijdens de zwangerschap/bevalling kon ik niet lopen, dus dan was het erg makkelijk om haar vlak naast me te hebben. ze is met 7 weken naar haar eigen kamer gegaan en dat is prima gegaan. alleen had ik wel de babyfoon naast me staan omdat ik zo gewend was aan haar geluidjes

shedevil: ik had hetzelfde idee als roshi. laat hem maar lekker op de gang wachten (of in ieder geval in een andere ruimte als waar jij aan het bevallen bent). en als hij niet eens de moeite heeft genomen om het kindje vooraf te erkennen dan zou hij van mij helemaal in de boom kunnen. wel de lusten niet de lasten zeker. zo werkt dat niet.
    misschien kan je hem een keer vooraf nog mee dwingen naar de vk die hem dan heel goed kan uitleggen wat zijn aanwezigheid kan betekenen tijdens de bevalling.
    en als hij zelf al het idee heeft dat hij jullie kindje niet of nooit ziet, waardoor hij vindt dat hij geen moeite hoeft te doen in het uitvinden van de noodzakelijke informatie dan zou ik die gedachte van hem lekker waar maken. je kan je baby toch niet bij iemand achterlaten die niet eens weet wat hij ermee aan moet als het kind gaat huilen? mafkees.
    stuur hem maar langs dan zal ik eens even heel boos op hem worden!
    veel succes in ieder geval met bedenken wat je wil doen.

ik ga mijn meisje van de creche halen want anders moet ze straks nog naar huis lopen..... :)

5. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier ben ik snel even! Hoe gaat het met jullie? Jullie kunnen vast niet wachten tot je jullie wondertjes in jullie armen mogen sluiten. Nog eventjes!

Hier gaat alles prima. Bevalling is goed gegaan maar had vreselijke naweeen. Die heb ik gewoon 2 (!) dagen nog moeten weg puffen. In combinatie met een buikwond is dat dus niet erg prettig.

Voor de rest is Daimy een lieve baby. Ze woog 3210 gram bij haar geboorte en was afgevallen tot 2700 gram. Dat is dus meer als toegestaan en ik moest gaan bij kolven en dat geven. Maar inmiddels is ze weer wat aangekomen! HOERA. Ze is trouwens 48 cm, een echt ukkie dus.

Ik ga snel weer naar bed want mijn onderhuidse hechting doet nog erg pijn.

Foto's van Daimy staan op mijn pagina: www.liefkleinwondertje.babysite.nl

6. ydnic

ydnic Actief lid

4 jan 2008
    450
    0
    0
    Administratie en sales
    Friesland aan het water
    She devil, misschien ligt het aan mij maar deze situatie is al een tijd aan de gang met hem. En telkens als je over hem spreekt ben je negatief. En geef je eigenlijk zelf aan dat je hem er niet bij wil en dat het niet goed gaat en dat de pleuris uitbreekt.
    Sorry dat ik het zeg maar ik zou zo iemand niet bij mijn kindje in de buurt willen hebben ook al is het de verwekker ervan.
    Wees duidelijk hoe jij de dingen wil!
    Hij is toch helemaal je ex ,of hoop je door hem zijn zin te geven dat het weer goed komt ofzo ?
    Het lijkt mij anders toch niet zo'n moeilijke keus, om te beslissen wat er gaat gebeuren en wie jij erbij wil hebben als ik jou berichten zo lees.

7. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    :) precies!

Hanneke> schaam je :) welnee geniet er nog ff lekker van dat je opgestoord op je bedje kan liggen....

8. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    eigenlijk denk ik er precies zo over maar vond het moeilijk om zo te zeggen omdat ik bang ben dat ik je dan zou kwetsen shedevil...

Klavertje> wat een schatje!

9. klavertje wat een poepie, geniet er van!

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

10. Miracle08

Miracle08 VIP lid

6 mrt 2008
    6.426
    0
    0
    Verkoopster
    Noord brabant
    @ klavertje:Wat een knapperd ! Geniet er van !

11. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Klavertje: wat een schatje zeg!

@Hanneke: hmmm, schandalig! (zegt Yule, aka De Schone Slaapster :) )

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Klavertje44, wat een heerlijk meisje !

Heb inmiddels een tosti en een groot glas melk op. Helpt misschien ook wel tegen hoofdpijn.
    Ga zo maar even op bed liggen denk.

13. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @kaatje: goed idee, lekker even rusten.

Waar is Ingeltje eigenlijk?

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Die is aan het bevallen :)

15. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oja? :confused:

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je weet het niet :)

17. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pff I wish...!
    Nee.. lig depri te wezen... vandaag steeds zo'n raar gevoel maar weer niks wat doorzet...

Geen zin in koken en nu voel ik me schuldig dat mannetje hongerig thuis komt.

Moet weer eens huilen en heb nergens zin in...

Blegh... klote-laatste-loodjes die helemaal geen laatste loodjes zijn.. want dat waren ze 3 weken geleden ook al

Had ook niet zo'n zin om me in de discussie te mengen, maar ben het helemaal met Ydnic eens.. SheDevil: ik snap dat je het heel moeilijk hebt, maar je zult keuzes moeten maken.. als moeder ben je het naar je kindje en óók jezelf verplicht nu duidelijk te zijn naar je ex. Dit gaat niet vanzelf over, je zult iets moeten doen. Je lijkt nog veel te betrokken en je lijkt je nog schuldig te voelen naar hem toe, misschien naar je kindje? Ik weet het niet, maar je moet hier toch wel iets mee gaan doen. Je bent in staat om die %$$ bij je bevalling te laten.. wat nooit goed kan gaan... ik wou dat je iemand had die je goed kon ondersteunen want zo gaat het toch niet langer meis? ZOEK HULP~! Wens je alle goeds :|

18. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Klavertje, wat een liefie...en wat een knappe zus :D

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

@Ingeltje, succes meis..misschien kan je mannetje straks een beetje opvrolijken.

20. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    voelen: dat voelde vanmorgen echt niet lekker toen die dokter dat deed. Is een gemeen gevoel. Heb overigens niet zelf gevoelt.

@Yule: ik heb last van hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid door mn bloeddruk en ik ben ook heel erg vermoeid (maar dat zijn we allemaal dus weet niet of dat door mn bloeddruk komt). Mn bloeddruk schommelt al een tijdje op en neer en de gyn zei dat onderzoek heeft aangetoond dat het beter is dat ze de beeb dan maar halen als die er blijkbaar toch al klaar voor is. En een grote rol bij zijn beslissing speelde ook dat ik al ontsluiting heb en ik volgens hem heel dicht bij het punt zit waarop het natuurlijk zou gaan beginnen.

@kaatje: gefeliciteerd!

@steen: jij ook succes vandaag en morgen!

@pisum: stomme reactie van die vroedvrouw. Hoop dat je een andere hebt bij de bevalling en anders dan kun je tijdens de bevalling gewoon flink op haar mopperen... dan denkt ze toch dat het de hormonen zijn :)

Rooming in: doen wij niet aan! Gewoon zodra ik en de kleine thuis zijn slaapt zij op haar eigen kamer.

Ben trouwens flink aan het rommelen sinds die dokter vanochtend heeft gevoeld. Er komt een heleboel roze slijm mee als ik naar de wc ga en mn buik is continu hard en krampjes. Zou me nix verbazen als die kleine denkt van ik bepaal wanneer ik kom en niet jullie dus nu kom ik lekker vanacht nog.

Ik ga nu nog even rusten en dan morgen een drukke dag. Succes voor iedereen die in de tussentijd gaat bevallen. En Ingeltje ik hoop echt dat jij inmiddels ook eens aan de beurt ben (voel me beetje schuldig dat ik voordring!). Ik spreek jullie snel weer!

Deel Deze Pagina