September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Goed gesproken Pisum!

(wat heb je trouwens een onwijs coole achternaam zag ik op Hyves ;) )

2. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Voor Ingeltje, Freesia, SheDevil, Tweety en iedereen die het nodig heeft

Hier een gedichtje dat ik ooit tegenkwam (misschien was het wel hier :(: )

Een Knuffel

Een knuffel is zo fijn,
    Een knuffel voelt zo goed.
    Een knuffel omdat het mag,
    Niet omdat het moet.
    Een knuffel geeft je warmte,
    Van twee armen om je heen,
    Even iets met z`n tweetjes,
    Even niet alleen.
    Een knuffel kost je niets,
    Ja, een minuutje van je tijd.
    Maar het geeft je zoveel kracht,
    Om weer door te gaan in de strijd

3. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Met dank aan dr Phil hoor, ik ben dol op die man :oops:

(Thanks! Vind 'm zelf ook wel cool :) maar moet 'm wel altijd spellen. Ach, dat houdt het leven spannend.)

4. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Wat een heerlijke knuffel!

Slaap lekker dames!

xxx

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ingetje, had hier hetzelfde, maar geloof dat je nog een beetje rond moet voelen. :) kon geen echt gat ontdekken volgens mij maar was wel allemaal zacht daarbinnen.

Ydnic. hier beweegt hij ook de ene keer meer dan de andere keer.als je hem sochtends 3x smiddags 3x en savonds 3x voelt is het goed volgens mijn vk

ik zit nu aan de kwarktaart :oops:

6. 4days

4days Niet meer actief

Hoi meiden!

Steen -> Jeetje meid, dat is schrikken zeg! :eek: Gelukkig heb je al ontsluiting, dan zal het nu wel snel gaan.

Sannemart -> Jammer dat het draaien niet is gelukt... Maar twee van mijn nichtjes zijn in stuit geboren, en het waren beide snelle gemakkelijke bevallingen, dus dat kan ook! ;)

Krisstel -> Mij is wel verteld dat je de baby aan moet leggen als hij zelf om eten vraagt, maar dat is natuurlijk lang niet hetzelfde dan bij elk kikje wat hij geeft. Je hoort het blijkbaar vrij snel wanneer de baby huilt omdat hij honger heeft (meestal ook op een vast moment, bijvoorbeeld nadat hij een tijd geslapen heeft).

Klavertje -> Oooh wat een leuk snoetje heeft die kleine van jullie! :D Ik heb meteen een berichtje achter gelaten vanaf onze beebie-site.

Marielle -> Sex kan op zich geen kwaad, maar reken wel maar op een paar uur krampen en harde buiken...

SheDevil -> Erg lastig hoor, met die ex van jou... Maar de enige manier waarop het ooit weer enigszins goed zou kunnen komen (al is het alleen maar in die zin dat hij vader is voor de baby) is als hij het serieus neemt. En dat doet hij blijkbaar niet... Als je in jullie situatie zit kun je niet over het weer en voetbal gaan praten en de serieuze dingen verdringen... Duidelijk een teken dat hij niet volwassen is! Ik denk dat je gewoon het contact tussen jou en hem helemaal af moet breken (geldt overigens niet voor het contact tussen hem en de baby) en pas weer op hem in moet gaan als hij er een keer echt serieus voor wil gaan zitten. Want ik denk echt dat jullie nog een hoop te bespreken hebben! Maar het moet nu een keertje vanuit hem komen, anders al hij wel nooit veranderen ben ik bang...

Tweety -> Wat leuk dat je je ventje de fles mocht geven! :D Hopelijk morgen weer, en pakt hij het ook goed. Hij kan de energie natuurlijk goed gebruiken.

Ingeltje -> Jah, zacht is goed! ;) Dan is in ieder geval je bmm al verstreken. Hier is nog alles hard, maarja ik loop natuurlijk wel ook 4 weekjes achter.

Groetjes, Cossy

7. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @tweety super dat robin de fles mocht! is een begin :D en meid dat je niet helemaal aanwezig bent geeft niet! ji jbent net weer mama én jouw kindje ligt in het zkh! hele dikke knuff :)

@ydnic, je kunt de vk bellen maar heel veel druko op de blaas is heel erg normaal nu hoor! ik heb het ook en verlies daardoor supersnel urine als ik net te laat betn naar de wc, of als ik nies of lach :( dus als ik voel dat ik moet moet ik rennen :) en de beeb minder voelen kan kloppen, heeft veel minder ruimte. Voel je hem nog regelmatig? en min 5x? soms beweegt uk hier ook heel licht dat ik het net voel. Maar je kunt altijd de vk bellen! vooral ivm minder drukke beeb.

@pisum super leuke gedicht! hier ook een fan van Phil en Oprah! zeer wijze mensen!

Nou manneke heeft gedouchd en die *(&^@*^& lekt nog :evil: hij gaat zelf proberen die lekkages alsnog te dichten morgen want het is gewoon niet goed afgewerkt. Anders moet er met super spoed een muur gemetseld worden voor douche aan grond, moet af voor de bevalling, baal hier nu echt van :( huissie is dus nog niet af :(

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Parr balen meid, is toch een lekkerder idee als het af is voor de kleine komt.
    Knuff

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Volgens mij slaapt iedereen :-?
    Ik ga dan ook maar richting bedje.

Zie jullie morgen weer. en wordt morgen toch wel weer tijd voor babynieuws hoor !

Liefs

10. 4days

4days Niet meer actief

Oww balen hoor parr! :( Ik kan er ook niet tegen als iets nog niet af is, zeker nu de baby eraan komt... Bij ons moet de vaatwasser opnieuw worden aangesloten, maar gelukkig komt m'n pa dat zaterdag doen. Hopelijk is jullie douche ook op tijd af!

Ik duik ook mijn bedje in nu!

11. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Yule: mss heb je gelijk en weet hij idd hoe hij het moet 'spelen' of mij kan 'bespelen' door bepaalde druk uit te oefenen dmv emotionele chantage..
    Maar mss heeft hij gewoon echt niet door hoe hij bezig is, imo zit hij echt in een slachtofferrol waar geen plek is voor medeleven voor mij ofzo, of klinkt dat stom?
    Ik vind mezelf wel een sterke vrouw ja, en
    iemand nodig hebben, ach, dat is het niet eens maar je hebt toch wel een soort ideaal plaatje voor ogen idd.
    Maar nee het voegt idd nix toe op deze manier.

Jekkia: ik denk dat het van allebei een btje is.
    Dus ja tuulk wil je een compleet gezinnetje zijn en aan dat beeld wat je voor ogen heb wil je alles doen, maar aan de andere kant weet ik ook hoe leuk/lief die kan zijn, alleen dat is niet genoeg om op iemand te kunnen bouwen en terug vallen als er iets is.

Roshi: van de laatste weken probeer ik ook zo goed als het kan te genieten, en zo min mogelijk over dit na te denken, mja helaas word je soms gedwongen om er wel over na te denken als er weer iets gebeurd ofzo.
    Maar heb gezegd/gevraagd, laat me AUB gewoon met rust deze dagen zodat ik me kan relaxen en voorbereiden.
    Vind het moeilijk om niet te reageren op z'n smsjes omdat hij nu weer 'normaal' doet, maar zo blijf ik door gaan ..zucht

Slaap lkkr trouwens ;)

Parr: ja verstandelijk heb ik wel een besluit kenne nemen maar gevoelsmatig heb ik geen besluit genomen omdat ik toch denk 'wat als'..stel dat hij toch nog bijdraait :(
    Mja ik betwijfel het sterk of hij ooit door zal hebben wat ik bedoel en het begrijpt.

Yule: ik hoop dat je beeb morgen dan nog even bij je binnen wil blijven, zou wat zijn he, psies op zo'n dag.. Moet je maar zeggen dat het heel vies en koud herfst weer is en dan ken je beter binnen blijven he ;)

Ydnic: ik zou, als ik jou was, gewoon lkkr bellen.
    Ik was gister bij mijn vk en die vroeg of ik de kleine nog vaak voelde bewegen of anders dan normaal.
    Waarop ik zei dat ik het wel minder vaak voelde en zij mij meteen door stuurde naar de triage afdeling in het zh voor een hartfilmpje.
    Niet dat het zorgwekkend hoeft te zijn maar ze liet er liever wel naar kijken.
    Het kan zijn dat de kleine minder beweegt omdat het n btje krapjes wordt, maar voor hetzelfde geld heeft ie het niet meer zo naar zn zin daar binnen.
    Bel nou maar zou ik zeggen, ook voor je eigen gemoedsrust.

Pisum: dat zijn 2 goeie zinnen/stukjes die je daar aankaart, het zou zo uit mijn mond kunnen komen ook! -zo wijs ben ik naar anderen toe dan wél hahah ;)-
    "..waarin hij wel warm, betrokken en communicatief is. dat kost dus (veel) tijd.."
    En dat is ook de reden dat ik hem al die tijd de tijd heb gegeven, omdat het niet in één week gaat, daarom was het moeilijk voor mij om te zeggen van helemaal geen contact, dat zou ik onredelijk hebben gevonden van mezelf dan want hoe ken die zich dan bewijzen.
    Mja dat is nu al meer dan een jr geleden.. :(

"..jij weet voor jezelf dat je er ALLES aan gedaan hebt toch? nou dan! enne, kinderen komen liever uit een gebroken gezin dan er in 1 te wonen... trust me..."
    Ik vind dat ik er wel alles aan heb gedaan door hem keer op keer de kans te geven, hem bij dingen proberen te betrekken, zijn mening te vragen over namen, geboorte kaartjes, gedichtje erop, mee nemen naar zh controle, vk controle, thema avond bevalling zh, dvd geleend over de groei van een foetus in de baarmoeder, links gestuurd met informatie over zwangerschap, mee nemen naar baby zaak om zijn interesse op te wekken, etc.
    En je hebt zkr gelijk, een kind komt liever uit een gebroken gezin dan er in één te wonen.. dat weet ik uit de eerste hand.

Mooi gedichtje wat je schreef, een dikke knuffel terug aan jou!

Trouwens, Dr.Phil -> LOVE HIM!
    Ik heb ooit een zin van hem onthouden wat mij erg heeft geholpen in het verwerken van wat mijn eigen 'vader' betreft..
    "..Ik vergeef je dat je niet de persoon kon zijn die ik graag wilde dat je was.."
    En dat pas ik eigenlijk nog steeds toe op bepaalde mensen en situaties.
    Zo leg je het probleem weer terug bij de ander, en hou je op met je af te vragen "waarom", want daar krijg je vaak toch geen antwoord op.
    Zo is het niet meer jouw balast maar dat van die persoon.
    Zie je, ik ken wel lkkr lullen hahaha :p

Cossy: Serieus nemen doet hij het idd niet, hij denkt veel te gemakkelijk imo hoor.
    Volgens mij denkt hij dat strax alles vanzelf zal gaan :(
    Maar wat je zegt, hoe kan ik het contact met hem verbreken wat ons betreft maar niet wat de kleine betreft?
    Want er zal dan toch gecommuniceerd moeten worden, sowieso over de opvoeding e.d.
    En daar valt ook niet met hem over te praten, want hij weet nergens wat van af.
    Is zooo belangrijk die communicatie tussen twee ouders, of je nu samen bent of niet.
    Mss dan JUIST als je niet samen bent..
    Mja voel me onderhand een btje een ouwehoer tegenover hem omdat ik er steeds op terug moet komen want hij zegt er dan gewoon nix over als ik nix zeg :(
    Lkkre visueuze cirkel zo, of hoe zeg je dat :)

12. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Hoi dames,
    Ik heb met open mond zitten lezen over dat inwendig voelen van de baarmoedermond. Wat willen jullie daarmee bereiken (nee hoor, snap het wel). ;) Maar gebruiken jullie wel een handschoen of zoiets. Doet de vk wel en het lijkt mij ook wat hygienischer. En minder kans of infecties voor jou en de baby. Je bent zelf ook beter doorbloed daarbinnen, en dus eerder kans op wondjes ed. Ik doe het iig niet. Ben wel nieuwsgierig, hoor. Maar vrijdag moet ik weer naar de vk en dan hoor ik het dan wel. (normaal ben ik niet zo geduldig, maar goed).
    Ben er helemaal uit. Ik wil NIET snachts bevallen. Elke avond heb ik dat gevoel van. Nee niet nu beginnen, ik wil nu gewoon slapen. En sochtends als ik wakker word mag het van mij de hele dag door wel "gebeurën". Zijn er meer dames die dat hebben, of net andersom ofzo?
    Ik wil trouwens 4 september claimen als mijn bevallingsdag. We zijn dan 10 jaar getrouwd en vind het wel een leuk cadeautje voor Pieter. Op mijn verjaardag (27 dec) heb ik de test gedaan en toen was het ook een cadeautje (voor mijn verjaardag en letterlijk, want deze is niet "gepland").
    Dus als ik jullie toestemming kan/mag krijgen heb ik 4 september! Is deze baby 2x een cadeautje :) (Het mooiste cadeautje wat een mens kan krijgen toch).
    En voor degenen die zo graag voor willen dringen: Je doet je best maar. Mijn tijd komt wel (zei ze optimistisch)Als die drang zoooo groot is, moet je er gewoon aan toe geven ;) .
    lieve meiden, ik ga slapen. tot morgen, jikke

13. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    hahah ik heb ook nog niet zitten frummelen daar binnen hoor :p
    Heb helemaal geen zin in gefrummel :)
    Overigens heb ik wel zoiets van 's avonds of snachts ja lkkr rustig als iedereen slaapt.
    Maar das mijn ding ik ben een echt avond/nacht mens.

Maar moet nu ook maar eens richting bedje....
    Goeden nacht dames en wellicht tot morgen.

Nog even dit:

".. Luisteren
    Is meer dan horen
    Een mens die kan luisteren
    Iedereen wil zo iemand ontmoeten.
    Aan hem kun je vertellen
    Over je alledaagse leven,
    je grote en kleine probleempjes.
    Hij deelt in je vreugde en verdriet
    Je bent gelukkig
    Als er iemand echt naar je luistert.
    Luisteren is tijd durven verliezen,
    de ander laten uitpraten,
    geen oplossingen kunnen geven
    Maar stapvoets met de ander
    Op weg gaan,
    Niet jouw tempo opdringen,
    maar het zijne volgen,
    niet jouw antwoord geven,
    maar hem het zijne laten vinden.
    In het luisteren ervaart de ander
    Dat je van hem houdt,
    met zijn onmacht, zoeken en tasten.
    Wie durft te luisteren
    Voelt niet meer de dwang
    Om de ander te verlichten,
    maar begint te geloven
    Dat het luisteren zelf al licht is.."

;)

14. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Kan je dat zinnetje van dr. Phill niet toepassen op je ex? En er dan een punt achter zetten en hem daar lekker over na laten denken! Gewoon op een kaartje zetten en naar hem sturen. Ben jij er vanaf, en lag je het bij hem neer.

15. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    :) :)

I <3 sarcasme

16. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.818
    4.057
    113
    Hey meiden,

Goede morgen. Hier een erg slechte nacht gehad. Heb van de spanning en de krampen amper kunnen slapen. Ben om 3:15 in slaap gevallen en om 5:45 werd ik weer wakker.
    Heb net gebeld en ik kan gewoon om 7:15 terecht. Vind het super spannend en ook super eng. Heel raar... ben de hele zwangerschap niet bang geweest voor de bevalling en nu ben ik wel bang.

Tot snel allemaal!

17. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Egobericht: weer een rotnacht, en geen beeb natuurlijk.
    Vandaag naar de VK, en een zware dag voor de kids zorgen, gelukkig is mijn mannetje wel thuis tegen etenstijd.

18. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    Dreames, je zal dit ws niet meer lezen, maar HEEEEEElVEEEEEL strerkte straks (of misschien nu al).

vannacht nix gehoord van steen, dus zal vandaag wel ingeleid worden, of ze heeft nog geen tijd gehad om te sms-en.

baby heeft gisteravond goed naar me geluisterd. nix gebeurt hier. De kinderen vinden het volgens mij wel lang duren, ze hebben vanochtend alledrie gebeden tot god of de baby vandaag kan komen (lief).
    Zometeen maar weerf ff kijken of het geld erop staat. Kan ik eindelijk boodschappen halen.
    groetjes,
    jikke

19. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    JIKKE, gefeliciteerd met jullie 10-jarig huwelijk!! (shit, is morgen pas 4 sept, :oops: :oops: )

dreames en steen: veel succes vandaag!

kaatje: veel succes vandaag bij en na het strippen ;)

Gaap!

20. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    :) :) , maar alvast bedankt.

Deel Deze Pagina