@ Yule: Ja dat kan een teken zijn, het schoonmaken Ik zeg, we bevallen samen vandaag Ik heb net boodschappen gedaan, dit doen we normaal pas op zaterdag maar kreeg het ineens op mijn heupen, stel je voor dat ze vandaag kom en we geen drinken in huis hebben voor de visite haha! Telt dit ook als nesteldrang O @ Ydnic: Haha als de ooievaar bij jou is geweest, stuur hem dan even door wil je Raamversieringen: Wij wilden iets superleuks bedenken, idd zoiets als die ooievaar, komt mijn schoonma met de mededeling: Jullie hoeven niks te kopen hoor, dat hebben wij al geregeld! Grrr dan ben ik al pissig, tis MIJN kind, IK wil dat regelen! Zie alweer gebeuren dat ze met iets achtelijks aankomen, nou dan sodeflikker ik het zo de achtertuin in Hieruit kunnen jullie wel de band opmaken die ik heb met mijn schoonouders zeker O Ja ik ga op de bank liggen, ochtend heeft me veel energie gekost met dat vervelende nieuws Nu dus even rustig aan, moet tenslotte bevallen vandaag (samen met Yule)
hahahahaha omg! Ja wij willen zon ooievaar die doort raam vliegt, ja die zie je al vaak, ik weet het! Maar dan de naam met opblaasbare letters, leek me wel lachen
Joepie Ingeltje & man: van harte gefeliciteerd met de geboorte van Julian! Hij heeft gewoon gewacht op deze prachtige datum @tinkerbel: Bah, dat was geen leuk nieuws. Gelukkig heeft ie geen operatie nodig. Veel succes vanmiddag! @yule: Idd, lang leve de tegenstrijdige info. Maar goed, we merken het zelf wel En jij bent idd flink actief bezig. Word al moe van het te lezen raamversiering: Wij hebben een leuke pluchen ooievaar gekregen van m'n schoonmoeder en die gaan we aan het raam hangen. Na de bevalling moet man ook snel naar de winkel hollen om een juiste slinger/ballonnending/wat dan ook te kopen voor onze surprise uk Vraagje over voorraad (danzkij Yules keukenkastje). Je zou een goedgevulde voorraadkast moeten hebben en die hebben wij dus niet. We hebben 2 blikken soep en wat afbakbroodjes of zoiets Wat halen jullie allemaal in huis? Volgens mij moet ik niet zo gek veel halen, want een zondag overleven we wel met die soep en de supermarkt is gewoon aan de overkant van de straat. Dus ik zie even niet in waarom ik m'n voorraadkast moet gaan volproppen... Heb m'n nuttige activiteiten voor vandaag ook alweer gehad: was van rek gehaald, nieuwe was aan rek en nieuwe was in machine. En zelfs nog wat gestreken ook. Straks nog even de frisse lakens op bed leggen (doe ik nu echt heel vaak, je weet maar nooit ) en dan zijn we weer klaar voor vandaag. Geniet van jullie middag!
Goedemiddag (a.s.) mama's ik had gisteren even te weinig tijd om alles bij te lezen, laat staan te schrijven. mijn ouders zijn weer komen helpen met alle klussen die nog gedaan moeten worden. wat wordt er toch een hoop geschreven zeg. alle kersverse mama's (en papa's) van harte gefeliciteerd @ Kaatje; je man moest toch vandaag weer naar de arbo-arts van zijn oude werkgever? als die nu een andere uitspraak doet dan kunnen ze die misschien gebruiken voor de 2nd opinion. wel fijn dat de bond jullie goed bij kan staan. daar zijn ze natuurlijk ook voor, maar het is altijd afwachten wat ze kunnen/willen doen. als hij echt moet gaan werken maandag en hij kan voor de veiligheid niet zelf rijden dan zou ik de werkgever vragen hoe ze gaan regelen dat hij op kantoor komt. en dan idd alle 'rommelaars' veel succes. hier nog niets aan de hand. gisteren wezen zwemmen met een miljoen harde buiken ongeveer. maar dat is gewoon sinds een week of 7.... voor mij zijn harde buiken dus ook geen teken van een aanstaande bevalling. ben benieuwd wat de signalen gaan worden voor mij....
Azeb, ik kreeg ook een brief van het UWV dat ze een verklaring van de verloskundige nodig hebben (die heb ik in januari al verstuurd...maar goed) Ze moesten de verklaring voor 2 september hebben, anders zou het consequenties kunnen hebben voor mij.....? Kreeg de brief gisteren pas. Ik zou niet weten welke consequenties, ik heb geen dag ziek gevierd, ik ben wel 1% ziek gemeld door mijn werkgever, omdat ik het straatwerk niet meer kon verrichten....Hoop dat alles goed komt. Ingeltje bevallen, super! Proficiat! Ik wil ook Vandaag bij de verloskundige geweest, ze keek of ze me kon strippen, maar dat kon niet. Ik had nog niets van ontsluiting....Ze verwachtte echt niet dat ik voor of in het weekend zou bevallen. De baarmoedermond was wel iets verstreken, maar voor de rest nada. Nou goed, weet ik dat ook weer hé. Jammer maar helaas, nog even geduld hebben dus
ik hbe zo´n ooievaar gekocht op toysforsale.nl was 15 euro en wordt binnen 2 dagen thuis geleverd. is een mooie en niks mis mee hoor. hier nog steeds krampen en harde buiken maar ik denk niet dat het doorzet, hoop stiekem van wel natuurlijk tinkerbell gelukkig lijkt het mee te vallen, snap dat je je er druk om maakte, zo´n klein manneke. kaatje hoe was het gesprek van je man? xxxxxxxxxxxxxxxxx
Hey meiden , kom weer ff snel spieken YEAH ! nog meer babynieuws ! DREAMES gefeliciteerd met DEMI KRISSTEL gefeliciteerd met BRITT INGELTJE gefeliciteerd met JULIAN Hier nog steeds geen tekenen van een evt bevalling Wehh..ik wil ook ! hihi
Nou meiden, ze belt gewoon weer af Heb het helemaal gehad, mag het morgen weer proberen maar geloof echt niet dat ze dan komt Ik heb gebeld met de gyn maar de inleiding kan ook niet vervroegd worden, althans niet naar morgen, misschien naar het weekend maar dat wist ze nog niet GVD ik ben echt zoooo boos he, een keer afbellen kan altijd, bij de tweede keer denk ik al van okeee, maar de derde keer vind ik gewoon ronduit asociaal Ben echt pislink! XXX
Argh meiden even spuwen over uwv-ellende! Vanmorgen bleek dat zowel mijn directeur als de administratie de zwangerschapsverklaring niet hebben. Kwijtgemaakt/geraakt dus. Grmbl....... Dus ik maar naar de vk om een nieuwe te halen. Zit ze daar net in een intake-gesprek van een uur, ik heb op een gegeven moment maar aangeklopt, toen bleken ze net al bijna klaar te zijn .... Daarna het UWV gebeld en gezegd dat ik niet per 7 juli maar per 11 augustus met verlof ben gegaan. De mevrouw die ik aan de lijn had wilde geen toezeggingen doen omdat ze niet precies wist hoe het zit met het onderwijs. Ik zei: nou volgens mij is het niet zo moeilijk: mijn verlof begint gewoon vijf weken en één dag voor mijn uitgerekende datum, en dat is 11 augustus. Of daar nou een zomervakantie aan vooraf gaat of niet dat maakt volgens mij niet uit. Zegt zij: volgens mij moet je kiezen tussen óf vier weken, óf zes weken voor je uitgerekende datum met verlof gaan. Daartussenin kan niet. Maar ook dat moest ze navragen en kreeg ik uiteindelijk geen duidelijk antwoord op. Nu wordt ik vandaag of morgen terug gebeld. Ik hoop niet dat dat waar is van die 4 óf 6 weken, want dan zou mijn verlof dus automatisch in de zomervakantie in moeten gaan (want ik kan nu natuurlijk niet meer zeggen: doe maar vier weken, want die laatste week heb ik niet gewerkt!). Dat zou dan betekenen dat ik een week eerder weer moet beginnen met werken. Dat wil ik niet! Bah wat een gedoe en een prutsers, zowel op mijn werk als bij het uwv.
Hier kom ik even spieken zonder trug te lezen! ALLE NIEUWE MAMA'S SUPERGEFELICITEERD! Wie kan mij vertellen op welke pagina's ik de bevalverhalen van de laatste drie mama's kan lezen? (Diddl, Ingeltje, Dreames) Anders zit ik weer de hele dag alleen te forummen Oja, nog een vraagje. Ik heb de dekentjes nog niet gewassen omdat ik dacht; dat ligt toch op een laken dus de beeb komt er niet direct mee in aanraking. Zou ik ze toch moeten wassen? Is er trouwens een vouwtrucje voor de lakens en dekens die je onder het matras vast moet zetten? Want als je het kort opmaakt dan blijft er gigantisch veel laken/deken over om weg te stoppen. Zoveel dat het matrasje omhoog gaat staan aan het voeteneinde. Daar moet toch een trucje voor zijn? Dikke zoen van een 38 wkn zwangere die nog nooit oefenweeën heeft gehad, haha. Het zal nog even duren denk ik
jah 1,5uur is idd wel een te groot stuk om even te rijden... maarjah. Ik ga weer ff ligge vanaaf oppassen op 2 kindjes, dus heb me rust nu wel ff nodig.
Ja moppiepoppie dat vroeg ik me ook al af van al dat dekengedoe wat je over hebt. Ingeltje, Dreames en Diddl hebben nog geen verhaal gepost. Diddl weet ik trouwens niet zeker maar volgens mij niet.
de dekentjes hoef jein ieder geval niet te wassen. maar dat probleem met het om het matras vouwen heb ik ook.
@tinkerbel nou ik vind dit ook te gek voor woorden worden! het lijkt alsof zij jou aan de lijntje houdt! Eerst vindt zij het bleangerijk jou te strippen omdat jij erdoorheen zit. Maar dan zegt zij wel 3x af heb je er wel iets van gezegd dan? @azeb pfff ook een gedoe
TInkerbel, vind dat je schoonmoeder dat wel even met jullie had moeten overleggen. is natuurlijk lief bedoeld,maar idd jullie kindje. Wat een #@$^* vk heb jij zeg ! Zou haar echt melden dat je dit niet netjes vind. jij verheugd je steeds en dan belt ze af. Iris, hier ook geen voorraad in huis hoor. Heb dan wel wat extra pakken sap mee genomen maar verder hebben we twee moeders die maar wat graag boodschappen meenemen als het zo ver is. Azeb, volgens mij kan je wel met 5 weken met verlof hoor. dat zou ik ook doen, maar omdat ik al gedeeltelijk in de ziektewet liep werd het automatisch 6 weken Moppiepoppie, je kan de lakentjes en dekentjes gewoon onder het matras vouwen, als de achterkant dan te veel omhoog komt kan je eventueel aan de voorkant een handoek onder het matras leggen. Sommige kraamhulpen vouwen de dekentjes ook naar binnen ipv onder het matras. Heb het bed hier niet opgemaakt want de kraamzorg haald het bed toch af om te kijken of het goed is dus dan mag ze het van mij gewoon in 1x goed doen Nou zie hier nog niet echt een bevalling aankomen geloof ik. Geen krampen meer enzo :-? Net even geslapen,maar was natuurlijk net vertrokken en toen werd ik wakker gebeld
azeb je kunt volgens mij wel gewoon 5 weken vtv met verlof gaan, heeft een collega van mij ook gedaan tenminste. tinkerbell wat belachelijk zeg, heb je toch wel iets van gezegd he? hier nog steeds krampen maar wordt af en toe minder en zeker niet meer dus gaan er maar vanuit dat het weer weg gaat. pfff heb het nu echt gehad, waarom al die voorweeen enzo zet nou toch eens door. ga ff de bank opzoeken. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
@tinkerbel: Pfff, dit wordt echt te belachelijk voor woorden Heb je er iets van gezegd? Je wordt nu gewoon aan het lijntje gehouden, stelt je er telkens op in en dan belt ze weer af. Drie keer is echt te veel hoor. Dat ze dan meteen zegt dat ze het gewoon niet meer wil doen ofzo. @azeb: Je mag ten vroegste 6 en ten laatste 4 weken op voorhand met verlog gaan. De optie 5 weken op voorhand zit daar ook gewoon tussen, dus snap niet wat het UWV moeilijk doet. Als ik geen 50% had moeten gaan werken vanaf eind juni, had ik ook 5 weken van te voren gekozen en dat was perfect mogelijk. Of zoals op site van Postbus 51 staat: Zwangerschapsverlof De datum waarop het zwangerschapsverlof ingaat, is afhankelijk van de datum waarop u denkt te bevallen. U kunt vanaf zes weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Maar u moet in ieder geval vier weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum verlof opnemen. Er wordt vandaag blijkbaar wat afgeprutst door verschillende instanties