September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Heb vannacht gedroomd dat ik de pilletjes 'weer' gevonden had die de bevalling op gang brengen. In mijn droom had ik die bij Joris en Niels ook genomen en had het gewerkt. Ik was net aan het bedenken of ik ze meteen zou slikken of na het weekend...en toen werd ik wakker...

Hoezo, ik ben er wel klaar mee :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Esje

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    esje, mag ik ook zo'n pilletje? :)

3. Esje72

Esje72 Actief lid

15 nov 2007
    163
    0
    0
    Almere
    Misschien dat smarties ook helpen? :D

Esje

4. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

*Besteld ook een pilletje bij Esje* :) O:)

Ik ga zo maar ens douchen en de vk bellen :evil:

5. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Steen, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Femke!

Esje, mag ik er ook zo een, 5 sept vind ik wel een leuke dag, vriendlief en ik zijn vandaag 3 jaar samen..

Tinkerbel, heel veel succes gewenst voor je neefje, hopelijk gaat alles goed..

Yule, misschien wat ducktape meenemen om eventueel gebroken vliezen te plakken :) :) geintje, ik hoop dat ze het houden...

Zo vandaag weer bar weinig doen, kan het gewoon allemaal echt niet meer. Dochterlief was gister thuis gebleven, enorm verkouden en het snot kwam uit alle kanten. Een zeehond was er niets bij.. Maar dus weer geen dutje gister, vandaag heeft ze maar een halve dag school dus ik duik er zo nog even in... :oops:

Iedereen een fijne dag vandaag en voor wie wil/gaat bevallen, heel veel succes!

6. MirandaT

MirandaT Niet meer actief

Goedemorgen!

T'is nog rustig hier ;)

Haha Esje, ik wil er ook wel 1 :)

@Wupje, balen zeg dat de beeb nog niet ingedaald is :(. Hopelijk gaat hij/zij dat snel doen!

@Yule, fijn dat je telefoon gelijk gemaakt kan worden. En beebje moet gewoon ff maar wachten tot je mobiel klaar is haha.

@Tweety, fijn dat Robin van het zuurstof af is en hopelijk mag hij snel naar de High Care.
    En fijn dat het met jou goed gaat! Heel veel sterkte voor jullie!

@Tinkerbel, hopelijk gaan ze vandaag dan eindelijk strippen! En sterkte met je neefje!

Hier een goede nacht gehad.. Strakjes de weekboodschappen ff halen met m'n schoonmoeder en zwager (en Cyenna) en daarna gelijk de klossen.
    Voor de rest lekker rustig dagje thuis.

7. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    Goedemorgen meiden!
    Esje: hihi :D
    Cossy: wat leuk babyvisjes!
    Wupje: wat vervelend dat je ukkie nog niet is ingedaald! :-k

ben benieuwd wie zich vandaag melden gaat als mama! ;)
    Hier wel een redelijke nacht gehad, michelle is alleen en aantal keren wakker geweest en dronk iets minder dan gister overdag! Zouden dit die regeldagen kunnen zijn? ze kwam vannacht om de 2 uur! Nu ligt ze in elk geval weer lekker te koesen!
    En ga ik even wat proberen te eten, maar sinds de bevalling is mijn eetlust helemaal foetsie! :-k

8. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames :) Hoe gaat het met de kerverse mama's, de rommelende dames en de afwachtende? :D

@cossy gefeliciteerd met de geboorte van jullie 14 visjes :)

@kaatje 39 weken :whistle:

@tinkerbel *duimduim had er trouwens met mijn Smoeder ervoer dat van jouw vk. Zij zegt dat ja je kunt er verder niks aan doen maar de vk kan beter zeggen van ik bel je vandaag wnr ik net ff tijd hebt en niet een tijd afspreken als zij toch niet met 100% kan zeggen dat zij komt.. want zo houdt zij jou natuurlijk aan de lijn.... pfff idd maar instellen dat zij vandaag niet komt, komt zij wel dan is et een leuke pluspunt. Maar hier wel wat van zeggen hoor! *knuffs

@tweety :whistle: super dat robin het zo goed doet :D wel balen dat hij nog niet thuis komt :(

@yule ja katja zei al van goed dat ik jullie gebeld hadden anders stonden jullie morgen voor een dichte deur :( was ook voorlopig de laatste les dus... :oops: maar had echt vrijdag op mijn kalender staan.. zucht achja zwanger he :)

@wupje ja de cursus was zeer nuttig. Ipv de hele tijd oefeningen krijg je duidelijk mee wat je kan verwachten bij een bevalling en wat je er allemall kan doen om het makkelijker te maken. Plus je krijg tips die je niet van jouw vk krijg. Het wordt je duidelijk gemaakt van jouw bevalling jouw keuze. En is hartstikke gezellig! Bovendien worden de mannen goed uitgelegd wat hun taken zijn en dat het hoeft niet maar dat het allemaal in het voordeel van een goede bevalling meewerkt :D En het was oo een leuke bepgroep :) hier ook benieuwd naar de foto's :D

@esje :)

@lindaa klink wel als regeldagen. Ik weet wel dat na een weekje ongeveer (kan ook 2 zijn) dat de beeb zich vaker meldt en dit dus dan regeldagen worden genoemd.

Nou vandaag op de planning is een lunch in deventer met een vriendin. Iedereen MOET mij zien voordat ik beval :) haha Maar heb ook zoiets dan maar ook hierheen komen hoor! Pfff. Maar ik heb de auto van min Smoeder mee, die gaan nachtje weg met camper. Verder gisteren met smoeder over wonderolie gehad. Zij heeft het bij de laatste 3 kids gebruikt. Ik zeg van ja als de tijd goed voor is wert het wel. Zij zegt ja maar het leegt ook jouw darmen goed vóór de bevalling! Dus heb je daar geen problemen mee. Nou dat lijkt mij wel wat :) Maar denk dat ik zoiets psa zou doen in week 39/40 of zo. Verder die houdingen van persen die wij gisteren gedaan hadden.. de 1e was half zittend/liggend waar je zelf jouw dijen vast hebt 9en dan erbij denken dat je wel steun hebt van man/kussen/muur etc) en dan moest je een hap lucht nemen, vast zetten in jouw keel en dan persen naar de bodembekken met buikspieren ook aanspannen. Nou dat voelde erg goed! Ik voelde dat ik goed mee perste. Toen moesten wij dat ook liggen proberen nou dat wordt niks voor mij! Ik voelde wel het persen in mijn buik maar weinig in mijn bekkenbodem :rolleyes: dus dan maar op mijn zij proberen maar dat is ook geen houding! Iemand moet dan jouw been omhoog tillen! Nou toen de houding op alle vieren. dan staan jouw bekken wel wijder maar ook in die houding moest ik extra mee persen om mijn bodembekken te voelen. Dus das ook niks. En toen zitten alsof je op een baarkruk zat met hubbie achter je. dus dan leun je tegen hem aan met jouw bekken iets gekanteld, je hebt jouw armen ontspannend en daar voelde ik mijn bodembekken het beste in! Dus voor mij wil ik het liefst in de eerste of laatste houding! Dus mssn alsnog langs de thuiszorgwinkel voor zo'n rugsteun voor in bed want onze bed staat nu van de muur af door de bierkratten. Mssn iets voor jullie om die houdingen uit te proberen? Hebben jullie dan een beetje een idee van wat het fijnste voor jullie werkt?

9. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lindaa, denk idd dat Michelle nog even een ritme moet aanwennen,maar volgens mij drinkt groot deel van de baby's de ene keer meer dan de andere keer..

Minder eetlust? aan de ene kant niet best, aan de andere kant wel goed voor de lijn :)
    Misschien meerdere malen per dag een klein beetje eten?

10. Lindaa

Lindaa VIP lid

2 sep 2007
    5.811
    0
    0
    Afdelingsassistente
    Friesland
    hihi ja kaatje, is mssn wel goed voor de lijn,
    maar vond het wel mooi om iets dikker te zijn ;)
    en ik wil wel errrrrrgg graag snoepen, alleen mijn maag niet HIHI gek he!

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Komt vast allemaal wel weer goed. je lichaam moet ook wennen. andere hormoonschommelingen, borstvoeding, alleen jou voorzien van voedingstoffen en niet ook de kleine.
    denk dat je al aardig wat kilo's kwijt ben van de zwangerschap? je was iig mooi slank zwanger

12. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Steen en mannetje GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER!!! Geniet ervan!
    Tinkerbel> fijn dat je neefje zo snel terecht kan!
    Kaatje> hmm dat strippen is dus ECHT geen garantie dat het allemaal doorzet L die kleine van jou heeft het gewoon veels te lekker bij je :D :whistle: 39 weken :whistle:
    Eva> jeetje meis nu pas de geboortekaartjes, ik zou dat echt niet kunnen maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ;)
    Jekkia> mannen pfff :rolleyes:
    Linda71> succes straks bij de gyn
    Melissa> joepie vandaag inleiden succes meis!!
    Ingeltje> jeetje meis, net bevallen en nu alweer op zw-pagina… fijn dat alles goed is! Geniet er maar lekker van!
    Cossy> gefeliciteerd met je beebjesvissen!
    Tweety> dikke knuf meis, dat Robin maar heeeeeel snel maar naar mag!
    Yule> kom je gezellie een bakkie doen in Den Haag ;)
    Wupje> balen dat de kleine nog niet ingedaald is. hier probeert beebje via mijn buikwant naar buiten te komen, heb even een routebeschrijving gegeven :)
    Esje> haha dat zou makkelijk zijn, een pilletje en hupla daar is beebje
    Lindaa> na gemiddeld 10 dagen ofzo krijgen ze die regeldagen toch? Zou best kunnen dat dit het is bij Michelle
    Parr> ik denk dat je pas tijdens de bevalling echt aan kan geven wat je een prettige houding vind.

Hier vannacht maar 1x wakker geweest om te plassen, verder wel een aantal keer voor de doorbloeding van m'n armen maar dan slaap ik heel snel weer. Vandaag staat op de planning: pc kamer opnieuw inrichten en de babykamer schoonmaken.... lekker druk daggie dus :D heb er zin an ;)[/b]

13. sasha

sasha Actief lid

15 jan 2008
    462
    0
    0
    Goeiemorgen!
    Een shit nacht achter de rug, weet nu geloof ik wat oefenweeen zijn. Wat een ellende zeg, zie de hele bevalling nu al niet meer zitten (wil hem gewoon achter de rug hebben :cry: )
    Op het moment is het weer erg rustig.....hoe zit het eigenlijk met de twee dames die nog voor mij op het lijstje staan?

14. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Roshi, zo wilde plannen voor vandaag. Te lekker bij mij? dan ga ik straks maar een uur op mijn kop staan misschien dat hij er dan wel uit wilt.

Sasha, knuff !

Hier trouwens verdomd lekker geslapen vanacht. 2x wakker om te plassen en toen om 7 uur door de wekker. ze zeggen wel eens dat je de nacht voor de bevalling goed slaapt dus wie weet...

15. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Steen: gefeliciteerd met jullie dochter Femke! Het wordt afgezaagd, maar ook dit vind ik een hele mooie naam!
    Yule, ja volgens mij blijft mijn salaris ook gewoon via de gemeente lopen. Dat van augustus in elk geval wel, en bij de gemeente dachten ze dat ik per 7-7 met verlof ben gegaan, dus ik ga er maar van uit dat het goed komt. De gemeente krijgt dan wel geld van het UWV.
    Cossy, gefeliciteerd met je vissenbevalling :)
    Tweety, balen dat Robin niet met twee weken naar huis mag, maar wel fijn dat ie aan het opknappen is.
    Parr, ja SB is echt leuk he. Ik heb er ook zo veel aan gehad! (bij ons zijn er al vier van de zes bevallen!)

Hier een onrustige nacht gehad. Heb nu echt wat oefenweeen gehad, voor het eerst. Voelde niet fijn. Maar nu is alles weer weg. Gisteravond ben ik met mijn moeder naar de schouwburg geweest, dat was heel gezellig!
    Vanavond gaan we bij mijn ouders eten met nog vrienden van hun. Ze gaat tapas maken, net als ik laatst had gedaan toen ze bij ons kwamen eten. Jamjam. Misschien ga ik straks/vanmiddag al wel daarheen om te helpen, lijkt me wel gezellig.
    Verder geen nieuws hier. Ik heb wel steeds meer zin in de baby en minder in zwanger zijn. Dat is natuurlijk gunstig want ik was het steeds nog niet zat. Ik hoef trouwens nog steeds geen aanbod van de vk voor strippen of inleiden of iets dergelijks, wil liever dat het helemaal vanzelf op gang komt. Over strippen ga ik pas nadenken na de 40 weken. Oke, ga nu even ontbijten.
    Tot later meiden!
    Groetjes
    Azeb

16. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Kaatje op je kop staan hahahaha :) ik hoop voor je dat het dit weekend toch echt gaat gebeuren....
    Azeb> zolang je je zo goed voelt zullen de meeste VK's echt niet zelf voorstellen om te strippen. met +/- 40 weken zou ik er inderdaad ook zelf om vragen.

wat echt gek is bij mij... ik wil ZOOOO graag die kleine zien etc maar als ik er dan aan denk dat je de eerste tijd geleefd word door visite enzo dan wil ik echt dat de kleine blijft zitten.... gekke ik he ;)

17. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    @Lindaa: klinkt als regeldagen idd! Je klinkt wel weer wat opgewekter trouwens. En die eetlust, die komt heus wel terug!

@Kaatje: als je op je kop gaat staat komt ie d'r zeker nooit uit! :)

@Wupje: goed idee die ducktape. Even pakken voor straks. ;)

@Roshi: herkenbaar hoor meid, ik heb dat ook heel sterk gehad. Aan de ene kant ben je wel klaar met zwanger zijn en wil je je beeb heel graag zien, maar ik heb ook van die paniekmomenten gehad dat ik dacht: nee, dan zit iedereen aan d'r, ik wil mijn leven nog niet zo drastisch anders hebben, kan ik het wel, etc.
    Nu is dat wel over en wil ik gewoon heel graag mijn beebje zien en met haar bezig zijn. Ook omdat ik alles nu gedaan heb en me te pletter verveel de hele dag. En steeds opnieuw het huishouden, daar word ik ook een beetje simpel van.

Denk trouwens dat we zo maar moeten gaan naar Den Haag, want ik heb sinds ik uit bed (anderhalf uur) al een paar goed pijnlijke krampen gehad waarbij ik echt even niet kon praten.... dat heb ik nog niet eerder gehad. :rolleyes: Plus heel veel slijm en darmen die in de war zijn...
    Ik geloof dat ik dus niet heel lang van huis wil zijn.

18. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    ik was bij hun thuis. kids zijn 7 en 11. Jah had ok een extra nummer gevraagt voor als eventueel neit zo gaan. maar dat snapte me tante wel.

19. Tinkerbel1984

Tinkerbel1984 Niet meer actief

@ Roshi: Nou dat gevoel ken ik wel hoor, dan moet ik haar ineens delen :confused: Wil ik niet, is mijn mijn mijn :evil:

@ Kaatje: Wil je wel even een foto plaatsen van als jij op je hoofd staat, lijkt me best een komisch gezicht :) En oeh is dat waar van de nacht voor de bevalling? Ik heb echt lekker geslapen namelijk vanacht, dus ik heb goede hoop :p

@ Sasha: Knuf meid! Miljarden vrouwen zijn je voor gegaan en iedereen kon het, dus het zal heus goed gaan bij jou!

@ Azeb: Hmm tapas *kwijl* Ik weet nog niet wat wij gaan eten vanavond maar jij brengt me op ideetjes :p

@ Lindaa: Geniet van je kraamverzorgster de laatste dag!

@ Parr: Pff die houdingen klinken ingewikkeld :) Daar denk ik nu nog niet bij na, zie het dn wel, misschien ga ik (als volgeling van Kaatje) wel op mijn kop staan :)

En wat mij betreft, ik heb (heel zwak i know :oops: ) Pascal laten bellen naar de vk en die heeft even duidelijk gemaakt dat we hier niet blij mee waren. Niet boos geworden maar wel goed uitgelegd dat het niet mijn ideaal is om in het z'huis ingeleid te worden en dat ik wel een kans wil krijgen om thuis te bevallen. Ook dat ik al 3 dagen echt verdrietig ben omdat ze hadden afgebeld enzo, en toen schrok ze wel een beetje volgens hem :) Ze zei: Ik heb nog 1 vrouw lopen die overtijd is, ik ga haar gelijk bellen of er wat is en dan bel ik terug. Dus zij heeft die vrouw gebeld, daar was alles nog helemaal rustig, en nu komt ze vanmiddag om 4 uur langs... Vreemd genoeg heb ik er dit keer wel vertrouwen in want ze heeft echt 100 keer excuses gemaakt aan Pascal, dus lijkt me sterk als ze vanmiddag nog durft af te bellen :evil: Ben erg benieuwd dus!

Vandaag is mijn officiele uitgerekende dag, en de dag die ik altijd al in mijn hoofd heb gehad, dus wie weet :p

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    Yule> precies wat je zegt dat gevoel heb ik nu :( van de week zei iemand (noem even geen namen ivm evt meelezers) "dan komen we lekker vaak langs" nou ik kreeg het spaansbenauwd... je komt nu toch ook niet zo vaak dus als de kleine er is hoef je ook niet m'n deur plat te lopen. maar aan de andere kant denk ik dan weer "ach als ik ze zat ben zet ik ze gewoon de deur uit en ze moeten toch bellen voor ze langskomen anders doe ik niet eens open!" pffff stomme gedachtes ook hihi
    ga jij maar lekker snel ff heen en weer voor je straks in Den Haag beval ;) hoop echt dat het doorzet voor je.... I love babynews ;)

Deel Deze Pagina