Ha dames! Hier ook weer een teken van leven....Nou ja,duik zo maar weer voor een uurtje mn bedje weer in.... Heb echt nare nachten nu,maar ik lees hier ook al niet anders. De laatste weken ben ik ook flink verkouden,als ik 'snachts in bed lig. Echt vreemd, hebben jullie dat ook? Gewoon om een uur of 4 begin ik te niezen, snotverkouden.Na een paar uur is het weer over. Verder hier nog rustig aan.Geen gerommel, af en toe gaat beeb behoorlijk te keer. Maar verder niks te klagen. Ben benieuwd wanneer die kleine zich aandiend. Morgen naar de VK, hier ook alles nog steeds prima. Ik las van Kaatje dat baarkruk goed "bevallen" was, morgen ff over hebben met de VK. Ik had er ook al over nagedacht,maar wist niet of het wat was. Nou meiden, succes met rommelen! Zet hem op!
Ik voel me echt precies hetzelfde Gooi het eruit hoor meid, daar zijn we voor *knuff* Hier dus ook geen nieuws.. ja morgen heb ik een afspraak bij de gyn, om te kijken of ik nog voldoende vruchtwater heb enzo. En daarna mag ik de vroedvrouw bellen, als het goed is komt ze me dan strippen bij haar volgende bezoekje (als dat kan..)
hoi meiden sorry t is hier gewoon te druk om mee te lezen, vind het wel erg jammer dat ik niet op de hoogte kan blijven.... Allereerst; Yule, miranda, kaatje, devilschase, tinkerbel, sashe, babystyle en Anno VAN HARTE MET JULLIE KIDS! en wat een mooie namen heb ik weer voorbij zien komen zeg!
Nou het beurt me iig een beetje op dat ik niet de enige ben die het wel welletjes vind. Mijn man ging net naar zijn werk en moest gewoon huilen toen die wegging. Nou dat heb ik nog nooit gehad. Stomme hormonen ook. Hij begrijpt me gellukkig wel en heeft me even een hele grote knuffel gegeven. Hij is zo lief. En dat maakte mijn dag toch weer een beetje goed. Mica, idd ik heb het gezien ja. Mijn man werkt ook nog eens hier in het dorp en die wordt ook door iedereen aangesproken. Roschi, dank je wel voor het duimen. Helma, gatsie das niet leuk nieuws zeg. Hoop voor je dat jou uk zich ook maar snel mag aandienen. Azeb, vond het normaal ook leuk dat er zoveel mensen meeleven. Maar als je er doorheen zit en het even helemaal hebt gehad is het niet leuk meer dat ze telkens zeggen, ach gossie nog steeds niks. Of, zo jij bent al bijna uitgerekend of niet terwijl ze die vraag vorige week ook al stelden. Het had er ook al moeten zijn cker? Nou ja ik hoop dat ik morgen gewoon weer een happy day heb. Alleen maar goed dat jij er geen last van hebt
Pisum , hoop voor je dat ze je snel komt strippen. Hier doen ze het met 41 weken. Moet vrijdag heen en ga dan gewoon vragen of het dan niet kan. Bel ze anders morgen gewoon. Maar het moet wel kunnen idd.
heb ff niks terug gelezen sorry, zit er eigenlijk een beetje doorheen al. pfff. ga zo lekker ff liggen hallo allemaal, hier weer een berichtje van ons. er is gisteren bij robin een slikfoto gemaakt en daar zagen ze op dat de slokdarm vernauwd was. dit is iets wat vaker voorkomt bij deze afwijking. dus dit moet worden opgerekt. nu wil ook nog het geval dat robin gisteren avond zijn sonde eruit heeft gehoest. deze moeten ze weer terug zetten anders kan ie niet eten. via de rongen hebben ze geprobeerd deze terug te zetten maar de doorgang was inmiddels al weer te smal nu gaan ze het via een scopie proberen hopen dat dit lukt anders krijgt ie een sons via zijn buikje. het oprekken kunnen ze pas gaan doen over een dag of 10 ivm de wond die anders kan beschadigen. dus das wel ff flink balen. voorlopig is ie nog niet thuis. baal echt als een stekker maar ja het is niet anders. jullie zijn weer op de hoogte.
Maar strippen kan toch alleen als het al een beetje open staat, of niet? Ik hoorde namelijk dat sex ook alleen effect heeft als je baarmoedermond al verweekt is.. nou ik heb veel ondernomen maar er gebeurde niets.. dus ik vraag me af in hoeverre alles klaar is down under.. Ik hoop dus dat strippen kan. Ze wil het in ieder geval wel voor me doen, da's positief.
Iedereen die er doorheen zit en het beu is, een hele dikke knuffel! Tweety, ocherm het ventje Dat zoiets simpels zoveel narigheid kan geven eigenlijk. Hoop echt dat alles nu snel in orde komt met kleine stoere Robin. Knuffel voor jullie!
Als je idd al wat ontsluiting hebt kunnen ze gaan strippen. Anders is dat ook niet mogelijk. Heb jij trouwens wel iets van voorweeën gehad? Of heb je net als mij het gevoel dat het er nooit uit gaat komen. Doordat je nog geen slijmprop bent verloren en ook nog niks geen erge pijnen hebt gehad?
Hihihi geduld is een schone zaak dames! Maarja ik heb makkelijk praten, ik moet nog twee en een halve week... Toch heb ik zelf zoiets van blijf maar zitten tot de uitgerekende datum, anders komt mn hele planning in de war hahahaha Tweety -> Vervelend dat je nu alweeer moet wachten zeg! En nog eens extra balen dat de sonde eruit is gehoest... Hoop echt dat snel alles achter de rug is!
Hey! Allereerst wat een lieve scheetjes allemaal ** smelt, smelt ** ! Iedereen die slecht slaapt een dikke knuff, bij mij valt het wel mee moet ik zeggen. Meestal 1x per nacht eruit dus dat gaat goed. @ Helma hè meid dat is balen dat ze niet kunnen strippen of inleiden Maar hoe zit het dan als gewoon de bevalling op gang komt? Met strippen bereik je dat toch ook? Of is dit een hele domme vraag Ik snap het verschil niet dat een spontane bevalling geen risico's voor het litteken met zich meebrengt en eerst strippen wel. @ Freesia hmm misschien toch een begin? Ben benieuwd 8) @ Parr heerlijk om goed te slapen @ Ydnic en Pisum ik sluit me aan bij jullie. Heb het gevoel dat iedereen tig keer per dag belt om te kijken of er al iets gaande is terwijl ik gewoon in rust wil beginnen.... En idd ook omdat ik nog totaal geen weeën of wat dan ook voel, denk je echt dat het nooit gaat gebeuren Maar langer dan 2 weken max zal het toch echt niet meer duren...** hoop / vrees ** Dikke knuff moppies het gaat ons binnenkort lukken! @ Tweety oh wat een teleurstelling Het is zo sneu voor jullie en voor Robin om zo te moeten starten. Hopenlijk gaat het echt snel de betere kant uit. Heel veel sterkte! Vanochtend in het ziekenhuis was bloeddruk gelukkig weer normaal en ik ging toch weer happy naar huis want de gyn heeft nog extra een keer gevoeld en beebje is nu wel helemaal ingedaald! Vast in bekken dus ik hoef niet meer te liggen mochten de vliezen breken!
Tweety, wat balen zeg... Beterschap voor je ventje! Hier stond mijn schoonmoeder net voor de deur. Best gezellig natuurlijk, maar ik was wel een beetje verbaasd over twee dingen die ze zei. Als eerste vertelde ze dat er vanmorgen iemand (haar zus) hier aan de deur was geweest om even langs te komen. Ik stond onder de douche en heb haar gemist, jammer genoeg. Zij is namelijk erg leuk dus had het wel leuk gevonden om even bij te kletsen. Maar waar ik verbaasd over was is dat zij (mijn schoonmoeder dus), omdat ik niet op de deurbel had gereageerd, dacht dat het misschien wel begonnen was... En vervolgens komt ze hier doodleuk langs.... Dat vond ik dus een beetje vreemd: als ik toch midden in mijn bevalling zit dan hoef ik echt mijn schoonmoeder niet voor de deur te hebben hoor! Ik heb dat niet gezegd omdat het pas later tot me doordrong, maar vreemd vond ik het wel. Daarnaast zei ze: ik hoop niet dat je bevalt als ik aan het werk ben. Ik zei: nou je bent toch niet dag en nacht aan het werk... (ik bedoelde dat ze dan toch wel na haar werk kon komen). Nou daar wilde ze niet echt iets van weten geloof ik, ze had al geregeld dat ze dan iemand kon bellen zodat ze direct het werk uit haar handen kon laten vallen. Oftewel, we moeten er echt goed over nadenken wanneer we ze bellen, want ze staan hier zo op de stoep .... Vanavond maar even met mijn man over hebben!
Brrr Azeb, dat zijn van die dingen waar ik ook jeuk van zou krijgen... Mijn schoonouders zitten nu op Texel en ze smste hoe het was. Ik terug smssen dat baby is ingedaald en dat ik oefenweeen had. Ik dacht: die belt gelijk op. Maar nee, godzijdank laat ze me met rust. Hier is wel net mijn vriendin weg en die heeft vanaf komend weekend 3 weken vakantie. Hoop niet dat ze elke dag op mijn lip zit dan, hoe lief ze ook is. Ze wil ook meteen komen zodra ons meisje er is. Even zien hoe we dat gaan doen. Wupje, fijn dat ukkie is ingedaald!
Parr: gelukkig slaap jij nog wel redelijk, althans afgelopen nacht dan Ik heb ook wel redelijk geslapen, wel veel wakker maar uiteindelijk toch nog van 6u tot 12 vanmiddag geslapen Gelukkig is mijn energie level hierdoor weer wat omhoog gekropen. Gisteren heel de dag zowat op bed gelegen, maar daarna toch nog eventjes naar de winkel gegaan. Toen ik terug kwam was ik ineens weer heel erg moe en last van m'n -je raad het al- bekken. Maar ik ben een eigenwijs en doe liever de dingen waarvan ik denk dat ik ze 'heus nog wel kan', met als gevolg dat de rekening later komt. 's Avonds kwam een vriend van me langs en hebben we lkkr gezellig op bed seizoen 3 van Prison Break gekeken. Vandaag weer rustig aan offcourse, alleen een btje té rustig allemaal als je het mij vraagt Ik ben bang dat als ik maandag gestript word, dat het dan niet werkt. Hoe lang daarna strippen ze voor de tweede keer? ? ? Want maandag ben ik al 41+1 en wil echt niet met 42 weken bevallen Zit te denken om morgen gewoon weer te bellen dat ze me morgen dan maar echt moeten strippen en dan maandag maar weer proberen ofzo Weet je waar ik wel een btje simpel van word? Van alll die mensen die bellen/sms-en met; En, en? En dan zeggen van, als het is geboren moet je het me maar laten weten Alsof ik dan dan nix beters aan me hoofd heb LOL Dus dat zeg ik dan ook maar gewoon, dat ik het dan ws wel te druk heb met andere dingen, maar dat ze vanzelf bericht krijgen in de brievenbus Azeb: Wat jij verteld over je Smoeder dat herken ik ook wel van een aantal mensen! Heel irritant dat ze zomaar aannemen dat ze meteen op de stoep kunnen staan! En heel lastig om dan te moeten zeggen dat je liever hebt dat ze even afwachten tot je ze daadwerlijk uitnodigd ofzo Want dan trap je ze mss weer op het hart. Ik vind dat erg moeilijk altijd, en heb het ook mijn zusje duidelijk moeten maken dat ze niet in de verloskamer aanwezig zal zijn, want zij zei op een gegeven moment van, jaaa wel gelijk bellen he want ik ben er wel bij natuulk! ehhh..eh.... Vond het wel moeilijk om te zeggen want ze is zo bezorgd en mee levend maar voor mezelf is het dan veel te druk aan m'n bed. Nou hoorde ik van m'n moeder dat zij al heeft gezorgd met m'n pa dat als ik m'n moeder bel zij hem op de hoogte brengt en dat hij thuis wacht en zorgt dat m'n zusje het van hem hoort, dus ook thuis is Ben dus sowieso alleen met m'n moeder in het zh, en eventueel m'n ex dan. Mja vervelend is het wel die mensen die zomaar dingen aan nemen, en dat je je op die manier bijna voelt gedwongen. Trouwens: hier ging de kleine weer zo tekeer vanacht, dat ik er gewoon saggerijnig van werd, want het deed zo'n pijn joh! Dan is ie bezig alsof ie aan het vechten is ofzo, echt woest! En het duurd echt heel lang zeker wel een uur, pfff Ik dacht dat ze juist rustiger werden op het eind....
Wupje -> Jippieie, toch nog ingedaald! En ook nog 40 weekjes vandaag! Ik hou m'n gsm in de gaten hoor! Azeb -> Misschien maakte je Smoeder zich alleen zorgen omdat je alleen thuis was ofzo? Maar het lijkt er inderdaad op dat ze een plaatsje in de eerste rij wil! Ik ben ook nog veen aan het overleggen wanneer we de opa's en oma's bellen. De ouders van mn vriend moeten nog drie kwartier reizen, maar die van mij staan ongetwijfeld binnen 10 minuten op de stoep... Shedevil -> Frustrerend hoor, als het maar niet begint... Maar ik denk als je lichaam er klaar voor is maandag, dat je dan best veel kans hebt dat het strippen effectief is. En van al die vragende mensen word ik ook gek! En, en, al wat gebeurt? Neeee, anders hoor je het wel.... (vroeg of laat... lol) Hopelijk begint het nog snel vanzelf, dan hoef je maandag helemaal niet!
Een gewone bevalling heeft ook risico's maar inleiden of strippen nog meer. Mochten mijn vliezen breken of mocht ik weeën krijgen, moet ik meteen het ziekenhuis bellen. Zij zeggen dan wanneer ik moet komen (waarschijnlijk eerder dan iemand die geen keizersnede heeft gehad) vervolgens wordt ik aangesloten op de ctg en kom daar niet meer vanaf tot het kindje geboren is. Zo kunnen ze de druk van de weeën op mijn buik in de gaten houden.
Je kan wel merken dat er steeds meer beebjes komen, normaal als ik "even" weg ben is er zoveel bijgepraat dat ik een uur nodig heb om bij te lezen en nu zijn het maar 2 blz Tweety> ow meissie het schiet niet op he. heeeeeel veeel sterkte! Tinkerbel> jeetje 3x bezoek? dat is inderdaad wel een beetje teveel van het goede. Als je het niet meer trek moet je ze gewoon wegsturen he! Marielle> fijn dat alles goed met je gaat, op het slapen na dan Mamameike> leuk dat je toch nog ffies komt spieken meis, gaat alles goed met jullie? Helma> sorry heb niet goed gelezen. balen zeg Ydnic> lief van je mannetje! Pisum> strippen kan inderdaad alleen bij verweking/ontsluiting. Ik hoop dat het kan voor je meis! Cossy> geduld volgens mij ben jij de enige die er zo over denkt Wupje> fijn dat alles goed was en dat de kleine is ingedaald! Azeb> (s)ouders ik wil eigenlijk wel eens weten hoe hun (s)ouders zich gedroegen bij hun bevalling en hoe ze dat dan vonden. Omdat ze opa/oma worden denken ze volgens mij 1 of ander "recht" te hebben ofzo ik word er zoooooo moe van! Freesia>ik denk dat je s-moeder er wel op vertrouwd dat als het "menis" is dat je het laat weten (kunnen veel (s)ouders nog een voorbeeld aan nemen!) 3 weken je vriendin over de vloer hebben is inderdaad ook niet alles hoop dat het mee gaat vallen voor je Shedevil> lastig he die mensen, je wilt ze er niet bij hebben maar je wilt ze ook niet voor de kop stoten ik ben er heel makkelijk in hoor. Vanaf het begin heb ik al gezegt "er is NIEMAND bij in het ziekenhuis" als ik dan de vraag kreeg "ik ook niet" zei ik gewoon "niemand is niemand!" dan begrepen ze het wel zo net terug van schappies doen en de intratuin. Heb m'n ogen weer uitgekeken bij intratuin, wat een leuke dingen hebben ze daar toch he. Wilde alles wel kopen
@ Tweety: Hè wat vervelend dat Robin zo'n slechte start heeft. Het lijkt me voor jullie ook erg moeilijk om je kleine ventje telkens achter te moeten laten in het ziekenhuis. Ik hoop dat de behandeling snel aanslaat. Het lijkt erop dat er op deze mooie datum 10-09-08 geen baby geboren gaat worden...of er moet stiekem iemand aan het bevallen zijn nu! Denken jullie dat ik het nog red als ik nu sms "WEEEN AAN" naar 6464? Ook weer zo'n hormonen actie van mij/ons: In april zijn wij naar de gemeente geweest om de erkenning van ons kindje te laten regelen. Nou alles geregeld. Lees ik gisteren wat info over het aangeven van het kindje bij de gemeente en dat je dan dat erkenningsdocument mee moet nemen (kindje wordt in andere gemeente geboren ivm poliklinische bevalling) en ineens bedenk ik me dat ik geen enkel idee heb wat we met dat document gedaan hebben. Kon het nergens vinden, dus in de stress. Gemeente gebeld...kon gelukkig een uitdraai krijgen...zonder te betalen! PFFFF weer een zorg minder!
Nee, ik heb nergens last van gehad (weeën, pijnen of slijmprop) en ja, ik denk dat hij er nooit uit gaat komen Nou ja, dat laatste kan natuurlijk niet.. maar je snapt het idee Wupje: knuff terug meid! we gaan het doen!