hey dames FF kort snel ego berichtje. Vanmiddag bloed verloren.Beetje in paniek natuurlijk. Verloskundige gebeld en kon om 3 uur ff langskomen. Dus ik en me moeder om 3 uur op de fiets na de vk , had nog steeds beetje bloedverlies. Daar aangekomen bloeddruk en hartslag gemeten , was prima.En naar onze kleine meid der hartje geluisterd, die klonk ook perfect. Ik had wel een mega harde buik en voelde ook niet prettig. Kreeg ook meteen een inwendig onderzoek, en jaa alles was al mooi open. Dus het begin is er al ! ! \/ Ze heeft zeker wel 5 minuten daar binnen lopen wroeten.Dat voelde minder prettig op een gegeven moment maar het kan maar gestimuleerd worden daar binnen Nu inmiddels geen bloedverlies meer gehad maar wel geregeld harde buiken.Die moeten we nu in de gaten houden of ze erger gaan worden. Verder zei de vk dat het goed vandaag of morge evt kon gebeuren maar kan ook zo zijn dat ik volgende week gewoon weer op controle moet komen. We hopen nu natuurlijk dat het maar gewoon meteen doorzet en ik dan ook vanacht of morge aan de gang ga [-o< Wilde het jullie even laten weten
Hey meiden. Bekken klachten: Waren gister eigenlijk niet heel erg,maar vandaag des te meer. Even snel een ego update. Hier alles wel goed maar een zware avond/nacht gehad. Levi heeft veel last van krampen dus heb maar 1 1/2 uur geslapen. Verder lukt de bv nog niet. Levi vertikt het om te sabbelen aan mijn tepel, komt ook omdat hij hem moeilijk kan pakken door vlakke tepels. heb tepelhoedjes gebruikt maar lukt ook niet dus heb vandaag bijgevoed. Hou trouwens alles bij op mijn babysite. Tweety, knuff meid. Verder iedereen die een knuff nodig heeft ** KNUFF ** Mooie foto's voorbij zien komen ! En nu wil ik natuurlijk nog babynieuws !
Ah ok! Dan snap ik het.. Maar je wilt zelf toch het liefste een natuurlijke bevalling neem ik aan? Of overwegen jullie misschien toch een geplande ks? Grappig dat ik net op het forum wil komen om mijn gal te spuien over smoeders...... Blijkt dat we op dit moment allemaal met dezelfde zorgen lopen Hier is het zo dat ik op dit moment gewoon nog weinig tot niks in het huishouden kan doen. En mijn ouders zijn echt schatten die dan in de auto springen en me komen helpen zodat hubbie nog tot aan de bevalling gewoon fulltime kan werken en zijn studie kan doen. Daar heeft hij zijn dagen al vol aan. Mijn smoeder is evengoed een schat van een mens maar zal dus nooit aanbieden om te helpen. Maar ze belt wel elke dag zeker 2x op om te vragen of de kleine er al is want zo zegt ze het letterlijk 'als mijn schatje geboren wordt moet ik er toch als eerste bij zijn' ! Ik kan hier zo kwaad om worden... Wij zijn altijd nog de eerste die de tijd willen hebben met ons kindje! Maar goed eigenlijk heeft het ook geen zin om hierover te gaan panieken maar ik snap die mensen af en toe echt niet En volgens mij denken ze ook nog dat ze dan de kleine gewoon uren kunnen bekijken en knuffelen....hij zal toch echt moeten slapen. ** terwijl ik dit bericht aan het typen ben,belt mijn broertje ook alweer of er toch nog echt niks aan de hand is ** AAAAAARGGGGGGHHHH! Zo dat lucht op! Hoe ervaren de nieuwe moeders dit eigenlijk? Hebben jullie je hier van tevoren ook druk over gemaakt en viel het achteraf mee? Ik ben wel eens benieuwd.
@Kaatje, voor die krampjes kan je venkelthee of cinababy proberen, schijnt goed te helpen! Even updatjee: Luca is weer aangekomen, hij valt niet meer af en gaat langzaam weer naar zijn geboortegewicht toe, hij is in totaal maar 90 gram afgevallen dus dat is uitstekend, en nu weer 20 gram aangekomen! nog 70 gram te gaan dus! verder slaapt ie heerlijk en drinkt supergoed, zit nu op de 50cc wat hij mag hebben. Hij krijg om 23:30 zn laatste fles en komt dan om 04:30 pas weer voor zijn volgende flesje, we slapen dus heerlijk!
Hey. Dank je wel voor de tips. wist het idd al maar mijn vk is geen voorstander van Cinababy in de eerste week en mijn kraamverzorgster niet van venkelthee Het is nou eenmaal zo dat die darmen moeten gaan werken, maar echt niet leuk om te zien. hier krijgt Levi het er af en toe zo benauwd van dat hij donkerblauw aanloopt..
agut, arm kereltje! Hier raden ze het ook niet echt aan, Luca heeft er gelukkig nog amper last van, als ie zo krampachtig kijkt kan ik er vanuit gaan dat ie een behoorlijk drolletje aan het fabriceren is en de geur bevestigd dat 5 min later ook haha! Ik heb het wel alvast in huis gehaald , mocht het eind deze weke toch erg worden...
Sara kreeg bij 3 dagen last van krampjes. Cinababy werkte niet echt, maar venkelthee (wel verse niet van Pickwick of zo) doet wonderen...
toen kim geboren werd was het midden in de nacht, en in het ziekenhuis, dus er kon helemaal niemand langskomen. mijn szusje was de eerste maar die woonde dan ook in hetzelfde dorp. daarna mijn souders en toen mijn ouders. eigenlijk op volgorde van afstand. nu zal kim waarschijnlijk bij mijn ouders blijven omdat mijn svader net met een behandeling begonnen is tegen een agressieve kanker. ik heb mijn ouders dus ook op hun hart gedrukt dat als het zo ver is ze wel als de sodemieter met kim weer terug moeten komen. dus alleen daarom wil ik wel graag dat mijn ouders snel komen. en mijn souders komen waarschijnlijk op een normaal tijdstip en als het mijn svader uitkomt. alleen hoop ik dat deze keer mijn szusje wat langer kan wachten. ik vind de opa's en oma's nu eenmaal belangrijker, maar ze komen pas als wij ze bellen! @Tweety; wat kl*te dat er telkens tegenslag is met robin. ik hoop dat alles snel de goede kant op mag gaan. zo te horen ben je de komende weken nog wel even in het ziekenhuis te vinden. sterkte allemaal. @devilschase: bedankt voor het geboorte gebakje. ziet er erg lekker uit!
http://i7.photobucket.com/albums/y254/c ... 908012.jpg http://i7.photobucket.com/albums/y254/c ... 908013.jpg http://i7.photobucket.com/albums/y254/c ... 908014.jpg Even showen hoor
Wat een moppie ! Hier zijn gister alleen de opa's en oma's langs geweest,en mijn zusje. Verder komt vandaag als het goed is mijn zwager langs. Belde gister wel een vriendin of ze mocht komen kijken maar heb nee gezegt. waren allebei moe en hadden echt geen zin in allemaal mensen om ons heen. Vandaag de kaartjes op de bus gedaan en morgen komt de eerste echte kraamvisite.
Devilschase -> Ohhh leuk zeg! Hoe kom je daaar aan? Eva -> Uitdraai zonder te betalen.... Heb jij wel moeten betalen voor de erkenning zelf dan? Bij ons was namelijk alles gratis. Pisum -> Geen voortekens wil ook niet alles zeggen hoor. Mijn moeder zei gisteren nog tegen me dat zij geen enkel voorweetje had gehad ofzo, echt helemaal niets, en toen kwam ik opeens! Miracle -> Zo, klinkt al goed! Nu maar hopen dat de harde buiken veranderen in echte weeen!
Kaatje, doe je goed hoor! Als je even toe bent aan wat rust gewoon zeggen dat niemand mag komen! Eerst lekker zelf rusten.
Onze kraamzorg raadde ons inderdaad ook af om venkelthee te gebruiken bij krampjes omdat de kleine daar luie darmpjes van zou krijgen. Ik weet niet precies wat luie darmpjes inhoud.
Nou, als een meneer en een mevrouw heel veel van elkaar houden dan kan de meneer met zijn pla.. Oh wacht, je bedoelt het gebakje! Laten maken bij de bakker!
kaatje> tip ivm BV> zoek even op internet een lactatiekundige en bel deze! ze komen vaak dezelfde dag nog of de volgende dag! tepelhoedjes worden door de kraamzorg vaak geadviseerd maar zijn door de lactatiekundige meestal boosdoeners. Ik zou echt even een belletje wagen meis misschien helpt het! succes!
@tweety ach gossie arme knulletje dikke knuff! @azeb ohjee een opdringerige Smoeder die automatisch denkt dat zij als eerste er kan zijn wij willen dit ook voorkomen (en dan met alle familieleden ) dus bellen we een uur of 2 na de bevalling @shedevil idd hier soms ook sjaggo op uk omdat uk niet lief beweegt @devilchase ooh wat lief! wij doen een taart van de bakker @miracle ooh spannend meid! @kaatje och jee klinkt wel erg pijnlijk voor de kleine uk, nu hopen dat het gauw wat bij trekt idd! *knuff ook leuke verhalen en foto's op de site Hier weer zwart heb de rugsteun voor bed opgehaald en kadootjes voor broertje en Spa gehaald. Heb ook lekkere pasta gekookt Heb ook vanmiddag wat bij mijn ouders gedronken. Wij lagen alledrie in de deuk omdat mijn buik echt druk was mooie moment
*inbraak* Maand September is vanaf morgen aan de beurt, want de laatste Augustus mamma is vandaag aan het bevallen! Wens ik jullie heel veel succes met jullie bevallingen! Groetjes Linka76 (Augustus mamma) *uitbraak*
@Freesia, er zit ook zon mooi minimensje in JOUW buik!! Mijn darmen waren zich drie dagen voor de bevalling ook aan het leegmaken..zijn vaak wel de eerste tekenen @Devilschase, bedankt voor de link en de uitleg hier is mijn baarmoeder gelukkig alweer op de normale grootte wat gaat dat snel zeg. Wat een liefie! @Cossy, veel haar hé vind het ook nog steeds onvoorstelbaar. @Jacolien, ligt denk ik aan je zwangerschap en je vk ik zou anders na de 41 weken gestript worden. @Roshi, hier zijn de klachten van mijn bekken helemaal weg. Moet ook zeggen dat ik de eerste vier geen trap heb gelopen. @Ydnic, dikke knuffel..ik werd ook helemaal gek van al die telefoontjes toen ik de 40 weken was gepasseerd. Maar geef niet op..het duurt ECHT niet lang meer. @Pisum, succes morgen bij de gyn! @Tweety, jeetje wat een gedoe bij die kleine kan me voorstellen dat het zwaar is. Sterkte hoor, hoop dat alles goed gaat. @Wupje, goed zeg nou laat die kleine maar komen! Ik heb me er van te voren niet druk over gemaakt, maar nu wel. Iedereen wil langskomen, hartstikke leuk maar we moeten ook echt rusten en voeden. Gelukkig zeggen we het gewoon en begrijpen de meeste mensen het. @Azeb..mmm misschien goed dat ze het heeft laten vallen dat ze meteen op de stoep staat..wat je zeg, goed nadenken wanneer je gaat bellen @Miracle, spannend dat duurt vast niet lang meer. @Kaatje, jammer dat de borstvoeding nog niet echt wil lukken wie weet gaat het straks wel. Genieten hé van zon klein ventje vind je niet? Heb hier vandaag ook rooibos- en venkelthee gekocht tegen de krampjes al worden die minder omdat Britt nu heerlijke spuitluiers heeft @Parr, wat leuk..ik leg automatisch nog in bed mijn handen op mijn buik..het is zo knus..geniet er nog even van!
@ Cossy: Bij ons was de erkenning ook gratis, maar dacht dat ik misschien voor een tweede uitdraai zou moeten betalen, net als bij een uitreksel uit het register ofzo...maar dat was dus niet zo. Net een uurtje in slaap gevallen op de bank naast onze lieve kater. Totdat de buurvrouw keihard haar muziek opzette... Maarja tis nog vroeg dus kan het haar niet kwalijk nemen natuurlijk.... Verder heeft mijn sms 'WEEEN AAN' nog niet geholpen....