September 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Pipo1973, 24 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ff een stomme vraag over de vaatwasser... Ik heb met bepaalde vaatwas-tabletten altijd problemen! Heb een hele tijd die van dreft gehad en die zijn prima. Maar nu heb ik die van super de boer huismerk. End an doe ik als hij klaar is de deur open en dan is de tablet niet opgelost, maar plakt in zijn geheel in het zeepbakje. Vaak zitten er zelfs nog resten onopgeloste tablet op de afwas... :( De afwas is dan (uiteraard) ook niet echt schoon....

Weet iemand hoe dit in godsnaam kan? :)

2. First time

First time Bekend lid

24 jan 2008
    811
    0
    0
    Halloooo!

JAAAAAHHH! BABYNIEUWS! SUNSHINE VAN HARTE MET DE KLEINE JENNA! Mooie naam, ja...

Krisstel: onder jouw profielnaam staat nog steeds dat je zwanger! bent, haha...nu al weer, kreeg je er geen genoeg van?!

Owww, die babyfotootjes van de kersverse mama's hier zijn echt verslavend. Wat een dotjes allemaal!

Welterusten dames, ennuh...rommelen maar!

3. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    @cossy dit heb ik ook een tijdje gehad. Is de zoutreservoir vol? is de glansspoeling vol? ligt ook aan hoe dingen in de vaatwasser staan. Wij letten nu op alle drie dingen en breken ook de tablet nu door midden en is elke keer weer goed. Wel vaag idd en donders irri :evil"

@sunshine gefeliciteerd met jullie meid Jenna!!

@krisstel ja heb het bijgehouden. Lees hieronder :)

Sinds vanavond merk ik dat ik een harde buik krijg en dan komt ff een ongi kramp erachteraan. Die trekt dan wel weer weg. ok heb ik last van mijn startbeen. Kan iemand mij dan vertellen wat ik hiervan moet denken aangezien ik oefenweeën verder niet ken dan dat het ongikrampen zijn.... Ben benieuwd hoe dat straks in bed gaat. Morgen vraag ik dan ook ff aan de vk hoe dit zit. Moet wel zeggen dat ik het vanaf vandaag ook zat ben. Voel mij mijzelf niet, ben erg moe, ben al dat vocht zat ook dat mijn voeten en enkels constant pijn doen. Nu ook dat ik slechter slaap 's nachts. Als ik te lang zit doet mijn startbeen vreselijk zeer en als ik ga liggen doet mijn lijf gauw zeer.. :( Van mij mag uk nu komen hoor! pfff :)

4. 4days

4days Niet meer actief

We hebben tabletten die tablet, zout en glansspoeling in een zijn, dus eigenlijk zou dat genoeg moeten zijn... En de tabletten hebben zo'n velletje eromheen, dus is lastig om ze te breken.. Grrr, ik denk dat ik maar weer die van dreft koop. Zijn wel duurder maar tenminste nooit problemen mee.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb ook die 5 in 1 eigenmerk AH zit ook plastic omheen maar die breek in gewoon door midden en dan maak ik het open. Je kunt wel weer de dreft kopen maar als de tablet moeilijk doet dan moet je je wel afvragen of alles mooi schoon wordt met dreft? Zou toch eerst kijken hoe het is met de zout/glans/en ligging van de afwas. ;)

6. 4days

4days Niet meer actief

Maar met die dreft tabletten is dat probleem dus niet, die lossen wel gewoon helemaal op.... (vreemd maargoed)

Dacht eerst dat het zeepbakje misschien niet goed droog was en dat het daar aan lag ofzo, maar als ik het uitdroog dan doettie het nog... Grrr :)

7. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Goeiemorgen meiden!
    Hier een echt waardeloze nacht achter de rug...
    Gister kreeg ik last van mijn blaas: elke keer als ik opstond ging ik door de grond van de pijn en als ik ging plassen was het daarna wel weer wat beter. Dat is nog steeds zo, behalve dan dat het nu eigenlijk constant pijn doet. Ben bang dat ik een blaasontsteking te pakken heb. Straks maar even urine langsbrengen bij de huisarts.
    Mijn klachten begonnen echt gistermiddag pas, dan kan het toch niet zo veel kwaad voor de baby?
    Misschien bel ik de vk ook nog wel even zometeen.
    Maar goed, ik ben dus nu al (klaar)wakker, dat is ook niet echt ideaal.... :(
    Misschien kan ik straks nog wat slapen als mijn man naar z'n werk is, of ik ga even lekker in bad.
    Ik zie wel.
    Groetjes
    Azeb

8. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    sunshine, gefeliciteerd met je dochter!

Hier: ](*,)

9. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hier echt enorm verrot geslapen. Niet door krampen, niet door rugpijn, niet door bewegende uk...Nee.....DOOR EEN DIKKE VETTE ZOEMENDE MUG! :evil: Ben wel 4 keer gestoken! En ik werd gewoon telkens wakker van zijn harde gezoem. Dus ik elke keer gewapend met t-shirt in mijn hand (om mee te meppen) het licht aan gedaan en gewacht tot het monster weer voorbij kwam...niks dus....ik verder slapen. Nou uiteindelijk om 5:30 voor de 4 keer wakker door dat beest en dus kussen en laken meegenomen en verder geslapen op de bank. Net om 7:30 kwam mijn vriend thuis uit de nachtdienst. Ik hoor nu allemaal gestommel in de slaapkamer, denk dat hij nu op muggenjacht is! :)
    Ik duik nu nog even samen met mijn vriend het bed in om nog wat te slapen. Om 11 uur verwacht ik een pakketje dus dan moet ik wel wakker zijn!
    Tot straks!

10. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Hoi!
    Net langs de huisarts geweest ivm de blaasontsteking, moet vanmiddag terug komen voor een consult bij de huisarts zelf (heb nu alleen de assistente gesproken). Wel alvast urine ingeleverd. Bah ik hoop dat dit snel over gaat want ik heb PIJN!
    Voor als ik sta verga ik van de pijn, als iemand me zou zien opstaan en dan (vooral de eerste stappen) strompelen denken ze vast dat ik een wee aan het wegzuchten ben. Helaas is dat niet het geval :(
    Ik ga zo even lekker in bad en proberen degene van de schommelstoel te bereiken. Die zou ik vanmiddag ophalen, hopelijk kan dat op een ander tijdstip ivm de doktersafspraak.
    Groetjes
    Azeb

11. Helma1602

Helma1602 Lid

19 aug 2008
    82
    0
    0
    Goedemorgen allen.

Desangel, gefeliciteerd met je meisje..

Sunshine, gefeliciteerd met Jenna..

Azeb, sterkte hoop dat het geen blaasontsteking is!

Cossy, wij hebben geen vaatwasser dus kan je helaas niet helpen.

Ingeltje, heel veel sterkte met het uitroeien van die etterbakken!

Hier verder weinig nieuws, geen gerommel op harde buiken na, en denk dat ik net als bij mijn dochter netjes de 42 weken ga halen.

Gister nog wel even bij de lactatiekundige op bezoek geweest, even moed in laten praten over het feit dat de kleine al zo groot geschat wordt, de kans op een keizersnede groot is en ze hier in het ziekenhuis de kindjes boven 8,5 pond standaard bijvoeden ivm glucose spiegel. Ik ben nu helemaal voorbereid en weet dat het die glucosespiegel ook met de hand afgekolfde melk goed gehouden kan worden. Mannetje geinstrueerd en die is het er helemaal mee eens. En mocht het medisch echt noodzakelijk zijn, dat ze het dan niet met een flesje maar eventueel met vingerfeeding geven aan de kleine.

Gister nog even lol gehad met mijn dochter. Ik hou al maanden heel erg veel vocht vast, en behalve het erg vervelend is kan het ook erg leuk zijn... De foto's staan in mijn album.. Let niet op mijn charmante olifantenpootjes.. :oops:

12. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    Ha meiden!

Hier wel een goede nacht gehad maar dat komt ook omdat ik met 2 paracetamols op ben gaan slapen, anders was dit echt niet gelukt. Gisteravond was ik helemaal gesloopt :( zitten ging niet meer, lopen verrekte ik van de spierpijn en liggen lag uk in de weg :confused: GRRR ik heb het zo gehad nu :( . Alleen uk vind het nog steeds prima :(

@ Parr hier nog steeds heel weinig aan oefenweeën dus kan er moeilijk over meepraten. Soms een menstruatiepijntje en vanaf 2 dagen iets meer harde buiken tegen de avond maar dat is dan ook alles.
    @ Pisum hopenlijk heeft het strippen wel geholpen meid. Ik duim voor je! En 1cm ontsluiting is in elk geval een begin!
    @ Wens 3 hmm jouw beebje is er net zo eentje als hier, ook nog alles dicht dus...we moeten nog effe volhouden 8)

SUNSHINE GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER JENNA! VEEL GELUK SAMEN :D

@ Eva ja de hik kan irritant zijn........maar een zoemende mug nog veel meer! :) Heeft hubbie dat :evil: beestje ondertussen te pakken...zo ja slaap ze!

@ Krisstel ha ha wat een droppie is jullie melkmonstertje toch ;) Fijn juist dat alles goed gaat toch?

@ Ingeltje oh sjit zeg die vlooien! :( Je zult wel een spray nodig hebben of niet?

Zo ga even wat kleine klusjes doen voordat mijn energie weer weg is 8)

13. Wupje

Wupje VIP lid

24 jan 2008
    6.406
    1
    0
    Managementassistente
    Reuver
    @ Azeb Sterkte hoop dat het geen blaasontsteking is :(

@ Helma :) kan me voorstellen dat je dochtertje hier plezier aan beleefde! Voor jezelf is het minder, maar we kunnen maar beter de humor er van in zien ;)

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Van mij mag het trouwens best een blaasontsteking zijn (want wat is het anders?!? Dan ga ik me alleen maar zorgen maken), als de medicijnen dan maar snel aanslaan....
    Net lekker in bad geweest, heerlijk relaxed. Nu even een broodje eten en dan richting Dokkum voor de schommelstoel.
    Helma, tjee wat hou jij een vocht vast zeg... Wel leuke funfoto's :)

15. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Sunshine gefeliciteerd met jullie dochter Jenna!
    Weer zo'n mooie naam ;)

Freesia heb je een beetje kunnen slapen? Dikke knuff

Kristel ga weer 3 hele dagen in de week werken
    Heerlijk dat Britt het zo goed doet. Die stuwing gaat vanzelf wel weg (niet afkolven om de druk eraf te halen!) heeft bij mij ook een paar dagen geduurd

Lekker kleurtje heeft Britt, mooi gezichtje ook.

Heerlijk dat ze 's nachts zo goed slaapt, Matice die neemt het ervan, die komt 's nachts gerust 2x voor voeding.

Ingeltje alles heel goed sprayen in huis (kan zijn dat ze eitjes hebben gelegd en dan is ontvlooien van je huisdieren niet altijd voldoende) en even met de kleine buiten gaan wandelen tot de lucht weer geklaard is. Hoop dat je snel van je "ongewenste" huisdieren af bent

Azeb veel beterschap, hoop dat je snel van die pijn af bent

Eva hier ook op muggenjacht geweest vannacht, maar had hem snel te pakken

Helma wow, zoveel vocht dat jullie gewoon kunnen stempelen op je huid. Die vlinder is wel mooi gelukt :p

Oei, er wilt er eentje weer geen ochtenddutje doen GRRR (maar snel eruit halen voordat Matice ook wakker wordt)

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Goedemorgen dames. Nou heb geen last meer van die krampen met harde buiken :( Maar neem he straks wel door met de vk. Wel lekker bezig geweest in bed vannacht :oops: Buik is nu echt in de weg grrr.
    Zometeen schoonmaken hier met mijn Smoeder. Die helpt mij dan. Heb wasje in de machine.

@wens3 dikke knuffs :(

@eva1983 hier in de woonkamer telkens muggen. Dan denk je ik heb ze allemaal gehad en ga je leker relaxt zitten zoemt er weer een voor jouw neus voorbij en mag je weer jagen. ben namelijk eergisteren aovnd telkens in mijn enkels geprkt maar denk niet dat ze van zoutwater houden :) Maar hubbie mocht mij daarna wel insmeren met beetbalsem :evil:

@azeb ik heb soms ook steken bij mijn urineleider. maar weet dat ik geen blaasontsteking heb omdat ik toen ook urine bij de ha moest inleveren met mijn bloed. Is de beeb, maar verrekt het doet wel erg veel pijn :(

@helma zo dat lijken mijn benen wel! Alleen ziet jouw voet nog redelijk slank eruit.. de mijn staan ook zo strak en rood van de vocht, zelfs mijn tenen :( ik mag niet met mijn vocht spelen van hubbie :) hij zegt stras maak je wat kapot :)

@wupje hmmm ook al vage krampjes ...

@ingeltje al achtergekomen waar die plaag vandaan komt :evil: ?

17. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    @Helma: jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeezes wat een vocht, allemensen zeg! is dat nog wel goed meid? Doet dat niet ontzettend zeer...?

@Azeb: Misschien komt de baby er wel aan! Ik hoorde van sommige dat die een paar dagen voor de bevalling ook ineens stekende soort pijn kregen bij het plassen. Wie weet!

@ego: Luca heeft hier geslapen van 0:00 tot 06:00 uur, ik ben compleet uitgerust en heb zalig geslapen haha!

18. Freesia

Freesia Fanatiek lid

5 jul 2007
    4.101
    0
    36
    Filiaalleidster Drogisterij
    Kloosterzande
    Mogge dames,

Hier een redelijke nacht gehad. Alleen hier dus ook zo'n irri-mug :evil: En ik had het erg warm, dus lag soms kompleet bloot, tja daar komen ze natuurlijk op af :) Niet te pakken kunnen krijgen trouwens.
    Heb ook weer iets nieuws erbij, ontzettend jeukende wreven, bovenkant voeten dus. Om gek van te worden.
    Zal vast door het vocht vasthouden komen, maar ik kan er zo moeilijk bij :( Heb me vannacht proberen in te smeren met creme, dat verlichtte wel iets.
    Ben er net achter gekomen dat ik vanaf maandag niet meer buiten ben geweest :oops: Hoezo grotgevoel? Ga mezelf dus maar eens naar de super slepen vandaag. Is hier om de hoek, dat moet toch lukken?

(Ongelofelijk, vorige week stond ik nog te swingen op een feest, en nu ben ik niks meer waard)

Krisstel, weer zo'n lieve foto! Lekker kleurtje heeft ze, had mijn neefje ook toen ie geboren was.

Azeb, hier ook steeds steken bij mijn blaas, maar volgens mij is dat de ingedaalde baby. Hopelijk geen blaasontsteking bij jou!

Helma, lig helemaal krom om je foto's! Creabea hoor hahaha!

Ingeltje, aarrrggh vlooien :evil: Ben ik hier ook zo bang voor met 7 huisdieren :( Sterkte met verdelgen, knuf!

Wupje, misschien dat ik vanaaf ook 2 para's pak, nog niet eerder willen doen. Die spierpijn is killing!

Eva, hier ook vaak de hik, soms wel 3 keer per dag. Ben het ook snel zat, duurt soms zo lang voor het stopt.

Cossy, ken het probleem van onze vorige vaatwasser (ook met eigen merk tabletten trouwens), nu met de nieuwe gelukkig geen probs meer.

Nou, ga moed verzamelen voor een trip naar de grote enge buitenwereld ;)
    Komt ook omdat ik het halve dorp hier ken omdat ik zelf hier in een winkel werk. En dus door iedereen aan de praat word gehouden. Zooo géén zin in!

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Weet je wat pas kut is?

behang met motieven.

Daar kan je de muggen niet op zien..
    kwam ik vorige week achter :)

20. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Haha :)
    Mijn vriend heeft als een gek die mug achterna gezeten. Echt een joekel was het (ja natuurlijk helemaal volgepompt met mijn bloed :( ) Maar we weten niet of 'ie 'm nou geraakt heeft of niet. Maar heb net nog een uurtje geslapen en heb niks meer horen zoemen....

Nu zit ik te wachten op een pakketje. Wordt tussen 11:00 en 14:00 bezorgd....ik hoop dat ze er zo zijn, dan kan ik nog even naar de winkels voordat de voorspelde regenbuien beginnen.

Deel Deze Pagina