hey azeb. ik had dus ook weeën en nog geen ontsluiting toen de vk de eerste keer bij mij kwam. ze nam me niet serieus en zei dat het nog wel 2 weken kon duren. 4 uur nadat ze de eerste keer was geweest had ik 3 cm ontsluiting, dus er kan nog van alles gebeuren! succes.. liefs een juli-mama
@firsttime hoe ik het tegenwoordig doe ik leg een handdoek op bed, ga daarop zitten met mijn rug tegen de muur. Heb de bedlamp aan en richting de bos en een spiegel ook en probeer het beste van te maken. Maar ik scheer dan de bikini lijn en dan langs de lippen en sterretje. Ik laat nog wel wat begroeiing voorop want net als freesia vind ik helemaal kaal een beetje te veel van het goede met de bevalling haha. Ik word er wel handiger in zo merk ik. En vind het vooral fijn dat ik het toch alsnog een beetje kan bij houden. @devil mooie pics!
slecht. anderhalve cm ontsluiting. Ik kan je vertellen, dat is tamelijk ontmoedigend! Ze komt om half twaalf weer.
Voor de geïnteresseerden onder jullie volgt hier mijn bevallingsverhaal... Om 7.15 uur moest ik me melden en na eerst een half uur aan het ctg-apparaat gelegen te hebben, wilde de verloskundige rond 8.00 uur de vliezen breken. Helaas ging dat niet zomaar. Ze kreeg wél een gaatje in de vliezen voor de electrode (voor op Emma's hoofdje), maar de vliezen wilden niet echt stuk. Men besloot het even een uurtje aan te zien, om te kijken of er spontaan iets gebeurde. Ron 9.00 uur werd het weeënopwekkend infuus aangesloten en al gauw verloor ik vruchtwater. Op de vraag of ik graag pijnstilling (Remifentanil) wilde antwoordde ik bevestigend, aangezien ik van mijn vorige bevalling nog wist dat je daarvan in een lekker roesje kwam en ik hoopte wat te kunnen slapen... Nou, dat gebeurde dus ook en niet eventjes, maar bijna de hele ontsluitingsfase lang ! Rond 13.40 uur had ik 6 cm ontsluiting en tegen 14.00 uur kreeg ik persdrang en werd ik naar de verloskamer gebracht. Daar werd 9 cm ontsluiting geconstateerd. Het infuus met Remifentanil was inmiddels afgekoppeld en ik heb een stuk of 6 persweeën moeten wegpuffen. Om 14.13 uur had ik volledige ontsluiting en mocht ik persen. Na 2 persweeën werd Emma geboren om 14.17 uur ! Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar van de hele bevalling heb ik dus eigenlijk slechts zo'n half uur écht bewust meegekregen... Toen Roy en de verloskundige tegen me zeiden dat ik het geweldig had gedaan en dat ze trots op me waren, had ik dus echt het gevoel dat ik dat compliment niet had verdiend... Ik was een klein beetje ingescheurd en moest dus nog even gehecht worden. Omdat het daarna nogal hectisch werd op de afdeling, heeft het nog tot na 17.00 uur geduurd voordat ik kon gaan douchen. Omdat ik had geplast, mochten we daarna meteen naar huis ! Met mij en Emma gaat het goed. Ik sta nu natuurlijk nog stijf van de adrenaline en ben dus nog een beetje hyper. Morgen toch proberen wat te rusten overdag... Jasmijn reageerde heel leuk op haar zusje. Ook de eerste dag met kraamvisite vond ze geweldig. Opvallend vond ik wel dat ze bij thuiskomst gisteren meteen op mijn buik wees, terwijl ze Emma nog niet had gezien (papa was namelijk nog bezig de Maxi Cosi uit de auto te halen...) De borstvoeding komt inmiddels goed op gang. Het duurt alleen telkens even voordat Emma goed heeft aangehapt... Foto's volgen nog... Groetjes van een blije en opgeluchte Lola
Ik heb even vluchtig alles terug gelezen en me eerlijk gezegd alleen geconcentreerd op jullie felicitaties voor mij en op ander babynieuws... Pisum, Gefeliciteerd met de geboorte van Rayyan! Dorientje, Proficiat! Geniet van je dochtertje Julie! MollyM, Van harte gefeliciteerd met Anne!
Azeb -> Hopelijk zet het snel goed door! De hele tijd weeen en geen ontsluiting lijkt me ook geen pretje... Helma -> Ook voor jou hoop ik dat het snel vanzelf op gang komt! Wat gaan ze eigenlijk doen als de weeen niet op gang komen? Een ks over een paar dagen? (hopelijk kun je nu geen antwoord geven omdat je bezig bent! ) Wupje -> En voor die van jou is het nu ook eens echt tijd! Wat een eigenwijsje he! Zo beebjes, nu is het echt tijd om eruit te komen! Hopelijk luisteren ze...
@Cossy: Hmm , kun je dat ook even richting hier roepen? Hier luisterd ze niet naar mij..hihi nu al eigenwijs he
@Lola: wat een mooi bevallingsverhaal! Wat zijn wij, vrouwen, toch rare wezens...we hopen zo hard op een voorspoedige en niet al te heftige bevalling, krijgen we er één...voelen we ons nog bijna schuldig ook! Niet doen hoor, jij hebt toch echt zelf de klus geklaard. Just be happy! Nu heb je wellicht net wat meer energie om die nog grotere klus aan te gaan... Lekker genieten met je gezinnetje!
En dat geldt ook voor het beebje van miracle! Heb tot nu toe altijd zoiets gehad van blijf maar lekker zitten tot het tijd is, maar nu begin ik ook wel ongeduldig te worden... De zwangerschap op zich vind ik nog prima, zou zo nog een paar maanden kunnen, maar het is meer dat ik zooo graag ons ventje wil zien en knuffelen! En al die verhalen en foto's hier maken het er ook niet beter op...
@Cossy: Hihi Hier precies hetzelfde..Zwangerschap opzich is nog steeds te doen , alleen wil nu ook voort wel lekker knuffelen enzo.En als ik dan ook al die foto's en verhalen voorbij zie komen...*zwijmel* Ik wil oohookk !
@azeb meis mijn duimen draaien door voor je hoop dat je niet tot half 12 hoef te wachten maar dat het al eerder door zet. *knuff*
En ik moet nog maximaal 4 weken... Maar..... VIER WEKEN.... Tegen die tijd ben ik al dood van nieuwsgierigheid....
Hallo dames, Hier hopelijk de laatste update Nog geen weeën hier, wel af en toe een zeer pijnlijke harde buik, we gaan de boel hier opruimen en dan een paar uurtjes slaap proberen te pakken. Ik heb geen idee wat ze gaan doen als de weeën niet komen en doorzetten. Daar wil ik liever ook nog even niet aan denken.. Misschien nog maar een keer 'WEEËN AAN' smsen naar 4646
Azeb, bekijk het maar zo, het begin is er! Wupje hoe is het bij jou? Ga je me gewoon in de steek laten Nee hoor meid gun het je van harte Cossy, zo zat ik hier ook telkens. Het zwanger zijn is nog te doen maar de nieuwschierigheid slaat toe. En toen een enorme dip en nu maakt het me niks mee uit. Ik zie het allemaal wel. Helma, hoe gaat het bij jou. Jou vliezen waren toch al gebroken vanmorgen? Hebben ze dan nog geen plan voor morgen? Lola, wat heerlijk joh. Dat is toch helemaal niet erg maar juist fantastisch dat je zo'n fijne bevalling hebt gehad en ook zo weinig last hebt gehad. Helemaal goed! Vind het helemaal niet nodig dat wij vrouwen zoveel pijn moeten hebben tijdens een bevalling. Tweety, ik wacht nog steeds op mijn mannetje zodat hij kan kijken of er troep inzit . Maar voeld wel wat beter nu. Misschien heeft de trekzalf zijn taak al volbracht. Hoe gaat het met Robin? Hoop dat ie niet teveel pijn heeft en dat alles voorspoedig gaat. Firsttime, hier ook een beetje op gevoel scheren. Het ziet er waarschijnlijk niet zo strak en glad uit als normaal maar het is wel redelijk glad allemaal. En das voor mij prima.
Eva -> Jaaah, wij zijn ook nog de laatste twee he! Helma -> Nou pijnlijke harde buiken lijkt mij op zich al een goed teken... En met wat beweging komen de weeen misschien ook sneller op gang... Ik duim voor je! Ydnic -> Heel stom eigenlijk, maar ergens kan ik het me voorstellen... Nu ben ik iedere dag krampachtig af aan het tellen, maar vanaf het moment dat je op 40 weken zit maakt het niets meer uit... Je bent dan 'klaar' met tellen... Maar in ieder geval weet jij ook zeker dat de baby over uiterlijk een week komt!